PROTOKÓŁ NR 30/2013
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 19 kwietnia 2013 roku
Przewodnicząca Komisji Maria Taciak otworzyła posiedzenie, po czym stwierdziła quorum, przy którym Komisja może podejmować praworządne decyzje.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodnicząca Komisja przedstawiła następujący porządek posiedzenia:
1. Kontrola oceny ściągalności podatków oraz działań podejmowanych w celu ich wyegzekwowania w 2012 roku.
2. Ustalenie terminu i zakresu czynności kontrolnych wydatków z działu „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” za rok 2012.
3. Wolne głosy i wnioski.
4. Zakończenie.
Ad. 1.
Komisja podjęła czynności kontrolne w zakresie oceny ściągalności podatków oraz działań podejmowanych w celu ich wyegzekwowania w 2012 roku.
Członkowie Komisji zapoznali się z pisemnymi wyjaśnieniami skarbnika powiatu w obszarze:
a) wpływu z tytułu czynszów, opłat geodezyjnych i opłat komunikacyjnych,
b) zadłużenia kontrahentów wg stanu na dzień 31.12.2012 r.
c) podjętych czynności egzekucyjnych.
Wyjaśnień udzielała pani Anna Trubacz główna księgowa. Z uwagi na pytania do przedłożonego materiału, wymieniona udzieli dodatkowych wyjaśnień dotyczących zobowiązań wymagalnych i działań zmierzających do wyegzekwowania ich w zakresie – wpływów z różnych opłat i dochodów z najmu, opis zostanie przedłożony komisji w dniu 26 kwietnia 2013 roku.
Ad. 2.
Komisja Rewizyjna zaplanowała kolejne posiedzenie, na którym przeprowadzi kontrolę wydatków z działu – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, w związku z powyższym Komisja wnioskuje o przygotowanie informacji w zakresie:
- Rozdział 90002 – Gospodarka odpadami
§ 4300 – Zakup usług pozostałych;
- Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach
§ 2710 – dotacje celowe na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących,
§ 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia,
§ 4300 – Zakup usług pozostałych.
W zakresie wyżej wymienionych pozycji, Komisja wnioskuje o:
-
przedłożenie informacji o planie budżetu na rok 2012 – początek – zmiany – stan na 31.12.2012 roku,
-
informacji o wydatkach dokonanych w ww. wym. klasyfikacji budżetowej,
-
przedłożenie dokumentów źródłowych potwierdzających wydatkowanie środków.
Z uwagi na zbyt niski procent wykonania wydatków z zakresu Gospodarki komunalnej i ochrony środowiska, prosimy o informację, co spowodowało tak niski procent wykonania budżetu w odniesieniu do zakładanego planu oraz odniesienie się w tym samym zakresie do 2011 roku.
Komisja ustaliła termin kolejnego posiedzenia na piątek 26 kwietnia 2013 r. na godz. 13:00.
Przewodnicząca Komisji
Maria Taciak
Protokołowała:
Katarzyna Plucińska
inspektor
- wytworzenie informacji: Maria Taciak
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Łukasz Jakubowski (12/07/2013 13:14:07)
- zaakceptowanie treści informacji: Łukasz Jakubowski (12/07/2013 13:21:01)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Łukasz Jakubowski (12/07/2013 13:21:01)