Protokoły z Sesji Rady 2008 (III kadencja)
Protokół nr XVI/2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni,
z dnia 24.04.2008 r.
Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 16:05 otworzył XVI sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i zaproszonych gości przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 18 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Nieobecny – radny Jerzy Mazurkiewicz, liczba osób uczestnicząca w obradach – 18.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XV sesji został sporządzony w statutowym terminie i był wyłożony do wglądu w biurze Rady.
Przewodniczący poinformował także, że do dnia sesji nie zostały do niego zgłoszone żadne poprawki i uwagi.
W związku z powyższym, protokół z XV sesji został poddany pod głosowanie.
Protokół z XV sesji Rady Powiatu we Wrześni został przez radnych przyjęty – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.
Ad. 3
Następnie przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:
-
Otwarcie i stwierdzenie quorum.
-
Przyjęcie protokołu z obrad XV sesji Rady Powiatu.
-
Przedstawienie porządku obrad.
-
Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
-
Sprawozdanie przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.
-
Podjęcie uchwał w sprawie:
-
wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego Spółki pod firmą „Szpital Powiatowy we Wrześni” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrześni, pokrycia podwyższonego kapitału zakładowego aportem, zmianę aktu założycielskiego Spółki, objęcia przez Powiat Wrzesiński wszystkich nowo utworzonych udziałów w Spółce oraz przeniesienia własności ruchomości i nieruchomości na rzecz Spółki,
-
zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 168/XXVI/2005 z dnia 27 stycznia 2005 roku, zmienionej uchwałą nr 301/XLVI/2006 z dnia 29 września 2006 roku w sprawie uchwalenia warunków odpłatności uczestnika za pobyt w ośrodkach wsparcia – w Środowiskowym Domu Samopomocy w Pietrzykowie gmina Pyzdry i Środowiskowym Domu Samopomocy we Wrześni,
-
powierzenia miastu Poznań wykonywania zadania publicznego powiatu z zakresu pomocy społecznej,
-
zmiany uchwały nr 35/V/2007 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i uzgodnienia wartości jednego punktu do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Wrzesińskiego,
-
wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Rady Powiatu we Wrześni Stanisławem Oliwą,
-
udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu w 2007 roku:
-
sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu za 2007 rok,
-
odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu we Wrześni w sprawie wykonaniu budżetu wraz z wnioskiem o udzielenie Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu za rok 2007,
-
odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
-
dyskusja nad przedstawionymi materiałami,
-
głosowanie nad udzieleniem absolutorium Zarządowi Powiatu,
-
zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2008 rok.
-
Interpelacje i zapytania radnych.
-
Wolne głosy i wnioski.
-
Zamknięcie obrad.
Radni nie zgłosili uwag do przedstawionego porządku, w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do jego realizacji.
Ad. 4.
Przewodniczący Rady przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym od 27 marca 2008 r. do 24 kwietnia 2008 r. – załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Ad. 5.
Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz przedstawił sprawozdanie z prac Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady omawianym w okresie – załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
O godz. 16:13 na salę obrad przybył radny J. Mazurkiewicz zwiększając liczbę radnych biorących udział w posiedzeniu do 19.
Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos lub zadać pytanie w związku z powyższymi informacjami.
Radni nie odjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 6.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego Spółki pod firmą „Szpital Powiatowy we Wrześni” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrześni, pokrycia podwyższonego kapitału zakładowego aportem, zmianę aktu założycielskiego Spółki, objęcia przez Powiat Wrzesiński wszystkich nowo utworzonych udziałów w Spółce oraz przeniesienia własności ruchomości i nieruchomości na rzecz Spółki.
Przewodniczący Rady zaznaczył, że projekt ten został szczegółowo omówiony na posiedzeniach komisji i dodał, że do dnia sesji trwały prace nad jego ostateczną wersją w wyniku czego zmieniła się forma, natomiast sprawy merytoryczne pozostały nie zmienione. W związku z powyższym przewodniczący zaproponował, aby projekt uchwały został odczytany przez jego autorów i zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy są inne propozycje.
Radni nie zgłosili alternatywnych propozycji, w związku z czym przewodniczący Rady poprosił przewodniczącego Zarządu o zabranie głosu.
Przed przystąpieniem do odczytania projektu uchwały, starosta D. Jaśniewicz uzasadnił przyczynę zmian, w wyniku których radni przed sesją otrzymali ostateczną wersję projektu uchwały.
Starosta zaznaczył, że projekt tej uchwały traktowany jest jako otwarta debata na temat aportu i dodał, że materiał zaprezentowany na poprzedniej XV sesji, dotyczący wyceny majątku ruchomego i nieruchomego Spółki stanowił jedną część, natomiast drugą część stanowią różnego rodzaju środki i materiały, które są w toku. Dotyczy to zarówno środków medycznych, jak i środków finansowych. Tę sytuację starosta przyrównał do płynącej rzeki, gdzie z jednej strony należy określić moment, w którym nastąpi przeniesienie środków pozostających w trakcie działania, użytkowania, czyli w trwającej zmienności, natomiast z drugiej strony należy określić wartość tych środków, która aportem zostanie przekazana do nowej Spółki. Starosta zwrócił uwagę na szereg trudności z tym związanych, zarówno natury prawnej, jak i finansowej.
Działania te wykonywane są w oparciu o różne akty prawne, które z jednej strony regulują sprawy związane z nieruchomościami, z kodeksem spółek handlowych, a z drugiej strony związane są z przepisami ściśle finansowymi , regulującymi finanse samorządów, które są odmienne od finansów wielu innych jednostek.
W związku z czym konsultacje z kancelarią prawną M. Piotrowskiego, ze skarbnikiem powiatu, ze służbami finansowymi starostwa, służbami finansowymi i prawnymi SP ZOZ w likwidacji spowodowały, że projekt uchwały zmieniał swoje oblicze. Starosta jeszcze raz podkreślił, że trudno było określić ten moment, jak i pewną rzetelność zakończenia procesu, który pozwoliłby na przekonanie, że podjęta uchwała w sposób rzetelny i racjonalny reguluje wszystkie kwestie związane z przekazaniem aportu do tego podmiotu, jakim jest Spółka „Szpital Powiatowy we Wrześni”. Podstawową trudność stanowił fakt, że nie da się na konkretny dzień zamknąć wszystkich spraw organizacyjnych i finansowych SP ZOZ w likwidacji, dlatego zasada, jaka została przyjęta i zaproponowana w projekcie uchwały zakłada, że oprócz tego aportu, o którym mowa, będzie tzw. aport czyszczący. Czyli to wszystko, co do tej pory udało się określić i opisać, jak i zagwarantować środki na funkcjonowanie SP ZOZ w likwidacji, po przekazaniu majątku do Spółki i przejęcia przez nią głównego procesu działań związanych z lecznictwem - 30 czerwca 2008 r. zostaną zakończone wszystkie sprawy związane z SP ZOZ w likwidacji. Jedną z takich najtrudniejszych kwestii do zrealizowania są sprawy związane ze składkami do ZUS, ponieważ nie można ich zapłacić wcześniej, nie może ich zapłacić także inny podmiot niż ten w którym te zobowiązania powstały. Stąd w § 3 projektu uchwały jest zapis o upoważnieniu Zarządu Powiatu do dokonania tzw. aportu czyszczącego. Wszystkie środki, które pozostaną po zamknięciu procesu likwidacyjnego SP ZOZ w likwidacji, zostaną aportem wprowadzone do tej Spółki, która już od 1 maja br. przejmie tę główna działalność.
Starosta odczytał omówiony wcześniej projekt uchwały, po czym zaznaczył, że wartość 26.195.000,00 zł i aport końcowy, tzw. czyszczący, który zostanie wniesiony, nie stanowią pełnej wartość firmy. Do tej wartości dochodzi także rynek usług medycznych, stąd Zarząd zleci wykonanie oszacowania tych niematerialnych elementów, które będą miały znaczenie dla określenia ostatecznej wartości firmy.
Starosta zwrócił uwagę, że wartość aportu jest niczym innym, jak przeniesieniem tej samej wartości w ramach tego samego podmiotu własności, czyli przeniesienie z SP ZOZ w likwidacji do Spółki „Szpital Powiatowy we Wrześni”, gdzie 100% udziałowcem jest powiat wrzesiński. Dlatego ta wycena, która została określona jako wartość aportu, nie ma praktycznego znaczenia dla obrotu rynkowego, z tego względu, ze jeżeli ktokolwiek, kiedykolwiek, wyłącznie za zgodą Rady Powiatu chciałby dokonać jakichkolwiek zmian własnościowych, będzie musiał dokonać ponownej wyceny, aby Spółka mogła funkcjonować w obrocie. Nie jest to spółka, którą powiat wystawia na sprzedaż, dokonuje się tylko zmiana formy własnościowej SP ZOZ w likwidacji w Spółkę, natomiast parytet właścicielski w tym całym układzie się nie zmienia. Starosta jeszcze raz zaznaczył, że wszelkie zmiany własnościowe mogą odbywać się tylko i wyłącznie za zgodą Rady Powiatu, ponieważ takie umocowania zawarte są w akcie założycielskim Spółki. Na zakończenie swojej wypowiedzi starosta podziękował służbom prawnym i finansowym, które przygotowywały ten projekt uchwały i dodał, że powiat wrzesiński jest pierwszym, który dokonuje takiego przekształcenia i dodał, że projekt ten jest skonsultowany z notariuszem, u którego będzie podpisywany akt notarialny związany z aportem.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na powyższy temat.
W dyskusji udział wzięli radni: Piotr Rogoziński, Eugeniusz Plewiński, sekretarz powiatu Ryszard Szczepaniak oraz starosta wrzesiński D. Jaśniewicz.
Radny P. Rogoziński zwrócił uwagę na zapis w ust. 2) projektu uchwały, w którym nieruchomość, na której znajduje się szpital została określona jako „tereny zabudowane inne oraz tereny rekreacyjno – wypoczynkowe”. Radny pytał, co to są za tereny określone jako rekreacyjno – wypoczynkowe.
Odpowiedzi udzielił starosta wrzesiński D. Jaśniewicz mówiąc, ze pod takim numerem ta nieruchomość została zapisana, prawdopodobnie jest to nieruchomość, na której była fontanna.
Radny E. Plewiński nawiązał do zapisu w projekcie uchwały w § 1 ust.2 pkt. f) mówiącym o środkach pieniężnych w wysokości 1.199.641,36 zł zgromadzonych na rachunkach bankowych SP ZOZ w likwidacji i pytał, czy są to środki wyliczone na dzień dzisiejszy, w związku z tym, że uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Radny pytał także, czy dzisiaj wiadomo, jaki to jest majątek wymieniony w § 3 projektu uchwały, czy to jest ten majątek, który pozostanie we władaniu SP ZOZ w likwidacji (nie objęty aportem) i nie zostanie wykorzystany przez likwidatora na cele związane z likwidacją. Radny pytał także, kto kontroluje, czy ten majątek zostanie wykorzystany zgodnie z zapisem w projekcie uchwały.
Odpowiedzi radnemu udzielił starosta D. Jaśniewicz mówiąc, że ustalenie wysokości tych środków nastąpiło na podstawie rachunku bankowego SP ZOZ w likwidacji.
Pani Elżbieta Marciniak główna księgowa SP ZOZ w likwidacji uzupełniła wypowiedź starosty i dodała, że są to środki, które zostaną przekazane 30 kwietnia br. na rachunek Spółki, w celu jej funkcjonowania. Pozostają jeszcze na rachunku bankowym środki, które są wyszacowane celem uregulowania zobowiązań zawartych do 30 kwietnia br.
Radny E. Plewiński ponownie zabrał głos i zwrócił uwagę, że zostało to do grosza wyszacowane i stwierdził, że można było tę kwotę zaokrąglić do pełnych złotych.
Pani E. Marciniak odpowiedziała, że zostało tak wyszacowane, aby były pełne udziały, aby ich nie dzielić.
Na drugie pytanie radnego E. Plewińskiego odpowiedzi udzielił R. Szczepaniak sekretarz powiatu.
Sekretarz zwrócił uwagę, że Rada Powiatu podejmując w dniu dzisiejszym tą uchwałę upoważnia Zarząd do wszystkich działań zawartych w tym projekcie.
Radny E. Plewiński pytał, czy w związku z tym upoważni Zarząd do kontroli wykorzystania tych środków zgodnie z zapisem.
Sekretarz R. Szczepaniak wyjaśnił, że taki zapis jest uzgodniony z notariuszem po to, aby podwyższyć kapitał założycielski Spółki.
Dalszych wyjaśnień udzielił przedstawiciel kancelarii prawnej mec. P. Zierke mówiąc, że wymóg ścisłego określenia wartości wnoszonego aportu wynika z faktu, że ten aport bezpośrednio ma przełożenie na określoną wartość kapitału zakładowego Spółki.
Jeżeli określa się wartość udziałów, które nie mogą być podzielne, wówczas wyraża się to w określonej kwocie. Jeśli chodzi o majątek, który pozostaje, to jak zostało już powiedziane, to z założenia jest on przeznaczony na spłatę zobowiązań.
Mec. P. Zierke zwrócił uwagę, że jeśli chodzi o nadzór, to Zarząd jest zobowiązany do złożenia sprawozdania likwidacyjnego i to wszystko, co pozostanie z majątku stanowi własność powiatu i zakłada się, że zostanie to również wniesione do Spółki, żeby podwyższyć wartość jej kapitału zakładowego.
Radny E. Plewiński ponowił pytanie, kto skontroluje, czy majątek zostanie wykorzystany właściwie, zgodnie z zapisami w projekcie uchwały.
Mec. P. Zierke odpowiedział radnemu, że są to czynności Zarządu Powiatu jako nadzoru właścicielskiego.
Następnie głos zabrał starosta D. Jaśniewicz i zaznaczył, że to Zarząd Powiatu został upoważniony do wniesienia tego drugiego aportu i ostatecznego rozliczenia. Zarząd dysponuje odpowiednimi środkami i możliwościami dokonania takiego sprawdzenia, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby Komisja Rewizyjna mogła przyjrzeć się temu całemu procesowi.
Radna M. Taciak przewodnicząca Komisji Rewizyjnej zwróciła uwagę, że Rada Powiatu będzie musiała upoważnić Komisję do tych czynności, ponieważ Komisja ma uchwalony plan i zgodnie z zapisem ustawy działa ona tylko i wyłącznie w ramach podjętej uchwały.
Starosta D. Jaśniewicz zaproponował, aby Rada podjęła uchwałę dającą upoważnienie Komisji Rewizyjnej do podjęcia kontroli związanej z zakończeniem funkcjonowania SP ZOZ w likwidacji. Po takiej kontroli Rada Powiatu będzie miała obraz tego, co się działo również po tym okresie, kiedy aportem zostanie wniesiona ta części majątku, o której jest mowa, jak i ta części majątku, która pozostanie po likwidacji SP ZOZ w likwidacji.
Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 117/XVI/2008 w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego Spółki pod firmą „Szpital Powiatowy we Wrześni” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrześni, pokrycia podwyższonego kapitału zakładowego aportem, zmianę aktu założycielskiego Spółki, objęcia przez Powiat Wrzesiński wszystkich nowo utworzonych udziałów w Spółce oraz przeniesienia własności ruchomości i nieruchomości na rzecz Spółki.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 168/XXVI/2005 z dnia 27 stycznia 2005 roku, zmienionej uchwałą nr 301/XLVI/2006 z dnia 29 września 2006 roku w sprawie uchwalenia warunków odpłatności uczestnika za pobyt w ośrodkach wsparcia – w Środowiskowym Domu Samopomocy w Pietrzykowie gmina Pyzdry i Środowiskowym Domu Samopomocy we Wrześni.
Wyjaśnienie do projektu uchwały przedstawił dyrektor PCPR Wojciech Mól mówiąc, że podstawą do podjęcia tej uchwały jest zmiana nazwy i siedziby ŚDS w we Wrześni na ŚDS w Gozdowie oraz zgodnie z zaleceniem Wojewody Wielkopolskiego dodanie w § 1 punktu dotyczącego obniżania odpłatności za każdy dzień, w którym uczestnik nie korzystał z usług.
Radni nie podjęli dyskusji nad powyższym projektem uchwały, w związku z czym przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 118/XVI/2008 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 168/XXVI/2005 z dnia 27 stycznia 2005 roku, zmienionej uchwałą nr 301/XLVI/2006 z dnia 29 września 2006 roku w sprawie uchwalenia warunków odpłatności uczestnika za pobyt w ośrodkach wsparcia – w Środowiskowym Domu Samopomocy w Pietrzykowie gmina Pyzdry i Środowiskowym Domu Samopomocy we Wrześni.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie powierzenia miastu Poznań wykonywania zadania publicznego powiatu z zakresu pomocy społecznej.
Uzasadniając projekt uchwały dyrektor PCPR W. Mól powiedział, że w związku z kontrolą, jaka odbyła się w Rodzinnym Domu Dziecka w Pyzdrach, Wydział Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu zalecił, aby nawiązać współpracę z ośrodkiem adopcyjno – opiekuńczym celem wspierania działań w RDD w Pyzdrach.
Dyrektor dodał, że właśnie ta uchwała ma temu służyć i na jej podstawie zostanie zawarte porozumienie pomiędzy powiatem wrzesińskim a miastem Poznań.
Radni nie podjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 119/XVI/2008 w sprawie powierzenia miastu Poznań wykonywania zadania publicznego powiatu z zakresu pomocy społecznej.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 35/V/2007 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i uzgodnienia wartości jednego punktu do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Wrzesińskiego.
Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił naczelnik wydziału organizacyjno – prawnego Adam Jasinski mówiąc, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego, wartość ta ustalana jest w formie punktowej. Projekt uchwały przedstawia możliwość podwyższenia wartości jednego punktu i jest to dokonywane na wniosek kierowników jednostek organizacyjnych.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad powyższym projektem uchwały, w której głos zabrała radna Maria Taciak oraz radny Rafał Zięty.
Radna M. Taciak prosiła o wyjaśnienie, z czego wynikają różnice jeśli chodzi o ustalenie wartości punktu w sieci jednostek powiatowych. Radna przypomniała, że miesiąc temu, podczas XV sesji została podjęta uchwała dla Powiatowego Urzędu Pracy, w której wartość jednego punktu została podwyższona z 3,70 zł na 4,70 zł, natomiast w tym projekcie uchwały wartość ta jest podnoszona z 4,70 zł na 6,00 zł. Radna dodała, że wynika z tego, że PUP nadal będzie miał stawkę niższą niż pozostałe jednostki. Radna zaznaczyła, że dyrektor PUP może w każdej chwili wprowadzić taką uchwałę, jeżeli dyrektor będzie miał środki finansowe, które zabezpieczą podwyżkę, ale zdaniem radnej jest to za duża różnica pomiędzy jednostkami. Radna zwróciła się do Zarządu, aby rozważyć możliwość podwyższenia wartości jednego punktu dla PUP, gdyż zdaniem radnej nie powinno być aż takich różnic, jeśli chodzi o warunki płacowe w jednostkach.
Naczelnik A. Jasinski, poinformował, że zmiany wartości jednego punktu do tej pory były dokonywane wyłącznie na wniosek kierowników tych jednostek organizacyjnych.
Następnie głos zabrał starosta D. Jaśniewicz i zgodził się z wypowiedzią radnej M. Taciak i dodał, że Zarząd także podziela podobny pogląd, że wszystkie jednostki powinny mieć jednolity przeliczeniowy punkt, natomiast historycznie wytworzyła się sytuacja, kiedy dyrektor PUP, pozyskał pewne środki finansowe na podwyżki wynagrodzeń i chciał je możliwie szybko wydatkować, dlatego też została wywołana uchwała dotycząca tej jednostki. Starosta dodał, że Zarząd Powiatu wystąpi o ujednolicenie kwestii wynagrodzenia i PUP będzie miał zaproponowaną identyczna stawkę wartości jednego punktu przeliczeniowego. Na zakończenie swojej wypowiedzi starosta zaznaczył, że nie ma to nic wspólnego z segregowaniem różnych jednostek i zobowiązał się w imieniu Zarządu Powiatu do zaproponowania Radzie jednolitego punktu przeliczeniowego dla wszystkich jednostek bez wyjątku.
Następnie głos zabrał radny R. Zięty i pytał naczelnika A. Jasińskiego, czy dysponuje tekstem poprzedniej uchwały z 2007 r. i prosił o odczytanie jednostek wymienionych w § 1 projektu uchwały, czy są to te same jednostki, które były w uzasadnieniu do projektu uchwały.
Naczelnik A. Jasinski potwierdził, że są to te same jednostki, które są wymienione w uzasadnieniu.
W związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do procedury głosowania.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 120/XVI/2008 w sprawie zmiany uchwały nr 35/V/2007 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i uzgodnienia wartości jednego punktu do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Wrzesińskiego.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Rady Powiatu we Wrześni Stanisławem Oliwą.
W tym momencie o godz. 16:45 salę obrad opuścił radny S. Oliwa pomniejszając liczbę osób biorących udział w posiedzeniu do 18.
Uzasadniając projekt uchwały przewodniczący Rady przypomniał radnym, że projekt ten był omawiany na posiedzeniach komisji i dodał, że został on wywołany na podstawie pisma, które wpłynęło do Rady Powiatu od dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących we Wrześni z prośbą o wyrażenia zgody na zwolnienie z pracy pana mgr inż. Stanisława Oliwę z dniem 31 sierpnia 2008 r. Jako przyczynę zwolnienia, dyrektor ZST i O wskazał zgodnie z art. 20 – Karta nauczyciela – brak godzin dydaktycznych.
Przewodniczący Rady zaznaczył, że zwolnienie radnego nie wynika z faktu wykonywania przez niego mandatu i dodał, że podjęcie tej uchwały jest zgodne z art. 22 ust. 2 z dnia 5 czerwca 1998 r. ustawy o samorządzie powiatowym.
Następnie głos zabrał starosta D. Jaśniewicz mówiąc, że jest obligatoryjny wymóg wyrażenia zgody przez Radę Powiatu na rozwiązanie stosunku pracy z radnym. Natomiast zwolnienie to związane jest z nabyciem przez radnego S. Oliwę praw emerytalnych. Starosta dodał, że głosowanie odbędzie się za zgodą i aprobatą radnego, natomiast nie ma w tej sprawie żadnych dodatkowych podtekstów.
Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 18 radnych – 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głosie„wstrzymującym” podjęła uchwałę nr 121/XVI/2008 w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Rady Powiatu we Wrześni Stanisławem Oliwą.
Po głosowaniu przewodniczący Rady ogłosił 10 minutową przerwę.
Po przerwie przewodniczący Rady wznowił obrady – liczba radnych biorących udział w posiedzeniu – 19.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu w 2007 roku:
- sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu za 2007 rok,
- odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu we Wrześni w sprawie wykonaniu budżetu wraz z wnioskiem o udzielenie Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu za rok 2007,
- odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- dyskusja nad przedstawionymi materiałami,
- głosowanie nad udzieleniem absolutorium Zarządowi Powiatu.
Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz przedstawił w formie prezentacji multimedialnej sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu za 2007 rok – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Następnie przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Maria Taciak odczytała opinię Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu we Wrześni w sprawie wykonania budżetu wraz z wnioskiem o udzielenie Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu za rok 2007 – załącznik 5 i 6 do niniejszego protokołu.
Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu powiatu wrzesińskiego za 2007 rok odczytała wiceprzewodnicząca Rady Teresa Waszak – załącznik nr 7 do niniejszego protokołu, natomiast uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu we Wrześni w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium odczytał wiceprzewodniczący Rady Stanisław Oliwa – załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
W dalszej części posiedzenia przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad przedstawionymi materiałami.
Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 122/XVI/2008 w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu za 2007 rok.
Po podjęciu uchwały, przewodniczący Rady pogratulował Zarządowi Powiatu uzyskanego absolutorium i podziękował za współpracę Zarządowi oraz wszystkim pracownikom starostwa i jednostek organizacyjnych.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2008 rok.
Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz złożył ustną autopoprawkę Zarządu do projektu uchwały wynikającą z 1.: otrzymania dotacji z budżetu województwa wielkopolskiego w wysokości 40.000,- zł na realizację zadań celem dofinansowania do modernizacji boiska i stadionu w Zespole Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni. Starosta dodał, że na to zadanie, w budżecie powiatu zarezerwowana jest kwota 42.500,- zł, z tym, że nastąpi zmiana klasyfikacji tych środków zapisanych w budżecie, ze względu na umocowanie tej dotacji, Chodzi o to, żeby znalazły się one w jednej pozycji. 2.: 11.000,- zł dla Zespołu Szkól Politechnicznych na modernizację toalet przy sali gimnastycznej, w budżecie powiatu znajduje się kwota na to zadanie w tej samej wysokości – 11.000,- zł i podobnie jak wyżej nastąpi zmiana klasyfikacji tych środków.
Przewodniczący Rady poprosił skarbnika powiatu B. Walkowiak o przedstawienie zmian w budżecie.
B. Walkowiak skarbnik powiatu uzasadniła zmiany w budżecie powiatu.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad przedstawionym materiałem.
Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady poddał pod głosowanie autopoprawkę Zarządu Powiatu
Autopoprawka została przez radnych przyjęta jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.
Następnie przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 123/XVI/2008 w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2008 rok.
W związku z wyczerpaniem tego punktu porządku obrad, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 7.
Ad. 7.
Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym do biura Rady nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.
Z uwagi na brak głosów, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad i przeszedł do realizacji punktu 8.
Ad. 8.
W punkcie tym o głos poprosili radni R. Zięty i S. Oliwa oraz starosta D. Jaśniewicz.
Radny R. Zięty odniósł się do proponowanych przez Zarząd czynności kontrolnych, jakie miałaby przeprowadzić Komisja Rewizyjna w związku z przekształceniami SP ZOZ.
W związku z tym radny zgłosił wniosek formalny, aby bez wywoływania uchwały Komisja Rewizyjna zajęła się tą sprawą przy sprawozdaniu z wykonania budżetu za I półrocze 2008 roku i sprawozdaniu SP ZOZ w likwidacji.
Przewodniczący Rady odpowiedział radnemu, że wniosek ten zostanie przedstawiony do rozpatrzenia radcom prawnym.
Radny S. Oliwa w imieniu mieszkańców ul. Szosa Witkowska, zwrócił się z prośbą do dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg Jolanty Kubczak o odwodnienie tej drogi zwracając uwagę na duże kałuże pojawiające się na ulicy po opadach deszczu.
Odpowiadając radnemu dyrektor PZD J. Kubczak powiedziała, że odcinek drogi, na którym tworzą się zastoiska wodne, jest odcinkiem , na którym nastąpiła deformacja jezdni, jest to kwestia kanalizacji deszczowej i konieczność wykonania kosztownego remontu kapitalnego, czyli położenia nowej nawierzchni, żeby woda mogła spływać swobodnie do kanalizacji deszczowej.
Następnie głos zabrał starosta D. Jaśniewicz i w imieniu własnym oraz Zarządu Powiatu podziękował radnym za jednogłośnie udzielone absolutorium. Starosta wyraził także zadowolenie, że Zarząd może pracować w przyjaznym otoczeniu zarówno, jeżeli chodzi o Radę Powiatu, jak i pracowników powiatowych jednostek organizacyjnych, a także wszystkich jednostek działających na terenie powiatu (KPP, KPPSP). W tym miejscu starosta podziękował wszystkim za bardzo dobrą współpracę. Starosta nawiązał także do jednej z uchwał podjętej na tej sesji i dodał, że proces zaczął się na długo przed tym, kiedy zaczął on sprawować funkcję przewodniczącego Zarządu Powiatu i zaznaczył, że jest to jeden z fundamentalnych aktów, który został podjęty i następstwa, które będą po tym następowały mają istotne znaczenie dla wielu ludzi, którzy będą z tych skutków korzystali. Na zakończenie swojej wypowiedzi starosta dodał, że ma nadzieję i wierzy w to, że ten proces będzie prowadził w taki kierunku, że instytucja, która bezpośrednio służy, czy służyć będzie każdemu, będzie tym miejscem, do którego będzie można zwrócić się w potrzebie, mając pewność, że jest to najlepsze miejsce, w którym można uzyskać pomoc.
Przewodniczący Rady przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych, a także poinformował o kolejnym terminie XVII sesji planowanym na 29 maja 2008 r.
Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad.
Ad. 14.
Przewodniczący Rady o godz. 19:00 zakończył XVI sesję Rady Powiatu.
Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor
- wytworzenie informacji:
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (03/07/2008 13:58:50)
- zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (09/07/2008 10:18:00)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (09/07/2008 10:18:00)