AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2008 (III kadencja)

Protokoły z Sesji Rady 2008 (III kadencja)

Protokół nr XXIII / 2008

Protokół nr XXIII/2008

z sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 29.12.2008 r.

 

 

Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 16:00 otworzył XXIII sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i zaproszonych gości przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 17 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Nieobecni – starosta D. Jaśniewicz i wicestarosta P. Guzik.

 

Ad. 2.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XXII sesji został sporządzony w statutowym terminie i był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Przewodniczący dodał, że nikt z radnych nie złożył uwag do tego protokołu.

W związku z powyższym, protokół z XXII sesji został poddany pod głosowanie.

Protokół z XXII sesji Rady Powiatu we Wrześni został przez radnych przyjęty – 17 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.

 

Ad. 3.

Następnie przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z XXII sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

6. Sprawozdanie z realizacji „Programu Integracji Społecznej i Rehabilitacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2008”.

7. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) przyjęcie planu pracy Rady Powiatu we Wrześni na 2009 rok,

b) ustalenia planu pracy Komisji Budżetowo – Finansowej,

c) ustalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej,

d) ustalenia planu pracy Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa,

e) ustalenia planu pracy Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej,

f) ustalenia planu pracy Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki,

g) ustalenia planu pracy Komisji Rozwoju Lokalnego,

h) zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2008 rok.

8. Interpelacje i zapytania radnych.

9. Wolne głosy i wnioski.

10. Zamknięcie obrad.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządki obrad, zatem przewodniczący Rady kontynuował jego realizację.

 

Ad. 4.

W punkcie tym przewodniczący Rady przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym – od 11 grudnia do 28 grudnia 2008 roku - załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

O godz. 16:08 na salę obrad przybył starosta D. Jaśniewicz – liczba radnych biorących udział w posiedzeniu 18.

 

Ad. 5.

Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz przedstawił sprawozdanie z prac Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady omawianym w okresie – załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos lub zadać pytanie w związku z powyższymi informacjami.

O głos poprosił radny P. Rogoziński i pytał, jaka firma wygrała przetarg na ubezpieczenie mienia powiatu.

O godz. 16:20 salę obrad opuścił radny B. Kruk zmniejszając liczbę radnych biorących udział w posiedzeniu do 17.

Odpowiadając na pytanie radnego przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz zwrócił uwagę, że wyłonienie firmy odbywa się z udziałem firmy brokerskiej, która od kilku lat zabezpiecza od ryzyka wszystkie obiekty powiatowe. Oferta była jedna i była nią firma UNIQA. Specyfikacja była wystawiona na stronie internetowej starostwa, inne firmy ubezpieczeniowe interesowały się ofertą, ale nie zgłosiły swoich ofert do przetargu.

W związku z brakiem dalszych pytań, przewodniczący Rady zamknął punkt 4 i 5 porządku obrad i przystąpił do realizacji punktu 6.

 

Ad. 6.

Przewodniczący Rady poprosił dyrektora PCPR Wojciecha Móla o przedstawienie informacji z realizacji „Programu Integracji Społecznej i Rehabilitacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych na lata 2006-2008” – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad przedstawionym materiałem głos zabrali według kolejności zgłoszeń: radna Maria Taciak, radna Teresa Waszak, radny Piotr Rogoziński, radny Eugeniusz Plewiński.

Radna M. Taciak przewodnicząca Komisji Rewizyjnej wyraziła stanowisko i opinię Komisji o przedstawionej Strategii mówiąc, że materiał został przez członków Komisji zaopiniowany negatywnie. Radna podkreśliła, że jej zdaniem część opisowa zawiera jakieś efekty, natomiast część tabelaryczna jest nielogiczna. Radna dodała także, że sprawozdanie nie jest sporządzone rzetelnie i skoro Rada przyjęła realizację tego programu, to oczekuje informacji konkretnych o tym, co zdołano zrealizować.

Następnie głos zabrała radna T. Waszak i w swojej wypowiedzi odniosła się do celu operacyjnego II: Wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych w dostępie do rehabilitacji, edukacji, sportu i kultury, zadania 1: wystąpienie do placówek oświatowych celem dokonania diagnozy ilości dzieci i młodzieży niepełnosprawnej objętej systemem edukacji i pozostającej poza systemem oświaty. T. Waszak zwróciła uwagę, że jest to działanie na lata 2006-2008, rok 2008 dobiega końca, natomiast zestawienie tabelaryczne nie zawiera konkretnej informacji. Radna pytała, na jakim etapie jest to zadanie, czy dyrektor posiada już jakieś informacje z placówek oświatowych na ten temat.

Radny P. Rogoziński prosił o sprostowanie kwot zawartych w realizacji celu operacyjnego II w roku 2006 Program Wyrównywania Szans Między Regionami.

Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady poprosił dyrektora PCPR W. Móla o udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.

Dyrektor PCPR W. Mól stwierdził, że rzeczywiście musi zwrócić większą uwagę na oczekiwania radnych i zastosować się do przedstawionych uwag.

Dyrektor kontynuując zwrócił uwagę, że kwoty, które w sprawozdaniu pojawiają się przy poszczególnych zadaniach obrazują, że są prowadzone jakieś działania, że próbuje się pozyskać kwoty na ich realizację.

W dalszej części swojej wypowiedzi dyrektor udzielił odpowiedzi na pytanie radnej T. Waszak mówiąc, że wystąpiono do placówek oświatowych na terenie gmin powiatu wrzesińskiego z prośbą o zestawienie ilości dzieci i młodzieży niepełnosprawnej objętej systemem edukacji i pozostającej poza systemem edukacji i takie dane PCPR otrzymał. Dyrektor odczytał powyższe dane zawarte w sprawozdaniu (str. 5).

Jeśli chodzi o pytanie radnego P. Rogozińskiego dyrektor odpowiedział, że w roku 2008 na działania związane z wyrównywaniem różnic między regionami wydano łącznie 299.698,- zł.

Następnie głos zabrał radny E. Plewiński i nawiązał do celu operacyjnego II dotyczącego zadania - Organizowanie imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, w którym nie wykazano kosztów, natomiast zaznaczone jest, że zadanie to zostało zrealizowane w celu operacyjnym IV. Radny zwrócił uwagę, że we wskazanym celu operacyjnym nie znalazł tego zadania.

Dyrektor PCPR W. Mól odpowiedział, że zadanie to mieści się w działaniach organizacji pozarządowych, ponieważ tylko tak można przekazać pieniądze i jest to wspieranie działań integrujących środowisko osób niepełnosprawnych.

Reasumując przewodniczący Rady stwierdził, że ma nadzieję, że ta krytyczna opinia radnych dotyczy tylko sprawozdania, a rzeczywistość jest jednak inna, po czym zamknął punk 6 i przeszedł do realizacji punktu 7 porządku obrad.

 

Ad.7.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie przyjęcie planu pracy Rady Powiatu we Wrześni na 2009 rok.

W punkcie tym przewodniczący Rady odczytał powyższy projekt uchwały, zgłaszając jednocześnie poprawkę dotyczącą zapisu w punkcie 3 IV kwartału i zaproponował, aby rok 2009 zastąpić 2010.

W związku z tym punkt 3 otrzymałby brzmienie: „Uchwalenie budżetu na rok 2010”.

Następnie przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad przedstawionym projektem uchwały, w której udział wzięli: radny E. Plewiński i radna M. Taciak oraz starosta D. Jaśniewicz.

Radny E. Plewiński wypowiedział się w kwestii punktu 3 III kwartału dotyczącego informacji na temat bezrobocia i sytuacji na rynku pracy w powiecie wrzesińskim w 2008 roku mówiąc, że jest zainteresowany bieżącymi problemami bezrobocia i proponował, żeby taki zapis umieścić w I kwartale planu pracy.

Radna M. Taciak stwierdziła, że jeżeli będzie potrzeba zapoznania się z bieżącymi problemami bezrobocia w roku 2009, to nic nie stoi na przeszkodzie poprosić dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy o przedstawienie takiego sprawozdania. Dlatego zdaniem radnej plan pracy Rady powinien pozostać w takiej postaci, w jakiej został odczytany.

Radny E. Plewiński pytał, jak będzie ta kwestia wyglądać technicznie.

Przewodniczący Rady odpowiedział radnemu, że dyrektor PUP bierze udział w każdej sesji, jest bardzo dobrze przygotowany i jeżeli radni zgłoszą takie pytanie, to dyrektor udzieli rzeczowej odpowiedzi.

Radny E. Plewiński wycofał swój wniosek.

Następnie głos zabrał starosta D. Jaśniewicz mówiąc, że sprawozdawczość ma to do siebie, że od momentu zakończenia roku do momentu opracowania materiałów, dokonania zestawień i statystyk upłynie pewien czas roku następnego. Mając pewne informacje dotyczące roku 2008, można stwierdzić, że sytuacja na rynku pracy jest niezła, stopa bezrobocia po raz pierwszy spadła poniżej 10 %. Starosta dodał, że w pierwszym półroczu 2009 r. będzie już widać jakie tendencje kształtują się na rynku pracy. Starosta zgodził się z wypowiedziami przedmówców, że nie ma przeszkód co do tego, aby w każdej chwili poprosić dyrektora PUP o bieżącą informację gdyby coś istotnego działo się na rynku pracy.

Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do procedury głosowania projektu uchwały wraz ze zgłoszoną wcześniej poprawką w zapisie punktu 3 IV kwartału.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 155/XXIII/2008 w sprawie przyjęcie planu pracy Rady Powiatu we Wrześni na 2009 rok.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Budżetowo – Finansowej.

Projekt uchwały odczytał przewodniczący Komisji Budżetowo – Finansowej Władysław Skupiński.

Podczas prezentacji o godz. 16:45 salę obrad opuścił radny W. Podzerekliczba radnych biorących udział w posiedzeniu - 17.

Radni nie podjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 156/XXIII/2008 w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Budżetowo – Finansowej.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej.

W punkcie tym radni także nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 157/XXIII/2008 w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rewizyjnej.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa.

Projekt uchwały przedstawił przewodniczący Komisji Jerzy Mazurkiewicz .

O godz. 16:52 na salę obrad wrócił radny W. Podzerek zwiększając liczbę osób biorących udział w posiedzeniu do 18.

W dyskusji nad projektem uchwały o głos poprosił starosta D. Jaśniewicz i zaproponował, aby punkt „opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych” został przeniesiony na miesiąc luty i objął także sprawę Kanału Biechowskiego i zbiornika w Gozdowie.

Radny J. Mazurkiewicz wyjaśnił, że Komisja na posiedzeniu 07 października 2008 roku pozytywnie zaopiniowała projekt odbudowy Kanału Biechowskiego o wartości ok. 6mln zł . W okolicy Osowa pojawili się już geodeci i należy przypuszczać, że te prace przebiegają terminowo i w roku 2009 zostanie ogłoszony konkurs na realizację zadania. Radny dodał, że jeśli chodzi o zbiornik w Gozdowie, to rzeczywiście nie został on w planie pracy zapisany, w związku z czym w lutym zostanie zorganizowane spotkanie, którego tematem będzie ta zasugerowana przez starostę kwestia. Na zakończenie radny dodał, że omawianie tych tematów przez Komisję będzie miało miejsce w ramach potrzeb.

Projekt planu pracy Komisji pozostał bez zmian.

Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 158/XXIII/2008 w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej.

Projekt uchwały przedstawiła przewodnicząca Komisji Henryka Waligóra. Po odczytaniu projektu radna zgłosiła poprawkę do punktu 3 w II kwartale polegającą na wykreśleniu roku 2009. Po poprawce ten punkt otrzymałby brzmienie: „Omówienie programu „Bądźmy aktywni”.

W dyskusji nad projektem uchwały udział wzięli radni: Rafał Zięty, Eugeniusz Plewiński, Michał Kosiński oraz starosta D. Jaśniewicz.

Radny R. Zięty nawiązał do posiedzenia Komisji Bezpieczeństwa, na którym prokurator zwracał uwagę na brak możliwości udzielania pomocy terapeutycznej ofiarom przemocy w rodzinie. Radny zaproponował, aby Komisja Zdrowia wspólnie z Komisją Edukacji w I kwartale zajęła się tym tematem i możliwością utworzenia nowych form pomocy.

Radny E. Plewiński prosił o dopisanie w punkcie 2 w I kwartale słowa „Ośrodka”.

Punkt 2 otrzymałby brzmienie Zapoznanie się z działalnością Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Zielińcu.

Następnie głos zabrał radny M. Kosiński i zwrócił uwagę na problem, który poruszył radny R. Zięty mówiąc, że problem jest bardzo poważny, ale w strukturach powiatu jest on bardzo ogólny, ponieważ jest tyle miejsc i instytucji zajmujących się tymi sprawami, że może warto zastanowić się nad stworzeniem jednego miejsca, w którym ta pomoc mogłaby być udzielana. radny zaznaczył, że sama analiza tego typu działań jest słuszna i konieczna, tylko poprzez tworzenie nowych placówek następuje rozdrobnienie takiej pomocy. Na zakończenie radny dodał, że warto zwrócić uwagę na podanie ludziom konkretnej informacji, gdzie można taką pomoc uzyskać.

Zabierając głos starosta D. Jaśniewicz stwierdził, że problem jest o wiele większy i szerszy niż został zdefiniowany na posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa, dotyczy całego systemu pomocy ofiarom przemocy i istnieje potrzeba stworzenia z prawdziwego zdarzenia fachowej struktury. Dyrektor PCPR przygotuje pewną koncepcję tych działań, co będzie wiązało się z realną potrzebą znalezienia środków w budżecie w 2009 roku na realizację tego zadania.

Po wyjaśnieniach starosty radny R. Zięty wycofał swój wniosek o wprowadzenie zmian w planie pracy Komisji Zdrowia.

Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie poprawkę do projektu uchwały zgłoszoną przez przewodniczącą Komisji Zdrowia.

Radni jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła poprawkę do projektu.

Następnie przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę poprawką.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 159/XXIII/2008 w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.

Projekt planu pracy odczytał przewodniczący Komisji Edukacji Rafał Zięty.

W dyskusji nad projektem uchwały głos zabrała przewodnicząca Komisji Zdrowia H. Waligóra i stwierdziła, że punkt 2 w II kwartale planu pracy Komisji Edukacji pokrywa się z punktem, jaki znajduje się w planie pracy Komisji Zdrowia.

Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji, przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 160/XXIII/2008 w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rozwoju Lokalnego.

Projekt uchwały przedstawił przewodniczący Komisji Józef Szafarek.

W dyskusji nad projektem radny K. Wojciechowski zgłosił wniosek, aby w punkcie 1, w I kwartale uwzględnić również mikro przedsiębiorstwa, ponieważ taka nazwa figuruje w nomenklaturze europejskiej.

Radny J. Mazurkiewicz wnioskował, aby Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Lokalnej Grupy działania „Z Nami Warto” przenieść na IV kwartał. Radny uzasadnił mówiąc, że Stowarzyszenie w I kwartale przystąpi do konkursu, w II kwartale będzie rozpatrzenie wniosku, czyli zatwierdzenie Lokalnych Grup Działania, w III kwartale odbędzie się nabór wniosków i pod koniec tego kwartału rozstrzygnięcie i w IV kwartale będzie początek realizacji. Radny dodał, że wówczas będzie już wiadomo, jakie działania i w ramach jakich środków finansowych będą realizowane.

J. Szafarek zabierając głos zaznaczył, że celem tego zapisu było pozyskanie informacji od Stowarzyszenia, jaki samorząd i na jakie działanie złożył wniosek, a także wspólne śledzenie, co dzieje się z wnioskami w Urzędzie Marszałkowskim.

Ponadto radny zgodził się z wnioskiem radnego K. Wojciechowskiego.

Po wyjaśnieniach przewodniczącego Komisji, radny J. Mazurkiewicz wycofał swój wniosek.

Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie wniosek radnego K. Wojciechowskiego.

Radni jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła poprawkę do projektu.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę poprawką

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 161/XXIII/2008 w sprawie ustalenia planu pracy Komisji Rozwoju Lokalnego.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2008 rok.

Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz poinformował radnych o propozycji wprowadzenia przez Zarząd autopoprawki do projektu budżetu.

Następnie skarbnik powiatu B. Walkowiak przedstawiła zmiany w budżecie powiatu.

Z uwagi na brak pytań, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do procedury przegłosowania autopoprawki Zarządu.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd.

 

Następnie przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 162/XXIII/2008 w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Wrzesińskiego na rok 2009.

W związku z wyczerpaniem tego punktu porządku obrad, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji kolejnego punktu.

 

Ad. 8.

Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym do biura Rady nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.

O głos poprosili radni Piotr. Rogoziński i Rafał. Zięty.

Radny P. Rogoziński pytał starostę, na jakim etapie są rozmowy w sprawie skrzyżowania na drodze K-92 w miejscowości Psary Małe.

Radny R. Zięty zwrócił się do dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy i prosił o krótką informację na temat sytuacji firmy MIKON w Miłosławiu i pytał, jakie są przewidziane formy pomocy dla zwalnianych pracowników tej firmy.

Dyrektor PUP Eugeniusz Wiśniewski odpowiedział radnemu, że oficjalnie nie posiada żadnej informacji na temat sytuacji w firmie MIKON, to na pracodawcy ciąży obowiązek powiadomienia PUP o zwolnieniach pracowników i dodał, że nieoficjalnie jest mu wiadomo, że pracodawca z Gniezna jest zainteresowany zatrudnieniem większej grupy szwaczek z tego zakładu.

Następnie przewodniczący Rady poprosił starostę D. Jaśniewicza o udzielenie odpowiedzi radnemu P. Rogozińskiemu.

Starosta wyjaśnił, że Zarząd zwrócił się do dyrektora działu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która przygotowuje nową koncepcję przebudowy skrzyżowania w Psarach Małych na drodze 92 i ma ona być przedstawiona Zarządowi w I kwartale 2009 r.

Zadanie to byłoby już realizowane, gdyby nie protest mieszkańców dotyczący pierwszej koncepcji.

Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad i przystąpił do realizacji punktu 9.

 

Ad. 9.

W punkcie tym radni nie zabrali głosu i tym samym nie zgłosili żadnego wniosku.

Przewodniczący Rady poinformował, że następna sesja planowana jest na 22 stycznia 2009 roku.

 

Ad. 10.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, przewodniczący Rady o godz. 17:30 zakończył XXIII sesję Rady Powiatu.

 

 

Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (29/01/2009 13:06:00)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (16/02/2009 11:59:31)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (16/02/2009 11:59:31)
Lista wiadomości
Protokół nr XXIII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.12.2008 r.
Protokół nr XXII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 11.12.2008 r.
Protokół nr XXI / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 06.11.2008 r.
Protokół nr XX / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 7.10.2008 r.
Protokół nr XIX / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.09.2008 r.
Protokół nr XVIII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 21.08.2008 r.
Protokół nr XVII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 27.06.2008 r.
Protokół nr XVI / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 24.04.2008 r.
Protokół nr XV / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 26.03.2008 r.
Protokół nr XIV / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 28.02.2008 r.