AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2008 (III kadencja)

Protokoły z Sesji Rady 2008 (III kadencja)

Protokół nr XV / 2008

Protokół nr XV/2008

z sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 26.03.2008 r.

 

 

Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 16:00 otworzył XV sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i zaproszonych gości przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Nieobecny – radny B. Kruk, liczba osób uczestnicząca w obradach – 18.


Ad. 2

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XIV sesji został sporządzony w statutowym terminie i był wyłożony do wglądu w biurze Rady.
Przewodniczący poinformował, że do dnia sesji nie zostały do niego zgłoszone żadne poprawki i uwagi. W związku z powyższym, protokół z XIV sesji został poddany pod głosowanie.

Protokół z XIV sesji Rady Powiatu we Wrześni został przez radnych przyjęty – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.

 

Ad. 3
Następnie przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z XIV sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu Powiatu we Wrześni o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

  6. Zaprezentowanie i omówienie sporządzonego operatu szacunkowego o wartości rynkowej wnoszonego aportu jako wkładu niepieniężnego do spółki z o.o.

  7. Przedstawienie szczegółowego harmonogramu czynności związanych z zakończeniem procedur przekształcania szpitala.

  8. Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni z realizacji zadań w 2007 roku.

  9. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za okres
    od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 roku.

  10. Sprawozdanie przewodniczącej Komisji Rewizyjnej z działalności w roku 2007.

  11. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zmiany uchwały nr 57/VIII/ 2007 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 czerwca 2007 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej we Wrześni,

  2. ustalenia najniższego wynagrodzenia i uzgodnienia wartości jednego punktu służących do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni,

  3. przyjęcia regulaminu określającego zasady rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć niektórych nauczycieli, zasady udzielania i rozmiar zniżek godzin dla kadry kierowniczej, tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć nauczycieli szkół niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, nauczycieli szkół zaocznych, nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin,

  4. zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 110/XIV/2008 z dnia 28.02.2008 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej,

  5. zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2008 r.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  2. Wolne wnioski i informacje.

  3. Zamknięcie obrad.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad, w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do jego realizacji. O godz. 16:10 na salę obrad przybył radny B. Kruk zwiększając liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 19.

 

Ad. 4.

W punkcie tym została złożona informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Ad. 5.

Sprawozdanie Zarządu Powiatu we Wrześni o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym przedstawił przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz – załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Z uwagi na brak pytań ze strony radnych na temat przedstawionych informacji, przewodniczący Rady przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku.

 

Ad. 6.

Rozpoczynając realizację tego punktu, przewodniczący Rady poprosił starostę D. Jaśniewicza o kilka słów tytułem wprowadzenia do materiału, który będzie przedmiotem obrad.

Starosta D. Jaśniewicz zabierając głos powiedział, że dokonanie wyceny majątku jest to fragment pewnego procesu, który prowadzony jest praktycznie od I kadencji, kiedy to został zbudowany nowy oddział ratunkowy wrzesińskiego szpitala. Rozpoczął się proces restrukturyzacji struktury organizacyjnej SP ZOZ – u z zamiarem z jednej strony przekształcenia go w Spółkę prawa handlowego pt.: „Szpital Powiatowy we Wrześni”, a drugiej strony działania zmierzające do rozbudowy i modernizacji wrzesińskiego szpitala.

W listopadzie 2004 roku został powołany zespół ds. restrukturyzacji SP ZOZ, który praktycznie od początku tego procesu jest zespołem, merytorycznie uczestniczącym we wszystkich działaniach dotyczących przekształcenia SP ZOZ w Spółkę i nadal funkcjonuje na etapie SP ZOZ w likwidacji. Zakłada się , że zespół ten będzie działał aż do zakończenia tego procesu.

Kontynuując starosta powiedział, że początkiem działań zmierzających do przekształcenia SP ZOZ w spółkę, była uchwała Rady z kwietnia 2007 roku, która poprzedzała te wszystkie działania, które nastąpiły poźniej i upoważniła Zarząd do działań w kierunku przekształcenia SP ZOZ w Spółkę prawa handlowego „Szpital Powiatowy we Wrześni”.

Następnie odbyły się konsultacje z gminami, w wyniku których wszystkie rady gmin powiatu wrzesińskiego podjęły uchwały wyrażające pozytywną opinię dotyczącą przekształcenia SP ZOZ w SP ZOZ w likwidacji. Po uzyskaniu pozytywnej opinii wojewody, korporacji branżowych oraz sejmiku województwa wielkopolskiego podjęta została przez Radę Powiatu uchwała o likwidacji SP ZOZ. Od początku sierpnia 2007 r., w miejsce SP ZOZ Września powstał SP ZOZ w likwidacji. W miesiącu sierpniu Rada Powiatu podjęła uchwałę powołującą Spółkę pod nazwą „Szpital Powiatowy we Wrześni” ze 100 % udziałem powiatu. W październiku 2007 roku Spółka została zarejestrowana. W tym okresie równolegle funkcjonują dwa podmioty – SP ZOZ w likwidacji i Spółka „Szpital Powiatowy we Wrześni”, z kapitałem założycielskim 50.000,- zł. Początkowo harmonogram zakładał, że proces przekazania aportem majątku SP ZOZ w likwidacji, dotyczącym nieruchomości, zostanie dokonany na przełomie roku 2007 i 2008. Ze względu na fakt, że uregulowania prawne nie pozwalały zarejestrować NZOZ –u, czyli tej nowej placówki, którą miałaby powołać Spółka do prowadzenia dalszej działalności szpitala powiatowego, proces został wstrzymany do momentu, kiedy minister zdrowia wydał rozporządzenie pozwalające na kontynuowanie procesu dostosowawczego warunków sanitarnych placówki szpitalnej w nowej strukturze organizacyjnej dostosowawczej do roku 2012.

Z początkiem roku, kiedy miał być zarejestrowany NZOZ, okazało się, że dotychczasowe uregulowania nie pozwalały nowym podmiotom przejęcie planu dostosowawczego. Po wydaniu tego rozporządzenia nastąpił powrót do działań zmierzających do przekazania majątku nowej placówce, jaką jest Spółka „Szpital Powiatowy we Wrześni”, a de facto NZOZ – owi „Szpital Powiatowy we Wrześni”, który wpisany do rejestru wojewody jest gotowy do przejęcia majątku i rozpoczęcia dalszej działalności.

Starosta podkreślił, że dzień dzisiejszy to jeden z ważniejszych etapów jakim jest określenie wartości majątku dotychczasowego SP ZOZ w likwidacji, czyli określenie jednego ze składników majątkowych, który zostanie aportem przekazany Spółce „Szpital Powiatowy we Wrześni”. Zespół pod kierownictwem pani Iwony Kilanowskiej dokonał pionierskiej pracy związanej z dokonaniem wyceny nieruchomości oraz majątku ruchomego SP ZOZ w likwidacji. Starosta zaznaczył, że to nie jest jedyna część majątku, która będzie przeniesiona. Do tego dojdą środki pieniężne, które są na koncie szpitala oraz zapas materiałowy – leki, opatrunki itp, czyli te środki, które są niezbędne do funkcjonowania szpitala. W momencie, kiedy zostanie ustalony ostateczny termin przekazania aportu, te wszystkie elementy znajdą się w nowym podmiocie. Jedną z uchwał, które Rada Powiatu omówi na bieżącej sesji jest wydłużenie terminu likwidacji SP ZOZ w likwidacji. Założenia były takie, że proces przekształcenia zakończy się w I kwartale, czyli 31 marca br.

Z powodów, o których była mowa wcześniej, związanymi z trudnościami z zarejestrowaniem NZOZ, ten proces ulega wydłużeniu. Starosta zaznaczył, że po przekazaniu aportem majątku do Spółki „Szpital Powiatowy we Wrześni” , będzie nadal równolegle, jak dotychczas działał SP ZOZ w likwidacji. Czyli do tego momentu jest SP ZOZ w likwidacji i Spółka „Szpital Powiatowy we Wrześni”, z tym, że cały majątek skupia się w SP ZOZ w likwidacji.

Po dokonaniu tego aktu, ta główna działalność będzie się już toczyła w nowo powołanym i wyposażonym podmiocie, jaką jest Spółka, natomiast SP ZOZ w likwidacji, po dokonaniu czynności jeszcze likwidacyjnych, które przekraczają termin przekazania majątku i wyposażenia do nowej spółki będą trwały jakiś czas, stąd uchwała o przedłużeniu tego terminu do końca czerwca br., by można ostatecznym etapem spowodować wykreślenie SP ZOZ w likwidacji z rejestru wojewody, w którym on funkcjonuje.

Kontynuując starosta dodał, że zostanie przedstawiona prezentacja wyceny majątku, który aportem zostanie przekazany do Spółki i zaznaczył, że nie jest to bezwzględna wartość całego szpitala. Na wartość całego szpitala składa się jeszcze kilka innych elementów tzw. wartość niematerialna samego szpitala. To będzie podlegało w przyszłości też pewnej wycenie, celem uzyskania wiedzy, jaką wartość ma cała firma „Szpital Powiatowy we Wrześni”.

Następnym elementem składowym jest wielkość kontraktu z NFZ, który decyduje o tym, na jaką wartość ta placówka może świadczyć usługi. Dzisiaj wartość kontraktu jest na około 25 mln zł, czyli wartość tej firmy powiększy się o tę wartość kontraktu, ale nie tylko, bo jedną z najtrudniejszych zadań będzie wycenienie wartości samej firmy. W następnym etapie, niezbędne jest dokonanie tej wyceny, aby można było dokonać operacji finansowej polegającej na przekazaniu aportem tego majątku, a nie można tego dokonać bez wyceny.

Nie można tego zrobić na podstawie tzw. wartości księgowej, która jest zdecydowanie niższa od tej, która jest wyceniona. Natomiast wycena wartości firmy jako takiej, dokonana zostanie w okresie późniejszym. Wycena dokonana przez zespół pozwoli określić wartość części majątku, który znajdzie się w nowej Spółce. Starosta podkreślił, że podejmowane teraz działania są najważniejsze, a ich przeprowadzenie nie można oprzeć na istniejących wzorach, są to działania pionierskie. Natomiast ich celem jest podjęcie działań zmierzających do restrukturyzacji i przekształcenia SP ZOZ we Wrześni w Spółkę prawa handlowego „Szpital Powiatowy we Wrześni”, na podstawie podjętej w grudniu 2005 roku uchwały Rady, która zobowiązała Zarząd Powiatu do podjęcia tych działań.

Na zakończenie swojej wypowiedzi starosta zaznaczył, że prezentacja ma na celu wstępne zapoznanie się z materiałem, natomiast w terminie późniejszym odbędzie się sesja poświęcona tylko sprawie związanej z przekształceniem szpitala.

Po wyjaśnieniach starosty, przewodniczący Rady poprosił panią mgr inż. I. Kilanowską o dokonanie prezentacji – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Przed prezentacją pani I. Kilanowska przedstawiła zespół, który pracował nad poszczególnymi działami i zaznaczyła, że osoby , które nad tym pracowały posiadają różne specjalizacje po to, ażeby ta opinia wyczerpała wszystkie aspekty dotyczące przekształcania szpitala.
Kontynuując pani I. Kilanowska podkreślała, że w treści opinii zawarte są podstawy prawne, jakie musiały zostać zastosowane oraz jakie zostały wykonane czynności, żeby działania były staranne i zgodne z prawem i dodała, że sprawa prywatyzacji szpitali, to temat niezwykle trudny do wyceny, bowiem należy stwierdzić , w jakich okolicznościach się to odbywa, dla jakiego celu jest wykonywany i jakie podstawy prawne dla tego trybu należy bezwzględnie zastosować. W tym miejscu pani I. Kilanowska zapoznała radnych z opracowaniami standardów zawodowych i poinformowała, że zespół jest w trakcie wydawania europejskich wersji tych standardów, natomiast pan Wojciech Ratajczak jest szefem komisji, która certyfikuje uprawnienia rzeczoznawców na miarę europejską.

Rozpoczynając prezentację pani I. Kilanowska powiedziała, że opinia została wykonana w podwójny sposób. Pierwszy określa wartość rynkową aportu, bo taki jest warunek przeniesienia tego przedmiotu do Spółki prawa handlowego, a drugi – ma za zadanie tak określić wartości w opracowaniu, by później mógł służyły dalszym celom- celom czysto rachunkowym. W podtekście przenoszenia tego aportu jest przenoszenie środków trwałych z podmiotu do podmiotu i ponieważ są one już zakwalifikowane jako środki trwałe, ten porządek kwalifikacji ewidencyjnej był obowiązkiem zastosowania w opinii.

W związku z tym opinia spełnia podstawy prawne przekształcenia i podstawy prawne rachunkowe. Nieruchomość na której położony jest cały zespół szpitala składa się z sześciu działek ewidencyjnych o łącznej powierzchni 2,7574 ha i z punktu widzenia rzeczoznawcy jest to bardzo ciekawa nieruchomość, ponieważ leży w centrum miejscowości, jest zagospodarowana i posiada cel publiczny. Zostały przeanalizowane wszystkie tryby prawne i dla rzeczoznawców jest to nieruchomość w centrum miasta, która może przynosić dochód, którą można inaczej użytkować, którą można wynająć i automatycznie dostaje ona wartość czynszową. Z pożytku, które z niej płyną można określić jej wartość rynkową.

Ponieważ taki kompleks jak szpital, który posiada bardzo różnorodną substancję budynkową i tą objętą nadzorem konserwatorskim i tą zupełnie nową, trudno było znaleźć odnośniki porównawcze. Pani I. Kilanowska zaznaczyła, że taki jest warunek budowania wartości rynkowej, że znajduje się obiekty porównawcze albo znajduje się dla nich rynkowe wartości stawek czynszu. Uważa się, że ten ostatni tryb obciążony najmniejszym błędem.

Cała nieruchomość, jest atrakcyjnie położona u zbiegu trzech ulic, cała jest zagospodarowana i ma nieprzeciętnie dużą powierzchnię. Zespół zdecydował się na następujący sposób: został prześledzony cały rynek nieruchomości w powiecie wrzesińskim w porównaniu z rynkiem nieruchomości w powiecie poznańskim, także w kwestii rynkowych stawek czynszu, które odwzorują jej wartość rynkową. W momencie ustalenia sposobu określenia wartości rynkowej, posiłkowo zostają wprowadzone wszystkie metodyki odtworzeniowe.

Wartość rynkowa nieruchomości zabudowanej budynkami i budowlami służącymi do celów Szpitala Powiatowego we Wrześni wynosi 17.940.940,- zł.

Podmiotem jest Spółka z o.o. objęta kodeksem handlowym spółek kapitałowych, w tym wypadku aport ma jeden zasadniczy wymóg – nie może być przeniesiony z wartością wyższą niż rynkowa. Nieruchomość prawnie położona jest w dwóch księgach wieczystych: KW 25782 i KW 30 522, co oznacza, że są to dwie odrębne nieruchomości, ale ponieważ stanowią ten sam wkład w aporcie, są tak samo użytkowane, ten sam podmiot stanowi prawa własności, wartość aportu nie została rozgraniczona na dwie księgi, sztucznie uznając, że są to nieruchomości niezależne, bo faktycznie funkcyjnie w użytkowaniu nie są.

Dla sporządzenia później specyfikacji rachunkowej, wszystkie wartości zostały przyporządkowane każdemu elementowi aportu. Wartość rynkowa, która dla tej opinii jest tożsama z wartością godziwą. Wartość godziwa jest typowym pojęciem rachunkowym i jest pojęciem szerszym niż wartość rynkowa. To aport do spółki prawa handlowego nie pozwala zastosować innych trybów niż rynkowe. Dokumentacja analityczna przeprowadzona jest metodą odwzorowań i stanowi zestawienie wszystkich powierzchni, jakie posiada szpital, które mogłyby i mogą przynosić dochód z czynszu dzierżawnego. Łączna powierzchnia użytkowa przynosząca dochód wynosi 9.814,83 m2. Operat zawiera także legendę i historię budynków ich remonty i nakłady. Zostały prześledzone wszystkie media na nieruchomości. Własnością szpitala jest tylko kanalizacja deszczowa, pozostałe media są obce.

Mapa załączona do operatu odwzorowała położenie wszystkich sieci infrastrukturalnych.

Drugą część opracowania - wycena ruchomych środków trwałych i wyposażenia przedstawił dr inż. W. Ratajczak. Zapoznał radnych także z całym zespołem, który opracowywał wycenę, której celem było określenie wartości środków trwałych wniesionych jako część wkładu niepieniężnego (aportu) do tworzącej się spółki prawa handlowego – cd. załącznika nr 4 do niniejszego protokołu.

O godz. 1655 salę obrad opuścił na 5 minut radny B. Kruk. Łączna wartość środków trwałych i wyposażenia wynosi 5.541 565,00 zł

Po zakończonej prezentacji, przewodniczący Rady otworzył dyskusję na powyższy temat.
W dyskusji głos zabrali radna M. Taciak, radny E. Plewiński, radny K. Wojciechowski, radny J. Szafarek i radna A. Głowacka.

Wyjaśnień udzielali członkowie zespołu opracowującego wycenę oraz starosta wrzesiński D. Jaśniewicz.

Rozpoczynając dyskusję radna M. Taciak zwróciła się do pani I. Kilanowskiej mówiąc, że jedną z metod, którą posługiwano się przy określeniu wartości nieruchomości była metoda czynszowo – dzierżawna . Radna pytała, czy przyjmując stawkę jednostkową do określenia już dodanej wartości oraz czy uwzględniono również charakter tej nieruchomości.

Radna zwróciła uwagę, że inaczej określa się stawkę czynszową dla lokali mieszkalnych, inaczej dla lokali usługowych, a jeszcze inaczej dla lokali o charakterze produkcyjnym.

Podczas prezentacji została przedstawiona informacja, że pod uwagę brany był cały obiekt, to posadowienie w perspektywie usług, które mogłyby być realizowane w całym zespole budynków. Radna kontynuując prosiła o wyjaśnienie w kontekście tego o czym wspomniała wyżej, jaki był rodzaj stawki czynszowej i do jakiej profesji się odnosił i jaka była wielkość jednej jednostki służącej do określenia wartości.

Pani I. Kilanowska wskazała, że w opracowaniu są załączniki, które kończą tę część operatu szacunkowego, są to wypisy z zagospodarowania przestrzennego miasta Wrześni określający sposób korzystania z tej nieruchomości do tej pory. Ta jest nieruchomość została przeznaczona na cele szczególne – ochrona zdrowia i usługi medyczne, czyli jest to nieruchomość usługowo - komercyjna, w związku z tym te stawki, które zostały przytoczone w stawkach czynszowych, są stawkami jak dla nieruchomości przynoszącej dochód.

To, że nieruchomość ta jest usługowo – komercyjna stanowi jej atrybut, to jest bardzo ważna funkcja. Jeśli chodzi o cenę gruntu, to jest przygotowany analityczny materiał. Zasada metodyki określająca ceny stawek była następująca: w 2005 szpital zwrócił się do rzeczoznawcy o podanie stawek i czynszu pod wynajem powierzchni szpitala. Rzeczoznawca przeprowadził dokładnie taką samą analizę rynku i zarejestrował jedną z wyższych stawek w mieście. Stawki z 2005 roku były podstawą do określenia stawek, które są przytoczone w obecnym opracowaniu, na tej zasadzie został określony wzrost cen z tytułu upływu czasu - jest to możliwość poruszania się niezwykle przydatnym trendem czasowym. Stawki podane na rok 2007 obejmują również powierzchnie wyremontowane, jako bardzo dobre, już spełniające warunki podstawowe.

Jeśli chodzi o stawki gruntów, w opracowaniu przytoczone są trzy tabele. Pierwsza tabela zawiera wszystkie transakcje, jakie były w 2007 na terenie rynku lokalnego, jakim jest powiat wrzesiński, a dokładniej śródmieście Wrześni. Przyjęta wartość to 90,- zł za m2, inaczej się szacuje grunt o dużej powierzchni, a taki grunt, który ma już konkretne inwestycje, czyli jest obciążony infrastrukturą.

Następnie głos zabrał radny E. Plewiński zwrócił uwagę, że w opracowaniu zastosowana została nazwa jednostki organizacyjnej, której nie ma, a mianowicie „zarząd starostwa”. Radny zwrócił także uwagę, że w przedstawionej dokumentacji przywołana jest ustawa o rachunkowości, która definiuje co to są środki trwałe i nietrwałe i w jaki sposób się je wycenia, natomiast nie została ona wykorzystana do wyceny tych środków jako majątku szpitala. Radny nawiązał także do wcześniejszej wypowiedzi starosty w kwestii dotyczącej kontraktu szpitala z NFZ i wniesienia środków finansowych jako aportu i pytał czy chodzi o kontrakt na bieżący 2008 rok i o jakich środkach finansowych jest mowa, czy powiat musi mieć określoną kwotę tych środków, żeby móc przekazać je aportem, czy są to środki na rachunkach, kredyty itp.

Odpowiedzi radnemu udzielił radca prawny zespołu opracowującego wycenę mówiąc, że cena rynkowa, jest to prawdopodobna cena możliwa uzyskania na rynku i na dzień dzisiejszy taka definicja obowiązuje. Ustawa o rachunkowości dotyczy określenia wartości finansowej danego środka. Opracowanie określić ma wartość aportu i wbrew pozorom to nie jest to samo, ponieważ zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych i wszystkich ustaw pokrewnych , a zwłaszcza ustawy o gospodarce nieruchomościami, która mówi o sposobie szacowania nieruchomości jako wartości rynkowej – ta wartość rynkowa jest określona w myśl ustawy o gospodarce nieruchomościami, a nie na podstawie ustawy o rachunkowości.

Będzie to niczym innym, jak wartością początkową środka trwałego, nie będzie to zatem koszt nabycia zminusowany o stopień zużycia, tylko będzie to wartość rynkowa środka trwałego. Zasady rachunkowości są takie, że jeżeli dokonywane są odpisy amortyzacyjne, to podstawą odpisu amortyzacyjnego może być akt notarialny, w którym zawarta jest cena, koszt nabycia minus stopień zużycia. Jeżeli firma pracuje, to podstawą dalszych wpisów jako wartość początkowa środka trwałego będzie koszt zakupu materiałów, koszt wybudowania czegoś, koszt robocizny itd. Natomiast przy aporcie nie ma takiej opcji, tam ma się do czynienia z wartością rynkową dodatkowo rozdzieloną na grunty, budynki i ruchomości.

Wartość rynkowa może być równa wartości odtworzenia, może być od niej wyższa, a także może być niższa.

Art. 1 ustawy o rachunkowości mówi do jakiego celu tą ustawę się stosuje – dla celu bilansu.
W sytuacji dotyczącej aportu mamy do czynienia z wartością rynkową wkładu niepieniężnego, na który składają się grunty, budynki, budowle i wartości środków trwałych. W momencie zawarcia umowy w celu podniesienia wartości kapitału początkowego przy sporządzaniu bilansu, księgowość będzie miała do czynienia tylko z ustawa o rachunkowości.

O głos poprosił ponownie radny E. Plewiński i stwierdził, że w opracowaniu przywołano art. 28 ustawy u rachunkowości, która de facto nie jest zastosowana do wyceny środków trwałych.

Następnie głos zabrał D. Jaśniewicz starosta wrzesiński i stwierdził, że często społeczności lokalne odnoszą się do pewnych działań na zasadzie: „o by było, gdyby…”. Zakładając hipotetyczną sytuację, starosta pytał, co by się stało, gdyby około 1 ha tego gruntu, który nie jest zabudowany, wydzielić z całej nieruchomości i próbować sprzedać go na wolnym rynku pod np. hipermarket, a środki z transakcji przeznaczyć na modernizację placówki.

Starosta zwrócił uwagę, że ceny transakcji nieruchomości są często zakamuflowane przez sprzedających i kupujących i faktyczna cena , za którą nieruchomość jest zbyta, jest o wiele wyższa, niż ta, za którą została sprzedana, w związku z czym być może cena na rynku jest rzeczywiście wyższa, niż ta którą wykazują ci którzy dokonują obrotu nieruchomościami.
Starosta prosił panią I. Kilanowską o ustosunkowanie się do swojej wypowiedzi.

Pani I. Kilanowska rozpoczęła swoją wypowiedź od pytania starosty dotyczącego hipotetycznej sprzedaży gruntu i podkreśliła, że przez takie działania zostałoby zniszczone to, co jest teraz, nie ma takiej możliwości. Dodała, że biuro zawsze przygotowuje taki stan zagospodarowania gruntu i określa w pierwszym etapie, czy ta nieruchomość nie ma zbędnego gruntu, bo jeśli tak, to byłaby taka informacja. Tak jest szacowany grunt przedsiębiorstw, jeśli mają tzw. nadmetraż, to jest on „odcinany” i traktowany jako osobna wartość. Stan techniczny i stan użytkowy tej nieruchomości nie wskazuje na to, by można było ten grunt odciąć od inwestycji, które w tej chwili posiada, przy uwzględnieniu tych powierzchni, które są niezbędne do obsługi istniejących budynków.

Jeśli chodzi o drugie pytanie, pani I. Kilanowska stwierdziła, że jest jej wiadome, że transakcje mają różnorodny układ i dlatego w bazie podane są transakcje przeprowadzone przez różne podmioty głównie przez gminę, miasto, starostwo, ponieważ trudno posądzać, że akurat te podmioty zakamuflowały wartość gruntu.

Włączając się do dyskusji radna M. Taciak zwróciła uwagę na tabelę znajdującą się na str. 4 pkt 6 (II część opracowania) , która obrazuje zestawienie wartości wyposażenia.

Radna pytała, do czego służą te wartości w wymienionych pozycjach, kiedy mówi się o wycenie całości. Jako przykład radna podała pozycję – karetka R – kierowca – 25,- zł.

Odpowiedzi udzielił pan W. Ratajczak wyjaśnił, że tabela mówi o lokalizacji wyposażenia, które znajduje się w pracowniach szpitala, a które zostało wyspecyfikowane w poszczególnych pozycjach i ten przykład, który radna przytoczyła dotyczy telefonu komórkowego znajdującego się w karetce na wyposażeniu.

Do dyskusji włączył się radny W. Podzerek i stwierdził, że trudno dyskutować nad materiałem, do którego nie ma bezpośredniego odniesienia. Radny zaznaczył, że nie chciałby podważać rzetelności tego opracowania, ale gdyby wyceny dokonał inny zespół, to być może przyjęte kryteria wyceny mogłyby dać zupełnie inny wynik: wyższy bądź niższy.
Radny pytał, na ile wartość tego wyposażenia różni się od wartości rynkowej.

Wyjaśniając pani I. Kilanowska podkreśliła, że prawdą jest, że wyceny są subiektywne, ale nieprawdą jest, że inny zespół wyczarowałby zupełnie coś innego. Rzeczoznawcom nie wolno „gdybać”. Pan W. Ratajczak jest szefem komisji, która certyfikuje osoby uprawnione, to jest cały tryb kontroli, w jaki sposób spełniane są metodyki szacunkowe zgodnie z podstawami prawnymi. Pani I. Kilanowska zgodziła się, że opinia jest subiektywna, ale spełnia podstawy prawne i wymagania, które nałożone są na rzeczoznawcę.

W uzupełnieniu do wypowiedzi pan W. Ratajczak dodał, że gdyby inny zespół dokonywał wyceny, to wartość na pewno nieco by się różniła, ale nie diametralnie. Ogólnie można przyjąć, że wartość jest pewną hipotezą, że za tyle można to zbyć na rynku, ale są jeszcze warunki negocjacyjne, a faktem jest cena.

Następnie głos zabrał radny K. Wojciechowski i zwrócił uwagę, że średnia cena gruntu podana w opracowaniu określona jest na poziomie 100,- zł za m2, natomiast przyjęta została cena 90,- zł za m2. Radny pytał, co by się stało hipotetycznie, gdyby w opracowaniu ta przyjęta cena wynosiła 100,- zł za m2. Drugie pytanie K. Wojciechowski skierował do starosty mówiąc, że z treści jego wystąpienia wynika, że spółka jest już zarejestrowana i radny chciałby potwierdzenia tego faktu.

Pani I. Kilanowska stwierdziła, że nie bardzo rozumie pytanie radnego.

Radny K. Wojciechowski powtórzył mówiąc, że w opracowaniu została przyjęta średnia cena gruntu 100 ,- zł za m2, natomiast do analizy została przyjęta cena 90,- zł za m2, różnica 10,- zł jest dość istotna, gdyby przyjąć 100 zł za m2 i pomnożyć przez ilość metrów, to da to większą kwotę, co w przyszłości dla nowej Spółki wyszłoby na dobre.

Pani I. Kilanowska odpowiedziała, że wielokrotnie zaznaczała, że są tu dwie rzeczy, które odróżniają ten grunt od innych - to jest powierzchnia i sposób jego zagospodarowania. Zawsze te grunty, które są już zagospodarowane i zajęte infrastrukturalnie, mają wartość niższą i jest to wyznaczone w cesze, którą nazywa się możliwością zagospodarowania.

Natomiast byłby ten grunt droższy, gdyby nie był zagospodarowany. Jest on wprawdzie wyjątkowo dobrze położony, ale zawsze jest tak, że im bardziej grunt zurbanizowany, tym trudniejszy od zagospodarowania.

Jeśli chodzi o drugie pytanie radnego K. Wojciechowskiego, starosta zwrócił się do dyrektora SP ZOZ w likwidacji Z. Przybylskiego o informacje dotyczącą rejestracji spółki NZOZ.

Dyrektor Z. Przybylski odpowiedział, że wniosek jest w trakcie rejestracji u wojewody wielkopolskiego, trwa oczekiwanie na decyzję.

Następnie głos w dyskusji zabrał radny J. Szafarek zwrócił uwagę, że bardzo duża różnica jest pomiędzy kosztem odtworzenia a wartością rynkową tomografu komputerowego oraz inwestycji takiej, jak nowo wybudowany parking przy szpitalu. Radny pytał, czym kierował się zespół ustalając te wartości.

Do pytania radnego dotyczącego wartości parkingu ustosunkowała się pani I. Kilanowska mówiąc, że parking jest nową inwestycją, wchodzi dopiero na rynek, nie ma żadnego odwzorowania na ten temat, jak się zachowa na rynku wrzesińskim, w związku z tym zostały zastosowane najgorsze parametry, jakie można było zastosować, stawki przeciętne i warunki wykorzystania parkingu także przeciętne. Bo tak naprawdę, nie wiadomo, jak bardzo miasto Września zaakceptuje parking przed szpitalem. Koszt jego wytworzenia jest bardzo wysoki, ponieważ jest to całkiem nowa inwestycja powstała w listopadzie 2007 r., nie zdążyła się zużyć i jest w pełnej wartości kosztu wytworzenia. Być może w przyszłości okaże się, że będzie to znacząca wartość, ale na ten moment w wycenie nie było możliwości wykreowania jej.

Dalszych wyjaśnień radnemu J. Szafarkowi udzielił pan W. Ratajczak mówiąc, że ta wartość odtworzeniowa, która funkcjonuje zawiera w sobie dwa składniki – składnik budynku i prac przystosowawczych do tego, żeby zamontować tomograf, plus wartość zakupu samego urządzenia, natomiast w opracowaniu te dwie wartości zostały rozdzielone na wartość budynku i wartość samego urządzenia. To, co jest związane z budynkiem jest w I części opracowania, a samo urządzenie - tomograf jest w części II, w grupie środków trwałych.

Pani I. Kilanowska uzupełniła wypowiedź pana W. Ratajczaka mówiąc, że ze względów rachunkowych dla wykorzystania tej opinii w poźniejszych celach zostało to rozdzielone, chociaż w metodyce można by było wysnuć całą tezę, że są to części ze sobą trwale związane.

W dalszej części dyskusji radny W. Podzerek prosił o uzupełnienie odpowiedzi na wcześniej złożone pytanie, dotyczące kwestii wartości wyceny wyposażenia zawartego w opracowaniu, w stosunku do tego, co jest w bilansie szpitala. Radny pytał, na ile ta wycena różni się od tego, co jest zapisane w bilansie.

Odpowiadając radnemu pan W. Ratajczak powiedział, że do wyceny nie zostały wzięte ceny z wykazów księgowych, podane wartości są ustalone przez rzeczoznawców.

W związku z tym nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie jaka jest różnica w stosunku do wartości księgowej.

Starosta D. Jaśniewicz poprosił o odpowiedź księgową szpitala , która poinformowała, że wartość kapitału początkowego na koniec roku wynosiła około 15 mln zł.

Pani I. Kilanowska dodała, że wartość tych środków trwałych zamieszczona jest w opracowaniu, a jest niższa, ponieważ następuje dekapitalizacja wartości księgowej.

Następnie głos zabrał prawnik zespołu i wyjaśnił, że wartość księgowa a wartość rynkowa są zasadzie nieporównywalne, z uwagi na to, że jeżeli zostaje wprowadzony jakiś środek trwały w postaci budynku, jest on co roku amortyzowany o stawkę amortyzacyjną, ta wartość jest coraz niższa i nie jest uzależniona od rynku. W roku 1995 zostało wydane rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przeszacowania wartości środków trwałych z uwagi na to, że wartości odtworzeniowe środków trwałych były bardzo niskie, a wartości rynkowe w tym czasie wzrastały. Obecnie tez się to dzieje, z uwagi na to, że generalnie wartości rynkowe nieruchomości czyli gruntów zabudowanych wzrastają, a wartości księgowe stoją w miejscu i ta wartość księgowa już teraz nie ma nic wspólnego z wartością rynkową.

O godz. 1750 salę obrad opuścili: wicestarosta P. Guzik i radny J. Mazurkiewicz, pomniejszając liczbę radnych biorących udział w posiedzeniu do17 .

Następnie głos zabrała radna A. Głowacka i pytała, czy wartość godziwa byłaby wyższa od wartości rynkowej?

Pan mecenas odpowiedział , że wartość godziwa jest pojęciem z ustawy o rachunkowości i musiała być taka wprowadzona z uwagi na standardy międzynarodowe. Wartość godziwa może być wyższa lub niższa od wartości rynkowej Mówi się, że sprzedający może uzyskać jakąś godziwą cenę za sprzedany towar. Definicja wartości rynkowej zawiera w sobie osiem różnych ustaw, w których mówi się o średnich wartościach. Cenę ustala sprzedający, wartość ustalają biegli i nie jest tak, że w wycenie nastąpi określenie ceny, nastąpi określenie prawdopodobnej ceny możliwej do uzyskania na rynku. W przypadku gruntu dotyczącego szpitala można dyskutować, jaka by była cena gruntu, ale gruntu pustego do zainwestowania, ale nie można tego robić, ponieważ są to grunty przeznaczone pod określony cel, obciążone innym prawami.

Z uwagi na brak dalszych pytań ze strony radnych, przewodniczący Rady podziękował zespołowi za przygotowany materiał i dokonanie prezentacji, po czym ogłosił 10 minutową przerwę.

Po przerwie liczba radnych biorących udział w posiedzeniu – 16 – nieobecni radny J. Mazurkiewicz, wicestarosta P. Guzik oraz starosta D. Jaśniewicz.

Przewodniczący Rady wznowił obrady i przystąpił do omówienia punktu 7 porządku obrad.

 

Ad. 7.

W punkcie tym głos zabrał mecenas Paweł Zierke przedstawiciel z kancelarii prawnej „Piotrowski i Wspólnicy Doradcy Prawni Sp. K” i przedstawił harmonogramu czynności związanych z zakończeniem procedur przekształcania szpitala – załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad przedstawionym materiałem uczestniczyli radni: K. Wojciechowski, E. Plewiński i W. Podzerek.

Jako pierwszy głos zabrał radny K. Wojciechowski i powołał się na wypowiedź mecenasa, że spółka NZOZ działa, jednak zdaniem radnego, spółka jest zarejestrowana jako spółka, natomiast nie działa, ponieważ nie może wypełniać przedmiotu swojej działalności, bo nie ma jeszcze wpisu do rejestru wojewody i na ten moment nie wykonuje żadnych funkcji, czyli nie działa.

Odpowiadając radnemu, mec. P. Zierke powiedział, że spółka jest zarejestrowana, ale nie jest ona spółką w organizacji, spółka jest docelową spółka, która pod względem prawnym tak naprawdę do końca nie będzie do końca przekształcana. Rejestrowany jest NZOZ i w momencie jego zarejestrowania nastąpi zainicjowanie pewnej rzeczywistej działalności spółki. Natomiast pod względem prawnym to niewiele zmienia w sytuacji spółki, zmienia to tylko sytuację NZOZ – u. istotne dla spółki będzie to, że gdy będzie zarejestrowany NZOZ, będzie możliwe przejęcie działalności medycznej, nastąpi przeniesienie majątku i wtedy nastąpi również podwyższenia kapitału zakładowego. W przypadku spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, przy powoływaniu nowych spółek, ewentualnie przy zmianie umowy spółki jest ustawowo wyznaczony okres pół roku na zarejestrowanie. Niedotrzymanie tego terminu powoduje utratę mocy aktu notarialnego. W przypadku szpitala nie ma tej sytuacji, ponieważ spółka jako taka nie będzie już rejestrowana, ewentualnie, w momencie, kiedy nastąpi akt notarialny dotyczący podwyższenia kapitału zakładowego, od tego momentu liczy się pół roku, do momentu, kiedy musi być zarejestrowane to podwyższenie.

Następnie głos zabrał radny E. Plewiński przytoczył zapis ze str. 3 mówiący, że po zgłoszeniu do KRS, w tym okresie powinny być podjęte przez Zarząd Powiatu oraz Radę Powiatu uchwały dotyczące ustalenia opłat za czynności Spółki. Oczywiście dotyczy to usług odpłatnych.

Radny pytał, do jakich odpłatności odnosi się ten zapis, bo jest jemu wiadome, że na dzień dzisiejszy szpital nie wykonuje usług odpłatnie.

Mec P. Zierke wyjaśnił, że zapis ten jest wymogiem ustawowym, że każda spółka jednostki samorządu terytorialnego musi posiadać tego typu cennik czyli regulamin opłat świadczenia usług. Natomiast, jeżeli chodzi o świadczenia finansowane z NFZ, to będzie sformułowane w taki sposób, że te świadczenia tak, jak do tej pory będą uzależnione od kontraktu.

Mec. zaznaczył, ze nie wie, czy szpital będzie wykonywał usługi nieobjęte kontraktem NFZ, jeżeli tak, to wówczas to powinno być ujęte w takiej formie. Mec zwrócił uwagę, że jest to jeden z plusów komercjalizacji szpitala z SP ZOZ na Spółkę, a mianowicie taki, że w przypadku SP ZOZ był on całkowicie uzależniony od kontraktu NFZ, natomiast w przypadku spółki ma on możliwość rozwinięcia swojej działalności również w dziedzinach, które nie są finansowane ze środków NFZ.

Kontynuując radny E. Plewiński stwierdził, że świadczenie odpłatnych usług dla osób fizycznych nie jest możliwe, bez względu na to, jaka to jest jednostka, chyba, że szpital będzie mógł świadczyć usługi na rzecz innych szpitali.

Mec. P. Zierke odniósł się do wypowiedzi radnego i powiedział, że jest pewien zakres usług, które będą finansowane z NFZ i te usługi są nie do podważenia. Natomiast jest również pewien zakres usług, które nie są finansowane prze z NFZ. To są usługi, z których korzystają pacjenci z prywatnych gabinetów. Te usługi nie są tak naprawdę konkurencyjne do tych usług, które świadczy szpital, ponieważ szpital musi wykonać kontrakt. Potencjalnie jest taka możliwość, że szpital, który będzie miał formę komercyjną, a więc Spółki z o.o., będzie wykonywał również, obok tej swojej podstawowej działalności, a więc realizacji kontraktu z NFZ, dalsze usługi, które będą przynosiły dodatkowe fundusze, poprawiające jego kondycję finansową.

Radny E. Plewiński na dzisiaj nikt nie płaci za usługi w szpitalu, natomiast jeżeli ten temat będzie podnoszony, będzie to dla radnych trudna sprawa i w terenie będzie to źle odebrane.

Radny W. Podzerek powiedział, że w jego rozumieniu Spółka jest zarejestrowania w oparciu o kodeks handlowy i prosił o wyjaśnienie zwrotu „w zasadzie” użytego w dokumentach i pytał w związku z tym, czy Spółka w zasadzie jest zarejestrowana, czy w zasadzie nie jest.
Mec. P. Zierke odpowiedział, że użyto zwrotu „w zasadzie”, aby nie sugerować, że nie będzie ponownego zgłoszenia do KRS. Po podwyższeniu kapitału zakładowego odbędzie się kolejna rejestracja zmiany do tego, co zostało dotychczas zarejestrowane.

Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji, przewodniczący Rady podziękował mec. P. Zierke za przedstawienie harmonogramu czynności związanych z zakończeniem procedur przekształcania szpitala i przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

 

Ad. 8.

Komendant powiatowy PSP we Wrześni we Wrześni Robert Wojtkowiak przedstawił sprawozdanie z realizacji zadań w 2007 roku – załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
W trakcie prezentowania sprawozdania, radny W. Podzerek prosił komendanta o wyjaśnienie pojęcia „inne zagrożenia”.

Komendant PSP odpowiedział, że jest to wszystko inne, co nie jest pożarem np. wypadek, powódź, susza, itp.

Po złożonym sprawozdaniu Komendant podziękował staroście D. Jaśniewiczowi oraz radnym P. Rogozińskiemu i B. Krukowi za wsparcie Stowarzyszenia „Drogowskaz”.

W dyskusji nad przedstawionym materiałem, radny B. Kruk pytał, z czego wynika spadek liczby ochotników w Ochotniczej Straży Pożarnej, czy przyczyną jest fakt, że OSP gorzej działa.

Komendant PSP odpowiedział radnemu, że spadek tej liczby wynika z tego, że większość zdarzeń miała miejsce na terenie gminy Września.

Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do realizacji punktu 9 porządku obrad.

 

Ad. 9.
W punkcie tym sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 roku złożyła Elżbieta Staszak – Małecka – załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Ponieważ nikt z radnych nie zabrał głosu w tej kwestii, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku i przystąpił do realizacji pkt 10.

 

Ad. 10.

M. Taciak przewodnicząca Komisji Rewizyjnej złożyła sprawozdanie z działalności Komisji za rok 2007 – załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 11.

Przed przystąpieniem do realizacji tego punktu porządku, przewodniczący Rady udzielił głosu radnemu K. Wojciechowskiemu.

Radny złożył wniosek formalny, aby projekty uchwał Rada głosowała bez przedstawiania uzasadnień i dyskusji.

Przewodniczący Rady poddał wniosek radnego pod głosowanie.

Rada Powiatu jednogłośnie 17 głosami „za” przy 0 głosów wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw” opowiedziała się za wnioskiem radnego.

W związku z powyższym przewodniczący Rady przystąpił do przyjęcia projektu uchwały w sprawie w sprawie zmiany uchwały nr 57/VIII/ 2007 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 czerwca 2007 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej we Wrześni.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 112/XV/2008 w sprawie zmiany uchwały nr 57/VIII/ 2007 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 czerwca 2007 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej we Wrześni.

Przewodniczący Rady przystąpił do przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i uzgodnienia wartości jednego punktu służących do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 113/XV/2008 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i uzgodnienia wartości jednego punktu służących do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni.

Przewodniczący Rady przystąpił do przyjęcia projektu uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu określającego zasady rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć niektórych nauczycieli, zasady udzielania i rozmiar zniżek godzin dla kadry kierowniczej, tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć nauczycieli szkół niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, nauczycieli szkół zaocznych, nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 114/XV/2008 w sprawie przyjęcia regulaminu określającego zasady rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć niektórych nauczycieli, zasady udzielania i rozmiar zniżek godzin dla kadry kierowniczej, tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć nauczycieli szkół niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, nauczycieli szkół zaocznych, nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin.

Przewodniczący Rady przystąpił do przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 110/XIV/2008 z dnia 28.02.2008 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 115/XV/2008 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 110/XIV/2008 z dnia 28.02.2008 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Przewodniczący Rady przystąpił do przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2008 r.

Starosta D. Jaśniewicz złożył ustną autopoprawkę do projektu uchwały i poprosił skarbnika powiatu B,. Walkowiak o jej przedstawienie.

Skarbnik B. Walkowiak wyjaśniła, że wprowadzona przez Zarząd autopoprawka nie wniesie zmian w budżecie ani nie zwiększy dochodów, ani nie zwiększy wydatków, natomiast nastąpi przesunięcie między wynagrodzeniami a grupą pozostałych wydatków bieżących.
W związku z przedłużeniem terminu realizacji programu EQUAL, nastąpiła konieczność wypłat dodatkowych wynagrodzeń dla służb sprawozdawczo – księgowych, dokonujących zamknięcia tego zadania. Kwota o której mowa wynosi 14.550,- zł, a powstała z oszczędności w innych paragrafach.

Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie autopoprawkę wprowadzoną przez Zarząd.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd.

Następnie przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 116/XV/2008 w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2008 r.

W związku z wyczerpaniem tego punktu porządku obrad, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 12

 

Ad. 12.
Przewodniczący Rady
poinformował, że w okresie międzysesyjnym do biura Rady nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.

O głos poprosił radny S. Oliwa i pytał na jakim etapie jest termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni przy ul Kaliskiej i kiedy można spodziewać się rozpoczęcia prac.

Odpowiedzi radnemu udzielił starosta D. Jaśniewicz mówiąc, że został wykonany audyt i dokumentacja techniczna oraz trwają prace nad przygotowaniem wniosku do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska. Proces decyzyjny potrwa do jesieni bieżącego roku, natomiast uruchomienie środków może nastąpić na przełomie miesiąca październik/ listopad tego roku, tak , że realizacja tego zadania w takim wymiarze, jaki był początkowo planowany nie uda się w 2008 r. Zadanie będzie realizowane etapami w tym roku nastąpi zakup materiałów, natomiast główna inwestycja będzie przebiegała w roku 2009.

Po wyjaśnieniach starosty, przewodniczący Rady zamknął punkt 12 porządku obrad i przystąpił do realizacji punktu 13.

 

Ad. 13.

W punkcie tym głos zabrał radny E. Plewiński i radna T. Waszak.

Radny E. Plewiński poinformował Radę, że otrzymał od dyrektora PCPR pisemną odpowiedź na zapytania złożone na poprzedniej XIV sesji.

Radna T. Waszak odczytała podziękowanie dla Rady Powiatu i starosty od WTZ w Rudzie Komorskiej.

Przewodniczący Rady przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych.

Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad.

 

Ad. 14.

Przewodniczący Rady o godz. 1915 zakończył X V sesję Rady Powiatu.

 

Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (13/05/2008 11:05:16)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (26/05/2008 09:45:11)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (26/05/2008 09:45:11)
Lista wiadomości
Protokół nr XXIII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.12.2008 r.
Protokół nr XXII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 11.12.2008 r.
Protokół nr XXI / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 06.11.2008 r.
Protokół nr XX / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 7.10.2008 r.
Protokół nr XIX / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.09.2008 r.
Protokół nr XVIII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 21.08.2008 r.
Protokół nr XVII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 27.06.2008 r.
Protokół nr XVI / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 24.04.2008 r.
Protokół nr XV / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 26.03.2008 r.
Protokół nr XIV / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 28.02.2008 r.