PROTOKÓŁ NR 143/2013
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 10 września 2013 roku
Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie, w którym wzięło udział czterech członków Zarządu. Nieobecność jednego z nich została usprawiedliwiona. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
1. Uzgodnienie formy realizacji zadań związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu wrzesińskiego w sezonie 2013/2014.
2. Przedstawienie informacji dotyczącej naboru wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”.
3. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru wykonawcy w ramach przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2918P – budowa chodnika w miejscowości Krzywa Góra.
4. Przedstawienie planowanych inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej w miejscowości Bierzglinek.
5. Rozpatrzenie wniosków w sprawie dofinansowania organizacji następujących przedsięwzięć:
1) 15-lecia istnienia Wspólnoty Wiara i Światło „Promyczki”,
2) II edycji Biegu na Rzecz Ziemi.
6. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
7. Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag i propozycji zmian do przedstawionego porządku obrad.
Pkt 1
Pismo wraz z mapą standardów zimowego utrzymania dróg stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Referujący: Marcin Nowak, inspektor w Referacie Dróg Powiatowych.
Marcin Nowak poinformował, że Referat oszacował środki potrzebne na realizację zadań zimowego utrzymania dróg w nadchodzącym sezonie w kwocie 900.000,00zł. Przypomniał, że jednokrotne działanie w zakresie odśnieżania kosztuje około 10.000,00zł, a koszt jednokrotnego posypywania solą wynosi około 20.000,00zł. Następnie przedstawił standardy odśnieżania i zwalczania śliskości:
1) I standard: zwalczanie śliskości wykonywane jest przy użyciu soli, solanki lub mieszaniny soli na całej długości dróg, odśnieżana jest cała szerokość jezdni,
2) II standard: zwalczanie śliskości wykonywane jest przy użyciu soli, solanki lub mieszaniny soli na skrzyżowaniach, niebezpiecznych łukach, przy przystankach, szkołach i odcinkach leśnych, odśnieżana jest cała szerokość jezdni,
3) III standard: zwalczanie śliskości nie jest wykonywane, odśnieżana jest cała szerokość jezdni.
Członkowie Zarządu uzgodnili podstawowe warunki specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2013/2014:
1) odbędzie się jeden przetarg, podzielony na części (gminy), szacunek wartości zadań wraz z zamówieniem uzupełniającym nie powinien przekroczyć kwoty tzw. progu unijnego,
2) dodatkowe punkty w kryterium ceny będą przyznane wykonawcom, którzy złożą oferty obejmujące możliwie najszerszy obszar powiatu (punkty będą przyznawane proporcjonalnie w stosunku do zakresu oferty),
3) ostateczną decyzję o rozpoczęciu działań odśnieżania/zwalczania śliskości będzie podejmować wyznaczony pracownik Referatu Dróg Powiatowych.
Ponadto, uzgodnili, że:
1) pracownicy Referatu odpowiedzialni za realizację zadań zimowego utrzymania dróg powinni kontaktować się ze sołtysami w celu oceny sytuacji panującej na drogach w czasie sezonu zimowego,
2) czyszczeniem dróg po zakończeniu sezonu mogą zająć się osoby zatrudnione w ramach projektów realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy,
3) pracownicy Referatu powinni opracować koncepcję współpracy z gminami powiatu w zakresie zimowego utrzymania dróg w przyszłym sezonie (tj. sprawdzić, jakie możliwości organizacyjne zapewni powiatowi przywołany model).
Pkt 2
Opis propozycji zadań do udziału w programie przebudowy dróg lokalnych stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Referujący: Magdalena Niechcielska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich, Marcin Nowak.
Magdalena Niechcielska poinformowała, że wojewoda wielkopolski ogłosił nabór wniosków w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w terminie od 01.09. do 30.09.2013 r. Zaznaczyła, że dofinansowaniu, w przypadku wniosku złożonego przez powiat, podlegają dwa zadania w zakresie przebudowy, budowy lub remontu dróg zaliczanych do kategorii dróg powiatowych. Dodała, że dofinansowanie jednego zadania nie może przekroczyć kwoty 3.000.000,00zł i nie może stanowić więcej niż 50% kosztów realizacji zaplanowanych do poniesienia w 2014 roku. Ponadto nadmieniła, iż Wielkopolski Urząd Wojewódzki przeznaczył kwotę 80.000.000,00zł na realizację zadań.
Marcin Nowak przedstawił propozycje przebudowy następujących odcinków dróg powiatowych:
1) odcinek drogi nr 2919P w miejscowości Grabowo Królewskie o długości około 1km. Szacunkowy koszt wynosi 800.000,00zł. W ramach projektu przebudowy, który będzie gotowy w połowie września br. planuje się poprawić bezpieczeństwo m.in. poprzez: oświetlenie przejść dla pieszych, zamontowanie barier przy chodnikach, przy budynku szkoły;
2) odcinek drogi nr 2930P Grzymisławice – Chwalibogowo – Osowo o długości około 3,5km. Szacunkowy koszt wynosi około 3.500.000,00zł. Projekt przebudowy będzie gotowy do końca września br., a w chwili obecnej przygotowywana jest decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, gdyż część działki w miejscowości Chwalibogowo została zajęta pod drogę.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na złożenie ww. wniosków w naborze o dofinansowanie zadań w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”.
Pkt 3
Projekt uchwały stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Referujący: Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Uzasadniając projekt uchwały Joanna Suplewska zaznaczyła, że wyłoniony wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu składając ofertę zgodną z SIWZ i Prawem zamówień publicznych w kwocie nieprzekraczającej szacunku wartości zamówienia. Poinformowała, że wykonawca złożył ofertę w kwocie 85.239,33zł, podczas gdy zamawiający przeznaczył na realizację zadania kwotę 90.000,00zł. Dodała, że wpłynęło łącznie pięć ofert, cztery otrzymały punktację zgodą z przyjętymi kryteriami, natomiast oferta jednego z wykonawców została odrzucona z powodu niezgodności z treścią SIWZ.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział czterech członków Zarządu. Uchwała nr 591/2013 w sprawie wyboru wykonawcy w ramach przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2918P – budowa chodnika w miejscowości Krzywa Góra została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.
Pkt 4
Pismo burmistrza Miasta i Gminy Września stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Referujący: Jolanta Pielak, naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Jolanta Pielak przypomniała, że działki nr: 375/21 i 139/56 położone w miejscowości Bierzglinek, zostały przeznaczone uchwałą nr XXXII/306/05 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 27.04.2005 r. w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową, jednorodzinną. Dodała, że w wyniku podziału wydzielono m.in. działki pod drogi publiczne o nr. geodezyjnych: 375/22, 375/29, 375/36, 375/60, 375/110 i 139/79 o łącznej powierzchni 4.2455ha, które z mocy prawa, na podstawie decyzji burmistrza Miasta i Gminy Września wydanej w grudniu 2012 r. zatwierdzającej podział, stały się własnością gminy Września. Nadmieniła, iż w czerwcu br. burmistrz gminy przysłał pismo informujące o planie budowy infrastruktury technicznej w miejscowości Bierzglinek: sieci sanitarnej (koszt około 1.500.000,00zł), wodociągowej (koszt około 600.000,00zł) i nawierzchni drogowych wraz z odwodnieniem (koszt około 9.000.000,00zł), której budowa będzie uzależniona od postępu zabudowy terenu nieruchomości ujętych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Powołując się na art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami Jolanta Pielak zaznaczyła, że powiatowi przysługuje odszkodowanie lub odpowiednia nieruchomość zamienna za działki przejęte pod drogi publiczne. Ponadto zauważyła, że na etapie negocjacji w ww. sprawie powiat nie może wyrazić zgody na partycypowanie, umniejszone o wysokość odszkodowania, w kosztach budowy ww. sieci.
Członkowie Zarządu uzgodnili, że należy wystąpić do burmistrza Miasta i Gminy Września z wnioskiem o przedstawienie katalogu nieruchomości zamiennych w ramach odszkodowania za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne.
Pkt 5
Wnioski stanowią odpowiednio załączniki nr: 6 i 7 do protokołu.
Referujący: Olga Kośmińska – Giera, zastępca naczelnika Wydziału Promocji i Kultury.
Olga Kośmińska – Giera poinformowała, że:
1) Wspólnota „Wiara i Światło” wystąpiła o wsparcie w formie produktów, które umożliwią przygotowanie obchodów 15-lecia istnienia,
2) Fundacja „Chcemisie” wnioskuje o dofinansowanie charytatywnej II edycji Biegu na Rzecz Ziemi, z której zebrane środki zostaną przekazane Ośrodkowi Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie.
Członkowie Zarządu uzgodnili, co następuje:
1) zadeklarowali podjęcie negocjacji z ewentualnymi sponsorami,
2) przyznali dofinansowanie w kwocie 1.000,00zł na organizację Biegu na Rzecz Ziemi.
Pkt 6 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Referujący: Anna Trubacz, główna księgowa.
Anna Trubacz poinformowała, że wpłynęły pisma w sprawach:
1) zwiększenia planu dotacji celowej na uzupełnienie wydatków na gospodarkę nieruchomościami w kwocie 43.160,00zł,
2) przekazania dotacji w ramach Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej w kwocie 145.000,00zł na zakup samochodu rozpoznawczo- ratowniczego,
3) dokonania przesunięć między paragrafami wydatków budżetowych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Powiatowego Centrum Edukacji Zawodowej.
Pisma stanowią odpowiednio załączniki nr: 8, 9 i 10 do protokołu.
W związku z powyższym Anna Trubacz wnioskowała o podjęcie uchwał zmieniających: bieżący budżet powiatu wrzesińskiego, plan dochodów i wydatków oraz plan zadań z zakresu administracji rządowej.
W głosowaniach nad podjęciem uchwał wzięło udział czterech członków Zarządu:
Uchwały:
1) nr 592/2013 w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2013 rok,
2) nr 593/2013 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu powiatu wrzesińskiego na 2013 rok,
3) nr 594/2013 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej zleconych powiatowi wrzesińskiemu na 2013 rok podjęto jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.
Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr: 11, 12 i 13 do protokołu.
Ponadto, członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podłączenie oświetlenia przejść dla pieszych przy rondzie u zbiegu ulic: Tadeusza Kościuszki, Legii Wrzesińskiej, Opieszyn i 3 Maja do licznika po zlikwidowanej sygnalizacji świetlnej na okres około jednego miesiąca (do czasu uregulowania sytuacji przez wykonawcę robót).
W pkt. 7 Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. W związku z wyczerpaniem porządku obrad przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano:
/-/ Dionizy Jaśniewicz
/-/ Rafał Zięty
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (07/10/2013 09:13:07)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (07/10/2013 09:14:01)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (07/10/2013 09:14:01)