PROTOKÓŁ NR 2/2014
Z POSIEDZENIA KOMISJI REWIZYJNEJ
z dnia 19 grudnia 2014 r.
Maria Taciak, przewodnicząca komisji otworzyła posiedzenie stwierdzając obecność wszystkich członków komisji. Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodnicząca komisji zaproponowała porządek obrad:
-
Wybór zastępcy przewodniczącego komisji.
-
Omówienie funkcjonowania komisji.
-
Ustalenie planu pracy komisji.
-
Wolne głosy i wnioski.
Członkowie komisji zaakceptowali przedstawiony porządek obrad.
Pkt 1
Maria Taciak zgłosiła kandydaturę Przemysława Hirschfelda na funkcję zastępcy przewodniczącego komisji. Dodała, że radny pełnił tę funkcję w ubiegłej kadencji Rady.
Przemysław Kuczora zaznaczył, iż uzasadnione jest, by funkcje kierownicze komisji sprawowały osoby reprezentujące opozycję.
Przemysław Hirschfeld wyraził zgodę na kandydowanie, a przewodnicząca komisji zarządziła głosowanie jawne, w wyniku którego 5 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym” zgłoszony kandydat został wybrany zastępcą przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Pkt 2
Odwołując się do art. 16 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym przewodnicząca komisji zaznaczyła, iż:
1) rada powiatu powołuje Komisję Rewizyjną w celu kontroli działalności Zarządu i powiatowych jednostek organizacyjnych,
2) w skład komisji wchodzą przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego oraz będących członkami Zarządu,
3) komisja opiniuje wykonanie budżetu powiatu i występuje z wnioskami o udzielenie/nieudzielenie absolutorium Zarządowi,
4) komisja wykonuje inne zadania zlecone przez Radę Powiatu w zakresie kontroli, a uprawnienie to nie narusza uprawnień kontrolnych innych komisji stałych Rady.
Przewodnicząca komisji przywołała treść rozdziału V Statutu Powiatu Wrzesińskiego, określającego zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej, informując że:
1) komisja kontroluje działalność Zarządu i jednostek organizacyjnych pod względem legalności, gospodarności, rzetelności i celowości oraz zgodności dokumentacji ze stanem faktycznym,
2) kontrolując gospodarkę finansową komisja odwołuje się do wyjaśnień i opinii skarbnika powiatu, głównej księgowej jednostki itp.
3) Statut określił szczegółowo: sposób, termin przeprowadzenia kontroli/sporządzenia protokołu oraz rodzaje kontroli tj.:
-
kompleksowe obejmujące działalność podmiotu,
-
problemowe,
-
sprawdzające.
Pkt 3
Przewodnicząca komisji przypomniała, że plan pracy zostanie przyjęty na sesji Rady planowanej w styczniu 2015 r. Odwołując się do tematyki rozpatrywanej przez komisję w 2014 r. poprosiła jej członków o zgłaszanie zagadnień do planu pracy na kolejny rok budżetowy. Zaznaczyła, że protokoły pokontrolne z podjętych czynności będą stanowiły materiał bazowy do opracowania sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2014 r. Podkreśliła, iż w II kwartale przyszłego roku członkowie komisji będą zajmować się oceną wykonania budżetu powiatu oraz wypracowaniem wniosku w sprawie udzielenia/nieudzielenia Zarządowi absolutorium. Nadmieniła, iż w czynnościach kontrolnych będą uczestniczyły zespoły, składające się co najmniej z dwóch członków komisji i działające na podstawie udzielonego upoważnienia.
Przemysław Hirschfeld zaproponował podjęcie czynności kontrolnych w zakresie:
1) wydatków, inwestycji i remontów w Liceum Ogólnokształcącym im. H. Sienkiewicza we Wrześni,
2) terminowości załatwiania spraw w Wydziale Budownictwa, Środowiska i Rolnictwa,
3) terminowości załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji, Dróg i Transportu,
4) załatwiania skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym we Wrześni,
5) przeprowadzania kontroli zewnętrznych w Starostwie,
6) sposobu rozpatrywania wniosków z obszaru rehabilitacji zawodowej i społecznej.
Przewodnicząca komisji zaznaczyła, iż głównym zadaniem komisji jest kontrolowanie gospodarki finansowej podmiotu, jednak inne czynności kontrolne mogą być podjęte za zgodą Rady. Podkreśliła, iż zbadanie terminowości załatwiania spraw możliwe będzie w ramach przeprowadzenia kompleksowej kontroli jednostki. Dodała, iż skonsultuje z radcą prawnym możliwość/formę kontroli terminowości załatwiania spraw w wydziałach.
W pkt. Wolne głosy i wnioski przewodnicząca komisji poinformowała, że członkowie komisji mogą uczestniczyć w szkoleniach, z których na szczególną uwagę zasługują warsztaty organizowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
Z uwagi na zrealizowanie porządku obrad Maria Taciak, przewodnicząca komisji zamknęła posiedzenie Komisji Rewizyjnej.
Na tym protokół zakończono.
Przewodnicząca komisji
/-/ Maria Taciak
Protokołowała:
Natalia Kowalczyk
Referent
Referat Kancelaria Ogólna,
Biuro Rady i Zarządu
- wytworzenie informacji:
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Natalia Kowalczyk (12/01/2015 11:57:04)
- zaakceptowanie treści informacji: Natalia Kowalczyk (12/01/2015 11:59:10)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Natalia Kowalczyk (12/01/2015 11:59:10)