PROTOKÓŁ NR 32/2013
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 9 maja 2013 roku
Przewodnicząca Komisji Maria Taciak otworzyła posiedzenie, po czym stwierdziła quorum, przy którym Komisja może podejmować praworządne decyzje.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodnicząca Komisja przedstawiła następujący porządek posiedzenia:
-
Omówienie protokołu z kontroli wydatków z działu „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” za rok 2012.
-
Analiza Uchwały Nr SO-0954/50/5/Ko/2013 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 26 kwietnia 2013 roku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu powiatu wrzesińskiego
za rok 2012. -
Ustalenie terminów kontroli sprawozdania z wykonania budżetu powiatu wrzesińskiego za 2012 rok.
Ad. 1.
Przewodnicząca Komisji odczytała protokół z kontroli wydatków z działu „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” za rok 2012 oraz wyjaśnienie naczelnika wydziału na okoliczność stopnia realizacji wydatków z zakresu gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.
Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się z wyjaśnieniami naczelnika wydziału pani U. Łabędy na okoliczność stopnia realizacji budżetu w zakresie zadania wskazanego w rozdziale 90002 § 4300 nie zgłosiła żadnych uwag.
Wyjaśnienia stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
Komisja nie stwierdziła nieprawidłowości w realizacji zadań objętych kontrolą.
Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie ustalenia zawarte w protokole.
W głosowaniu udział wzięło 5 członków Komisji i 5 głosowało „za” przyjęciem ustaleń.
Ad. 2.
Przewodnicząca Komisji odczytała treść opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 26 kwietnia 2013 roku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu powiatu wrzesińskiego za rok 2012.
W związku ze stwierdzeniem przez Izbę, iż wystąpiły zobowiązania w wysokości 4.218,90 zł, w tym zobowiązania w wysokości 4.206,50 zł przewyższyły kwotę zaplanowaną w budżecie powiatu - Zakup usług remontowych, a ponadto, jak zauważa Izba – usługi remontowe nie należą do wydatków związanych z zachowaniem ciągłości działania jednostki, o czym przesądza art. 12 ust. 8 pkt e) ustawy o samorządzie powiatowym, który stanowi, że do wyłącznej właściwości rady powiatu należy podejmowanie uchwał w sprawie zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną przez radę.
Komisja zwróci się z pismem do Zarządu Powiatu o wyjaśnienie powyższej sprawy.
Ad. 3.
Komisja ustaliła termin kolejnego posiedzenia na 21 maja br. o godz. 14:00.
Przewodnicząca Komisji
Maria Taciak
Protokołowała:
Katarzyna Plucińska
inspektor
- wytworzenie informacji: Maria Taciak
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Łukasz Jakubowski (12/07/2013 13:17:07)
- zaakceptowanie treści informacji: Łukasz Jakubowski (12/07/2013 13:21:08)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Łukasz Jakubowski (12/07/2013 13:21:08)