PROTOKÓŁ NR 155/2013
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 5 listopada 2013 roku
Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie, w którym wzięło udział pięciu członków. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
-
Rozpatrzenie wniosków:
1) Burmistrza Miasta i Gminy Nekla w sprawie zwolnienia mieszkańców z opłat za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego pojazdów w związku ze zmianą nazw ulic,
2) Powiatowego Lekarza Weterynarii we Wrześni w sprawie wyrażenia zgody na wyznaczenie miejsc parkingowych przed siedzibą Inspektoratu.
-
Zapoznanie się z opinią techniczną stanu budynków byłej lecznicy dla zwierząt: sali operacyjnej i sali zabiegowej położonych na działce nr 3703/18 przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni.
-
Podjęcie uchwały w sprawie przeznaczenia do oddania w najem pomieszczeń piwnicznych stanowiących własność Powiatu Wrzesińskiego.
-
Przedstawienie i zatwierdzenie:
1) treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego,
2) projektu planu finansowego podziału dotacji na realizację zadań biblioteki powiatowej przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy we Wrześni na 2014 rok,
3) uaktualnionego kosztorysu inwestorskiego i harmonogramu robót remontu elewacji frontu budynku Kościoła Pofranciszkańskiego pw. Ścięcia Głowy św. Jana Chrzciciela w Pyzdrach w ramach przyznanej dotacji.
-
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu przyjęli jednomyślnie zaproponowany porządek obrad.
Pkt 1.1)
Wniosek stanowiący załącznik nr 2 do protokołu omówiła Elwira Harężlak, naczelnik Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu.
Elwira Harężlak poinformowała, że Burmistrz Miasta i Gminy Nekla planuje zmienić nazwy ulic w rejonie ulicy Małej i uporządkować numerację ulicy Wrzesińskiej w Nekli w związku z czym wnioskuje o zwolnienie mieszkańców ww. ulic z opłat za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego pojazdów. Zaznaczyła, że wnioskujący powołuje się na art. 79b ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. o ruchu drogowym, zgodnie z którym rada powiatu, w drodze uchwały może zmniejszyć opłatę lub zwolnić od jej uiszczenia właściciela lub posiadacza pojazdu, w sytuacji, gdy zmiana stanu faktycznego w zakresie adresu, wymagająca wydania nowego dowodu rejestracyjnego pojazdu, spowodowana została zmianami administracyjnymi. Następnie podkreśliła, że z wyjaśnień udzielonych przez wnioskodawcę, wynika, iż zwolnieniu z opłat podlegać będzie wydanie dowodu rejestracyjnego dla 68 pojazdów. Ponadto podała koszty, jakie ponosi powiat i właściciele pojazdów wymieniający dowód rejestracyjny:
1) 30,81zł stanowi koszt druku dowodu rejestracyjnego przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych, który ponosi powiat wrzesiński,
2) 54,50zł stanowi koszt wydania nowego dowodu rejestracyjnego, który ponosi wnioskujący. Dodała, że koszt ten może wzrosnąć o 18,50zł, jeśli konieczne będzie wydanie pozwolenia czasowego (obowiązkowo, w sytuacji, gdy upłynie termin badania technicznego).
Ponadto Elwira Harężlak przedstawiła ogólne koszty wydania dowodów rejestracyjnych dla właścicieli pojazdów (mieszkańców ww. ulic Nekli), którym przysługuje możliwość zwolnienia lub umniejszenia opłat:
1) 2.100,00zł stanowi ogólny koszt, który poniesie powiat zlecając wydrukowanie dowodów rejestracyjnych w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych,
2) 3.706,00zł stanowi ogólny koszt, który poniosą właściciele pojazdów wymieniający dowody rejestracyjne,
3) 4.964,00zł stanowi ogólny koszt, który poniosą właściciele pojazdów wymieniający dowody rejestracyjne, jeśli muszą uzyskać również pozwolenie czasowe.
Odwołując się do rozwiązań przyjętych w innych powiatach, naczelnik Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu zaznaczyła, iż w uchwałach, rady powiatów:
1) wyraziły zgodę na obniżenie opłat (a nie całkowite zwolnienie z opłat) za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego,
2) powołały się na uchwały rad miejskich w sprawie nadania nazwy, zmiany nazwy lub numeracji ulic w danej miejscowości,
3) wyznaczyły okres obowiązywania uchwały, np. do 6 miesięcy od chwili jej wejścia w życie.
Odpowiadając na pytania dotyczące obowiązku wymiany praw jazdy Elwira Harężlak podkreśliła, że ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami nie obliguje do wprowadzenia upustów. Dodała, że w niektórych powiatach, mieszkańcy, którzy są uprawnieni do uiszczenia niższej opłaty za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego, muszą dokonać wymiany dokumentu prawa jazdy w określonym ustawą czasie.
Członkowie Zarządu pozytywnie zaopiniowali wniosek w sprawie obniżenia opłat za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego dla właścicieli pojazdów mieszkających w rejonie ulicy Małej i ulicy Wrzesińskiej w Nekli w wyniku zmiany adresu:
1) wyrażając zgodę na zmniejszenie opłaty do wysokości kosztów, które ponosi powiat zlecając wydrukowanie dowodów w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych tj. 30,81zł brutto za jeden dowód,
2) warunkując swoją decyzję koniecznością podjęcia uchwały przez Radę Miejską w Nekli w sprawie zmiany nazw i numeracji ww. ulic, w nawiązaniu do której zostanie opracowany projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie obniżenia wysokości opłat z wydanie nowego dowodu rejestracyjnego.
Pkt 1.2)
Wniosek stanowiący załącznik nr 3 do protokołu przedstawiła Jolanta Pielak, naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Jolanta Pielak poinformowała, że Powiatowy Lekarz Weterynarii we Wrześni wnioskuje o zgodę na wyznaczenie trzech miejsc parkingowych przed siedzibą Inspektoratu, dla samochodów, które są własnością jednostki.
Członkowie Zarządu jednomyślnie wyrazili zgodę na wyznaczenie miejsc parkingowych przed siedzibą Powiatowego Inspektoratu Weterynarii przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni.
Pkt 2
Opinię techniczną stanowiącą załącznik nr 4 do protokołu omówiła Jolanta Pielak.
Jolanta Pielak przypomniała, że Wydział Geodezji, Kartografii i Nieruchomości, za zgodą zarządu, zlecił wykonanie ekspertyzy stanu technicznego budynków po byłej sali operacyjnej i sali zabiegowej położonych na działce nr 3703/18 przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni. Dodała, że rozbiórkę budynku tzw. łącznika, czyli sali zabiegowej chce przeprowadzić właściciel działki nr 3703/17 w związku z inwestycją, którą planuje zrealizować. Podkreśliła, że stan techniczny budynków określił biegły sądowy w zakresie budownictwa i szacowania nieruchomości uwzględniając zagrożenie bezpieczeństwa dla zdrowia i życia ludzi oraz efektywność ekonomiczną. Jolanta Pielak poinformowała, że budynki, ze względu na stan elementów konstrukcyjnych, nie stanowią zagrożenia dla człowieka, ale ich remontowanie jest nieopłacalne, gdyż koszty adaptacji i remontu wyniosłyby około 70% kosztów budowy nowego obiektu. Następnie zaproponowała, by przed podjęciem decyzji o wyrażeniu zgody na rozbiórkę budynku tzw. łącznika, przeprowadzić wycenę rozbiórki i materiału porozbiórkowego. Zaznaczyła, iż w przypadku, gdy koszt rozbiórki przewyższy kwotę 14.000 Euro, konieczne będzie przeprowadzenie przetargu o udzielenie zamówienia publicznego. Ponadto przypomniała, że Powiatowy Lekarz Weterynarii wnioskował o rozbiórkę komina utrudniającego dojazd do budynku, w związku z czym zaproponowała, by w przewidywanej wycenie rozbiórki budynku tzw. łącznika uwzględnić również wycenę rozbiórki komina.
Członkowie Zarządu jednomyślnie uzgodnili, że zasadne jest przeprowadzenie wyceny rozbiórki budynku tzw. łącznika i rozbiórki komina wraz z wyceną materiałów porozbiórkowych przez uprawnionego rzeczoznawcę.
Pkt 3
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 5 do protokołu uzasadniła Jolanta Pielak.
Jolanta Pielak poinformowała, że umowa najmu pomieszczeń piwnicznych nr 2 i nr 3 o łącznej powierzchni 11,17m2 położonych na działce nr 3703/16 przy ul. Kaliskiej 1 we Wrześni wygaśnie 30.11.2013 r. Zaznaczyła, że stawka czynszu najmu za 1m2 wynosi 0,93zł netto, a okres trwania umowy przewidziano na czas oznaczony tj. 3 lata.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 636/2013 w sprawie przeznaczenia do oddania w najem pomieszczeń piwnicznych stanowiących własność Powiatu Wrzesińskiego została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 4.1)
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia stanowiącą załącznik nr 6 do protokołu omówili: Magdalena Michalak, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich, Elżbieta Helman, kierownik Referatu Gospodarczego oraz Jakub Kubat, broker ubezpieczeniowy.
Magdalena Michalak poinformowała, że zamówienie obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności zamawiającego w zakresach:
1) ubezpieczenie jednostek pływających – część I,
2) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej – część II.
Zaznaczyła, że:
1) termin realizacji zamówienia ustalono od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r.,
2) wykonawca zobowiązany jest dostarczyć:
a) kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej,
b) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego potwierdzające: posiadaną wiedzę i doświadczenie, znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym.
Uszczegóławiając Jakub Kubat zaznaczył, że ubezpieczenie jednostki pływającej tj. promu górnolinowego do żeglugi śródlądowej (przewóz osób i mienia) na rzece Warta pomiędzy miejscowościami Nowa Wieś Podgórna – Pogorzelica obejmuje:
1) ubezpieczenie casco jednostki pływającej (szkody powstałe w wyniku np.: wywrócenia, zatonięcia, utknięcia na mieliźnie, kolizji z inną jednostką),
2) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej użytkownika (armatora) jednostki (szkody wyrządzone osobom i mieniu podczas przewożenia z winy armatora).
Następnie zaznaczył, że szacowana składka ubezpieczenia wynosi:
1) 3.500,00zł na część I zamówienia,
2) 3.000,00zł na część II zamówienia.
Włączając się w dyskusję Elżbieta Helman poinformowała, że jednostki organizacyjne powiatu nie planują organizacji wyjazdów zagranicznych, które podlegałyby ubezpieczeniu. Następnie zaznaczyła, że ubezpieczeniem objęci zostaną:
1) uczestnicy wyjazdu do Niemiec organizowanego przez Wydział Edukacji i Kultury Fizycznej,
2) uczestnicy wyjazdów do Niemiec i Mołdawii organizowanych przez Wydział Promocji i Kultury oraz młodzież z Francji i Mołdawii w czasie pobytu w Polsce.
W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 4.2)
Projekt planu finansowego stanowiący załącznik nr 7 do protokołu omówiła Ilona Dębicka, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury.
Ilona Dębicka poinformowała, że Burmistrz Miasta i Gminy Września przekazał projekt planu finansowego na 2014 rok określający podział środków przekazywanych gminie w ramach porozumienia w sprawie powierzenia Bibliotece Publicznej prowadzenia zadań biblioteki powiatowej. Zaznaczyła, że projekt przewiduje udzielenie dotacji w kwocie wyższej tj. 75.000,00zł, z czego 28.790,00zł stanowi zakup programu komputerowego Sowa 2 do zintegrowania systemu wypożyczeń międzybibliotecznych. Dodała, że dyrektor Biblioteki Publicznej przewiduje zmniejszenie kosztu zakupu programu do 20.000,00zł, jeśli zadanie to będzie realizowane przez firmę zewnętrzną, na zasadzie hostingu. Odnosząc się do treści zawartego porozumienia Ilona Dębicka zaznaczyła, że przekazywana dotacja nie może być wykorzystana na zakup programu.
Bożena Nowacka, sekretarz powiatu zauważyła, że organizowanie obiegu wypożyczeń międzybibliotecznych należy do podstawowych zadań biblioteki powiatowej. Dodała, że obecnie nie jest to możliwe. Ponadto podkreśliła, że środki planowane na zakup księgozbiorów do bibliotek można umniejszyć i zacząć stopniowo wprowadzać zintegrowany system elektronicznego wypożyczania książek.
Członkowie Zarządu zauważyli, że:
1) dyrektor Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Września powinien przedstawić dokładny koszt zakupu programu komputerowego Sowa 2 oraz wyjaśnić, co spowodowało wzrost dodatków funkcyjnych dla pracowników,
2) w projektowanym budżetcie powiatu na 2014 zaplanowano przekazanie dotacji w kwocie określonej w porozumieniu, tj. 45.000,00zł.
Pkt 4.3)
Kosztorys/harmonogram prac stanowiące załącznik nr 8 do protokołu przedstawiła Ilona Dębicka.
Ilona Dębicka przypomniała, że powiat przekazał dotację w kwocie 20.000,00zł na remont elewacji frontu budynku pofranciszkańskiego pw. Ścięcia Głowy św. Jana Chrzciciela w Pyzdrach. Zaznaczyła, że wnioskujący, w wyniku uzyskania dotacji o mniejszej wysokości, zmniejszył ogólny koszt prac objętych wnioskiem, jak również ich zakres. Podkreśliła, że koszt prac, po korekcie, wynosi 70.908,86zł.
Pkt 5 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Bożena Nowacka, sekretarz powiatu przedstawiła projekty uchwał w sprawach:
1) udzielenia pełnomocnictwa Panu Włodzimierzowi Wawrzyniakowi Dyrektorowi Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni,
2) udzielenia pełnomocnictwa Panu Bogdanowi Nowakowi Dyrektorowi Zespołu Szkół Politechnicznych we Wrześni stanowiące odpowiednio załączniki nr: 9 i 10 do protokołu.
Uzasadniając projekty uchwał zaznaczyła, że są to pełnomocnictwa cywilne wynikające z art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, które umożliwiają prowadzenie bieżącej działalności jednostki.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 637/2013 w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Włodzimierzowi Wawrzyniakowi Dyrektorowi Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni,
2) 638/2013 sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Bogdanowi Nowakowi Dyrektorowi Zespołu Szkół Politechnicznych we Wrześni zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Następnie Bożena Nowacka przypomniała, że na podstawie uchwały Rady powiat wrzesiński przystąpił do konkursu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w celu realizacji projektu pn. „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”. Zaznaczyła, że powiat został zakwalifikowany i odbyły się konsultacje w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Dodała, że realizacją projektu objętych zostanie 52 placówki oświatowe, w tym przedszkola z terenu powiatu.
Beata Walkowiak, skarbnik powiatu poinformowała, że wpłynęły pisma wojewody wielkopolskiego w sprawie:
1) zmniejszenia planu dotacji celowej o kwoty:
a) 1.000,00zł w dziale 700, rozdział 70005 „gospodarka gruntami i nieruchomościami”,
b) 6.000,00zł w dziale 710, rozdział 71013 „prace geodezyjne i kartograficzne”,
c) 2.500,00zł w dziale 710, rozdział 71015 „nadzór budowlany”,
d) 1.000,00zł w dziale 750, rozdział 75045 „kwalifikacja wojskowa”,
e) 30.000,00zł w dziale 754, rozdział 75411 „Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej”,
2) zwiększenia planu dotacji celowej o kwotę 1.760,00zł w dziale 851, rozdział 85156 z przeznaczeniem na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za dzieci i uczniów oraz słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli.
Zaznaczyła, że ww. zmiany skutkują zmianami w bieżącej uchwale budżetowej, planie dochodów i wydatków budżetu oraz planie zadań z zakresu administracji rządowej na 2013 rok.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 639/2013 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok,
2) 640/2013 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
3) 641/2013 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2013 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr: 11, 12 i 13 do protokołu.
Pkt 6 Wolne głosy i wnioski.
Marcin Nowak, inspektor w Referacie Dróg Powiatowych przedstawił treść modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest zimowe utrzymanie dróg powiatowych powiatu wrzesińskiego w sezonie 2013/2014, która stanowi załącznik
nr 14 do protokołu.
W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści modyfikacji SIWZ wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, którego przedmiotem jest zimowe utrzymanie dróg powiatowych powiatu wrzesińskiego w sezonie 2013/2014 została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie stwierdzając, iż porządek obrad został zrealizowany.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
-
/-/ Dionizy Jaśniewicz
-
/-/ Waldemar Grzegorek
-
/-/ Rafał Zięty
-
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
-
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (04/12/2013 08:12:04)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (04/12/2013 08:17:30)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (04/12/2013 08:17:30)