PROTOKÓŁ NR 127/2013
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 21 maja 2013 roku
Obrady otworzył przewodniczący Zarządu, pan Dionizy Jaśniewicz stwierdzając obecność czterech członków. Nieobecność jednego z członków została usprawiedliwiona. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z porządkiem obrad:
-
Rozpatrzenie sprawy orzeczonego przepadku samochodu osobowego marki Opel Corsa na rzecz powiatu wrzesińskiego i podjęcie uchwały w przedmiotowej sprawie.
-
Podjęcie uchwał w sprawach:
a) likwidacji pojazdu, który stał się własnością powiatu na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu o przepadku (dot. pojazdu marki Ford –Niemcy Escort),
b) likwidacji pojazdu, który stał się własnością powiatu na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu o przepadku (dot. motoroweru marki Lingben),
c) przyznania środków budżetowych na zlecanie realizacji zadań publicznych powiatu wrzesińskiego w roku 2013,
d) unieważnienia przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa używanego remontera drogowego,
e) ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży,
f) przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości gruntowych niezabudowanych, stanowiących własność powiatu wrzesińskiego, położonych w miejscowości Bierzglinek.
-
Przedstawienie:
a) informacji o stanie prawnym działek zajętych pod drogi publiczne położonych w obrębie miejscowości Bierzglinek, wchodzących w skład nieruchomości objętej miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego z 2005 roku,
b) informacji o zmianie wysokości podatku rolnego na 2013 rok,
c) decyzji Burmistrza Miasta i Gminy Września o warunkach zabudowy dla terenu działki nr 3703/15 obręb Września.
-
Rozpatrzenie wniosków w sprawach:
a) dofinansowania wyjazdu rodzin w ramach „Akademii Dobrego Rodzica”,
b) udzielenia wsparcia finansowego organizacji Mistrzostw Polski Oldboyów w Siatkówce Plażowej i Mistrzostw Polski Mężczyzn w Siatkówce Plażowej,
c) dofinansowania Zawodów Wędkarskich o Puchar Starosty Wrzesińskiego,
d) sfinansowania zakupu nagród dla uczestników „Maratonu zdrowia i sprawności fizycznej”.
-
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu zaakceptowali przedstawiony porządek obrad.
Do pkt. 1
Naczelnik Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu, pani Elwira Haręźlak omówiła sprawę orzeczonego przepadku zaznaczając, że Sąd Rejonowy we Wrześni wydał postanowienie zasądzające samochód osobowy marki Opel Corsa na rzecz powiatu wrzesińskiego. Dodała, że w ocenie rzeczoznawcy koszty naprawy pojazdu przewyższą jego wartość rynkową.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na przeznaczenie samochodu osobowego marki Opel Corsa do likwidacji poprzez przekazanie do stacji demontażu znajdującej się na terenie powiatu wrzesińskiego.
Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 529/2013 w sprawie likwidacji pojazdu, który stał się własnością powiatu na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu o przepadku.
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Załączniki stanowią:
-
postanowienie Sądu Rejonowego we Wrześni wraz z wyceną rzeczoznawcy – zał. nr 2 do protokołu,
-
projekt ww. uchwały – zał. nr 3 do protokołu.
Do pkt. 2a, b
Pani Elwira Haręźlak przedstawiła projekty uchwał informując, że Zarząd Powiatu w dniu 7 maja br. wyraził zgodę na likwidację ww. pojazdów przez przekazanie ich do stacji demontażu.
Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwały:
1) nr 530/2013 w sprawie likwidacji pojazdu, który stał się własnością powiatu na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu o przepadku (dot. pojazdu marki Ford –Niemcy Escort),
2) nr 531/2013 w sprawie likwidacji pojazdu, który stał się własnością powiatu na podstawie prawomocnego orzeczenia sądu o przepadku (dot. motoroweru marki Lingben).
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Uchwały zostały podjęte jednogłośnie.
Załączniki stanowią:
1) projekty ww. uchwał – odpowiednio zał. nr: 4 i 5 do protokołu.
Do pkt. 2c
Pani Magdalena Frydryszak omówiła projekt uchwały przedstawiając szczegółowo oferty z zakresu:
1) kultury, sztuki i ochrony tradycji,
2) edukacji, kultury fizycznej i sportu,
3) działalności na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych,
4) ochrony i promocji zdrowia,
5) ratownictwa i ochrony ludności.
Członkowie Zarządu zaakceptowali wysokości kwot proponowane przez komisję na realizację poszczególnych zadań wyrażając jednocześnie zgodę na przekazanie puli niewykorzystanych środków w kwocie 20.992,30zł do merytorycznych wydziałów Starostwa.
Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 532/2013 w sprawie przyznania środków budżetowych na zlecanie realizacji zadań publicznych powiatu wrzesińskiego w roku 2013.
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Załączniki stanowią:
1) protokół komisji konkursowej – zał. nr 6 do protokołu,2) projekt ww. uchwały – zał. nr 7 do protokołu.
Do pkt. 2d
Inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich, pani Joanna Suplewska poinformowała, że przyczyną unieważnienia postępowania przetargowego jest fakt, iż nie wpłynęła żadna oferta. Dodała, że oferenci zgłaszali zapytania dotyczące m.in. parametrów technicznych i warunków gwarancji.
Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 533/2013 w sprawie unieważnienia przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa używanego remontera drogowego.
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Załącznik stanowi:
1) projekt ww. uchwały – zał. nr 8 do protokołu.
Do pkt. 2e
Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości, pani Jolanta Pielak przypomniała, że w uchwale nr 165/XXVI/2013 z dnia 31 stycznia 2013 roku Rada Powiatu we Wrześni wyraziła zgodę na sprzedaż nieruchomości, będących własnością powiatu wrzesińskiego, położonych w Bierzglinku. Zaznaczyła, że nieruchomości oznaczone działkami nr: 139/77, 139/50, 146/2 i 162/3 zostały wycenione przez biegłego rzeczoznawcę, a w odniesieniu do jego wyceny sporządzono wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Pani naczelnik podkreśliła, że w wykazie zamieszczono cztery działki, gdyż wobec działki nr 146/4 toczy się postępowanie administracyjne mające na celu wydanie decyzji o warunkach jej zabudowy.
Uwzględniając wartości nieruchomości określone zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz klasę ziemi działki nr 162/3 przeznaczonej pod tereny rolnicze członkowie Zarządu uzgodnili, co następuje:
1) ceny wywoławcze nieruchomości określili w wysokości:-
4.125.755,00zł – działki nr: 139/77 i 162/3,
-
990.700,00zł – działka nr 139/50,
-
453.700,00zł – działka nr 146/2,
2) wskazali, że w ogłoszeniu o przetargu na sprzedaż działek nr: 139/77 i 162/3 należy zamieścić warunek o zapewnieniu przez nabywcę możliwości realizacji praktycznej nauki zawodu uczniom Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących.
Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 534/2013 w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży.
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Załączniki stanowią:
1) projekt ww. uchwały – zał. nr 9 do protokołu,
2) mapa – zał. nr 10 do protokołu.
Do pkt. 2f
Pani Jolanta Pielak omówiła projekt uchwały zaznaczając, że działki nr: 139/73 (pow. 7,6421ha), 139/75 (pow. 11,5360ha), 146/3 (pow. 7,7200ha) i 375/153 (pow. 1,4733ha) położone w miejscowości Bierzglinek przeznaczone do oddania w dzierżawę nie zostały objęte uchwałą Rady w sprawie sprzedaży. Pani naczelnik poinformowała, że działki nr: 139/73, 139/75 i 375/153 przeznaczone są pod tereny zabudowy usługowej, a działka nr 146/3 częściowo pod tereny zabudowy usługowej i w części pod tereny rolnicze. Następnie zaproponowała cenę wywoławczą dzierżawy w wysokości 1.515,61zł/ha tj. 43.000,00zł za pow. łączną 28,3714 ha.
Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwałę nr 535/2013 w sprawie przeznaczenia do oddania w dzierżawę nieruchomości gruntowych niezabudowanych, stanowiących własność powiatu wrzesińskiego, położonych w miejscowości Bierzglinek.
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
Członkowie Zarządu uzgodnili, że w ogłoszeniu o przeznaczeniu ww. nieruchomości do dzierżawy należy zapisać warunek o umożliwieniu realizacji praktycznej nauki zawodu uczniom Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących.
Załączniki stanowią:
1) projekt ww. uchwały – zał. nr 11 do protokołu,
2) mapa – zał. nr 12 do protokołu.
Do pkt. 3a
Pani Jolanta Pielak poinformowała, że w wyniku podziału działki nr: 375/22, 375/29, 375/36, 375/60, 375/110 139/79, o pow. łącznej 4,2455ha położone w miejscowości Bierzglinek zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego z 2005 roku, przeszły na własność gminy Września i stanowią kategorię dróg publicznych. Powołując się na art. 98 i art. 131 ustawy o gospodarce nieruchomościami pani naczelnik podkreśliła, że powiatowi przysługuje odszkodowanie za przejęte nieruchomości lub w ramach odszkodowania może być przyznana, za zgodą właściciela, odpowiednia nieruchomość zamienna. Dodała, że określając wysokość odszkodowania bierze się pod uwagę zasadę korzyści, co oznacza, że uwzględnia się wartość nieruchomości, z której działka jest odłączana.
Członkowie Zarządu uzgodnili, że w pierwszej kolejności należy wnioskować o zamianę ww. działek na inne nieruchomości.
Załączniki stanowią:
1) zestawienie działek – zał. nr 13 do protokołu,
2) mapa – zał. nr 14 do protokołu.
Do pkt. 3b
Pani Jolanta Pielak poinformowała, że od 1 kwietnia br. w związku z zakończeniem umowy dzierżawy działek położonych w miejscowości Bierzglinek powiat jest zobowiązany uiścić podatek rolny za działki nr: 375/23 – 375/28, 375/30 – 375/35, 375/37 – 375/59, 375/61 – 375/109 i 375/111 – 375/165. Zaznaczyła, że podatek wzrósł do kwoty 994,00zł.
Załącznik stanowi:
1) informacja o zmianie wysokości podatku rolnego na 2013 rok – zał. nr 15 do protokołu.
Do pkt. 3c
Pani Jolanta Pielak poinformowała, że 8 maja br. wpłynęła decyzja Burmistrza Miasta i Gminy Września o warunkach zabudowy dla terenu działki nr 3703/15 obręb Września. Zaznaczyła, że w ustalonych warunkach zabudowy nie zostało uwzględnione zastrzeżenie Zarządu z dnia 10 kwietnia br. dotyczące kwestii maksymalnej wysokości budynku wpływającej na zaciemnienie nieruchomości przyległej. Cytując uzasadnienie do decyzji podkreśliła, że w ocenie organu wydającego opinię: „szczegółowych ustaleń dokonują organy administracji architektoniczno – budowlanej, nie dokonuje ich organ rozstrzygający wniosek o ustalenie warunków”.
Załącznik stanowi:
1) decyzja o warunkach zabudowy dla terenu działki nr 3705/15 obręb Września – zał. nr 16 do protokołu.
Do pkt. 4a, b
P.o. naczelnika Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej, pani Katarzyna Starzyńska poinformowała, że:
1) Stowarzyszenie Pro Bono Familiae wnioskowało o dofinansowanie wyjazdu połączonego z warsztatami terapeutycznymi dla ubogich i niewydolnych wychowawczo rodzin z terenu powiatu,
2) KPS Progress wystąpił o dofinansowanie organizacji Mistrzostw Polski Oldboyów i Mistrzostw Polski Mężczyzn w Siatkówce Plażowej.
Członkowie Zarządu uzgodnili, co następuje:
-
1) nie przyznali
dofinansowania na organizację „Akademii Dobrego Rodzica”
uznając, że tego typu przedsięwzięcia mogą być finansowane w
ramach otwartego konkursu ofert,
-
2) wyrazili zgodę na
przekazanie kwoty w wysokości 1.500,00zł na zakup nagród dla
zwycięzców Mistrzostw Polski Oldboyów i Mistrzostw
Polski Mężczyzn w Siatkówce Plażowej.
Załączniki stanowią:
-
1) wnioski: Stowarzyszenia Pro
Bono Familiae i KPS Progress – odpowiednio zał. nr: 17 i 18 do
protokołu.
Do pkt. 4c
Naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa, pani Urszula Łabęda poinformowała, że finansowanie zawodów wędkarskich w postaci zakupu nagród nie jest możliwe ze środków, które wpływają do budżetu powiatu z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na udzielenie dofinansowania w wysokości 700,00zł warunkując jego przyznanie koniecznością zorganizowania przez Gminne Koło Wędkarsko – Rekreacyjne w Miłosławiu akcji ekologicznej poprzedzającej zawody (w formie sprzątania terenu wokół stawu).
Załącznik stanowi:
-
1) wniosek Gminnego Koła
Wędkarsko – Rekreacyjnego w Miłosławiu – zał.
nr 19 do protokołu.
Do pkt. 4d
Inspektor ds. promocji i ochrony zdrowia, pan Artur Czajkowski przedstawił wniosek Powiatowego Inspektora Sanitarnego w sprawie sfinansowania nagród dla uczestników „Maratonu zdrowia i sprawności fizycznej”.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na przekazanie kwoty 300,00zł na organizację maratonu.
Załącznik stanowi:
-
1) wniosek Powiatowego Inspektora
Sanitarnego – zał. nr 20 do protokołu.
Do pkt. 5 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Pani Joanna Suplewska przedstawiła specyfikację istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest zakup i dostawa używanego remontera drogowego. Nawiązując do uchwały o unieważnieniu przetargu w ww. sprawie zaznaczyła, że zasadne jest wznowienie procedury przetargowej ze specyfikacją, w której wprowadzono zmiany wynikające z pytań zadawanych przez wykonawców:
-
1) do holowania maszyny wymagany
jest samochód ciężarowy typu wywrotka o dopuszczalnej masie
całkowitej 7,5 t (wcześniej: 3,5 t),
-
2) wydajność dmuchawy – min.
5,5 m3/min (wcześniej: 10 m3/min),
-
3) gwarancja minimum 12 miesięcy
z wyłączeniem elementów eksploatacyjnych ulegających naturalnemu
zużyciu podczas użytkowania maszyny (wcześniej: gwarancja minimum
12 miesięcy).
Członkowie Zarządu zaakceptowali treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest zakup wraz z dostawą używanego remontera drogowego.
Załącznik stanowi:
-
1) specyfikacja istotnych warunków
zamówienia – zał. nr 21 do protokołu.
Skarbnik powiatu, pani Beata Walkowiak poinformowała, że:
-
1) kwota 247.064,00zł w ramach
odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych zostanie
przekazana do jednostek oświatowych,
-
2) Referat Dróg Powiatowych
wnioskował o przesunięcie między paragrafami: 70.000,00zł z
zakupu usług remontowych i 80.000,00zł z zakupu usług pozostałych
na zakup materiałów i wyposażenia,
-
3) jednostki takie jak: Powiatowy
Urząd Pracy, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, środowiskowe
domy samopomocy wnioskowały o przesunięcia między paragrafami do
wysokości realizowanych zadań.
W związku z powyższym pani skarbnik wystąpiła o podjęcie uchwał wprowadzających zmiany w planie finansowym dochodów i wydatków oraz zadań z zakresu administracji rządowej na 2013 rok.
Zarząd Powiatu we Wrześni podjął uchwały:
-
1) nr 536/2013 w sprawie planu
finansowego dochodów i wydatków budżetu powiatu wrzesińskiego na
2013 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
-
2) nr 537/2013 w sprawie planu
finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych
zadań zleconych powiatowi wrzesińskiemu na 2013 rok.
W głosowaniu wzięło udział 4 członków Zarządu. Uchwały zostały podjęte jednogłośnie.
Załączniki stanowią:
-
1) ww. uchwały – odpowiednio
zał. nr: 22 i 23 do protokołu.
W pkt. 6 Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji wyczerpując tym samym porządek obrad. Posiedzenie zamknął przewodniczący Zarządu, pan Dionizy Jaśniewicz.
Na tym protokół zakończono.
Podpisy członków Zarządu:
1. /-/ Dionizy Jaśniewicz
2. /-/ Rafał Zięty
3. /-/ Jerzy Mazurkiewicz
4. /-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Łukasz Jakubowski (13/06/2013 12:32:29)
- zaakceptowanie treści informacji: Łukasz Jakubowski (13/06/2013 12:33:00)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Łukasz Jakubowski (13/06/2013 12:33:00)