PROTOKÓŁ NR 156/2013
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 13 listopada 2013 roku
Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie stwierdzając obecność
pięciu członków. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
-
Podjęcie uchwał w sprawach:
1) projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2023,
2) projektu uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok.
-
Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni w sprawach:
1) zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 169/XXVII/2013 z dnia 6 marca 2013 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej,
2) uchwalenia Powiatowego programu rozwoju pieczy zastępczej na lata
2014 – 2016.
-
Podjęcie uchwał w sprawach:
1) wyrażenia zgody na wykonanie remontu dachu budynku powierzonego w trwały zarząd jednostce organizacyjnej Powiatu Wrzesińskiego – Ośrodkowi Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie,
2) udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie do podpisywania umów oraz podejmowania wszelkich czynności związanych z realizacją remontu dachu obiektu budowlanego,
3) udzielenia pełnomocnictwa pani Magdalenie Zając Dyrektorowi Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie,
4) wyrażenia zgody na wykonanie remontu korytarza i toalety w piwnicy budynku położonego przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni przez najemcę Powiatowy Inspektorat Weterynarii we Wrześni oraz na odliczenie poniesionych nakładów od czynszu najmu,
5) wyrażenia zgody na ułożenie płytek gresowych na tarasie przylegającym do lokalu użytkowego, znajdującym się na I piętrze, w budynku położonym przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni przez najemcę Powiatowy Inspektorat Weterynarii we Wrześni oraz na odliczenie poniesionych nakładów od czynszu najmu,
6) ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży,
7) ogłoszenia i zorganizowania III przetargu ustnego nieograniczonego oraz powołania komisji przetargowej do postępowania w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w Bierzglinku, będących własnością powiatu wrzesińskiego.
-
Przedstawienie wyników konsultacji projektu „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2014 r.”.
-
Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie uchwalenia rocznego „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2014 r.”.
-
Przedstawienie Powiatowego programu opieki nad zabytkami dla powiatu wrzesińskiego na lata 2014 – 2017.
-
Rozpatrzenie wniosków w sprawach:
1) przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Września,
2) przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pyzdry dla terenu miasta Pyzdry,
3) przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pyzdry dla terenu miejscowości Lisewo,
4) dofinansowania zawodów lekkoatletycznych dla dzieci z terenu powiatu wrzesińskiego,
5) dofinansowania obozu zimowego dla młodzieży z lekkiej atletyki.
-
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu Powiatu zaakceptowali jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.
Pkt 1.1)
Anna Trubacz, główna księgowa poinformowała, że Wieloletnią Prognozę Finansową sporządzono na lata 2014 – 2023, czyli okres, na jaki przyjęto limity wydatków do przedsięwzięć. Zaznaczyła, że załącznikami do projektu uchwały Rady w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej są: wykaz przedsięwzięć i objaśnienia przyjętych wartości. Dodała, że uchwała zostanie przekazana Regionalnej Izbie Obrachunkowej i Radzie Powiatu.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 642/2013 w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2023 została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwała stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Pkt 1.2)
Omawiając projekt uchwały budżetowej na 2014 rok Anna Trubacz poinformowała, że:
1) dochody ustala się w kwocie 59.669.323,00zł, w tym dochody majątkowe w kwocie 2.752.273,00zł,
2) wydatki ustala się w kwocie 57.769.323,00zł, w tym wydatki majątkowe w kwocie 2.057.296,00zł,
3) nadwyżkę budżetu w kwocie 1.900.000,00zł przeznacza się na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów,
4) tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 165.522,00zł i rezerwę celową w wysokości 455.000,00zł,
5) limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek określa się w kwocie 2.500.000,00zł,
6) do kwoty 2.500.000,00zł Zarząd Powiatu zostaje upoważniony do zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie przejściowego deficytu budżetu, i do takiej samej kwoty Zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
Ponadto poinformowała, że zgodnie z art. 55 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym materiały informacyjne i uzasadnienie do projektu przyszłorocznego budżetu zostaną przedstawione Radzie i stanowią załącznik do uchwały w sprawie projektu uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok. Następnie zaznaczyła, że projekt budżetu może być uchwalony przez Radę, gdyż spełnione zostały wymogi art. 242 ustawy o finansach publicznych, tzn. planowane dochody bieżące przewyższają wydatki bieżące.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 643/2013 w sprawie projektu uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwała stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Pkt 2.1)
Projekt uchwały Rady stanowiący załącznik nr 4 do protokołu przedstawił Jerzy Nowaczyk, dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
Jerzy Nowaczyk poinformował, że planuje wprowadzić zmiany w podziale środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w celu realizacji wniosków od mieszkańców powiatu, którzy ubiegają się o dofinansowanie m.in.: likwidacji barier w komunikowaniu się, zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny i przedmioty ortopedyczne, wydatków na instrumenty i usługi rynku pracy na rzecz osób niepełnosprawnych. Zaznaczył, że na realizację ww. zadań zostaną przeniesione środki, które nie zostały wykorzystane w ramach rehabilitacji zawodowej. Dodał, że dofinansowanie działalności warsztatów terapii zajęciowej nie jest konieczne, gdyż mają one zabezpieczoną wystarczającą ilość środków finansowych do końca roku budżetowego.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 169/XXVII/2013 z dnia 6 marca 2013 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 2.2)
Projekt uchwały Rady stanowiący załącznik nr 5 do protokołu przedstawił Jerzy Nowaczyk.
Uzasadniając projekt uchwały Jerzy Nowaczyk zaznaczył, że zgodnie z art. 180 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej powiat zobowiązany jest opracować i realizować trzyletni program rozwoju pieczy zastępczej. Przypomniał, że na podstawie Zarządzenia nr 40/2011 z dnia 27 października 2011 roku starosta wrzesiński powierzył Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie realizację zadań w zakresie pieczy zastępczej. Charakteryzując pieczę Jerzy Nowaczyk poinformował, że obecnie w powiecie funkcjonuje 68 rodzin zastępczych, w których wychowuje się 96 dzieci. Dodał, że ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, która obowiązuje od 01.01.2012 r. wprowadziła nowy podział rodzin zastępczych:
1) rodziny spokrewnione (dziadkowie, rodzeństwo),
2) rodziny niezawodowe (dalsza rodzina i osoby obce),
3) rodziny zawodowe (specjalistyczna lub pełniąca funkcję pogotowani rodzinnego),
4) rodzinny dom dziecka (w placówce przebywa nie więcej niż 8 dzieci, opiekunowie otrzymują comiesięczne wynagrodzenie).
Jerzy Nowaczyk zaznaczył ponadto, że obowiązkiem powiatu jest wyznaczenie planowanego limitu zawodowych rodzin zastępczych w związku z czym założono, że:
1) w 2014 roku będzie funkcjonowało do 8 rodzin,
2) w 2015 roku będzie funkcjonowało do 10 rodzin,
3) w 2016 roku będzie funkcjonowało do 12 rodzin.
Nadmienił, iż dążąc do standardu wymaganego w ww. ustawie, do 2020 roku w Ośrodku Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie będzie mogło przebywać, w tym samym czasie, łącznie nie więcej niż 14 dzieci oraz osób, które osiągnęły pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej. Dodał, że w takiej sytuacji konieczne będzie przekształcenie Ośrodka w dwie placówki, co jednak może utrudnić właściwe zapewnienie opieki i wychowania potrzebującym dzieciom. Podsumowując Jerzy Nowaczyk zaznaczył, że co roku będzie składane sprawozdanie z realizacji programu rozwoju pieczy zastępczej w powiecie.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie uchwalenia Powiatowego programu rozwoju pieczy zastępczej na lata 2014 – 2016 został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.1) i 2)
Projekty uchwał stanowiące załączniki nr: 6 i 7 do protokołu omówiła Magdalena Zając, dyrektor Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie.
Magdalena Zając zaznaczyła, że planuje wykonać remont dachu budynku, w którym mieści się siedziba Ośrodka, i potrzebuje w tym celu zgody jednostki organizacyjnej. Dodała, że konieczne jest również udzielenie pełnomocnictwa, dzięki któremu będzie mogła podjąć czynności związane z remontem dachu budynku, w tym podpisywanie umów i udzielanie dalszych pełnomocnictw (np. dla projektanta).
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 644/2013 w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie remontu dachu budynku powierzonego w trwały zarząd jednostce organizacyjnej Powiatu Wrzesińskiego – Ośrodkowi Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie,
2) 645/2013 w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie do podpisywania umów oraz podejmowania wszelkich czynności związanych z realizacją remontu dachu obiektu budowlanego zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.3)
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 8 do protokołu przedstawiła Magdalena Zając.
Uzasadniając uchwałę Magdalena Zając poinformowała, że udzielone pełnomocnictwo umożliwi jej wyznaczenie zastępcy na czas nieobecności, jak również składanie oświadczeń woli wynikających z prowadzenia bieżącej działalności.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 646/2013 w sprawie udzielenia pełnomocnictwa pani Magdalenie Zając Dyrektorowi Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.4) i 5)
Projekty uchwał stanowiące załączniki nr: 9 i 10 do protokołu omówiła Jolanta Pielak, naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Jolanta Pielak poinformowała, że Powiatowy Lekarz Weterynarii wnioskuje o zgodę na:
1) wykonanie remontu korytarza w piwnicy i toalet oraz ułożenie płytek gresowych na tarasie,
2) odliczenie poniesionych nakładów odpowiednio w kwotach: 5.037,00zł i 700,00zł od czynszu najmu.
Dodała, że:
1) odliczenie nastąpi, gdy wynajmujący wykona prace i przedłoży dokumenty potwierdzające poniesione wydatki,
2) maksymalne odliczenie nakładów poniesionych w związku z remontem korytarza w piwnicy i toalet wyniesie 3.985,01zł brutto, co stanowi 79,12% kwoty 5.036,67zł wyliczonej przez osobę uprawnioną w specjalności architektonicznej i konstrukcyjno-budowlanej,
3) nakłady poniesione przy układaniu płytek mogą być odliczone w wysokości do kwoty 699,88zł brutto według kosztorysu inwestorskiego uprawnionego rzeczoznawcy.
Odnosząc się do omówionego tematu Bożena Nowacka, sekretarz powiatu zauważyła, że decyzje w ww. sprawach nie muszą być podejmowane w formie uchwał, gdyż wnioskujący może zostać pisemnie poinformowany o zajętym przez Zarząd stanowisku. Ponadto dodała, że z wnioskującymi zawierane są umowy i wszelkie zmiany skutkują koniecznością aneksowania umów, a także, w obecnej sytuacji zmianą uchwał Zarządu.
Członkowie Zarządu uznali, że zasadne jest przyjęcie takiego rozwiązania.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 647/2013 w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie remontu korytarza i toalety w piwnicy budynku położonego przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni przez najemcę Powiatowy Inspektorat Weterynarii we Wrześni oraz na odliczenie poniesionych nakładów od czynszu najmu,
2) 648/2013 w sprawie wyrażenia zgody na ułożenie płytek gresowych na tarasie przylegającym do lokalu użytkowego, znajdującym się na I piętrze, w budynku położonym przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni przez najemcę Powiatowy Inspektorat Weterynarii we Wrześni oraz na odliczenie poniesionych nakładów od czynszu najmu zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.6)
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 11 do protokołu przedstawiła Jolanta Pielak.
Jolanta Pielak przypomniała, że nieruchomość zabudowana położona przy
ul. 3 Maja 8 we Wrześni została przeznaczona do sprzedaży uchwałą nr 292/XLV/2006 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 24 sierpnia 2006 roku. Zaznaczyła, że na sprzedaż lokalu
nr 5 w przedmiotowej nieruchomości ogłoszono dziewięć przetargów, a ostatni odbył się ponad pół roku temu (08.03.2013 r.), co spowodowało, iż wygasła już ważność operatu szacunkowego. Dodała, że zgodnie z nową wyceną wartość nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży wynosi 499.000,00zł, a w jej skład wchodzi 280,70m2 powierzchni użytkowej i 298,50m2 powierzchni przynależnej. Ponadto nadmieniła, że wykaz o przeznaczeniu nieruchomości do sprzedaży zostanie wywieszony na okres sześciu tygodni i w tym terminie osoby, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości, będą mogły złożyć wniosek.
Członkowie Zarządu uzgodnili cenę wywoławczą nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w kwocie równej wycenie rzeczoznawcy tj. 499.000,00zł.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 649/2013 w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.7)
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 12 do protokołu przedstawiła Jolanta Pielak.
Jolanta Pielak przypomniała, że II przetarg na sprzedaż nieruchomości gruntowych, niezabudowanych położonych w Bierzglinku zakończył się wynikiem negatywnym, gdyż nikt nie wpłacił wadium. Dodała, że sprzedażą objętych jest 131 działek, których łączna wartość wynosi 7.881.172,00zł.
Członkowie Zarządu uzgodnili, że ceny wywoławcze nieruchomości nie ulegną zmianie, tzn. będą obowiązywać ceny, które ogłoszono w I oraz II przetargu.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 650/2013 w sprawie ogłoszenia i zorganizowania III przetargu ustnego nieograniczonego oraz powołania komisji przetargowej do postępowania w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w Bierzglinku, będących własnością powiatu wrzesińskiego została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 4 i 5
Informację stanowiącą załącznik nr 13 do protokołu oraz projekt uchwały stanowiący załącznik nr 14 do protokołu przedstawił Kamil Perlik, naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
Kamil Perlik poinformował, że w ramach konsultacji projektu „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2014 r.” wpłynął formularz Wrzesińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, w którym proponuje się następujące zmiany:
1) dopisanie „i edukacja osób starszych” w §7 pkt. 2) podpkt. a) „propagowanie edukacji wśród dzieci i młodzieży poprzez zlecanie organizacji olimpiad, konkursów i quizów itp.”;
2) dopisanie „oraz osób starszych” przed „aktywność ruchowa…” w §7 pkt. 2) podpkt. b) „inicjowanie i wspierania działań na rzecz mieszkańców powiatu wrzesińskiego w obszarach: wypoczynek dzieci i młodzieży, aktywność ruchowa i turystyka”;
3) dopisanie podpkt. c) „programowa oraz systematyczna całoroczna działalność na rzecz osób starszych” w §7 pkt. 5 ww. projektu.
Odnosząc się do ww. propozycji Kamil Perlik zaznaczył, że:
1) dopisanie „i edukacja osób starszych” nie jest zasadne, gdyż obszar dotyczy edukacji dzieci i młodzieży. Zaproponował dodanie w §7 pkt 5) popkt. c) „wspieranie inicjatyw propagujących edukację wśród osób starszych i niepełnosprawnych”;
2) są dwa obszary, w których wnioskujący może ubiegać się o dofinansowanie aktywności ruchowej osób starszych tj. „promowanie zdrowego stylu życia i aktywności ruchowej” w obszarze „ochrona i promocja zdrowia” oraz „inicjowanie i wspieranie działań związanych z rehabilitacją oraz aktywnością ruchową osób starszych i niepełnosprawnych” w obszarze „działalność na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych”;
3) nie jest zasadne dopisanie takiego sformułowania, gdyż w programie zostało zaplanowanych wiele obszarów, które umożliwiają pozyskanie dofinansowania różnych działań na rzecz osób starszych.
Analizując projekt Kamil Perlik zaproponował ponadto, by działania polegające na „propagowaniu profilaktyki zdrowia wśród dzieci i młodzieży” rozszerzyć zastępując sformułowanie „dzieci i młodzieży” zapisem „mieszkańców powiatu wrzesińskiego”.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wraz z wyżej zaproponowanymi zmianami naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich tj.:
1) w §7 pkt 5) popkt. c) „wspieranie inicjatyw propagujących edukację wśród osób starszych i niepełnosprawnych”,
2) w §7 pkt 4) popkt. b) „propagowaniu profilaktyki zdrowia wśród mieszkańców powiatu wrzesińskiego” wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie uchwalenia rocznego „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie na 2014 r.” został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 6
Program stanowiący załącznik nr 15 do protokołu omówiła Ilona Dębicka, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury.
Ilona Dębicka poinformowała, że na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami powiat zobowiązany jest opracować czteroletni program opieki nad zabytkami dla powiatu. Zaznaczyła, że projekt programu zostanie przesłany do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Dodała, że program koreluje ze „Strategią rozwoju województwa wielkopolskiego do roku 2020”. Następnie wymieniła działania, które będą realizowane w ramach programu:
1) działanie 1.1.: wykonanie dalszych prac remontowo-modernizacyjnych w kościele poewangelickim w Miłosławiu,
2) działanie 1.2.: realizacja koncepcji rozbudowy kościeła poewangelickiego na cele ośrodka kultury,
3) działanie 1.3.: planuje się inwestycję w budynku oficyny w Kołaczkowie (wymiana okien, remont elewacji, schodów wejściowych i bocznych, przywrócenie stanu pierwotnego pomieszczeń na parterze i w piwnicy),
4) działanie 2:1.: przyjmowanie wniosków o dotację celową na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub budowlanych przy obiektach zabytkowych,
5) działanie 2.2.: informowanie o zewnętrznych źródłach dofinansowania,
6) działanie 2.3.: udzielenie dotacji, w tym planuje się udzielenie dotacji na remont elewacji klasztoru w Pyzdrach,
7) działanie 3.1.: współpraca z Wielkopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, (za pośrednictwem społecznego opiekuna zabytków),
8) działanie 4.1.: w przedmiotowej sprawie współpraca z Wielkopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
9) działanie 4.2.: ścisła współpraca z samorządami gminnymi,
10) działanie 5.1.: ustalenie z Wielkopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków listy zabytków do oznakowania,
11) działanie 6.1.: wspieranie podejmowanego przez gminy zagospodarowania miejsc atrakcyjnych turystycznie,
12) działanie 7.1.: współpraca z organami samorządowymi, stowarzyszeniami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi w sektorze edukacji, kultury i sztuki,
13) działanie 7.2.: współpraca z organami samorządowymi, stowarzyszeniami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi w sektorze kultury fizycznej i turystyki,
14) działanie 7.3.: współpraca z organizacjami ekologicznymi,
15) działanie 8.: upowszechnianie wiedzy o zasobach kulturowych i przyrodniczych powiatu, w tym wydawanie niekomercyjnych niskonakładowych wydawnictw.
Członkowie Zarządu zauważyli, że w opisach obiektów zabytkowych na terenie powiatu należy dopisać słowo „dawniej” przy sposobie użytkowania (przykładowo: Września: dawniej Ośrodek zdrowia, gdyż obecnie znajduje się w nim Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego i wynajmowane lokale mieszkaniowe), a zastosowane opisy mogą wprowadzić czytelników w błąd.
Pkt 7.1), 2) i 3)
Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr: 16, 17 i 18 do protokołu przedstawił Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
Jerzy Kaczorowski poinformował, że wpłynęły wnioski w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego:
1) Miasta i Gminy Września w związku ze zmianą przeznaczenia gruntów. Dodał, że naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości zauważył, że teren działki nr 3694 przy ul. Wrocławskiej, zgodnie z planem, jest przeznaczony pod działalność usługową, natomiast znajduje się tam siedziba straży pożarnej w związku z czym zasadne jest dokonanie zmiany przeznaczenia gruntu jako teren pod cele publiczne;
2) terenu miasta Pyzdry, gdyż właściciele gruntów wystąpili o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego, by móc realizować aktualne potrzeby inwestycyjne. Zwrócił uwagę na fakt, że w planie należy uwzględnić możliwość budowy obiektów w granicy działki i przydomowych oczyszczalni ścieków. Dodał, że kierownik Referatu Dróg Powiatowych i naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości nie zgłosili uwag do przedstawionej koncepcji;
3) terenu miejscowości Lisewo, gdyż wniosek o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego złożyła firma, która planuje przeprowadzić inwestycję polegającą na budowie gazociągu wraz z infrastrukturą techniczną. Dodał, że kierownik Referatu Dróg Powiatowych nie zgłosił uwag do przedstawionej koncepcji.
Członkowie Zarządu zaopiniowali pozytywnie ww. zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin wnosząc do nich wyżej wymienione uwagi.
Pkt 7.4) i 5)
Wnioski stanowiące załączniki nr: 19 i 20 do protokołu przedstawiła Bożena Nowacka, sekretarz powiatu.
Bożena Nowacka poinformowała, że wnioskujący występują o dofinansowanie odpowiednio:
1) zawodów lekkoatletycznych organizowanych w ramach realizacji projektu „Szkoła z Mistrzem”,
2) obozu zimowego dla pięciu uczniów gimnazjów utalentowanych w kategorii lekkoatletyki.
Członkowie Zarządu przyznali dofinansowanie:
1) w kwocie 500,00zł na organizację zawodów lekkoatletycznych,
2) w kwocie 1.200,00zł na wyjazd młodzieży na obóz zimowy.
Pkt 8 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Bożena Nowacka przedstawiła projekt uchwały w sprawie unieważnienia przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego. Projekt stanowi załącznik nr 21 do protokołu. Uzasadniając projekt poinformowała, że nie wpłynęła żadna oferta niepodlegająca odrzuceniu i być móc wznowić procedurę przetargową zasadne jest unieważnienie poprzedniej.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 651/2013 w sprawie unieważnienia przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Anna Trubacz poinformowała, że wpłynęły pisma wojewody wielkopolskiego w sprawie zwiększenia planu dotacji celowych o kwoty:
1) 20.000,00zł z przeznaczeniem na remont łazienki w Środowiskowym Domu Samopomocy w Pietrzykowie,
2) 3.000,00zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów usunięcia awarii kotłowni w budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni.
W związku z powyższym wnioskowała o podjęcie uchwał: zmieniającej bieżący budżetu powiatu, plan finansowy dochodów i wydatków oraz plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej.
W głosowaniach nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 652/2013 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok,
2) 653/2013 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
3) 654/2013 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2013 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr: 22, 23 i 24 do protokołu.
Anna Trubacz zauważyła ponadto, że należy przygotować uchwałę w sprawie przekazania majątku ruchomego tj. zakupionego sprzętu, mebli i wyposażenia do szpitala stanowiących własność powiatu jako aportu na rzecz „Szpitala Powiatowego we Wrześni” Sp. z o.o. z siedzibą we Wrześni.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
-
/-/ Dionizy Jaśniewicz
-
/-/ Waldemar Grzegorek
-
/-/ Rafał Zięty
-
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
-
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (17/12/2013 13:52:20)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (17/12/2013 13:54:13)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (17/12/2013 13:54:13)