PROTOKÓŁ NR 233/2014
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 12 listopada 2014 roku
Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
-
Przedstawienie sprawy:
1) odwodnienia gruntów przylegających do drogi powiatowej w miejscowości Górne Grądy,
2) zarządzania drogami powiatowymi,
3) sprzedaży drewna pozyskanego z wycinki drzew,
4) ograniczenia przejazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 12 ton przez miejscowość Chocicza Mała.
-
Rozpatrzenie wniosku w sprawie dofinansowania Turnieju Halowej Piłki Nożnej Ochotniczego Hufca Pracy.
-
Podjęcie uchwał w sprawach:
1) projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2015 – 2027,
2) projektu uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2015 rok,
3) powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest dostawa druków komunikacyjnych oraz aplikacji Portalu Starosty na rok 2015,
4) nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest dostawa druków komunikacyjnych oraz aplikacji Portalu Starosty na rok 2015,
5) zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok,
6) planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
7) planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2014 rok.
-
Zaopiniowanie projektu „Strategii rozwoju powiatu wrzesińskiego na lata 2014 – 2020”.
-
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu zaakceptowali jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.
Pkt 1.1)
Materiał stanowiący załącznik nr 2 do protokołu omówiła Jolanta Kubczak, kierownik Referatu Dróg Powiatowych.
Jolanta Kubczak poinformowała, że właściciele działek nr 180 i 116 położonych przy drodze powiatowej w miejscowości Górne Grądy są w konflikcie z powodu przepustu przebiegającego pod drogą. Zaznaczyła, że jeden z właścicieli oskarżył drugiego o wykonanie nielegalnego przepustu, natomiast oskarżany twierdzi, iż rury umożliwiające odpływ wody z jego pola znajdują się na nim od zawsze. Podkreśliła, że brakuje map geodezyjnych, które potwierdziłyby, że przepust został wykonany. Dodała, że właściciel działki nr 180 wystąpił do Referatu Dróg o wykonanie odwodnienia terenu i uzyskał informację, iż zadanie to nie leży w kompetencji zarządcy drogi. Nadmieniła, iż woda spływająca z pól nie przelewa się przez drogę i nie powoduje naruszenia jej struktury. Poinformowała, iż z rozmowy z meliorantami wynika, iż na tym terenie prace nie były nigdy prowadzone i nie funkcjonują na nim spółki wodne. Jolanta Kubczak przedstawiła koncepcję wykonania rowu drogowego, który umożliwiłby odprowadzenie wody do jednego z pobliskich cieków melioracji podstawowej. Zaznaczyła, że koszt uwzględniający podział działki, uzyskanie pozwoleń, wykup gruntu i budowę przepustu wyniósłby od 37.700,00zł do 46.600,00zł.
Przewodniczący Zarządu poinformował, że wnioskujący zadeklarował, na spotkaniu w przedmiotowej sprawie, iż przeprowadzi udrożnienie rowu na swój koszt, jeśli sąsiad wyrazi zgodę na udostępnienie terenu.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że powiat nie jest zobowiązany do wykonania odwodnienia terenu przedmiotowych działek, gdyż tą problematyką zajmują się spółki wodne oraz Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu. Zaznaczyli, że należy wnioskującego poinformować o możliwości uzyskania dofinansowania na prace melioracyjne wykonywane przez spółki wodne.
Pkt 1.2)
Jolanta Kubczak poinformowała, że w celu poprawy jakości usług związanych z bieżącym utrzymaniem dróg oraz funkcjonowaniem Referatu Dróg Powiatowych:
1) należy zatrudnić dwóch pracowników fizycznych, gdyż stan dróg powoduje, iż dwie ekipy remontowe wyjeżdżają na tą samą drogę kilkakrotnie, a w tym czasie nie są realizowane zadania związane z wycinką i koszeniem. Zaznaczyła, że zwiększenie liczby pracowników umożliwiłoby wykonywanie remontów jednocześnie przez dwie grupy ludzi (dwie osoby do pracy przy remonterze i trzy osoby do pracy ze skrapiarką), a jedna ekipa zajęłaby się wyłącznie wykaszaniem rowów, wycinką krzewów i drzew, naprawą oznakowania itp.,
2) należy zatrudnić pracownika administracyjnego, co umożliwiłoby podział obowiązków takich jak: sprawy związane z nadzorem ekipy remontowej, bieżące zakupy, przygotowywanie procedur przetargowych, rozpatrywanie zgłoszeń w terenie, dokumentowanie wypadków komunikacyjnych, sprawy gruntowe itp.
Przewodniczący Zarządu zauważył, że należy:
1) zastanowić się nad przyjęciem efektywnego sposobu wykaszania rowów oraz przeprowadzania wycinki krzewów i drzew tj. rozważyć zakup ciągnika lub zlecanie zadań podmiotom zewnętrznym,
2) uzgodnić podział zadań Referatu, w sposób, który umożliwi korzystną współpracę z Wydziałem Geodezji, Kartografii i Nieruchomości oraz Wydziałem Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Pkt 1.3)
Jolanta Kubczak zaznaczyła, że drewno z wycinki drzew rosnących w pasie drogowym dróg powiatowych jest sprzedawane osobom zainteresowanym jego kupnem, za cenę ustaloną na podstawie obmiaru i przyjętych cen jednostkowych. Nadmieniła, iż jeśli wnioskujący wyraził chęć zakupu drewna za wskazaną cenę, to wówczas pracownicy Referatu dokonywali jego wycinki i pocięcia na kawałki, a wnioskujący był zobowiązany je zabrać i uporządkować miejsce wycinki.
Bożena Nowacka, sekretarz powiatu poinformowała, że Referat dokonuje sprzedaży na zasadach określonych w uchwale Zarządu, w której nie przewiduje się możliwości:
1) zbycia drewna wykonawcy w zamian za wykonaną usługę,
2) ścinki drzew rosnących na gruntach będących w posiadaniu powiatu.
Zaznaczyła, że należy rozważyć zmianę obowiązujących zasad, by móc w racjonalny sposób dokonywać wycinki drzew.
Jolanta Kubczak zaznaczyła, że zalecenia kontroli wskazują, iż rekompensowanie materiałem uzyskanym z wycinki drzew w zamian za wykonaną usługę jest niezgodne z ustawą o finansach publicznych.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że należy uszczegółowić zasady regulujące wycinkę krzewów i drzew na terenie powiatu z uwzględnieniem przepisów prawnych.
Pkt 1.4)
Jolanta Kubczak poinformowała, że mieszkaniec miejscowości Chocicza Mała wystąpił o ograniczenie przejazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 12 ton. Zaznaczyła, że pracownik Referatu sprawdził sytuację w terenie i nie stwierdził wzmożonego ruchu pojazdów ciężarowych.
Członkowie Zarządu nie wyrazili jednomyślnie zgody na ograniczenie przejazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 12 ton przez miejscowość Chocicza Mała.
Przewodniczący Zarządu zaznaczył, że właściciel firmy działającej w miejscowości Otoczna wystąpił o wykonanie ponownego utwardzenia pobocza przy wjeździe do jej siedziby. Przypomniał, iż wnioskujący nie wyraził zgody na współfinansowanie utwardzenia pobocza, uznając iż zadanie to leży wyłącznie w gestii zarządcy drogi.
Jolanta Kubczak zaznaczyła, że przejeżdżające samochody niszczą nawierzchnię drogi powiatowej i właściciel firmy powinien wykonać utwardzenie na swój koszt.
Pkt 2
Wniosek stanowiący załącznik nr 3 do protokołu omówiła Katarzyna Starzyńska, p.o. naczelnika Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej.
Katarzyna Starzyńska poinformowała, że komendant Hufca Pracy i dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni wystąpili o dofinansowanie Turnieju Halowej Piłki Nożnej.
Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 500,00zł na organizację Turnieju Piłki Nożnej OHP.
Pkt 3.1) i 2)
Powołując się na ustawę o samorządzie powiatowym oraz ustawę o finansach publicznych Beata Walkowiak, skarbnik powiatu poinformowała, że Zarząd przygotowuje projekt uchwały budżetowej oraz projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej i przekazuje je, do dnia 15 listopada, Regionalnej Izbie Obrachunkowej oraz Radzie Powiatu. Omawiając projekt przyszłorocznego budżetu zaznaczyła, że:
1) dochody ustala się w kwocie 61.808.875,00zł, w tym dochody majątkowe w kwocie 2.545.490,00zł,
2) wydatki ustala się w kwocie 59.558.875,00zł, w tym wydatki majątkowe w kwocie 2.545.490,00zł,
3) nadwyżkę budżetu w kwocie 2.250.000,00zł przeznacza się na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów,
4) tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 238.236,00zł i rezerwę celową w wysokości 531.129,00zł,
5) limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek określa się w kwocie 2.500.000,00zł,
6) do kwoty 2.500.000,00zł Zarząd Powiatu zostaje upoważniony do zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie przejściowego deficytu budżetu, i do takiej samej kwoty Zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
W projekcie budżetu na 2015 rok, decyzją członków Zarządu nie zabezpieczono środków na dofinansowanie przebudowy drogi powiatowej Czerniejewo – Września, co umożliwiłoby wystąpienie z wnioskiem o środki zewnętrzne do Ministra Infrastruktury i Rozwoju. Członkowie Zarządu uznali, że wysokość wkładu własnego, stanowiąca co najmniej 50% nakładów na realizację, szacowanych w kwocie 10.600.000,00zł, przekracza możliwości finansowe powiatu.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 949/2014 w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2015 – 2027,
2) 950/2014 w sprawie projektu uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2015 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 4 i 5 do protokołu.
Pkt 3.3) i 4)
Projekty uchwał stanowiące odpowiednio załącznik nr 6 i 7 do protokołu przedstawiła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Joanna Suplewska zaznaczyła, że Wydział Komunikacji zgłosił potrzebę ogłoszenia przetargu na dostawę druków komunikacyjnych oraz aplikacji Portalu Starosty na 2015 rok. Podkreśliła, iż w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych należy powołać komisję oraz nadać jej regulamin pracy.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 951/2014 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest dostawa druków komunikacyjnych oraz aplikacji Portalu Starosty na rok 2015,
2) 952/2014 w sprawie nadania regulaminu komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest dostawa druków komunikacyjnych oraz aplikacji Portalu Starosty na rok 2015 zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.5) – 7)
Beata Walkowiak poinformowała, że wpłynęły zarządzenia wojewody wielkopolskiego:
1) zmniejszające plan dotacji Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o kwotę 30.000,00zł na zadania bieżące,
2) zwiększające plan dotacji Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej o kwotę 1.232,00zł z przeznaczeniem na szkolenie uzupełniające strażaka.
Dodała, że ww. zmiany skutkują koniecznością dostosowania planu finansowego dochodów i wydatków oraz planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 953/2014 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok,
2) 954/2014 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
3) 955/2014 w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Powiatowi Wrzesińskiemu na 2014 rok zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 8, 9 i 10 do protokołu.
Pkt 4
Magdalena Niechcielska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich poinformowała, że załączony projekt strategii, w wersji przekazanej przez firmę Ergo Sp. z o.o. wymaga dalszej weryfikacji. Zaznaczyła, iż w ciągu trzech miesięcy, zgodnie z umową, firma miała przygotować projekt, termin ten był już przesuwany ze względu na trudności z uzyskaniem wszystkich materiałów. Nadmieniła, iż mimo wydłużenia okresu na oddanie strategii, przekazany dokument nie spełnia wszystkich oczekiwań, gdyż np. nie uwzględniono poprawek, które były zgłaszane przez pracowników Wydziału po warsztatach i spotkaniach organizowanych z naczelnikami, przedsiębiorcami, radnymi i mieszkańcami. Podkreśliła, że w celu opracowania projektu strategii, który spełni oczekiwania powiatu, należy przedłużyć termin jego ostatecznego przekazania.
Jerzy Mazurkiewicz, członek Zarządu zapytał, czy będzie przygotowywana prognoza oddziaływania na środowisko.
Magdalena Niechcielska odpowiedziała, że za przygotowanie wniosków do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w sprawie zakresu i szczegółowości prognozy lub braku konieczności jej przygotowania jest odpowiedzialny przedstawiciel firmy.
Członkowie Zarządu:
1) wyrazili jednomyślnie zgodę na przedłużenie terminu przekazania przez firmę Ergo Sp. z o.o. projektu „Strategii rozwoju powiatu wrzesińskiego na lata 2014 – 2020”,
2) uzgodnili, że należy poinformować Zarząd firmy o nierzetelnym opracowywaniu projektu, w którym nie uwzględnia się uwag zgłaszanych przez Wydział, zamieszczając jednocześnie informacje odbiegające znacznie od charakterystyki/działań powiatu wrzesińskiego.
W pkt. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty oraz w pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
-
/-/ Dionizy Jaśniewicz
-
/-/ Waldemar Grzegorek
-
/-/ Rafał Zięty
-
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
-
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (26/11/2014 07:39:50)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (06/02/2015 12:52:40)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (06/02/2015 12:52:40)