AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Zarząd Powiatu we Wrześni » Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu we Wrześni » Protokoły z posiedzeń Zarządu 2013

Protokół nr 143 / 2013

PROTOKÓŁ NR 143/2013

Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI

z dnia 10 września 2013 roku

 

Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył posiedzenie, w którym wzięło udział czterech członków Zarządu. Nieobecność jednego z nich została usprawiedliwiona. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:

1. Uzgodnienie formy realizacji zadań związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu wrzesińskiego w sezonie 2013/2014.

2. Przedstawienie informacji dotyczącej naboru wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”.

3. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru wykonawcy w ramach przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2918P – budowa chodnika w miejscowości Krzywa Góra.

4. Przedstawienie planowanych inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej w miejscowości Bierzglinek.

5. Rozpatrzenie wniosków w sprawie dofinansowania organizacji następujących przedsięwzięć:

1) 15-lecia istnienia Wspólnoty Wiara i Światło „Promyczki”,

2) II edycji Biegu na Rzecz Ziemi.

6. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

7. Wolne głosy i wnioski.

 

Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag i propozycji zmian do przedstawionego porządku obrad.

 

Pkt 1

Pismo wraz z mapą standardów zimowego utrzymania dróg stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Referujący: Marcin Nowak, inspektor w Referacie Dróg Powiatowych.

Marcin Nowak poinformował, że Referat oszacował środki potrzebne na realizację zadań zimowego utrzymania dróg w nadchodzącym sezonie w kwocie 900.000,00zł. Przypomniał, że jednokrotne działanie w zakresie odśnieżania kosztuje około 10.000,00zł, a koszt jednokrotnego posypywania solą wynosi około 20.000,00zł. Następnie przedstawił standardy odśnieżania i zwalczania śliskości:

1) I standard: zwalczanie śliskości wykonywane jest przy użyciu soli, solanki lub mieszaniny soli na całej długości dróg, odśnieżana jest cała szerokość jezdni,

2) II standard: zwalczanie śliskości wykonywane jest przy użyciu soli, solanki lub mieszaniny soli na skrzyżowaniach, niebezpiecznych łukach, przy przystankach, szkołach i odcinkach leśnych, odśnieżana jest cała szerokość jezdni,

3) III standard: zwalczanie śliskości nie jest wykonywane, odśnieżana jest cała szerokość jezdni.

 

Członkowie Zarządu uzgodnili podstawowe warunki specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2013/2014:

1) odbędzie się jeden przetarg, podzielony na części (gminy), szacunek wartości zadań wraz z zamówieniem uzupełniającym nie powinien przekroczyć kwoty tzw. progu unijnego,

2) dodatkowe punkty w kryterium ceny będą przyznane wykonawcom, którzy złożą oferty obejmujące możliwie najszerszy obszar powiatu (punkty będą przyznawane proporcjonalnie w stosunku do zakresu oferty),

3) ostateczną decyzję o rozpoczęciu działań odśnieżania/zwalczania śliskości będzie podejmować wyznaczony pracownik Referatu Dróg Powiatowych.

Ponadto, uzgodnili, że:

1) pracownicy Referatu odpowiedzialni za realizację zadań zimowego utrzymania dróg powinni kontaktować się ze sołtysami w celu oceny sytuacji panującej na drogach w czasie sezonu zimowego,

2) czyszczeniem dróg po zakończeniu sezonu mogą zająć się osoby zatrudnione w ramach projektów realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy,

3) pracownicy Referatu powinni opracować koncepcję współpracy z gminami powiatu w zakresie zimowego utrzymania dróg w przyszłym sezonie (tj. sprawdzić, jakie możliwości organizacyjne zapewni powiatowi przywołany model).

 

Pkt 2

Opis propozycji zadań do udziału w programie przebudowy dróg lokalnych stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Referujący: Magdalena Niechcielska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich, Marcin Nowak.

Magdalena Niechcielska poinformowała, że wojewoda wielkopolski ogłosił nabór wniosków w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w terminie od 01.09. do 30.09.2013 r. Zaznaczyła, że dofinansowaniu, w przypadku wniosku złożonego przez powiat, podlegają dwa zadania w zakresie przebudowy, budowy lub remontu dróg zaliczanych do kategorii dróg powiatowych. Dodała, że dofinansowanie jednego zadania nie może przekroczyć kwoty 3.000.000,00zł i nie może stanowić więcej niż 50% kosztów realizacji zaplanowanych do poniesienia w 2014 roku. Ponadto nadmieniła, iż Wielkopolski Urząd Wojewódzki przeznaczył kwotę 80.000.000,00zł na realizację zadań.

Marcin Nowak przedstawił propozycje przebudowy następujących odcinków dróg powiatowych:

1) odcinek drogi nr 2919P w miejscowości Grabowo Królewskie o długości około 1km. Szacunkowy koszt wynosi 800.000,00zł. W ramach projektu przebudowy, który będzie gotowy w połowie września br. planuje się poprawić bezpieczeństwo m.in. poprzez: oświetlenie przejść dla pieszych, zamontowanie barier przy chodnikach, przy budynku szkoły;

2) odcinek drogi nr 2930P Grzymisławice – Chwalibogowo – Osowo o długości około 3,5km. Szacunkowy koszt wynosi około 3.500.000,00zł. Projekt przebudowy będzie gotowy do końca września br., a w chwili obecnej przygotowywana jest decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, gdyż część działki w miejscowości Chwalibogowo została zajęta pod drogę.

 

Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na złożenie ww. wniosków w naborze o dofinansowanie zadań w ramach Programu Wieloletniego pn. „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”.

 

Pkt 3

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Referujący: Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.

Uzasadniając projekt uchwały Joanna Suplewska zaznaczyła, że wyłoniony wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu składając ofertę zgodną z SIWZ i Prawem zamówień publicznych w kwocie nieprzekraczającej szacunku wartości zamówienia. Poinformowała, że wykonawca złożył ofertę w kwocie 85.239,33zł, podczas gdy zamawiający przeznaczył na realizację zadania kwotę 90.000,00zł. Dodała, że wpłynęło łącznie pięć ofert, cztery otrzymały punktację zgodą z przyjętymi kryteriami, natomiast oferta jednego z wykonawców została odrzucona z powodu niezgodności z treścią SIWZ.

W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział czterech członków Zarządu. Uchwała nr 591/2013 w sprawie wyboru wykonawcy w ramach przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2918P – budowa chodnika w miejscowości Krzywa Góra została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.

 

Pkt 4

Pismo burmistrza Miasta i Gminy Września stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Referujący: Jolanta Pielak, naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.

Jolanta Pielak przypomniała, że działki nr: 375/21 i 139/56 położone w miejscowości Bierzglinek, zostały przeznaczone uchwałą nr XXXII/306/05 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 27.04.2005 r. w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową, jednorodzinną. Dodała, że w wyniku podziału wydzielono m.in. działki pod drogi publiczne o nr. geodezyjnych: 375/22, 375/29, 375/36, 375/60, 375/110 i 139/79 o łącznej powierzchni 4.2455ha, które z mocy prawa, na podstawie decyzji burmistrza Miasta i Gminy Września wydanej w grudniu 2012 r. zatwierdzającej podział, stały się własnością gminy Września. Nadmieniła, iż w czerwcu br. burmistrz gminy przysłał pismo informujące o  planie budowy infrastruktury technicznej w miejscowości Bierzglinek: sieci sanitarnej (koszt około 1.500.000,00zł), wodociągowej (koszt około 600.000,00zł) i nawierzchni drogowych wraz z odwodnieniem (koszt około 9.000.000,00zł), której budowa będzie uzależniona od postępu zabudowy terenu nieruchomości ujętych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Powołując się na art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami Jolanta Pielak zaznaczyła, że powiatowi przysługuje odszkodowanie lub odpowiednia nieruchomość zamienna za działki przejęte pod drogi publiczne. Ponadto zauważyła, że na etapie negocjacji w ww. sprawie powiat nie może wyrazić zgody na partycypowanie, umniejszone o wysokość odszkodowania, w kosztach budowy ww. sieci.

Członkowie Zarządu uzgodnili, że należy wystąpić do burmistrza Miasta i Gminy Września z wnioskiem o przedstawienie katalogu nieruchomości zamiennych w ramach odszkodowania za nieruchomości zajęte pod drogi publiczne.

 

Pkt 5

Wnioski stanowią odpowiednio załączniki nr: 6 i 7 do protokołu.

Referujący: Olga Kośmińska – Giera, zastępca naczelnika Wydziału Promocji i Kultury.

Olga Kośmińska – Giera poinformowała, że:

1) Wspólnota „Wiara i Światło” wystąpiła o wsparcie w formie produktów, które umożliwią przygotowanie obchodów 15-lecia istnienia,

2) Fundacja „Chcemisie” wnioskuje o dofinansowanie charytatywnej II edycji Biegu na Rzecz Ziemi, z której zebrane środki zostaną przekazane Ośrodkowi Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie.

 

Członkowie Zarządu uzgodnili, co następuje:

1) zadeklarowali podjęcie negocjacji z ewentualnymi sponsorami,

2) przyznali dofinansowanie w kwocie 1.000,00zł na organizację Biegu na Rzecz Ziemi.

 

Pkt 6 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.

Referujący: Anna Trubacz, główna księgowa.

Anna Trubacz poinformowała, że wpłynęły pisma w sprawach:

1) zwiększenia planu dotacji celowej na uzupełnienie wydatków na gospodarkę nieruchomościami w kwocie 43.160,00zł,

2) przekazania dotacji w ramach Funduszu Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej w kwocie 145.000,00zł na zakup samochodu rozpoznawczo- ratowniczego,

3) dokonania przesunięć między paragrafami wydatków budżetowych w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Powiatowego Centrum Edukacji Zawodowej.

Pisma stanowią odpowiednio załączniki nr: 8, 9 i 10 do protokołu.

W związku z powyższym Anna Trubacz wnioskowała o podjęcie uchwał zmieniających: bieżący budżet powiatu wrzesińskiego, plan dochodów i wydatków oraz plan zadań z zakresu administracji rządowej.

W głosowaniach nad podjęciem uchwał wzięło udział czterech członków Zarządu:

Uchwały:

1) nr 592/2013 w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2013 rok,

2) nr 593/2013 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu powiatu wrzesińskiego na 2013 rok,

3) nr 594/2013 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej zleconych powiatowi wrzesińskiemu na 2013 rok podjęto jednomyślnie. Głosów „przeciw” nie oddano.

Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr: 11, 12 i 13 do protokołu.

Ponadto, członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podłączenie oświetlenia przejść dla pieszych przy rondzie u zbiegu ulic: Tadeusza Kościuszki, Legii Wrzesińskiej, Opieszyn i 3 Maja do licznika po zlikwidowanej sygnalizacji świetlnej na okres około jednego miesiąca (do czasu uregulowania sytuacji przez wykonawcę robót).

W pkt. 7 Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. W związku z wyczerpaniem porządku obrad przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano:

 

  1. /-/ Dionizy Jaśniewicz

  2. /-/ Rafał Zięty

  3. /-/ Jerzy Mazurkiewicz

  4. /-/ Andrzej Szablikowski

 

 

Protokołowała:

Natalia Kowalczyk

referent

Referat Kancelaria Ogólna,

Biuro Rady i Zarządu

 

Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (07/10/2013 09:13:07)
  • zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (07/10/2013 09:14:01)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (07/10/2013 09:14:01)
Lista wiadomości
Protokół nr 166 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 31 grudnia 2013 roku.
Protokół nr 164 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 23 grudnia 2013 roku.
Protokół nr 163 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 17 grudnia 2013 roku.
Protokół nr 162 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 16 grudnia 2013 roku.
Protokół nr 161 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 10 grudnia 2013 roku.
Protokół nr 160 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 3 grudnia 2013 roku.
Protokół nr 159 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 28 listopada 2013 roku.
Protokół nr 158 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 26 listopada 2013 roku.
Protokół nr 157 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 19 listopada 2013 roku.
Protokół nr 156 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 13 listopada 2013 roku.
Protokół nr 155 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 5 listopada 2013 roku.
Protokół nr 154 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 30 października 2013 roku.
Protokół nr 153 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 28 października 2013 roku.
Protokół nr 152 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 24 października 2013 roku.
Protokół nr 151 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 22 października 2013 roku.
Protokół nr 150 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 17 października 2013 roku.
Protokół nr 149 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 15 października 2013 roku.
Protokół nr 148 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 8 października 2013 roku.
Protokół nr 147 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 1 października 2013 roku.
Protokół nr 146 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 27 września 2013 roku.
Protokół nr 145 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 24 września 2013 roku.
Protokół nr 144 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 17 września 2013 roku.
Protokół nr 143 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 10 września 2013 roku.
Protokół nr 142 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 3 września 2013 roku.
Protokół nr 141 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 27 sierpnia 2013 roku.
Protokół nr 140 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 20 sierpnia 2013 roku.
Protokół nr 139 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 6 sierpnia 2013 roku.
Protokół nr 138 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 25 lipca 2013 roku.
Protokół nr 137 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 19 lipca 2013 roku.
Protokół nr 136 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 5 lipca 2013 roku.
Protokół nr 135 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 3 lipca 2013 roku.
Protokół nr 134 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 27 czerwca 2013 roku.
Protokół nr 133 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 20 czerwca 2013 roku.
Protokół nr 132 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 18 czerwca 2013 roku.
Protokół nr 131 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 14 czerwca 2013 roku.
Protokół nr 130 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 11 czerwca 2013 roku.
Protokół nr 129 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 4 czerwca 2013 roku.
Protokół nr 128 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 28 maja 2013 roku.
Protokół nr 127 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 21 maja 2013 roku.
Protokół nr 126 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 14 maja 2013 roku.
Protokół nr 125 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 8 maja 2013 roku.
Protokół nr 124 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 7 maja 2013 roku.
Protokół nr 123 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 25 kwietnia 2013 roku.
Protokół nr 122 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 15 kwietnia 2013 roku.
Protokół nr 121 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 10 kwietnia 2013 roku.
Protokół nr 120 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 3 kwietnia 2013 roku.
Protokół nr 119 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 26 marca 2013 roku.
Protokół nr 118 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 25 marca 2013 roku.
Protokół nr 117 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 18 marca 2013 roku.
Protokół nr 116 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 12 marca 2013 roku.
Protokół nr 115 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 6 marca 2013 roku.
Protokół nr 114 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 5 marca 2013 roku.
Protokół nr 113 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 26 lutego 2013 roku.
Protokół nr 112 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 19 lutego 2013 roku.
Protokół nr 111 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 12 lutego 2013 roku.
Protokół nr 110 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 5 lutego 2013 roku.
Protokół nr 109 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 31 stycznia 2013 roku.
Protokół nr 108 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 22 stycznia 2013 roku.
Protokół nr 107 / 2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 8 stycznia 2013 roku.