PROTOKÓŁ NR 202/2014
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 9 lipca 2014 roku
Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
-
Podjęcie uchwał w sprawach:
1) wyboru wykonawcy w przetargu nieograniczonym pn. przebudowa drogi powiatowej nr 2162P – budowa chodnika w m. Gutowo Małe,
2) zaopiniowania propozycji pozbawienia kategorii drogi powiatowej ul. Opłotki w Jarocinie,
3) zaopiniowania propozycji zaliczenia do kategorii dróg powiatowych dotychczasowej drogi gminnej Wilczyniec – Olesie na terenie Powiatu Jarocińskiego.
-
Rozpatrzenie wniosków w sprawach:
1) zwiększenia budżetu na realizację zadania majątkowego pn. „Budowa chodnika w m. Lisewo”,
2) przyznania dotacji na konserwację konstrukcji dachu i oszalowania ścian dzwonnicy w Kościele pw. Świętego Michała Archanioła w Targowej Górce,
3) dofinansowania wyjazdu Chóru Camerata na Twórcze Spotkanie „Razem w XXI wieku”,
4) dofinansowania wyjazdu grup działających przy wrzesińskich parafiach do Uniejowa i Lichenia,
5) przyznania środków na zakup sadzonek na potrzeby konkursu z zakresu wiedzy ekologicznej,
6) dofinansowania pieszej wędrówki grupy błękitnej.
-
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu zaakceptowali jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.
Pkt 1.1)
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 2 do protokołu uzasadniła Magdalena Michalak, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Magdalena Michalak zaznaczyła, że w przedmiotowym przetargu wpłynęły trzy oferty, z których najkorzystniejszą, w kwocie 344.401,46zł złożył Zakład Drogowy Waldemar Lewandowski ze siedzibą w Psarach Małych. Nadmieniła, że wykonawca spełnił warunki udziału w postępowaniu składając ofertę zgodą z treścią specyfikacji i ustawą Prawo zamówień publicznych. Dodała, że jeden z wykonawców został wykluczony, gdyż w wyznaczonym czasie nie uzupełnił dokumentów.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 865/2014 w sprawie wyboru wykonawcy w przetargu nieograniczonym pn. przebudowa drogi powiatowej nr 2162P – budowa chodnika w m. Gutowo Małe została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 1.2), 3)
Projekty uchwał stanowiące odpowiednio załączniki nr 3 i 4 do protokołu przedstawiła Jolanta Kubczak, kierownik Referatu Dróg Powiatowych.
Jolanta Kubczak poinformowała, że starosta powiatu jarocińskiego wystąpił o zaopiniowanie propozycji:
1) pozbawienia kategorii drogi powiatowej ul. Opłotki w Jarocinie od dnia 01.01.2015 r.,
2) zaliczenia do kategorii dróg powiatowych dotychczasowej drogi gminnej Wilczyniec – Olesie na terenie powiatu jarocińskiego od dnia 01.01.2015 r.
Nadmieniła, iż na podstawie art. 10 ust. 1 i 2 w związku z art. 6a ust. 2 ustawy o drogach publicznych, zaliczenie/pozbawienie drogi jej kategorii następuje w drodze uchwały Rady, do której wymagane jest uzyskanie opinii sąsiednich powiatów. Zaproponowała, by w przypadku opiniowania dróg niegraniczących z powiatem wrzesińskim stosować art. 7a ust. 2 ustawy przewidujący, iż niewydanie opinii w ciągu 21 dni od jej złożenia, uznaje się za akceptację propozycji.
Członkowie Zarządu zaakceptowali proponowane rozwiązanie.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 866/2014 w sprawie zaopiniowania propozycji pozbawienia kategorii drogi powiatowej ul. Opłotki w Jarocinie,
2) 867/2014 w sprawie zaopiniowania propozycji zaliczenia do kategorii dróg powiatowych dotychczasowej drogi gminnej Wilczyniec – Olesie na terenie Powiatu Jarocińskiego zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 2.1)
Wniosek stanowiący załącznik nr 5 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak.
Jolanta Kubczak poinformowała, że na wykonanie budowy chodnika w miejscowości Lisewo zostały zabezpieczone, w budżecie powiatu, środki w wysokości 45.000,00zł. Zaznaczyła, że w ramach zapytania ofertowego wpłynęły oferty, z których najkorzystniejsza opiewa na kwotę 65.356,67zł. Podkreśliła, że w celu realizacji ww. zadania należy zwiększyć budżet Referatu Dróg Powiatowych o różnicę wynikającą z ww. kwot.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że należy, w chwili obecnej, zmniejszyć wydatki na zadanie pn.: „Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2903P w m. Kolonia Janowska” o kwotę 20.400,00zł, którą zwiększy się wydatki na zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2902P – budowa chodnika w m. Lisewo”.
Beata Walkowiak, skarbnik powiatu zaznaczyła, iż przesunięcie środków, między zadaniami inwestycyjnymi, w kwocie 20.400,00zł w budżecie Referatu nastąpi w drodze uchwały zmieniającej bieżący budżet, skutkującej zmianą planu dochodów i wydatków oraz planu zadań z zakresu administracji rządowej. W związku z ww. uzgodnieniem wnioskowała o podjęcie stosownych uchwał.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 868/2014 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok,
2) 869/2014 w sprawie planu dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
3) 870/2014 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2014 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 6, 7 i 8 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz podkreślił, że jednym z priorytetowych zadań do wykonania, w najbliższym czasie, jest naprawa nawierzchni ul. Niepodległości w Pyzdrach. Nadmienił, iż wykonaniem robót zajmie się gmina, natomiast za zakup materiałów odpowiedzialny jest Referat.
Pkt 2.2)
Wniosek stanowiący załącznik nr 9 do protokołu przedstawiła Ilona Dębicka, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury.
Ilona Dębicka przypomniała, iż wniosek był rozpatrywany na poprzednim posiedzeniu i wówczas poinformowano wnioskującego o możliwości aplikowania o środki do Lokalnej Grupy Działania „Z nami warto”. Zaznaczyła, że z uwagi na fakt, iż parafia znajduje się w innej grupie działania, nie może uzyskać dofinansowania ze wskazanego źródła. Przypomniała, iż wnioskujący wystąpił o dotację w kwocie 10.000,00zł na wykonanie konserwacji konstrukcji dachu i oszalowania ścian dzwonnicy w Kościele pw. Świętego Michała Archanioła w Targowej Górce.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że wniosek Parafii pw. Świętego Michała Archanioła w Targowej Górce zostanie uwzględniony przy rozpatrywaniu wniosków w sprawie zmiany uchwały budżetowej.
Pkt 2.3)
Wniosek stanowiący załącznik nr 10 do protokołu przedstawiła Ilona Dębicka.
Ilona Dębicka zaznaczyła, że chór „Camerata” wystąpił o dofinansowanie wyjazdu do Kamczi w Bułgarii na Twórcze Spotkanie „Razem w XXI wieku”. Nadmieniła, że koszt pobytu opłacają członkowie chóru, a pozyskane środki planują przeznaczyć na usługę transportową. Dodała, iż koszt transportu uległ zmniejszeniu do kwoty 12.000,00zł, gdyż część opłacą członkowie innego choru.
Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie kwotę 3.000,00zł na dofinansowanie wyjazdu chóru „Camerata” na Twórcze Spotkanie „Razem w XXI wieku” w Bułgarii.
Pkt 2.4)
Wniosek stanowiący załącznik nr 11 do protokołu omówił Artur Czajkowski, inspektor ds. promocji i ochrony zdrowia.
Artur Czajkowski poinformował, że wspólnoty katolickie, zrzeszające osoby niepełnosprawne, działające przy wrzesińskich parafiach wystąpiły o dofinansowanie wyjazdu do Uniejowa i Lichenia dla członków swoich grup.
Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 600,00zł na wyjazd wspólnot: „Promyczki”, „Uśmiech” i „Jutrzenka” do Uniejowa i Lichenia.
Pkt 2.5)
Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa poinformowała, że Wydział Promocji i Kultury planuje zorganizować konkurs ekologiczny na dożynkach powiatowych. Dodała, że nagrodami dla uczestników będą sadzonki drzew i krzewów ozdobnych. Nadmieniła, że zakup 500 sztuk sadzonek wyniesie około 4.000,00zł.
Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na zakup 500 sztuk sadzonek na potrzeby konkursu ekologicznego.
Pkt 2.6)
Wniosek stanowiący załącznik nr 12 do protokołu omówiła Bożena Nowacka, sekretarz powiatu.
Bożena Nowacka podkreśliła, iż jedna z wrzesińskich parafii wystąpiła o dofinansowanie pieszej wędrówki dla dzieci i młodzieży.
Członkowie Zarządu nie przyznali jednomyślnie dofinansowania na ww. cel.
Pkt 3 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa przedstawił wniosek o uzgodnienie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów pod budownictwo mieszkaniowe i usługowe
w rejonie ul. Paderewskiego i zachodniej granicy miasta Wrześni, który stanowi załącznik nr 13 do protokołu. Nadmienił, iż na wniosek właścicieli działek objętych planem zostały ujęte zmiany umożliwiające grodzenie działek, bezpośrednio do ich granic. Przypomniał, iż w planie założono trzymetrową odległość od granic.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów pod budownictwo mieszkaniowe i usługowe w rejonie ul. Paderewskiego i zachodniej granicy miasta Wrześni.
Bożena Nowacka, sekretarz powiatu zaznaczyła, iż Stowarzyszenie Strzelecko-Rekreacyjne „Ogończyk”w Nekli poinformowało o przesunięciu, o jeden dzień, terminu organizacji spływu kajakowego, co skutkuje zmianą w harmonogramie realizacji zadania pn.: „Dwa kroki po zdrowie i życie”. Pismo stanowi załącznik nr 14 do protokołu.
Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do przedstawionej informacji.
W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie stwierdzając, iż porządek obrad został zrealizowany.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
-
/-/ Dionizy Jaśniewicz
-
/-/ Waldemar Grzegorek
-
/-/ Rafał Zięty
-
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
-
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (22/07/2014 12:13:42)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (20/01/2015 11:56:07)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (20/01/2015 11:56:07)