PROTOKÓŁ NR 163/2013
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 17 grudnia 2013 roku
Posiedzenie Zarządu otworzył przewodniczący Dionizy Jaśniewicz stwierdzając obecność wszystkich członków. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
1. Przedstawienie kwestii odzyskania podatku VAT przez Powiat Wrzesiński.
2. Podjęcie uchwał:
1) zmieniającej uchwałę nr 404/2012 Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia planu Audytu Wewnętrznego dla Powiatu Wrzesińskiego na rok 2013,
2) w sprawie wyboru wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego obejmującego ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności zamawiającego w zakresie ubezpieczenia jednostek pływających.
3. Rozpatrzenie wniosków w sprawach:
1) wydania opinii o ustalenie lokalizacji linii kolejowej dla zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań, pozostałe roboty odcinek Sochaczew – Swarzędz – prace przygotowawcze”,
2) wydania opinii w sprawie projektu budowy drogi gminnej w rejonie ul. Paderewskiego we Wrześni,
3) zabezpieczenia środków na usługę doradztwa w opracowaniu „Strategii Rozwoju Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2020”.
4. Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni w sprawach:
1) ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych oraz dyżurów w porze nocnej, niedziele, święta i inne dni ustawowo wolne od pracy, pełnionych przez apteki ogólnodostępne na terenie powiatu wrzesińskiego w 2014 roku,
2) przyjęcia Powiatowego Programu Opieki nad Zabytkami dla Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2017.
5. Przedstawienie korekty planu finansowego dotacji przyznanej Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Września na prowadzenie zadań biblioteki powiatowej w 2013 roku.
6. Przyjęcie autopoprawek do projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni w sprawach:
1) uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2023,
2) uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok.
7. Omówienie pism/wniosków w sprawach zmian w budżecie powiatu na 2013 rok oraz przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni:
1) w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla gminy Pyzdry,
2) zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2013 – 2023,
3) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok.
8. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
9. Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu jednomyślnie zaakceptowali przedstawiony porządek obrad.
Pkt 1
Sprawę przedstawił Artur Ratajczak, Taxcorner Kancelaria Doradcy Podatkowego, Beata Walkowiak, skarbnik powiatu.
Omawiając procedurę zwrotu podatku od towarów i usług (VAT) na rzecz jednostek samorządu terytorialnego Artur Ratajczak poinformował, że:
1) zostanie wykonany audyt podatkowy w zakresie możliwości „odzyskania” VAT naliczonego, a także nadpłaconego VAT należnego, a następnie powstanie raport z przeprowadzonych badań zawierający:
a) możliwe obszary „odzyskania” VAT,
b) analizę ryzyka,
c) wstępne oszacowanie możliwej do „odzyskania” kwoty VAT;
2) interpretacje indywidualne prawa podatkowego są przekazywane do Ministra Finansów, który w terminie 3 miesięcy wydaje opinie o możliwości odzyskania podatku przez jednostkę samorządu terytorialnego we wskazanych zakresach;
3) korekty deklaracji i wnioski o stwierdzenie nadpłaty/zwrotu VAT są przekazywane do Urzędu Skarbowego, gdy wpłynie opinia Ministra Finansów.
Dodał, że ze wstępnej analizy, jego zdaniem, powiat wrzesiński może ubiegać się o odzyskanie podatku głównie od wydatków ogólnych tj. zużycie energii, zakup wyposażenia i materiałów remontowych. Zaznaczył, że reprezentowana przez niego Kancelaria występuje w imieniu jednostki, na podstawie udzielonych pełnomocnictw, przed organami podatkowymi/skarbowymi i sądami administracyjnymi w sprawie „odzyskania” VAT. Nadmienił, że wynagrodzenie ustalono w wysokości 18,5% od odzyskanej kwoty VAT.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na przeprowadzenie procedury zwrotu podatku od towarów i usług (VAT) przez Taxcorner Kancelarię Doradcy Podatkowego zaznaczając, że pełnomocnictwo zostanie wydane w styczniu 2014 r. (wówczas rozpocznie się współpraca
z Kancelarią).
Pkt 2.1)
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 2 do protokołu omówiła Monika Michalak, kierownik Referatu Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu.
Monika Michalak zaznaczyła, że konieczność zmiany planu Audytu Wewnętrznego dla Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok została spowodowana tym, iż zaistniały trudności w przeprowadzeniu audytu zadania pn.: „Rozbudowa budynków, budowli i instalacji oraz zakup sprzętu medycznego dla Szpitala Powiatowego we Wrześni”. Podkreśliła, że w związku z ww. trudnościami planowano wykonanie audytu w obszarze rozliczania świadczeń w ramach kontraktów realizowanych ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia. Zaznaczyła, że z uwagi na fakt, iż Zarząd Spółki Szpital Powiatowy we Wrześni nie zdążył przygotować materiałów niezbędnych do wykonania analizy, audytor wewnętrzny planuje przeprowadzenie zadania zapewniającego pn.: „Audyt należności w Starostwie Powiatowym we Wrześni”.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 685/2013 zmieniająca uchwałę nr 404/2012 Zarządu Powiatu we Wrześni
z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia planu Audytu Wewnętrznego dla Powiatu Wrzesińskiego na rok 2013 została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 2.2)
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 3 do protokołu omówiła Magdalena Michalak, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Magdalena Michalak przypomniała, iż przeprowadzono dwa przetargi, w których nie udało się wyłonić wykonawcy zamówienia obejmującego swym zakresem ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności zamawiającego. Zaznaczyła, że w wyniku zamówienia z wolnej ręki wyłoniono wykonawcę w zakresie ubezpieczenia jednostki pływającej. Dodała, że w negocjacjach TUiR Warta S.A. złożyło ofertę w kwocie 3.200,00zł zgodną z programem ubezpieczeń i ustawą Prawo zamówień publicznych. Magdalena Michalak nadmieniła, że w celu wyłonienia wykonawcy w zakresie ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenia kosztów leczenia i assistance oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej prowadzone są negocjacje z UNIQA TU S.A.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 686/2013 w sprawie wyboru wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego obejmującego ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności zamawiającego w zakresie ubezpieczenia jednostek pływających została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.1)
Wniosek stanowiący załącznik nr 4 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak, kierownik Referatu Dróg Powiatowych.
Jolanta Kubczak poinformowała, że URS Polska Sp. z o.o. wystąpił o ustalenie lokalizacji linii kolejowej dla zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań, pozostałe roboty odcinek Sochaczew – Swarzędz – prace przygotowawcze”. Zaznaczyła, że opiniując załączone materiały pracownicy Referatu Dróg Powiatowych zgłosili następujące uwagi:
1) na przejazdach kolejowych należy zaplanować poszerzenie nawierzchni umożliwiające ruch pieszych (na przedłużeniu chodników oraz poboczy, z których korzystają piesi),
2) należy zapewnić właściwe odwodnienie na przejazdach kolejowych oraz obiektach inżynieryjnych,
3) remont obiektów inżynieryjnych nie może powodować zmniejszenia skrajni drogowej dróg powiatowych pod tymi obiektami,
4) należy wykonać podział gruntów w zakresie działek zajętych pod drogi powiatowe, którymi obecnie zarządzają Polskie Koleje Państwowe.
W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Wniosek o ustalenie lokalizacji linii kolejowej dla zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań, pozostałe roboty odcinek Sochaczew – Swarzędz – prace przygotowawcze” został zaopiniowany pozytywnie z uwzględnieniem ww. uwag.
Pkt 3.2)
Wniosek stanowiący załącznik nr 5 do protokołu omówił Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
Jerzy Kaczorowski poinformował, że wnioskujący wystąpił o wydanie opinii do realizacji inwestycji drogowej w rejonie ul. Paderewskiego we Wrześni, która będzie przebiegać od ww. ulicy w kierunku granicy lasu. Dodał, że przeprowadzenie inwestycji wiąże się z koniecznością przejęcia gruntów przez gminę Września.
W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Wniosek w sprawie realizacji inwestycji drogowej w rejonie ul. Paderewskiego we Wrześni został zaopiniowany pozytywnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.3)
Wniosek omówiła Magdalena Niechcielska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Magdalena Niechcielska zaznaczyła, że środki, o które wnioskuje zostaną przeznaczone na usługę doradztwa w opracowaniu „Strategii Rozwoju Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2020”. Uzasadniając potrzebę opracowania strategii i planu rozwoju lokalnego dla powiatu podkreśliła, że:
1) ww. dokumenty będą wymagane do aplikowania o środki zewnętrzne,
2) pracownicy Wydziału nie są w stanie sporządzić samodzielnie dokumentu, który będzie zawierał niezbędne informacje, analizy i kilkuletnie prognozy (pracownicy będą jednak w możliwie jak najszerszym zakresie uczestniczyć w tworzeniu strategii),
3) powstaną odrębne dokumenty tj. strategia i plan rozwoju lokalnego, dzięki czemu nie będzie potrzeby aktualizacji ogólnej strategii, gdy pojawią się zmiany w realizacji planowanych zadań inwestycyjnych,
4) odbędą się konsultacje społeczne (w pierwszej kolejności mieszkańcy będą mogli składać wnioski w formie ankiet do diagnozy społeczno-gospodarczej, a następnie zaopiniują projekt ogólnej strategii i planu rozwoju lokalnego).
Poinformowała, że odbyły się już spotkania z przedstawicielami firm świadczących usługi doradcze i najkorzystniejszą ofertę przedstawiło Centrum Szkoleń Administracji Publicznej Grupa Ergo Sp. z o.o. z Wrocławia. Nadmieniła, iż koszt takiej usługi wyniesie około 30.000,00zł.
W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Wniosek o zabezpieczenie środków finansowych na usługę doradztwa w opracowaniu „Strategii Rozwoju Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2020” został zaopiniowany pozytywnie, ale środki na ww. cel zostaną uwzględnione w budżecie na 2014 rok (w uchwale zmieniającej uchwałę budżetową).
Pkt 4.1)
Projekt uchwały Rady/pismo stanowiące załącznik nr 6 do protokołu omówił Artur Czajkowski, inspektor ds. promocji i ochrony zdrowia.
Artur Czajkowski poinformował, że:
1) wpłynęło pismo informujące o utworzeniu Apteki Prima przy ul. Armii Poznań we Wrześni, w związku z czym zasadne jest dopisanie jej do spisu aptek w załączniku
nr 1 projektu uchwały Rady,
2) nie wpłynęły uwagi do harmonogramu z gmin powiatu, a Wielkopolska Okręgowa Izba Aptekarska zaopiniowała go pozytywnie.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych oraz dyżurów w porze nocnej, niedziele, święta i inne dni ustawowo wolne od pracy, pełnionych przez apteki ogólnodostępne na terenie powiatu wrzesińskiego w 2014 roku został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 4.2)
Projekt uchwały Rady/opinia stanowiące załącznik nr 7 do protokołu omówiła Ilona Dębicka, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury.
Ilona Dębicka przypomniała, że projekt Programu Opieki nad Zabytkami dla Powiatu Wrzesińskiego wraz z poprawkami przyjętymi na posiedzeniu Zarządu w dniu 13.11.2013 r. został przesłany do Wielkopolskiego Konserwatora Zabytków. Zaznaczyła, że w dniu 04.12.2013 r. wpłynęła odpowiedź, w której konserwator zaopiniował pozytywnie projekt programu.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Opieki nad Zabytkami dla Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2017 został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 5
Korektę stanowiącą załącznik nr 8 do protokołu omówiła Ilona Dębicka.
Ilona Dębicka poinformowała, że burmistrz Miasta i Gminy Września wystąpił o możliwość korekty podziału dotacji przyznawanej Bibliotece Publicznej na realizację zadań biblioteki powiatowej. Zaznaczyła, że składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy oraz środki na podróże służbowe zostały wydatkowane w kwocie niższej o 913,00zł niż przyjęto w projekcie planu finansowego. Ponadto dodała, iż znacznemu zmniejszeniu uległy opłaty telekomunikacyjne. Ilona Dębicka zaznaczyła, że dyrektor Biblioteki Publicznej wnioskuje o przeniesienie zaoszczędzonych środków na zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług pozostałych (np. usługi pocztowe) oraz szkolenie pracowników w zakresie pomocy instrukcyjno-metodycznej.
W głosowaniu nad zatwierdzeniem korekty wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Korekta planu finansowego została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 6.1) i 2)
Autopoprawki stanowiące załączniki nr 9 i 10 do protokołu omówiła Beata Walkowiak, skarbnik powiatu.
Omawiając autopoprawki Beata Walkowiak zaznaczyła, że zawierają one odniesienie do opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej. Następnie poinformowała, że dochody zwiększają się w 2014 roku o kwotę 651.164,00zł z tytułu:
1) dotacji w ramach POKL projektu pt.: „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcie rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”, która według harmonogramu ma wpłynąć w kwocie 327.225,00zł,
2) środków otrzymanych z Funduszu Pracy na finansowanie kosztów wynagradzania
i składek na ubezpieczenie społeczne pracowników Powiatowego Urzędu Pracy
w kwocie 293.100,00zł,
3) porozumień na utrzymanie dzieci w rodzinach zastępczych w kwocie 30.839,00zł.
W głosowaniu nad przyjęciem autopoprawek do projektów uchwał Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Autopoprawki do projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni w sprawie:
1) uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2023,
2) uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok zostały przyjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej stanowią załączniki nr 11 i 12 do protokołu.
Pkt 7.1)
Projekt uchwały Rady stanowiący załącznik nr 13 do protokołu omówiła Beata Walkowiak.
Beata Walkowiak poinformowała, że środki w kwocie 10.000,00zł zostaną przekazane gminie Pyzdry z przeznaczeniem na udzielenie pomocy rodzinie, która straciła jednorodzinny dom w wyniku pożaru w miejscowości Wrąbczynek.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie udzielenia pomocy finansowej gminie Pyzdry został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 7.2) i 3)
Projekty uchwał stanowiące załączniki nr 14 i 15 do protokołu omówiła Beata Walkowiak.
Omawiając wnioski w sprawie zmian do budżetu powiatu na 2013 rok Beata Walkowiak zaznaczyła, że dochody zwiększą się z tytułu:
1) zwiększonej części oświatowej subwencji ogólnej o kwotę 24.016,00zł z przeznaczeniem na dofinansowanie z tytułu wzrostu zadań szkolnych
i pozaszkolnych,
2) zwiększonych wpływów w kwocie 21.000,00zł z czynszów najmu,
3) zwiększonych wpływów w kwocie 5.698,00zł z wpłat za duplikaty dokumentów szkolnych, wynajem pomieszczeń i darowizny w Zespole Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni,
4) darowizn w kwocie 9.150,00zł uzyskanych przez Ośrodek Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie,
5) odszkodowania w kwocie 132,00zł uzyskanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną,
6) odszkodowania w kwocie 3.397,00zł uzyskanego przez Liceum Ogólnokształcące,
7) zwiększonych wpływów w kwocie 45.500,00zł uzyskanych przez Powiatowe Centrum Edukacji Zawodowej.
Następnie skarbnik poinformowała, że w wykazie przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej wprowadza się zmiany:
1) w przedsięwzięciu pn.: „Świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego we Wrześni – zapewnienie wykonywania bieżących zadań” zwiększa się plan wydatków w 2014 roku o kwotę 7.743,00zł stanowiącą umniejszenie wydatków planowanych w 2013 roku,
2) w przedsięwzięciu pn.: „Najem urządzeń wielofunkcyjnych z pełną obsługą serwisową wraz z papierem – zapewnienie wykonywania bieżących zadań” zwiększa się plan wydatków w 2014 roku o kwotę 7.522,00zł stanowiącą umniejszenie wydatków planowanych w 2013 roku.
W głosowaniu nad przyjęciem projektów uchwał Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekty uchwał Rady Powiatu we Wrześni:
1) zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2013 – 2023,
2) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2013 rok zostały przyjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 8 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Podjęcie uchwał w sprawie procedury przetargowej umożliwiającej realizację projektu pn.: „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”.
Projekty uchwał stanowiące załączniki nr 16 i 17 do protokołu omówiła Magdalena Michalak, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Uzasadniając projekty uchwał Magdalena Michalak zaznaczyła, że wyłonienie komisji i nadanie jej regulaminu pracy umożliwi przygotowanie i przeprowadzenie procedury przetargowej, w której wyłonieni zostaną szkolni organizatorzy rozwoju edukacji. Zaznaczyła, że podjęcie ww. uchwał jest niezbędne do realizacji projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”. Dodała, że komisji przetargowej zostanie powierzone m.in.: przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz badanie i ocena ofert.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 687/2013 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,
2) 688/2013 w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielnie zamówienia publicznego, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Przyjęcie projektu uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie ustalenia wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2013 oraz ustalenia ostatecznego terminu ich wydatkowania.
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 18 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak, kierownik Referatu Dróg Powiatowych.
Jolanta Kubczak poinformowała, że z uzyskanych informacji wynika, że decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2930 Grzymysławice – Chwalibogowo – Osowo” będzie wydana do końca lutego 2014 roku. Przypomniała, że w dniu 28 listopada br. zgodnie z decyzją Zarządu został zawarty aneks do umowy z wykonawcą, w którym uzgodniono termin realizacji do 20.12.2013 r. Zaznaczyła, że w związku z ww. trudnościami konieczne jest przesunięcie terminu realizacji zadania i ustalenie wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2013 oraz ustalenia ostatecznego terminu ich wydatkowania. Podkreśliła, że w celu zachowania ciągłości realizacji umowy z wykonawcą zawarty zostanie aneks wydłużający termin realizacji zadnia do 27 grudnia br., a gdy zostanie podjęta uchwała Rady, termin ulegnie wydłużeniu do dnia 30.06.2014 r.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie ustalenia wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2013 oraz ustalenia ostatecznego terminu ich wydatkowania został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozbiórkę obiektu budowlanego zlokalizowanego na działce oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 3703/16 położonej we Wrześni.
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 19 do protokołu omówiła Jolanta Pielak, naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Jolanta Pielak przypomniała, że właściciel działki nr 3703/17 przy ul. Opieszyn we Wrześni wystąpił o możliwość rozbiórki obiektu (byłej sali zabiegowej) położonego na działce nr 3703/16 przy ul. Kaliskiej we Wrześni. Zaznaczyła, że rzeczoznawca opiniujący stan budynku uznał, iż koszty jego remontu wyniosą 70% nakładów budowy nowego obiektu. Następnie nadmieniła, że zgodnie z decyzją Zarządu, Wydział zlecił wycenę kosztów rozbiórki i ilości materiału rozbiórkowego, z której wynika, iż gruz szacuje się w ilości 68 ton, a koszty w kwocie około 30.000,00zł. Jolanta Pielak dodała, że kierownik Referatu Dróg Powiatowych nie wyraził chęci wykorzystania materiału rozbiórkowego na potrzeby robót drogowych.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 689/2013 w sprawie wyrażenia zgody na rozbiórkę obiektu budowlanego zlokalizowanego na działce oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 3703/16 położonej we Wrześni została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Omówienie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej w miejscowości Bierzglinek i wniosku od odstąpienie przez powiat od odszkodowania za działki zajęte przez gminę pod drogi publiczne.
Pismo stanowiące załącznik nr 20 do protokołu omówiła Jolanta Pielak.
Jolanta Pielak poinformowała, że burmistrz Miasta i Gminy Września wystąpił o odstąpienie przez powiat wrzesiński od odszkodowania za działki zajęte przez gminę pod drogi publiczne w miejscowości Bierzglinek na mocy planu zagospodarowania przestrzennego. Dodała, że burmistrz planuje inwestycje budowy infrastruktury technicznej w tym: sieci kanalizacyjno-sanitarnej i nawierzchni drogowych wraz z odwodnieniem, których wykonanie szacuje w kwocie około 11.000.000,00zł. Jolanta Pielak zaznaczyła, że w przyszłym roku, zgodnie z planami burmistrza, na terenie działek objętych miejscowym planem zagospodarowania, powstanie główna magistrala wodociągowa, a sieć kanalizacji sanitarnej zostanie doprowadzona do granicy przedmiotowych działek. Podkreśliła, iż rozbudowa sieci, jak również budowa nawierzchni dróg będą uzależnione od postępującej zabudowy terenu.
W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Wniosek w sprawie odstąpienia od odszkodowania przysługującego powiatowi za działki przejęte przez gminę Września pod drogi publiczne w miejscowości Bierzglinek został zaopiniowany pozytywnie. Głosów „przeciwko” nie oddano. Członkowie Zarządu uznali, że przeznaczone do sprzedaży działki mające dostęp do wody, energii elektrycznej, systemu oczyszczania ścieków i dróg będą korzystniejszą ofertą dla ich potencjalnych nabywców.
W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji.
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
-
/-/ Dionizy Jaśniewicz
-
/-/ Waldemar Grzegorek
-
/-/ Rafał Zięty
-
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
-
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (07/01/2014 14:35:26)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (08/01/2014 07:37:41)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (08/01/2014 07:37:41)