PROTOKÓŁ NR 231/2014
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 5 listopada 2014 roku
Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
-
Przedstawienie zasad korzystania z Kościoła Poewangelickiego w Miłosławiu.
-
Zatwierdzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Wrzesińskiego oraz podległych jednostek na lata 2015/2016.
-
Rozpatrzenie wniosku w sprawie udzielenia dotacji Parafii Rzymsko – Katolickiej pw. św. Michała Archanioła w Samarzewie na wykonanie chodnika.
-
Zaopiniowanie projektów inwestycji drogowych polegających na budowie:
1) drogi publicznej łączącej istniejącą drogę w rejonie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej oraz terenu inwestycyjnego P4 ze skrzyżowaniem typu rondo w obrębie węzła autostrady A2,
2) drogi publicznej zlokalizowanej po północno-zachodniej części Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej,
3) drogi łączącej teren inwestycyjny P1 z planowaną do budowy drogą gminną w rejonie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.
-
Opracowywanie projektu uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2015 rok.
-
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu przyjęli jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.
Pkt 1
Zestawienie stanowiące załącznik nr 2 do protokołu przedstawił Adam Jasinski, p.o. naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Adam Jasinski przypomniał, iż w marcu 2009 r. powiat zawarł z gminą Miłosław umowę użyczenia Kościoła Poewangelickiego, w której jednak nie zostały zawarte zasady określające warunki użytkowania obiektu przez osoby trzecie. Zaznaczył, że w ciągu roku wpływa kilka wniosków w sprawie użyczenia obiektu od stowarzyszeń, organizacji itp. na realizację zadań publicznych.
Rafał Zięty, członek Zarządu zaznaczył, że w załączonym regulaminie należy ująć zapis, iż najemca/biorący w używanie jest zobowiązany ubezpieczyć osoby uczestniczące w przedsięwzięciu.
Członkowie Zarządu przyjęli jednomyślnie zasady korzystania z Kościoła Poewangelickiego w Miłosławiu wraz z ww. sugestią.
Pkt 2
Specyfikację stanowiącą załącznik nr 3 do protokołu omówiła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Joanna Suplewska zaznaczyła, że w przetargu na ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej powiatu oraz jego jednostek podległych przewiduje się:
1) realizację pięciu części tj.:
-
cześć 1 – ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk, ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością i posiadanym mieniem, ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków,
-
część 2 – ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej – ubezpieczenie nadwyżkowe,
-
część 3 – ubezpieczenia komunikacyjne (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z ruchem pojazdów mechanicznych, ubezpieczenie autocasco i ubezpieczenie assistance),
-
część 4 – ubezpieczenie promu górno linowego w miejscowości Nowa Wieś Podgórna (ubezpieczenie casco jednostki pływającej, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej armatora w związku z eksploatacją jednostki pływającej),
-
część 5 – ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków oraz kosztów leczenia w czasie zagranicznych podróży służbowych,
2) termin realizacji od dnia 01.01.2015 r. do 31.12.2016 r.,
3) termin składania ofert do dnia 17.11.2014 r.
Dodała, że wykonawcy ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia zobowiązani są spełnić:
1) warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
2) spełnić kryterium oceny ofert, które stanowią „cena” i „zakres ochrony”.
W głosowaniu nad zatwierdzeniem specyfikacji wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Wrzesińskiego oraz podległych jednostek na lata 2015/2016 została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3
Wniosek stanowiący załącznik nr 4 do protokołu omówiła Ilona Dębicka, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury.
Ilona Dębicka zaznaczyła, że wniosek w sprawie udzielenia dotacji finansowej na wykonanie chodnika przy Kościele pw. św. Michała Archanioła w Samarzewie nie spełnia wymogów formalnych, gdyż:
1) budynek kościoła i jego otoczenie nie są wpisane do rejestru zabytków,
2) zgodnie z ewidencją gruntów i budynków, obiekt leży na terenie gminy Lądek wchodzącej w skład powiatu słupeckiego.
Członkowie Zarządu nie przyznali jednomyślnie dofinansowania Parafii pw. św. Michała Archanioła w Samarzewie.
Pkt 4
Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 5, 6 i 7 do protokołu przedstawił Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
Jerzy Kaczorowski poinformował, że burmistrz gminy Września wystąpił o zaopiniowanie projektów budowy:
1) drogi publicznej łączącej istniejącą drogę w rejonie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej oraz terenu inwestycyjnego P4 ze skrzyżowaniem typu rondo w obrębie węzła autostrady A2,
2) drogi publicznej zlokalizowanej po północno-zachodniej części Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej,
3) drogi łączącej teren inwestycyjny P1 z planowaną do budowy drogą gminną w rejonie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.
Zaznaczył, że ww. inwestycje będą realizowane w trybie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Podkreślił, iż inwestycje mają na celu uregulowanie sieci drogowej terenu Wrzesińskiej Strefy Aktywizacji Gospodarczej. Wskazał na potencjalne problemy prawne związane z realizacją inwestycji drogowej w obrębie węzła autostrady A2, gdyż część projektowanej drogi gminnej wchodzi w pas drogowy drogi krajowej nr 92. Nadmienił, iż budowa drogi gminnej przebiegającej przy terenie fabryki Volkswagen jest projektowana przez teren planowanej budowy Centrum Treningowego. Zaznaczył, że w wyniku wydania decyzji o zezwoleniu na realizację ww. inwestycji drogowej nastąpi podział działek nr 41/15 i 41/16, który spowoduje zaistnienie niezgodności stanu prawnego z będącą już w opracowywaniu decyzją lokalizacyjną na budowę Centrum. Podkreślił że kwestie te nie mają jednak wpływu na lokalizacje budowy dróg objętych ww. wnioskami.
Członkowie Zarządu zaopiniowali pozytywnie projekty inwestycji drogowych polegających na budowie:
1) drogi publicznej łączącej istniejącą drogę w rejonie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej oraz terenu inwestycyjnego P4 ze skrzyżowaniem typu rondo w obrębie węzła autostrady A2,
2) drogi publicznej zlokalizowanej po północno-zachodniej części Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej,
3) drogi łączącej teren inwestycyjny P1 z planowaną do budowy drogą gminną w rejonie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.
Pkt 5
Członkowie Zarządu na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych podjęli inicjatywę w sprawie sporządzenia projektów:
1) uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2015 rok,
2) Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2015 – 2027.
W pkt. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty oraz w pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
-
/-/ Dionizy Jaśniewicz
-
/-/ Waldemar Grzegorek
-
/-/ Rafał Zięty
-
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
-
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (25/11/2014 13:53:48)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (25/11/2014 13:54:42)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (25/11/2014 13:54:42)