PROTOKÓŁ NR 172/2014
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 4 lutego 2014 roku
Przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz otworzył i prowadził posiedzenie w obecności czterech członków, co wobec ustawowego składu Zarządu stanowiło quorum do podejmowania uchwał i decyzji w sprawach objętych porządkiem obrad. Nieobecność jednego z członków Zarządu została usprawiedliwiona. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący przedstawił porządek obrad:
1. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) wyboru wykonawcy części II w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”,
2) ogłoszenia i zorganizowania IV przetargu ustnego nieograniczonego oraz powołania komisji przetargowej do postępowania w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w Bierzglinku, będących własnością powiatu wrzesińskiego.
2. Rozpatrzenie wniosków w sprawach:
1) rozłożenia na raty należności naliczonych z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości garażowej położonej przy ul. Kaliskiej we Wrześni,
2) sfinansowania zakupu pieca kondensacyjnego centralnego ogrzewania i wymiany grzejników w budynku Warsztatu Terapii Zajęciowej w Rudzie Komorskiej,
3) dofinansowania wyjazdu na obóz sportowy jednego z członków L.U.K.S. „Orkan”,
4) dofinansowania obchodów 30-tej rocznicy nadania Zespołowi Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni imienia gen. bryg. dr. Romana Abrahama.
3. Przedstawienie informacji o realizacji art. 30a ustawy Karta Nauczyciela dotyczącego wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli.
4. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
5. Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu zaakceptowali jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.
Pkt 1.1)
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 2 do protokołu omówiła Magdalena Michalak, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Uzasadniając projekt uchwały Magdalena Michalak zaznaczyła, że w ramach części II przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego”:
1) wpłynęła jedna oferta, która jest zgodna z treścią SIWZ i ustawą Prawo zamówień publicznych,
2) oferent uzyskał 100 punktów w kryterium ceny, gdyż zaproponował ceną równą szacunkowi wartości tej części zamówienia tj. kwotę 14.740,00zł.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział czterech członków Zarządu.
Uchwała nr 737/2014 w sprawie wyboru wykonawcy części II w przetargu nieograniczonym, którego przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji szkolnego organizatora rozwoju edukacji w ramach projektu „Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli oraz wsparcia rozwoju szkół z terenu powiatu wrzesińskiego” została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 1.2)
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 3 do protokołu omówiła Anna Wierzchosławska, podinspektor w Wydziale Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Anna Wierzchosławska przypomniała, że III przetarg na sprzedaż 131 nieruchomości gruntowych, niezabudowanych położonych w miejscowości Bierzglinek odbył się w terminie od 7 do 28 stycznia 2014 r. Nadmieniła, że na poczet działki nr 375/34 wpłynęło wadium, składający je oferent wziął udział w przetargu, jednak nie uczynił postąpienia o 1% ponad cenę wywoławczą nieruchomości. Podsumowując Anna Wierzchosławska zaznaczyła, że poprzedni przetarg na sprzedaż działek w Bierzglinku zakończył się wynikiem negatywnym.
Członkowie Zarządu uzgodnili, że ceny wywoławcze nieruchomości nie ulegają zmianie tj. obowiązują ceny ogłoszone w III przetargu.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział czterech członków Zarządu.
Uchwała nr 738/2014 w sprawie ogłoszenia i zorganizowania IV przetargu ustnego nieograniczonego oraz powołania komisji przetargowej do postępowania w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w Bierzglinku, będących własnością powiatu wrzesińskiego została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 2.1)
Wniosek stanowiący załącznik nr 4 do protokołu przedstawił Sebastian Kozłowski, inspektor w Wydziale Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Sebastian Kozłowski poinformował, że:
1) wnioskujący zawarł umowę najmu pomieszczenia garażowego przy ul. Kaliskiej we Wrześni na okres 3 lat (od 01.03.2009 r. do 29.02.2012 r.),
2) odbiór garażu, na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego nastąpił 28.02.2013 r., dlatego wnioskującemu zostały naliczone należności za bezumowne korzystanie z nieruchomości od 01.03.2012 r. do 28.02.2013 r.,
3) wynajmujący zwrócił uwagę na fakt, iż zobowiązanie powstało w skutek zaniedbań formalnych obydwu stron umowy,
4) wnioskujący wyraził chęć spłaty należności w częściach (ratach),
5) opiniujący sprawę radca prawny zauważył, iż w zaistniałej sytuacji należy dążyć do ugody z wnioskującym. Zaproponował, by przeprowadzić analizę sytuacji materialnej wynajmującego, co pozwoli określić wysokość miesięcznej raty oraz czas trwania spłaty naliczonych należności.
W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział czterech członków Zarządu.
Członkowie Zarządu jednomyślnie:
1) wyrazili zgodę na rozłożenie na raty spłaty należności przez wynajmującego,
2) uzgodnili, że wysokość miesięcznej raty zostanie określona, gdy wnioskujący udokumentuje swoją sytuację materialną.
Pkt 2.2)
Wniosek stanowiący załącznik nr 5 do protokołu przedstawił Kamil Perlik, naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
Kamil Perlik poinformował, że Stowarzyszenie Oświaty Społecznej w Pyzdrach, które prowadzi Warsztat Terapii Zajęciowej w Rudzie Komorskiej wystąpiło o dofinansowanie zakupu pieca centralnego ogrzewania i wymiany grzejników w placówce. Zaznaczył, że właścicielem budynku jest gmina Pyzdry, a stowarzyszenie jego dzierżawcą.
W głosowaniu nad wnioskiem wzięło udział czterech członków Zarządu.
Członkowie Zarządu uznali, że udzielenie dofinansowania nie leży w kompetencji organów powiatu, gdyż właścicielem budynku, w którym znajduje się Warsztat jest gmina Pyzdry.
Pkt 2.3) i 4)
Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 6 i 7 do protokołu omówiła Bożena Nowacka, sekretarz powiatu.
Bożena Nowacka poinformowała, że wpłynęły wnioski w sprawach dofinansowania:
1) wyjazdu członka L.U.K.S. „Orkan” na obóz zimowy,
2) obchodów 30-tej rocznicy nadania imienia Zespołowi Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni.
W głosowaniu nad wnioskami wzięło udział czterech członków Zarządu.
Członkowie Zarządu jednomyślnie:
1) nie wyrazili zgody na udzielenie kolejnego dofinansowania L.U.K.S. „Orkan” na organizację obozu, gdyż na posiedzeniu Zarządu w dniu 21.01.2014 r. przekazali na ten cel środki w kwocie 2.000,00zł. Ponadto zwrócili uwagę na fakt, iż z środków powiatu nie mogą być dofinansowywane wyjazdy pojedynczych osób,
2) przyznali środki w kwocie 800,00zł na organizację uroczystości w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni.
Pkt 3
Materiał stanowiący załącznik nr 8 do protokołu przedstawiła Bożena Nowacka.
Powołując się na art. 30a ustawy Karta Nauczyciela Bożena Nowacka zaznaczyła, że:
1) do dnia 20.01.2014 r. organ prowadzący szkoły przeprowadził analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego,
2) z analizy wynika, iż nauczyciele stażyści nie osiągnęli średniej wysokości wynagrodzeń, ustalonej w ustawie, i w tej grupie płacowej wyliczono niedopłatę
w wysokości 10.053,77zł,
3) wyliczona kwota różnicy została podzielona między nauczycieli i wypłacona im do dnia 31.01.2014 r. w formie jednorazowego dodatku uzupełniającego ustalanego proporcjonalnie do okresu zatrudnienia oraz osobistej stawki ich wynagrodzenia zasadniczego,
4) do dnia 10.02.2014 r. organ prowadzący szkoły zobowiązany jest sporządzić sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego, z uwzględnieniem wysokości powstałej kwoty różnicy,
5) sprawozdanie, o którym mowa w pkt. 4, musi być przedłożone w terminie 7 dni od jego sporządzenia, regionalnej izbie obrachunkowej, a także radzie powiatu, dyrektorom szkół oraz związkom zawodowym zrzeszającym nauczycieli.
Pkt 4 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Magdalena Niechcielska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych
i Funduszy Europejskich poinformowała, że Ministerstwo Sportu i Turystyki w ramach Programu Rozwoju Inwestycji Sportowych ogłosiło nabór wniosków, który zakończy się 7 lutego br. Zaznaczyła, że Wydział proponuje wystąpić o dofinansowanie projektu budowy boisk wielofunkcyjnych przy Liceum Ogólnokształcącym we Wrześni (projekt z 2010 roku, uzgodniony z dyrekcją szkoły). Nadmieniła, iż koszt inwestycji wynosi 504.287,12zł (dodatkowo 5.000,00zł na nadzór inwestorski). Dodała, że wysokość dofinansowania, o którą ubiegać się będzie powiat wynosi 50% wartości kosztów kwalifikowanych zadania. Podkreśliła ponadto, że składając wniosek należy załączyć oświadczenie o zabezpieczeniu środków własnych na realizację zadnia.
Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na złożenie wniosku o dofinansowanie
w ramach Programu Rozwoju Inwestycji Sportowych.
Magdalena Niechcielska poinformowała, że w Departamencie Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego do 01.03.2014 r. można składać wnioski o dotacje na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych lub znajdujących się na terenie województwa. Zaznaczyła, że Wydział proponuje wystąpić o dofinansowanie remontu, wymiany instalacji energii cieplnej i wykonania instalacji elektrycznej w prezbiterium Kościoła Poewangelickiego w Miłosławiu (wniosek o dofinansowanie 50.000,00zł na realizację tych prac został złożony również do Lokalnej Grupy Działania „Z nami warto”). Podkreśliła, że Program Rozwoju Obszarów Wiejskich i warunki udziału w naborze wniosków w Urzędzie Marszałkowskim przewidują możliwość dofinansowania robót
z dwóch różnych źródeł finansowania. Podkreśliła, że w Departamencie Kultury powiat będzie się mógł ubiegać o dofinansowanie w wysokości 46.000,00zł, a wkład własny
w wysokości 50.000,00zł musi zostać zabezpieczony w budżecie powiatu.
Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na złożenie wniosku o dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach do Departamentu Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.
Osoby, które opracowują Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zakup wyposażenia i mebli do Szpitala Powiatowego w składzie: Anna Kowalczyk, Piotr Wszelaki, Jan Marciniak omówili wstępny zakres i szacunek wartości zamówienia. Zestawienie stanowi załącznik nr 9 do protokołu.
Nawiązując do kwestii projektu mebli i formy ich zakupu Piotr Wszelaki zaznaczył, że:
1) opracowany projekt obejmuje rodzaje/ilość/rozmieszczenie mebli w budynku szpitala wpisujące się w aktualizowany projekt dalszej budowy placówki,
2) meble będą wykonywane na zamówienie (np. tzw. „wyspy”), zostały zaprojektowane w sposób modułowy (powtarzalne),
3) wykonanie mebli nastąpi w ciągu miesiąca od dnia złożenia zamówienia,
4) projekt został uzgodniony z kierownikami oddziałów.
Odnosząc się do przedmiotu zamówienia i szacunku jego wartości Piotr Wszelaki poinformował, że:
1) zmieniły się zawartości poszczególnych pakietów (jest ich czternaście),
2) wykonawcy będą zobowiązani dostarczyć certyfikaty CE tylko w ramach pakietów, których zawartość będzie tego wymagać,
3) wartość szacunkowa zamówienia czternastu pakietów wynosi 677.817,88zł netto (823.411,00zł brutto),
4) pakiety od I do IX to pakiety, które swą zawartością odpowiadają przedmiotowi przetargu, który został ogłoszony w lipcu 2013 r.
Członkowie Zarządu jednomyślnie uzgodnili, że:
1) w pierwszym przetargu przedmiot zamówienia stanowić będą pakiety od I do IX obejmujące sprzęt medyczny (kozetki, parawany, regały na podsuwacze, łóżka: noworodkowe, do zwłok, wielofunkcyjne i anestezjologiczne, szafy medyczne, lodówki, uchwyty dla niepełnosprawnych),
2) w drugim przetargu przedmiot zamówienia stanowić będą pakiety od X do XIV obejmujące wyposażenie meblowe (meble, krzesła, taborety, stanowiska do kąpieli i pielęgnacji noworodka),
3) dostawy sprzętu powinny odbywać się sukcesywnie, jednak nie dłużej niż wyznaczona ilość dni od chwili złożenia zamówienia przez zamawiającego.
Pkt 5 Wolne głosy i wnioski.
Beata Walkowiak, skarbnik powiatu poinformowała, że w terminie od 19 do 21 marca odbędzie się w Budzyniu szkolenie dla członków Zarządu i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad przewodniczący Zarządu, Dionizy Jaśniewicz zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
-
/-/ Dionizy Jaśniewicz
-
/-/ Rafał Zięty
-
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
-
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (20/02/2014 14:46:21)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (21/02/2014 11:46:06)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (21/02/2014 11:46:06)