PROTOKÓŁ NR 122/2013
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 15 kwietnia 2013 roku
Obrady Zarządu Powiatu otworzył przewodniczący pan Dionizy Jaśniewicz, który stwierdził, że w posiedzeniu uczestniczy czterech członków, co stanowiło quorum do podjęcia uchwał objętych porządkiem obrad. Nieobecność jednego z członków Zarządu została usprawiedliwiona. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
-
Przedstawienie oceny zasobów pomocy społecznej za rok 2012 dla powiatu wrzesińskiego.
-
Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu we Wrześni zmieniającej uchwałę Nr 86/XVI/2012 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych na terenie powiatu wrzesińskiego na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
-
Przyjęcie sprawozdania z realizacji rocznego „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 rok”.
-
Zatwierdzenie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest „Przebudowa skrzyżowania ulic: Tadeusza Kościuszki, Legii Wrzesińskiej, Opieszyn i 3 Maja we Wrześni”.
-
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w najem pomieszczenia garażowego nr 9 zlokalizowanego we Wrześni przy ul. Kaliskiej 1a na działce nr 3703/14, będącej w posiadaniu powiatu wrzesińskiego, dotychczasowemu najemcy.
-
Omówienie pism dotyczących zmian w budżecie powiatu i przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni:
a) w sprawie udzielenia pomocy finansowej gminie Miłosław,
b) w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2013 rok,
c) zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2013 – 2023.
-
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni zaakceptowali przedstawiony porządek obrad.
Do pkt. 1
Ocenę zasobów pomocy społecznej stanowiącą załącznik nr 2 do protokołu omówił pan Jerzy Nowaczyk – dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
Pan Jerzy Nowaczyk zaznaczył, że zgodnie z art. 16a ust. 1, ust. 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej powiat jest zobowiązany przygotować ocenę zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej, a następnie przedstawić ją radzie powiatu do dnia 30 kwietnia. Dodał, że w ocenie ujęte zostały dane z jednostek pomocy społecznej funkcjonujących na terenie powiatu wrzesińskiego, a są to: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni, Ośrodek Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie, Rodzinny Dom Dziecka w Pyzdrach, Dom Pomocy Społecznej we Wrześni, Środowiskowe Domy Samopomocy w Pietrzykowie i w Gozdowie, Warsztaty Terapii Zajęciowej we Wrześni, w Rudzie Komorskiej i w Czeszewie. Dodał, że formularz oceny w szczegółowy sposób opisuje zadania realizowane w jednostkach umożliwiając jednocześnie porównanie finansowe konkretnych działań na przestrzeni trzech lat: rok oceny i dwa poprzedzające lata.
Zarząd Powiatu we Wrześni zgodnie z art. 16a ust. 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej przedstawi Ocenę zasobów pomocy społecznej za rok 2012 dla powiatu wrzesińskiego Radzie Powiatu we Wrześni.
Do pkt. 2
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni stanowiący załącznik nr 3 do protokołu omówiła pani Izabela Karpińska – kierownik Referatu Dróg Powiatowych.
Pani Izabela Karpińska zaznaczyła, że w uchwale nr 86/XVI/2012 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych na terenie powiatu wrzesińskiego na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego nie uwzględniono opłat za usytuowanie w obrębie pasa drogowego schodów, pochylni i podjazdów dla osób niepełnosprawnych, które powiat zobowiązany jest ustalić. Dodała, że niska wysokość stawki pobieranej za wykonanie ww. elementów nie obciąży znacząco zarządców budynków.
Zarząd Powiatu we Wrześni przyjął projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni zmieniającej uchwałę Nr 86/XVI/2012 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg powiatowych na terenie powiatu wrzesińskiego na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni został przyjęty 4 głosami „za”.
Do pkt. 3
Sprawozdanie stanowiące załącznik nr 4 do protokołu przedstawił pan Kamil Perlik – naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
Pan Kamil Perlik poinformował, że zgodnie z art. 5a ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zarząd powiatu zobowiązany jest przedstawić radzie powiatu sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi. Zaznaczył, że w sprawozdaniu zawarto:
-
liczbę organizacji pozarządowych funkcjonujących na terenie powiatu wrzesińskiego,
-
liczbę ogłoszonych otwartych konkursów ofert na zalecanie realizacji zadań publicznych powiatu wrzesińskiego,
-
szczegółowy opis ofert złożonych w poszczególnych zakresach:
1) kultura, sztuka i ochrona tradycji,
2) edukacja, kultura fizyczna i sport,
3) działalność na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych,
4) ochrona i promocja zdrowia,
5) ratownictwo i ochrona ludności,
-
liczbę organizacji pozarządowych, które otrzymały wsparcie z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania z zakresu sportu, kultury, rekreacji i turystyki w łącznej kwocie 113.561,23zł.
Podsumowując pan naczelnik zaznaczył, że w 2012 roku na realizację 26 zadań Zarząd Powiatu we Wrześni przeznaczył kwotę 65.500,00zł. Dodał, że ostatecznie zostało zrealizowanych 25 zadań o całkowitej wartości w wysokości 574.087,14zł, w których wzięło udział ponad 16 300 osób.
Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni przyjęli sprawozdanie z realizacji rocznego „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 rok”, które zostanie przedstawione Radzie Powiatu we Wrześni.
Do pkt. 4
Specyfikację stanowiącą załącznik nr 5 do protokołu przedstawili: pani Magdalena Michalak – inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich oraz pan Marcin Nowak – inspektor w Referacie Dróg Powiatowych.
Pani Magdalena Michalak zaznaczyła, że przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa skrzyżowania ulic: Tadeusza Kościuszki, Legii Wrzesińskiej, Opieszyn i 3 Maja we Wrześni” w wyniku której powstanie rondo o średnicy wyspy środkowej 10 m i średnicy zewnętrznej 26 m wraz z przejściami dla pieszych. Dodała, że termin wykonania robót ustalono od dnia protokolarnego przekazania placu budowy do dnia 31 sierpnia 2013 roku. Omawiając warunki udziału w postępowaniu pani inspektor podkreśliła, że wykonawca powinien dostarczyć: m.in.: wykaz dwóch robót polegających na „budowie, przebudowie lub remoncie drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą o wartości co najmniej 750.000,00zł brutto”, a także potwierdzenie, że najważniejsze roboty zostały przez niego wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Następnie dodała, że wykonawca zobowiązany będzie:
-
dołączyć do oferty m.in.: oświadczenie, że osoba odpowiedzialna za kierowanie robotami posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie budowy dróg oraz zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego,
-
wpłacić wadium w wysokości 12.000,00zł.
Pan Marcin Nowak przedstawił projekt graficzny budowy ww. ronda zaznaczając że usprawni ono ruch pojazdów na istniejącym skrzyżowaniu i przyniesie obniżenie kosztów obsługi technicznej jego oświetlenia.
Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni zatwierdzili treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest „Przebudowa skrzyżowania ulic: Tadeusza Kościuszki, Legii Wrzesińskiej, Opieszyn i 3 Maja we Wrześni”.
Do pkt. 5
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 6 do protokołu omówiła pani Jolanta Pielak – naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Pani Jolanta Pielak poinformowała, że dotychczasowy najemca garażu nr 9 przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni wystąpił o przedłużenie umowy najmu na kolejne trzy lata. Pani naczelnik zaznaczyła, że garaż znajduje się na działce nr 3703/14, będącej w posiadaniu powiatu wrzesińskiego w „złej wierze” (sprawy spadkowe), co znaczy, że powiat, w chwili uzyskania decyzji o wydaniu rzeczy „obowiązany jest zwrócić wartość pożytków, których z powodu złej gospodarki nie uzyskał oraz jest odpowiedzialny za pogorszenie i utratę rzeczy”. W związku z powyższym pani naczelnik dodała, że należy wynająć garaż, by nie odpowiadać za jego zniszczenie.
Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 502/2013 w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w najem pomieszczenia garażowego nr 9 zlokalizowanego we Wrześni przy ul. Kaliskiej 1a na działce nr 3703/14, będącej w posiadaniu powiatu wrzesińskiego, dotychczasowemu najemcy.
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Uchwała została przyjęta 4 głosami „za”.
Do pkt. 6
Pani Beata Walkowiak – skarbnik powiatu omówiła wnioski wprowadzające zmiany w uchwale budżetowej na 2013 rok.
Analizując ww. wnioski (potrzeby jednostek oświatowych, referatów, wydziałów Starostwa Powiatowego) członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni uzgodnili, co następuje:
Jednostka: |
zwiększenie w rozdziale: |
kwota: |
przeznaczenie: |
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących |
85410 |
3.000,00zł |
organizacja Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych |
Zespół Szkół Politechnicznych |
80130
|
219,00zł
|
ubezpieczenie mienia
|
80195 |
1.623,00zł |
realizacja programu COMENIUS |
|
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie |
85201 |
124.031,00zł |
pokrycie kosztów umieszczenia trójki dzieci w placówce interwencyjnej |
Starostwo Powiatowe |
70005 |
10.000,00zł
|
okresowe przeglądy budynków stanowiących własność powiatu
|
80195 |
30.000,00zł
|
realizacja grantów edukacyjnych
|
|
92605 |
5.000,00zł |
zadania z zakresu kultury fizycznej |
|
Zespół Szkół Zawodowych nr 2 |
80130 |
30.000,00zł |
uzupełnienie środków do realizacji zadań |
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących |
80130 |
900,00zł |
uzupełnienie środków do realizacji zadań |
Zarząd Powiatu we Wrześni przyjął projekty uchwał Rady Powiatu we Wrześni:
-
w sprawie udzielenia pomocy finansowej gminie Miłosław (nawiązując do decyzji podjętej w czasie posiedzenia Zarządu w dniu 10 kwietnia br. (w pkt. 4b),
-
w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2013 rok,
-
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2013 – 2023.
W głosowaniach wzięło udział 4 członków Zarządu. Projekty uchwał Rady Powiatu we Wrześni zostały przyjęte 4 głosami „za”.
WW. projekty uchwał Rady Powiatu we Wrześni stanowią odpowiednio załączniki nr: 7, 8 i 9 do protokołu.
Do pkt. 7 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Członkowie Zarządu Powiatu we Wrześni zapoznali się z treścią projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni:
-
w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Powiatu we Wrześni,
-
zmieniającej uchwałę Nr 9/II/10 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie powołania Komisji Budżetowo-Finansowej,
-
zmieniającej uchwałę Nr 10/II/10 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie powołania Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki
które regulują sytuację organizacyjną Rady po przyjęciu rezygnacji pana Andrzeja Szablikowskiego z funkcji wiceprzewodniczącego Rady i wstąpieniu pana Stanisława Hałasa w skład Komisji Budżetowo-Finansowej oraz Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.
WW. projekty uchwał Rady Powiatu we Wrześni stanowią odpowiednio załączniki nr: 10, 11 i 12 do protokołu.
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad i brak dyskusji w pkt. 8 Wolne głosy i wnioski przewodniczący Zarządu pan Dionizy Jaśniewicz zakończył posiedzenie.
Na tym protokół zakończono.
Podpisy członków Zarządu:
1. /-/ Dionizy Jaśniewicz
2. /-/ Waldemar Grzegorek
3. /-/ Rafał Zięty
4. /-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Łukasz Jakubowski (26/04/2013 10:55:54)
- zaakceptowanie treści informacji: Łukasz Jakubowski (03/06/2013 11:26:47)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Łukasz Jakubowski (03/06/2013 11:26:47)