PROTOKÓŁ NR 215/2014
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 16 września 2014 roku
Waldemar Grzegorek, wicestarosta wrzesiński otworzył posiedzenie stwierdzając obecność czterech członków Zarządu, co wobec ustawowego składu stanowiło quorum do podejmowania uchwał i decyzji w sprawach objętych porządkiem obrad. Nieobecność jednego z członków Zarządu została usprawiedliwiona. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Prowadzący posiedzenie przedstawił porządek obrad:
-
Zaopiniowanie wniosków w sprawach:
1) udzielenia dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane w Kościele Pofranciszkańskim pw. Ścięcia Głowy św. Jana Chrzciciela w Pyzdrach i w Kościele pw. św. Michała Archanioła w Targowej Górce,
2) lokalizacji inwestycji polegającej na budowie zbiornika retencyjnego dla gminy Września,
3) wyrażenia zgody na dysponowanie nieruchomością o nr. geod. 3840/32 na cele związane z budową gminnej drogi serwisowej przy ul. Objazdowej we Wrześni.
-
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w użyczenie pomieszczenia użytkowego znajdującego się w budynku położonym we Wrześni przy ul. 3 Maja 8.
-
Zatwierdzenie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest:
1) zimowe utrzymanie dróg powiatowych powiatu wrzesińskiego w sezonie 2014/2015,
2) wykonanie II etapu robót zadania pn. „Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie”.
-
Przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni w sprawach:
1) ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków i innych obiektów pływających z obszarów wodnych położonych na terenie powiatu wrzesińskiego w 2015 roku,
2) ustalenia wysokości opłat obowiązujących w roku 2015 za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na wyznaczonym przez starostę parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu lub w trakcie usuwania pojazdu z drogi a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu,
3) wyrażenia woli realizacji projektu pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2930P Grzymysławice – Chwalibogowo – Osowo.
-
Zaopiniowanie wniosków/pism w sprawie zmian do budżetu powiatu oraz przyjęcie projektów uchwał Rady Powiatu we Wrześni:
1) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok,
2) zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2027.
-
Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu zaakceptowali jednomyślnie przedstawiony porządek obrad.
Pkt 1.1)
Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 2 i 3 do protokołu przedstawiła Ilona Dębicka, naczelnik Wydziału Promocji i Kultury.
Ilona Dębicka poinformowała, że wnioskujący wystąpili o udzielenie dotacji:
-
w kwocie 20.000,00zł na wykonanie remontu frontu elewacji z wymianą stolarki okiennej na budynku Kościoła Pofranciszkańskiego i Zespołu Poklasztornego w Pyzdrach,
-
w kwocie 10.000,00zł na konserwację konstrukcji dachu i oszalowanie ścian drewnianej dzwonnicy w Kościele pw. św. Michała Archanioła w Targowej Górce.
Członkowie Zarządu nie wyrazili jednomyślnie zgody na udzielenie dotacji wnioskującym ze względu na zaangażowanie środków finansowych na inne cele.
Pkt 1.2)
Wniosek stanowiący załącznik nr 4 do protokołu omówił Jerzy Kaczorowski, zastępca naczelnika Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
Jerzy Kaczorowski zaznaczył, że inwestor, działając na podstawie pełnomocnictwa gminy Września, wystąpił o zaopiniowanie lokalizacji budowy zbiornika retencyjnego, który umożliwi odpływ wody z terenu Wrzesińskiej Strefy Aktywizacji Gospodarczej, w związku z budową siedziby firmy Volkswagen. Nadmienił, iż likwidowane są rowy melioracyjne, które zostaną zastąpione siecią kanalizacji deszczowej i drenażowej, powstałej z części istniejących rowów. Dodał, że zbiornik będzie zlokalizowany poza wydzieloną strefą, zajmując powierzchnię około 2ha. Zaznaczył, że budowa zbiornika będzie realizowana na podstawie spec-ustawy przeciwpowodziowej, wyłączającej ochronę gruntów rolnych.
Członkowie Zarządu zaopiniowali jednomyślnie koncepcję lokalizacji inwestycji polegającej na budowie zbiornika retencyjnego dla gminy Września.
Pkt 1.3)
Wniosek stanowiący załącznik nr 5 do protokołu omówił Adam Jasinski, p.o. naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii i Nieruchomości.
Adam Jasinski poinformował, że burmistrz Gminy Września wystąpił o zgodę na dysponowanie nieruchomością nr 3840/32 na cele związane z budową gminnej drogi serwisowej o łącznej długości 863mb. Nadmienił, iż ww. droga umożliwi dojazd do nieruchomości położonych przy ul. Objazdowej we Wrześni z drogi krajowej nr 92, łącząc się od ul. Wrocławskiej z zaprojektowaną ścieżką pieszo-rowerową Września – Gonice, a z drugiej strony z istniejącą drogą serwisową. Przypomniał, iż rozpatruje się możliwość zamiany nieruchomości będącej przedmiotem ww. wniosku o powierzchni 1761m2 na nieruchomość gminną, położoną przy Liceum Ogólnokształcącym we Wrześni o powierzchni 1161m2 w celu uregulowania sytuacji prawnej terenu będącego w trwałym zarządzie szkoły.
Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na dysponowanie nieruchomością o nr. geod. 3840/32 na cele związane z budową gminnej drogi serwisowej przy ul. Objazdowej we Wrześni.
Pkt 2
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 6 do protokołu omówił Adam Jasinski.
Adam Jasinski zaznaczył, że Katolickie Porozumienie Samorządowe wystąpiło o nieodpłatne użyczenie pomieszczenia przy ul. 3 Maja 8 we Wrześni na cele związane z przechowywaniem i wydawaniem odzieży używanej dla osób potrzebujących. Nadmienił, iż wnioskujący planuje uruchomić punkt w październiku, przed okresem chłodu. Dodał, że użyczenie lokalu nastąpi na okres jednego roku.
Rafał Zięty, członek Zarządu podkreślił, że w umowie z użyczającym należy zawrzeć klauzulę o możliwości wcześniejszego jej rozwiązania.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że w umowie użyczenia należy zawrzeć 1-miesięczny okres wypowiedzenia.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 909/2014 w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w użyczenie pomieszczenia użytkowego znajdującego się w budynku położonym we Wrześni przy ul. 3 Maja 8 została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.1)
Specyfikację stanowiącą załącznik nr 7 do protokołu omówiła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Joanna Suplewska omówiła przedmiot i warunki udziału w postępowaniu zaznaczając, że:
-
zamówienie obejmuje prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie gmin powiatu i obszarze miasta Września (VI części),
-
termin zamówienia przewiduje się od daty podpisania umowy do 31.03.2015 r. lub do wyczerpania środków finansowych wynikających z umowy,
-
przewiduje się zamówienie uzupełniające w wysokości nie większej niż 50% wartości zamówienia podstawowego,
-
wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dostarczyć wykaz jednej głównej usługi wykonanej w okresie ostatnich trzech lat, polegającej na zimowym utrzymaniu dróg wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty i podmiotu, dla którego została wykonana oraz załączyć dowód potwierdzający, że usługa została wykonana należycie.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że termin wykonania umowy należy przedłużyć do 30.04.2015 r.
W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści specyfikacji wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest zimowe utrzymanie dróg powiatowych powiatu wrzesińskiego w sezonie 2014/2015 została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 3.2)
Specyfikację stanowiącą załącznik nr 8 do protokołu omówiła Magdalena Michalak, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Magdalena Michalak przedstawiła specyfikację, której przedmiotem jest wykonanie II etapu robót zadania pn.: „Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie”:
-
przedmiot zamówienia obejmuje:
a) rozebranie istniejących tablic oznakowania pionowego i słupków,
b) montaż nowego oznakowani pionowego,
c) wykonanie oznakowania poziomego,
d) montaż solarnego doświetlenia przejść dla pieszych,
e) zamontowanie przy przejściu dla pieszych poręczy ochronnych,
f) odmulenie rowu,
-
termin realizacji przewiduje się od dnia protokolarnego przekazania placu budowy tj. wykonania I etapu robót, który nastąpi najpóźniej 31.10.2014 r., do dnia 21.11.2014 r.,
-
wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani wykazać, że dysponują sprzętem do wykonania przedmiotu zamówienia tj. maszyną do mechanicznego wykonania oznakowania cienkowarstwowego,
-
zabezpieczenie należytego wykonania umowy, ze względu na niewielką wartość zamówienia, nie jest wymagane.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie, że należy zrezygnować z warunku zobowiązującego wykonawców do dysponowania maszyną do mechanicznego wykonania oznakowania cienkowarstwowego.
W głosowaniu nad zatwierdzeniem treści specyfikacji wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, którego przedmiotem jest wykonanie II etapu robót zadania pn. „Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie” została zatwierdzona jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 4.1)
Projekt uchwały Rady stanowiący załącznik nr 9 do protokołu omówiła Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
Urszula Łabęda zaznaczyła, że na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 18.08.2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, Rada zobowiązana jest ustalić corocznie opłaty za usunięcie i przechowywanie statków oraz innych obiektów pływających z obszarów wodnych na terenie powiatu. Nadmieniła, iż maksymalne stawki opłat na 2015 rok zostały ogłoszone w obwieszczeniu Ministra Finansów z 07.08.2014 r. i takie wysokości zostały przyjęte w projekcie przedmiotowej uchwały. Dodała, że nie został wyłoniony wykonawca, który świadczyłby tego rodzaju usługi dla powiatu, a od 2011 r., odkąd obowiązuje ustawa, nie zaistniała konieczność usuwania i przechowywania statków/obiektów pływających.
Bożena Nowacka, sekretarz powiatu zwróciła uwagę na fakt, iż ze względu na ustawowy obowiązek należy wyłonić wykonawcę ww. usług.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie statków i innych obiektów pływających z obszarów wodnych położonych na terenie powiatu wrzesińskiego w 2015 roku został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 4.2)
Projekt uchwały Rady stanowiący załącznik nr 10 do protokołu omówiła Bożena Nowacka, sekretarz powiatu.
Bożena Nowacka zaznaczyła, że co roku, zgodnie z art. 130a ust. 6 ustawy o dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym zobowiązuje się Radę do ustalenia wysokości opłat i kosztów usuwania i przechowywania pojazdów na obszarze powiatu. Nadmieniła, iż stawki, przyjęte w projekcie uchwały, są zgodne z maksymalnymi stawkami opłat obowiązującymi na 2015 rok na podstawie obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 30.07.2014 r.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie ustalenia wysokości opłat obowiązujących w roku 2015 za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na wyznaczonym przez starostę parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu lub w trakcie usuwania pojazdu z drogi a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 4.3)
Projekt uchwały Rady stanowiący załącznik nr 11 do protokołu przedstawiła Hanna Brona, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Hanna Brona poinformowała, że został ogłoszony nabór wniosków do Programu Wieloletniego pn.: „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”, w którym powiat proponuje wystąpić o dofinansowanie projektu pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2930P Grzymysławice – Chwalibogowo – Osowo”. Dodała, że partnerami realizacji projektu będą gminy: Września
i Nekla oraz Stowarzyszenie Na Rzecz Osób Poszkodowanych w Wypadkach Komunikacyjnych „Drogowskaz”, które zadeklarowały udział finansowy, odpowiednio w wysokości: 3.000,00zł, 1.000,00zł i 1.000,00zł. Nadmieniła, iż planowany koszt inwestycji wynosi 3.748.942,00zł, z czego środki, które musi zabezpieczyć powiat wynoszą 1.894.471,00zł. Zaznaczyła, że wkład własny powiatu jest wyższy o 40.000,00zł od planowanej kwoty dotacji, gdyż ujęty został w nim koszt nadzoru inwestorskiego, który nie stanowi kosztu kwalifikowanego.
W głosowaniu nad przyjęciem projektu uchwały Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekt uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie wyrażenia woli realizacji projektu pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2930P Grzymysławice – Chwalibogowo – Osowo został przyjęty jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 5
Beata Walkowiak, skarbnik powiatu poinformowała, że wpłynęły wnioski/pisma skutkujące zmianami do budżetu powiatu na 2014 rok. Członkowie Zarządu uzgodnili, że środki w kwocie :
-
4.000,00zł dotacji celowej z gminy Kołaczkowo zostaną przeznaczone na realizację zadania pn.: „Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie”,
-
2.000,00zł ze zwiększonych wpływów uzyskanych przez Zespół Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni zostaną przeznaczone na wyposażenie stanowisk do przeprowadzenia egzaminów,
-
168.108,00zł ze zwiększonych wpływów uzyskanych z tytułu odszkodowań, opłat za zajęcie pasa drogowego zostaną przeznaczone na utrzymanie dróg powiatowych oraz zadania bieżące Referatu Dróg Powiatowych,
-
36.300,00zł zostaną przeznaczone na zadanie pn.: „Budowa boiska wielofunkcyjnego ogólnie dostępnego dla dzieci i młodzieży przy Liceum Ogólnokształcącym
we Wrześni”, -
36.360,00zł i 14.844,00zł zostaną przeznaczone na wypłatę nagród jubileuszowych odpowiednio w Domu Pomocy Społecznej i w Powiatowym Centrum Pomocy Rodziny we Wrześni,
-
16.812,00zł zostaną przeznaczone na wypłatę odprawy emerytalnej w Powiatowym Urzędzie Pracy we Wrześni,
-
1.406.335,00zł zostaną przeznaczone na uzupełnienie środków do realizacji zadań,
w tym m.in. na wypłatę nagród jubileuszowych, odpraw i ekwiwalentów, zakup komputerów i pomocy dydaktycznych, przeprowadzenie kursów w jednostkach oświatowych i placówkach wychowawczych.
Zaznaczyła, że planuje się zaciągnąć kredyt długoterminowy w kwocie 1.000.000,00zł na pokrycie deficytu w budżecie.
W głosowaniu nad przyjęciem projektów uchwał Rady wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Projekty uchwał Rady Powiatu we Wrześni:
1) w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok,
2) zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2027 zostały przyjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Projekty uchwał Rady stanowią odpowiednio załączniki nr 12 i 13 do protokołu.
W pkt. 6 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Bartłomiej Kaczmarzewski, podinspektor w Referacie Dróg Powiatowych poinformował, że projektant przebudowy drogi powiatowej nr 2159P Czerniejewo – Września wystąpił o przedłużenie terminu zakończenia prac projektowych o 35 dni. Nadmienił, iż wnioskujący uzasadniał prośbę długo trwającymi uzgodnieniami operatu wodno-prawnego. Wniosek stanowi załącznik nr 14 do protokołu.
Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na przedłużenie terminu realizacji dokumentacji przebudowy drogi powiatowej nr 2159P Czerniejewo – Września do dnia 24.10.2014 r.
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Waldemar Grzegorek, wicestarosta zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
-
/-/ Dionizy Jaśniewicz
-
/-/ Waldemar Grzegorek
-
/-/ Rafał Zięty
-
/-/ Jerzy Mazurkiewicz
-
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (30/09/2014 13:33:10)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (30/09/2014 13:36:08)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (30/09/2014 13:36:08)