PROTOKÓŁ NR 195/2014
Z POSIEDZENIA ZARZĄDU POWIATU WE WRZEŚNI
z dnia 3 czerwca 2014 roku
Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu otworzył posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków Zarządu. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Zarządu przedstawił porządek obrad:
1. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest przebudowa drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie,
2) nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest przebudowa drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie.
2. Przedstawienie projektu uchwały Rady Powiatu we Wrześni w sprawie określenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli szkół i placówek prowadzonych przez Powiat Wrzesiński.
3. Uzgodnienie:
1) projektów decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegających na:
a) budowie budynku mieszkalnego, jednorodzinnego oraz zbiornika na nieczystości ciekłe lub przydomowej oczyszczalni ścieków na działkach nr: 45/13 i 45/14 położonych w Nadarzycach,
b) budowie budynku mieszkalnego, jednorodzinnego z garażem na działkach nr: 182/11, 171/10 i 171/12 położonych w Osowie,
2) zjazdów do działek powstałych w wyniku podziału działki nr 218 położonej w Sokolnikach.
4. Rozpatrzenie wniosków w sprawach:
1) wydania zezwolenia na:
a) umieszczenie w pasie drogowym drogi powiatowej nr 2913P Bugaj – Kołaczkowo przyłącza kablowego do działki budowlanej nr 188/11 położonej w Kołaczkowie,
b) umieszczenie w pasie drogowym drogi powiatowej nr 2933P Nekla – Mystki przyłącza kablowego do hali produkcyjnej, działka nr 584/2 położona w Nekli,
c) lokalizację zjazdu z drogi powiatowej nr 2906P Mikuszewo – granica powiatu-Pogorzelica na działkę nr 11/13 położoną w Nowej Wsi Podgórnej,
2) zabezpieczenia środków, w przyszłorocznym budżecie, na reintrodukcję zwierzyny drobnej,
3) dofinansowania wyjazdu młodzieżowych drużyn ochotniczych straży pożarnych na wojewódzkie zawody pożarnicze,
4) dofinansowania organizacji uroczystości upamiętniających rocznicę wydarzeń Poznańskiego Czerwca`56.
5. Przedstawienie projektu współpracy w zakresie opracowania „Strategii Rozwoju Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2020”.
6. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni.
7. Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
8. Wolne głosy i wnioski.
Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do przedstawionego porządku obrad.
Pkt 1.1), 2)
Projekty uchwał stanowiące odpowiednio załączniki nr 2 i 3 do protokołu omówiła Joanna Suplewska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Joanna Suplewska poinformowała, że komisję przetargową powołuje się w celu przygotowania i przeprowadzenia przedmiotowego postępowania, w tym dokonania oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz badania i oceny ofert. Dodała, że tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji zostanie określony w jej regulaminie pracy.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 838/2014 w sprawie powołania komisji przetargowej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest przebudowa drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie,
2) 839/2014 w sprawie nadania regulaminu pracy komisji przetargowej powołanej w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest przebudowa drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 2
Projekt uchwały Rady stanowiący załącznik nr 4 do protokołu omówiła Bożena Nowacka, sekretarz powiatu.
Bożena Nowacka przypomniała, że kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli szkół i placówek prowadzonych przez powiat określała uchwała Rady z 2005 r., jednak w wyniku zmiany zapisów ustawy Karta Nauczyciela nastąpiła konieczność jej aktualizacji, w formie nowego dokumentu. Omawiając projekt uchwały, zwróciła uwagę na następujące zmiany:
1) do zakresu osiągnięć nauczycieli włączono zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, zgodnie z art. 48 ust. 2 cytowanej ustawy,
2) decyzję o przyznaniu i wysokości nagrody podejmuje starosta, bez konieczności powoływania zespołu opiniującego i zasięgania opinii związków zawodowych,
3) treść regulaminu stanowi integralną część uchwały.
Dodała, że projekt przedmiotowej uchwały zostanie skonsultowany przez związki zawodowe nauczycieli.
Członkowie Zarządu nie zgłosili uwag do przedstawionego projektu uchwały Rady w sprawie określenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli szkół i placówek prowadzonych przez Powiat Wrzesiński.
Pkt 3.1a), b)
Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 5 i 6 do protokołu przedstawiła Dorota Wojciechowska, inspektor w Referacie Dróg Powiatowych.
Dorota Wojciechowska zaznaczyła, że projekty decyzji o warunkach zabudowy przewidujące zmianę zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogowego są uzgadniane w zakresie możliwości włączenia do drogi powiatowej ruchu drogowego spowodowanego tą zmianą. Podkreśliła, że ruch drogowy spowodowany realizacją projektowanej zabudowy w miejscowościach: Nadarzyce i Osowo zostanie włączony, do dróg powiatowych, nowymi zjazdami z przedmiotowych działek, które mają bezpośredni do nich dostęp.
Członkowie Zarządu uzgodnili jednomyślnie projekty decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegających na:
1) budowie budynku mieszkalnego, jednorodzinnego oraz zbiornika na nieczystości ciekłe lub przydomowej oczyszczalni ścieków na działkach nr: 45/13 i 45/14 położonych w Nadarzycach,
2) budowie budynku mieszkalnego, jednorodzinnego z garażem na działkach nr: 182/11, 171/10 i 171/12 położonych w Osowie.
Pkt 3.2)
Wniosek stanowiący załącznik nr 7 do protokołu omówiła Dorota Wojciechowska.
Dorota Wojciechowska zaznaczyła, że Urząd Gminy w Kołaczkowie wstąpił, w związku z wnioskiem mieszkańców Sokolnik, o uzgodnienie zjazdów, które powstaną w wyniku podziału działki nr 218 będącej ich własnością. Nadmieniła, że podział spowoduje wydzielenie dwóch działek, które będą miały dostęp do drogi powiatowej nr 2922P Gozdowo – granica powiatu-Samarzewo za pośrednictwem istniejącego zjazdu (działka nr 2018/1) i nowego zjazdu indywidualnego lub publicznego (działka nr 218/2). Dodała, że właściciel zjazdów będzie musiał wystąpić, przed rozpoczęciem robót, o zezwolenie na ich lokalizację, jak również uzyskać wymagane dokumenty.
Członkowie Zarządu uzgodnili pozytywnie wstępny projekt zjazdów do działek powstałych w wyniku podziału działki nr 218 położonej w Sokolnikach.
Pkt 4.1a), b)
Wnioski stanowiące odpowiednio załączniki nr 8 i 9 do protokołu przedstawiła Dorota Wojciechowska.
Dorota Wojciechowska przypomniała, że inwestor wystąpił o wydanie zezwolenia na umieszczenie przyłącza kablowego w pasie drogowym przedmiotowych dróg powiatowych. Zaznaczyła, że w zezwoleniu zostaną zawarte warunki, które musi spełnić wnioskujący. Podkreśliła, że w obydwu przypadkach, umieszczenie przyłącza nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i nie naruszy wymagań wynikających z odrębnych przepisów.
Członkowie Zarządu wydali zezwolenia na:
1) umieszczenie w pasie drogowym drogi powiatowej nr 2913P Bugaj – Kołaczkowo przyłącza kablowego do działki budowlanej nr 188/11 położonej w Kołaczkowie,
2) umieszczenie w pasie drogowym drogi powiatowej nr 2933P Nekla – Mystki przyłącza kablowego do hali produkcyjnej, działka nr 584/2 położona w Nekli.
Pkt 4.1c)
Wniosek stanowiący załącznik nr 10 do protokołu omówiła Dorota Wojciechowska.
Dorota Wojciechowska poinformowała, że właściciele działki nr 11/13 położonej w Nowej Wsi Podgórnej wystąpili o zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi powiatowej do nieruchomości będącej ich własnością. Przypomniała, że zgodnie z art. 29 ust 1 ustawy z dnia 21.03.1985 r. o drogach publicznych wnioskujący musi uzyskać zezwolenie zarządcy drogi na lokalizację zjazdu, w drodze decyzji administracyjnej, przed rozpoczęciem budowy.
Członkowie Zarządu zezwolili na lokalizację zjazdu indywidualnego z drogi powiatowej nr 2906P Mikuszewo – granica powiatu-Pogorzelica do działki nr 11/13 położonej w Nowej Wsi Podgórnej.
Pkt 4.2)
Wniosek stanowiący załącznik nr 11 do protokołu przedstawiła Urszula Łabęda, naczelnik Wydziału Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa.
Urszula Łabęda zaznaczyła, że działania polegające na reintrodukcji zwierzy drobnej nie skutkują odnową pogłowia, ze względu na fakt, iż są podejmowane zbyt rzadko.
Członkowie Zarządu nie przyznali jednomyślnie środków na realizację ww. przedsięwzięcia.
Pkt 4.3)
Wniosek stanowiący załącznik nr 12 do protokołu omówił Waldemar Grzegorek, wicestarosta wrzesiński.
Waldemar Grzegorek poinformował, że Zarząd Oddziału Powiatowego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych we Wrześni wystąpił o dofinansowanie wyjazdu drużyn młodzieżowych z Kaczanowa i Pyzdr na zawody wojewódzkie w pożarnictwie.
Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w wysokości 600,00zł na wyjazd młodzieżowych drużyn ochotniczych straży pożarnych na zawody wojewódzkie.
Pkt 4.4)
Wniosek stanowiący załącznik nr 13 do protokołu przedstawił Kamil Perlik, naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
Kamil Perlik poinformował, że Związek Powstańców Poznańskiego Czerwca`56 wystąpił o dofinansowanie uroczystości związanych z kolejną rocznicą wydarzeń.
Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w wysokości 1.300,00zł na organizację uroczystości „Poznańskiego Czerwca”.
Pkt 5
Magdalena Niechcielska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich podkreśliła, że współpraca z firmą doradczą umożliwi opracowanie strategii rozwoju powiatu odpowiadającej wymogom, a jednocześnie uwzględniającej pomysły i perspektywy rozwoju wskazane przez zespół powiatowy. Zaznaczyła, że strategia jest dokumentem, który będzie wymagany przy aplikowaniu o środki zewnętrzne, dlatego, w jej tworzeniu, ważny jest udział osób, które są doświadczone i przeszkolone w zakresie planowania strategicznego jednostek samorządów terytorialnych.
Zasady współpracy w zakresie tworzenia Strategii Rozwoju dla Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2020 przedstawiła Małgorzata Ziółkowska, przedstawiciel firmy Grupa Ergo Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu. Prezentacja stanowi załącznik nr 14
do protokołu.Małgorzata Ziółkowska zaznaczyła, że Grupa Ergo Sp. z o.o. od 2005 r. współpracuje z samorządami terytorialnymi na szczeblu gminnym i powiatowym w zakresie:
1) przygotowywania dokumentacji aplikacyjnej umożliwiającej pozyskiwanie środków unijnych na realizowanie inwestycji infrastrukturalnych,
2) przeprowadzania szkoleń dla administracji publicznej w obszarach jej działania,
3) planowania strategicznego.
Zaznaczyła, że proces tworzenia strategii rozwoju powiatu powinien wpisywać się w nowe myślenie o polityce rozwoju tj. odpowiadać wytycznym Ministerstwa Rozwoju Regionalnego z 2012 r. w zakresie planowania strategicznego. Następnie przedstawiła ogólny harmonogram prac nad strategią:
1) etap I: opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej,
2) etap II: przeprowadzenie warsztatów z zespołem ds. strategii,
3) etap III: opracowanie projektu strategii
4) etap IV: przyjęcie strategii.
Małgorzata Ziółkowska nadmieniła, że tworzeniu strategii będą towarzyszyły konsultacje społeczne polegające na:
1) konsultacjach z radnymi, burmistrzami i wójtem gmin, warsztatach z przedsiębiorcami, organizacjami pracodawców, organizacjami pozarządowych itd.,
– na etapie diagnozy społeczno-gospodarczej,2) spotkaniu, na które zaproszenie otrzymają przedstawiciele różnych grup społecznych zamieszkujących powiat – na etapie opracowania projektu strategii.
Wymieniając główne założenia procesu budowania strategii podkreśliła, że:
1) w wyniku diagnozy społeczno-gospodarczej zostaną wyznaczone kierunki rozwoju powiatu,
2) zostanie sformułowana wizja powiatu poprzez zweryfikowanie oczekiwań i potrzeb społeczności lokalnej,
3) zostanie określona misja powiatu tj. jednoznaczny i unikalny cel, który będzie wyróżniał powiat na tle innych,
4) przy wyborze zadań i obszarów działania jednostki, zostaną wskazane te, które będą miały znaczenie strategiczne, zarówno pod kątem perspektywy rozwoju regionu, jak i możliwości pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania,
5) w ramach konsultacji społecznych zostanie przeprowadzona kampania promująca powiat, której celem będzie zaangażowanie społeczności lokalnej w proces tworzenia strategii.
Omawiając harmonogram podziału prac nad strategią zaznaczyła, że:
1) do zadań firmy należeć będą: przygotowanie projektu strategii, wyznaczenie zadań, misji, celów i założeń strategicznych w oparciu o diagnozę społeczno-gospodarczą i konsultacje społeczne, przygotowanie wykazu zadań do Lokalnego Planu Rozwoju, przeprowadzenie prezentacji projektu strategii i zaprezentowanie jej ostatecznej wersji na sesji Rady,
2) do zadań powiatowego zespołu ds. strategii należeć będą: zebranie danych statystycznych i opisowych z jednostek organizacyjnych powiatu do diagnozy społeczno-gospodarczej, zorganizowanie spotkań warsztatowych, opracowanie wniosków do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i PaństwowegoWojewódzkiego Inspektora Sanitarnego.
Odpowiadając na pytania Małgorzata Ziółkowska zaznaczyła, że:
1) zmiany rzeczowe w strategii mogą skutkować zmianą kwoty oferty tj. ulec jej zwiększeniu lub zmniejszeniu, jest to zależne od oczekiwań zamawiającego usługę doradczą,
2) w strategii zostaną uwzględnione źródła finansowania odpowiadające charakterowi inwestycji i operatorom konkursu,
3) w strategii nie uwzględnia się wartości finansowych inwestycji, gdyż jest to dokument ogólny, który nie powinien podlegać częstym aktualizacjom, jedynie w przypadku inwestycji strategicznych można wskazać: wartość projektu, zabezpieczoną kwotę i źródła, z których będzie się powiat ubiegał o dofinansowanie,
4) w strategii nie należy wykazywać wszystkich inwestycji, gdyż powinna ona uwzględniać cele strategiczne,
5) inwestycje mniejsze o charakterze punktowym powinny być ujęte w dokumencie wykonawczym tj. planie rozwoju lokalnego,
6) każdy obszar, w ramach którego będzie się powiat ubiegał o dofinansowanie, powinien być zawarty w strategii,
7) strategia musi być zgoda z dokumentami wyższego szczebla: strategią rozwoju województwa, strategią obszaru funkcjonalnego lub zintegrowanych inwestycji terytorialnych, jeśli powiat do takich należy, poprzez wskazanie celów i zakresów ich realizacji,
8) nie przewiduje się konsultacji społecznych o charakterze ponadregionalnym,
9) opracowanie strategii wymaga co najmniej trzymiesięcznej współpracy.
Beata Walkowiak, skarbnik powiatu zaznaczyła, że koszt usługi doradczej należy powiększyć o koszty organizacji warsztatów.
Członkowie Zarządu wyrazili jednomyślnie zgodę na zabezpieczenie kwoty 35.000,00zł brutto na usługę doradczą w opracowaniu Strategii Rozwoju Lokalnego dla Powiatu Wrzesińskiego na lata 2014 – 2020.
Pkt 6
Projekt uchwały stanowiący załącznik nr 15 do protokołu omówił Eugeniusz Wiśniewski, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy.
Uzasadniając projekt uchwały Eugeniusz Wiśniewski zaznaczył, że zmiany w Regulaminie Powiatowego Urzędu pracy wynikają ze zmian w ustawie z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tj.:
1) wprowadzeniu nowych form aktywizacji bezrobotnych,
2) obowiązku ustalania profilu pomocy dla bezrobotnych,
3) wprowadzeniu funkcji doradcy klienta,
4) zlikwidowaniu klubu pracy, co powoduje konieczność zmiany schematu organizacyjnego urzędu.
Wyjaśnił, że lider klubu pracy z wyższym wykształceniem będzie pełnił funkcję doradcy zawodowego, a osoby z wykształceniem średnim będą pośrednikami pracy.
W głosowaniu nad podjęciem uchwały wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwała nr 840/2014 w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni została podjęta jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Pkt 7 Sprawy bieżące, informacje, komunikaty.
Beata Walkowiak poinformowała, że w związku z błędną klasyfikacją środków w kwocie 100.000,00zł na zadanie pn.: „Miłosław, kościół poewangelicki (XIX w.): wymiana pokrycia dachowego”, w uchwale zmieniającej budżet podjętej przez Radę 27.05.2014 r., Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich wnioskuje o przesunięcie ww. kwoty z dochodów/wydatków bieżących na dochody/wydatki majątkowe. Zaznaczyła, że ww. skutkuje koniecznością zmiany w budżecie powiatu oraz planie dochodów i wydatków.
W głosowaniu nad podjęciem uchwał wzięło udział pięciu członków Zarządu.
Uchwały nr:
1) 841/2014 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok,
2) 842/2014 w sprawie planu finansowego dochodów i wydatków budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2014 rok według szczegółowości klasyfikacji budżetowej zostały podjęte jednomyślnie. Głosów „przeciwko” nie oddano.
Uchwały stanowią odpowiednio załączniki nr 16 i 17 do protokołu.
Artur Czajkowski, inspektor ds. ochrony i promocji zdrowia przedstawił wniosek Środowiskowego Domu Samopomocy w Gozdowie w sprawie dofinansowania spartakiady dla osób niepełnosprawnych. Wniosek stanowi załącznik nr 18 do protokołu.
Członkowie Zarządu przyznali jednomyślnie dofinansowanie w kwocie 1.000,00zł na organizację VIII Spartakiady Osób Niepełnosprawnych – Września 2014.
Kamil Perlik, naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich przedstawił wniosek Wrzesińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie zmian w kosztorysie zadania pn.: „III niedziela rekreacyjno-sportowa dla seniorów 50+ powiatu wrzesińskiego” polegającej na przesunięciu kwot w ramach planowanej wysokości dotacji. Wniosek stanowi załącznik nr 19 do protokołu.
Członkowie Zarządu zaakceptowali jednomyślnie ww. zmianę w kosztorysie zadania pn.: „III niedziela rekreacyjno-sportowa dla seniorów 50+ powiatu wrzesińskiego”.
W pkt. Wolne głosy i wnioski członkowie Zarządu nie podjęli dyskusji. Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Dionizy Jaśniewicz, przewodniczący Zarządu zamknął posiedzenie.
Na tym protokół zakończono i po zapoznaniu się z jego treścią podpisano.
/-/ Dionizy Jaśniewicz
/-/ Waldemar Grzegorek
/-/ Rafał Zięty
/-/ Mazurkiewicz
/-/ Andrzej Szablikowski
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Dionizy Jaśniewicz
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (24/06/2014 08:18:19)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (24/06/2014 08:19:13)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (24/06/2014 08:19:13)