PROTOKÓŁ NR 186/2014
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 7 maja 2014 roku
Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Regulaminu finansowania likwidacji wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu wrzesińskiego w 2014 roku”.
Rozpatrzenie wniosków w sprawach:
1) przyznania dwóch godzin tygodniowo, z przedmiotów: biologia i chemia, dla II klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Zespole Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni,
2) dofinansowania VIII Rodzinnego Rajdu Rowerowego w Miłosławiu.
Przedstawienie kwestii wyboru banku do obsługi Powiatu Wrzesińskiego.
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do porządku obrad.
Pkt 1
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 2 do protokołu omówiła Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
Urszula Łabęda przypomniała, iż uchwałą nr 252/XL/2014 Rady z dnia 29.04.2014 r. przyjęto zmianę w Programie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z obszaru powiatu polegającą na rozszerzeniu definicji wytwórcy odpadów. Zaznaczyła, że ww. zmianę ujęto w regulaminie finansowania likwidacji azbestu umożliwiając również wspólnotom mieszkaniowym i jednostkom samorządu terytorialnego ubieganie się o środki finansowe na realizację ww. zadań. Dodała, że wnioski, które wpłyną do urzędów gmin, powinny być przekazane do Starostwa, w celu ich realizacji, w ciągu 14 dni od daty wpływu. Przedstawiając źródła finansowania programu Urszula Łabęda zaznaczyła, iż:
1) 112.000,00zł przekazał Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu,
2) 50.000,00zł przekazały gminy powiatu,
3) 50.000,00zł zostało zabezpieczone w budżecie powiatu.
Podkreśliła, że w pierwszej kolejności, na realizację wniosków, będą przeznaczane środki z Funduszu. Ponadto, przypomniała, iż w ramach programu udzielane będzie, na wniosek, wsparcie w formie pomocy de minimis, jeżeli wartość tej pomocy brutto łącznie z wartością innej pomocy de minimis otrzymanej w ciągu trzech poprzednich lat nie przekroczy:
1) 200.000 EURO dla podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą poza sektorem produkcji rolnej,
2) 100.000 EURO dla podmiotu działającego w sektorze transportu drogowego,
3) 15.000 EURO dla działających w sektorze produkcji rolnej.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 813/2014 w sprawie przyjęcia „Regulaminu finansowania likwidacji wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu wrzesińskiego w 2014 roku” została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 2.1)
Wniosek stanowiący załącznik nr 3 do protokołu przedstawiła Bożena Nowacka, sekretarz powiatu.
Bożena Nowacka poinformowała, że dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni wnioskuje o przyznanie dwóch godzin tygodniowo, z przedmiotów: biologia i chemia, dla II klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych tj. dla absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej, którzy w ramach starej podstawy programowej, nie odbyli nauki z ww. przedmiotów. Dodała, że w takiej sytuacji uczniowie musieliby przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych z obydwu przedmiotów.
Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na przyznanie dwóch godzin tygodniowo, z przedmiotów: biologia i chemia, dla II klasy Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych
w Zespole Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni.
Pkt 2.2)
Wniosek stanowiący załącznik nr 4 do protokołu przedstawiła Katarzyna Starzyńska, p.o. naczelnika Wydziału Edukacji i Kultury Fizycznej.
Katarzyna Starzyńska poinformowała, że Miłosławskie Towarzystwo Cyklistów wystąpiło o dofinansowanie zakupu kasków rowerowych dla dzieci uczestniczących w VIII Rodzinnym Rajdzie Rowerowym w Miłosławiu.
Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na udzielenie dofinansowanie w kwocie 500,00zł na organizację VIII Rodzinnego Rajdu Rowerowego w Miłosławiu.
Pkt 3
Materiał stanowiący załącznik nr 5 do protokołu omówiła Beata Walkowiak, skarbnik powiatu.
Beata Walkowiak poinformowała, że w celu wyłonienia wykonawcy obsługi bankowej budżetu powiatu, w związku z upływającą umową z Nordea Bank Polska S.A., uzasadnione jest przeprowadzenie procedury w formie zapytania ofertowego, które zostanie przesłane do Nordea Bank Polska S.A., ING Bank Śląski S.A., Powiatowego Banku Spółdzielczego we Wrześni i Banku Pekao S.A. Dodała, że:
1) wykonawcy powinni umożliwić zamawiającemu udzielenie kredytu w rachunku bieżącym w kwocie do 2.500.000,00zł w roku kalendarzowym,
2) umowa będzie obowiązywać w terminie od 01.06.2014 r. do 31.05.2015 r.,
3) przy wyborze oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
a) cena oferty – waga 40%,
b) wysokość oprocentowania rachunku bieżącego i rachunków pomocniczych – waga 40%,
c) wysokość oprocentowania depozytów over night – waga 10%,
d) oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym – waga 10%.
Członkowie Zarządu przyjęli jednomyślnie ww. propozycję i warunki wyboru wykonawcy obsługi bankowej budżetu powiatu.
Pkt 4 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Beata Walkowiak poinformowała, iż w informacji o stanie mienia komunalnego powiatu za 2013 rok nie ujęto kosztu wykonania dokumentacji dotyczącej inwestycji przebudowy części poddasza budynku Starostwa w wysokości 2.200,00zł. Podkreśliła, iż należy podjąć uchwałę zmieniającą ww. informację przyjętą uchwałą nr 760/2014 z dnia 13.03.2014 r.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 814/2014 zmieniająca uchwałę nr 760/2014 Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 13 marca 2014 roku w sprawie informacji o stanie mienia komunalnego Powiatu Wrzesińskiego na dzień 31 grudnia 2013 roku została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu.
Paweł Puzdrakiewicz, inspektor ds. ochrony informacji niejawnych i zarządzania kryzysowego przedstawił wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w sprawie dofinansowania obchodów Powiatowego Dnia Strażaka w kwocie 4.000,00zł, którą planuje przeznaczyć na zakup statuetek i przygotowanie uroczystej akademii. Wniosek stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w wysokości 4.000,00zł na obchody Powiatowego Dnia Strażaka.
Dionizy Jaśniewicz przedstawił wniosek prezesa Wiejskiego Stowarzyszenia Edukacyjno-Kulturalno-Turystycznego „Szansa” w Grzybowie w sprawie dofinansowania organizacji turnieju wojów, który odbędzie się w sierpniu br. Dodał, że wnioskujący wystąpił o środki finansowe na wydruk materiałów reklamowych i nagłośnienie imprezy. Wniosek stanowi załącznik nr 8 do protokołu.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że:
1) powiat może udzielić dofinansowania jako współorganizator turnieju,
2) wysokość dofinansowania zostanie określona, gdy koszty organizacji imprezy zostaną zweryfikowane przez merytoryczne wydziały Starostwa.
Elżbieta Helman, kierownik Referatu Gospodarczego przypomniała, że w związku z tym, iż grudniu br. upłynie termin ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności zamawiającego, już wkrótce będzie konieczne przygotowanie nowej procedury przetargowej. Dodała, że zasadą jest, iż broker, który doprowadził do zawarcia umowy między wykonawcą, a zamawiającym usługi ubezpieczeniowe, pobiera pieniądze od firmy ubezpieczeniowej, przez okres trwania umowy. Podkreśliła, iż jest to właściwy moment, by zastanowić się nad możliwością zmiany firmy brokerskiej.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że należy powołać zespół, który przeprowadzi rozmowy i wybierze firmę brokerską.
W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
/-/ Dionizy Jaśniewicz
/-/ Waldemar Grzegorek
/-/ Rafał Zięty
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (15/05/2014 10:01:12)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (15/05/2014 10:07:48)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (15/05/2014 10:07:48)