AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2008 (III kadencja)

Protokoły z Sesji Rady 2008 (III kadencja)

Protokół nr XIV / 2008

Protokół nr XIV/2008

z sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 28.02.2008 r.

Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 16:00 otworzył XIV sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i zaproszonych gości przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu. Nieobecny – radny B. Kruk, liczba osób uczestnicząca w obradach – 18.


Ad. 2.
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XIII sesji został sporządzony w statutowym terminie i był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Dodał także, że nikt z radnych do tego protokołu nie złożył uwag. W związku z powyższym, protokół z XIII sesji został poddany pod głosowanie. Protokół z XIII sesji Rady Powiatu we Wrześni został przez radnych przyjęty – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.

Ad. 3. Następnie przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z XIII sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu Powiatu we Wrześni o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

  6. Informacja przewodniczącego Zarządu z zakresu umorzonych wierzytelności od 1.07.2007 r. do 31.12.2007 r.

  7. Sprawozdanie z działalności Komendanta Powiatowego Policji we Wrześni
    i informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu wrzesińskiego w 2007 rok.

  8. Sprawozdanie przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

  9. Sprawozdanie przewodniczących stałych komisji Rady z działalności w roku 2007.

  10. Podjęcie uchwał w sprawie:

  • skargi na czynności dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy,

  • delegowania radnych Rady Powiatu we Wrześni do pracy w Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,

  • ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych zorganizowanych w szkołach prowadzonych przez powiat wrzesiński,

  • ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Wrzesińskiego szkołom i placówkom niepublicznym,

  • wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny lokalu mieszkalnego nr 3, położonego w Bierzglinku przy ul. Lipowej 8,

  • zmiany uchwały nr 111/XXX/2000 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 26 kwietnia 2000 roku w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Powiatu Wrzesińskiego, położonych w Bierzglinku, gmina Września, przy ul. Lipowej 4,6,8,10,12,14, zbywanych na rzecz ich najemców, zmienionej uchwałą nr 113/XXI/2000 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 31 maja 2000 roku,

  • podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej w roku 2008,

  • zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2008 r.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  2. Wolne wnioski i informacje.

  3. Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do radnych, czy są uwagi do porządku obrad. Radni nie wnieśli uwag, w związku z tym przewodniczący zaproponował zmianę w porządku polegającą na zamianie miejscami projektów uchwał e) i f). O godz. 16.10 na salę obrad przybył radny B. Kruk zwiększając liczbę radnych do 19. Radni jednogłośnie 19 głosami „za” przyjęli zaproponowaną przez przewodniczącego Rady zmianę porządku obrad.

 

Ad. 4. Przewodniczący Rady przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym od 28 grudnia 2007 r. do 28 lutego 2008 r. – załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 5.  Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz przedstawił sprawozdanie z prac Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady omawianym w okresie – załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos lub zadać pytanie w związku z powyższymi informacjami. O głos poprosił radny E. Plewiński i prosił starostę o wyjaśnienie informacji dotyczącej podjęcia uchwały Zarządu w sprawie udzielenia pełnomocnictwa radcom prawnym do występowania i podejmowania w imieniu i na rzecz powiatu wrzesińskiego czynności przeciwko spółce Biuro Konsultingowe Fundacji Akademii Ekonomicznej o zapłatę 94.000,- zł.

Starosta D. Jaśniewicz poprosił Wojciecha Móla dyrektora PCPR o udzielenie wyjaśnień w tej sprawie. W. Mól odpowiedział, że sprawa związana jest z audytem zewnętrznym, który wykazał pewne niejasności natury prawnej w związku z wykorzystywaniem środków partnera, jakim jest Biuro Consultingowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i w związku z tym, że to Biuro nie jest bezpośrednią stroną pomiędzy instytucją w Warszawie, która realizuje ten projekt a powiatem, w związku z czym można domagać się zwrotu tych środków. Ponieważ sprawę pozwu przeciwko temu Biuru prowadzi kancelaria prawna z Poznania, Zarząd Powiatu podjął wyżej wymienioną uchwałę.

Radny E. Plewiński dodał, że chodzi o sprawę Spółdzielni „UL”, w której była przeprowadzona kontrola i zwrócił się z prośbą do dyrektora PCPR o wyjaśnienie tej kwestii. Przewodniczący Rady zaproponował, aby pytania dotyczące tej sprawy przenieść do punktu 12 – wolne wnioski i informacje. Radny E. Plewiński oraz pozostali radni wyrazili zgodę na propozycję przewodniczącego Rady. Przewodniczący Rady przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

 

Ad. 6. W punkcie tym przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz przedstawił informację z zakresu umorzonych wierzytelności od 01.07.2007 r. do 31. 12. 2007 r. – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos w powyższej kwestii. Z uwagi na brak głosów ze strony radnych, przewodniczący Rady przeszedł do realizacji punktu 7 porządku obrad i udzielił głosu komendantowi Powiatowemu Policji we Wrześni Jarosławowi Gruszczyńskiemu.

 

Ad. 7. Komendant powiatowy Policji J. Gruszczyński przedstawił informację o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu wrzesińskiego w 2007 rok – załącznik nr 5 do niniejszego protokołu. W dyskusji nad przedstawionym materiałem głos zabrali według kolejności radny R. Zięty, starosta D. Jaśniewicz, radny E. Plewiński.

Radny R. Zięty nawiązał do wypowiedzi komendanta dotyczącego Programu Przeciwdziałania Demoralizacji i Przestępczości Nieletnich na terenie powiatu wrzesińskiego i pytał, czy wśród tych czynów wykryto sprzedaż alkoholu nieletnim.
J. Gruszczyński komendant PP odpowiedział, że w roku 2007 nie zanotowano takiego przypadku, natomiast były przypadki, kiedy to osoba pełnoletnia pośredniczyła w zakupie alkoholu i przekazała nieletnim.

Kontynuując radny R. Zięty nawiązał do wypowiedzi komendanta dotyczącej wzrostu liczby zdarzeń jeśli chodzi o przemoc w rodzinie i pytał, czy nie jest to tak, że to świadomość ofiar jest większa i pomoc sąsiedzka ma wpływ, a nie ilość tych zdarzeń.
J. Gruszczyński komendant PP odpowiadając na pytanie radnego, zgodził się, że wynika to z większej świadomości osób pokrzywdzonych w tej kategorii przestępstwa przemocy i przede wszystkim szereg działań podejmowanych wspólnie z władzami samorządowymi przyczynia się do tego, że mamy więcej tych postępowań. Zdaniem komendanta wpływ na to mają także działania policji, która bardziej jest wyczulona na problem przemocy i pewne działania podejmowane przez policję coraz częściej kończą się wyrokami.

Następnie głos zabrał D. Jaśniewicz starosta wrzesiński i pytał, co komendant uznaje za największe wyzwanie jeżeli chodzi o zadania policji , jakiego policja oczekuje wsparcia ze strony samorządów, jak i miejscowej społeczności oraz jakie są oczekiwania i w którym kierunku powinny iść te działania społeczeństwa obywatelskiego.

J. Gruszczyński Komendant PP zaznaczył, że jeśli chodzi o kierunki to priorytetem działań policji w roku 2008 będzie walka z procederem handlu i zażywania narkotyków przez nieletnich i co za tym idzie zwiększenie etatów policyjnych zajmujących się tą problematyką. W roku 2008 zostanie położony nacisk na zwiększenie skuteczności w zakresie ograniczenia przestępczości przeciwko mieniu, w szczególności kradzieży cudzej rzeczy. Komendant dodał, że bezpieczeństwo jest jak zdrowie – 10% zależy od różnych instytucji i podmiotów, w tym także od policji, a 90 % zależy od nas samych. Chodzi tu o element uświadamiania, całej profilaktyki społecznej dotyczącej postępowania, zachowania się, zabezpieczenia własnego majątku, własnego życia i zdrowia. Współpraca z organami ścigania wynika ze stereotypu braku przekazywania informacji do tych organów. Każde zdarzenie, jeżeli ma znamiona wykroczenia lub przestępstwa powinno być zgłoszone do policji. Policja ma wówczas więcej informacji i im mniejsza ta ciemna liczba zdarzeń, tym większa jest szansa ujawnienia, czy mechanizmów działania tych grup przestępczych. Zdaniem komendanta, w tej kwestii jest jeszcze bardzo dużo pracy do wykonania, choć są pozytywne sygnały i nastawienie społeczeństwa do policji w sprawie przekazywania tych informacji jest coraz lepsze. Kontynuując komendant zaznaczył, że jego zdaniem wsparcie finansowe policji ze strony samorządów jest bardzo ważne, jednakże powinno ono być ukierunkowane na takie działania, które bezpośrednio będą związane z polepszeniem pracy policjantów. Jeśli chodzi o pierwszą potrzebę to - radiowozy, dalej - indywidualne wyposażenie policjantów w szczególności w sprzęt komputerowy i polepszenie warunków pracy policjantów - konieczny jest także remont łazienek zarówno w budynku Komendy, jak i posterunkach. Jednym z kierunków działania są tzw. patrole płatne, które mogą być sfinansowane przez samorząd tzn. pozyskanie środków finansowych na dodatkowe służby policjantów w ich czasie wolnym. Taka praktyka jest stosowana już od dłuższego czasu na terenie miasta Poznania i się sprawdza. Po pierwsze policjant ma możliwość zarobkowania dodatkowego, jest więcej patroli pieszych w miejscach szczególnie zagrożonych wskazanych przez samorząd. Z analizy wynika, że ta służba jest bardziej efektywna, ponieważ przełożeni szczegółowo egzekwują wyniki tych patroli.

Następnie głos zabrał radny E. Plewiński i zwrócił uwagę na niską wykrywalność, jeśli chodzi o posterunek w Kołaczkowie.

J. Gruszczyński komendant PP wyjaśnił radnemu, że ocena pracy kierownika posterunku zostanie podsumowana za dwa miesiące 2008 roku i jeżeli nie będzie poprawy efektywności pracy policjantów w Kołaczkowie, to w tym zakresie będą musiały być podjęte inne działania będące w kompetencji komendanta policji.

Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady podziękował komendantowi za złożone sprawozdanie i przekazał za pośrednictwem komendanta podziękowania dla wszystkich policjantów za trudną i niebezpieczną pracę. Przewodniczący dodał także, że to co szczególnie cieszy, to stworzenie modelu policjanta jako przyjaciela obywatela. Następnie została ogłoszona 10 minutowa przerwa w obradach. Po przerwie przewodniczący Rady wznowił obrady – liczba radnych biorących udział w posiedzeniu – 18 osób, nieobecny wicestarosta P. Guzik.

 

Ad. 8. Starosta D. Jaśniewicz przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku – załącznik nr 6 do niniejszego protokołu. W uzupełnieniu do sprawozdania starosta zwrócił uwagę na przestępstwa popełniane przez nieletnich. Starosta poinformował także, że przy ul. Staszica we Wrześni działa zespół interwencyjny w składzie: psycholog, policja, pracownik socjalny, który zajmuje się przestępczością przemocy w rodzinie, czego wynikiem są dane przedstawione wcześniej przez komendanta policji. Uruchomienie tego zespołu, sygnalizowanie zdarzeń telefonicznie, jak skorzystania bezpośrednio z porad tego zespołu, przyczyniło się do ujawnienia dużej ilości tych zdarzeń. Zadania Komisji na rok 2008, to między innymi: zwrócenie uwagi na przestępczość nieletnich, przestępstwa narkotykowe oraz kontynuacja tych działań zmierzających w kierunku pomocy ofiarom przemocy. Planuje się, aby w ośrodku „Monar” w Zieleńcu, znalazły schronienie ofiary przemocy. Dzisiaj powiat nie dysponuje innym miejscem, gdzie do czasu uregulowania sytuacji prawnej ofiar przemocy byłaby możliwość znalezienia schronienia dla tych osób.

Z uwagi na brak pytań ze strony radnych do przedstawionego materiału, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku i przystąpił do realizacji punktu 9.

 

Ad. 9. Sprawozdania z działalności komisji stałych Rady Powiatu w roku 2007 przedstawili przewodniczący tych komisji i stanowią one załączniki do niniejszego protokołu. O godz. 17:55 na salę obrad przybył wicestarosta P. Guzik – liczba radnych biorących udział w posiedzeniu – 19.

Sprawozdanie Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa – przewodniczący Jerzy Mazurkiewicz – załącznik nr 7,

sprawozdanie Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej – przewodnicząca Henryka Waligóra – załącznik nr 8,

sprawozdanie Komisji Rozwoju Lokalnego – przewodniczący Józef Szafarek – załącznik nr 9,

sprawozdanie Komisji Budżetowo – Finansowej – przewodniczący Władysław Skupiński – załącznik nr 10,

sprawozdanie Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki – przewodniczący Rafał Zięty – załącznik nr 11.

 

Ad. 10. Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie skargi na czynności dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy. Przewodniczący Rady poinformował, że skarga na czynności dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy wpłynęła 03.01.2008 r. i została przekazana do rozpatrzenia członkom Komisji Rewizyjnej. Przewodniczący poprosił radną M. Taciak przewodniczącą Komisji Rewizyjnej o zabranie głosu w tej sprawie. Radna M. Taciak powiedziała, że skarżący pan R. Lammel zarzuca niekompetencje, brak działania ze strony PUP, a szczególnie dyrektora E. Wiśniewskiego, opieszałość w działaniach zmierzających do szybkiego pozyskiwania pracy. Zarzutów było 10 i Komisja Rewizyjna odniosła się wyłącznie do tych zarzutów, natomiast nie odnosiła się do komentarzy, które były zawarte w skardze. Komisja Rewizyjna po szczegółowym zapoznaniu się z przedłożoną dokumentacją stwierdziła, że zarzuty nie znajdują uzasadnienia i co najważniejsze potwierdzenia
w zgromadzonych materiałach dowodowych, które zawarte są w aktach sprawy dotyczących pana R. Lammela. Jako przykład radna przytoczyła zarzut, w którym skarżący zarzuca, że nie otrzymał zatrudnienia w urzędzie skarbowym, gdzie wcześniej wykonywał zatrudnienie w ramach aktywnych form zwalczania bezrobocia i dodała, że Komisja po zapoznaniu się z ofertami, które zostały złożone przez naczelnika urzędu skarbowego, stwierdziła, że wymogi, które urząd skarbowy zawarł w ofercie dyskwalifikowały skarżącego, ponieważ jednym z podstawowych warunków było posiadanie wyższego wykształcenia, którego skarżący nie spełniał. Odnosząc się do zarzutu, iż PUP nie udzielił pomocy w podjęciu pracy w firmie ENEA, Komisja stwierdziła, że wyżej wymieniona firma nie zgłosiła oferty pracy na stanowisko samodzielnego referenta do spraw ekonomicznych, tym samym PUP nie mógł wydać takiego skierowania. Część zarzutów pana R. Lammela dotyczy zarzutów że PUP nie wykorzystuje potencjału intelektualnego osób pozostających na bezrobociu i wskazywaniu miejsc pracy, które by odpowiadały kwalifikacjom, które bezrobotny posiada. Komisja stwierdziła, że ten zarzut także nie znalazł potwierdzenia w dokumentacji, ponieważ skarżącemu oferowano kilkakrotnie pracę i pracy tej nie podjął. W myśl przepisów ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu, a teraz obowiązującej ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, te oferty były zgodne z wymogami i zapisami ustawy. Kolejnym zarzutem był między innymi zarzut braku dynamiki działania ze strony pracowników urzędu i niezgodne z wymogami zatrudnienie pracowników do PUP. Komisja Rewizyjna sprawdziła, w jakich okresach dokonywano naboru do PUP, czy rzeczywiście oferty wymagały publikacji w biuletynie informacji publicznej i stwierdziła, że zatrudnienie dwóch osób nie podlegało tym wymogom, które nakłada ustawa o obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej. Osoby, które znajdowały również zatrudnienie w PUP, to przede wszystkim stażyści i być może, że ilość osób odbywających tam staż była w kręgu zainteresowania skarżącego. Radna zaznaczyła, że stażyści nie są finansowani z budżetu PUP, tylko ze środków finansowych przewidzianych na tą aktywną formę przeciwdziałania bezrobociu. Reasumując przewodnicząca Komisji zaznaczyła, że Komisja Rewizyjna po szczegółowym zapoznaniu się i wnikliwej analizie przedłożonych dokumentów, ale także przyjętym wyjaśnieniu ze strony dyrektora PUP E. Wiśniewskiego, który także zapewnił członków Komisji, że jest to pierwsza skarga, odkąd funkcjonuje PUP, mając na względzie te przywołane okoliczności, Komisja Rewizyjna odrzuciła skargę uznając ją za bezzasadną.

Po wyjaśnieniach radnej, przewodniczący Rady otworzył dyskusję na powyższy temat. Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 104/XIV/2008 w sprawie skargi na czynności dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie delegowania radnych Rady Powiatu we Wrześni do pracy w Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Jan Sznura naczelnik wydziału praw obywatelskich i ochrony zdrowia wyjaśnił, że w związku z upływem 3 letniej kadencji działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku zachodzi konieczność powołania nowego składu tej Komisji. O głos poprosił starosta D. Jaśniewicz i zaproponował, aby w Komisji pracowały dotychczas wybrane osoby - radna T. Waszak i radny R. Zięty. Kandydaci wyrazili zgodę na dalszą pracę w Komisji.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy są inne kandydatury. Radni nie zgłosili kolejnych osób, w związku z czym przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 105/XIV/2008 w sprawie delegowania radnych Rady Powiatu we Wrześni do pracy w Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych zorganizowanych w szkołach prowadzonych przez powiat wrzesiński. Przewodniczący Rady poprosił B. Nowacką naczelnika wydziału oświaty o przedstawienie uzasadnienia do projektu uchwały. B. Nowacka powiedziała, że kolejna zmiana w ustawie o systemie oświaty wprowadziła zapis, który nakłada na organy prowadzące szkoły, w tym wypadku Radę Powiatu we Wrześni obowiązek stworzenia i przedstawienia regulaminu korzystania ze stołówek. W sytuacji placówek oświatowych jest to jedna stołówka w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących, w związku z tym zapisy w projekcie uchwały dotyczą właśnie tej placówki. W dyskusji nad projektem uchwały głos zabrał radny R. Zięty. Radny wyraził swoje wątpliwości dotyczące zapisu w § 4 pkt. 3 i dodał, że jego zdaniem zmiana w ustawie o systemie oświaty delegująca Radę Powiatu do ustalania niemalże tego, co jedzą dzieci i ile za to płacą, jest trochę bezzasadna i zaproponował, aby starosta przez Związek Gmin i Powiatów złożył wniosek o zmianę tego zapisu. Zdaniem radnego trudno, żeby to Rada zajmowała się opłatą za żywienie w stołówkach szkolnych, a nie dyrektor placówki. Kontynuując radny stwierdził, że póki co, taki zapis jest, a wątpliwości dotyczą tego, czy Rada może scedować to uprawnienie na inny podmiot, ponieważ ustawa o systemie oświaty mówi, że tylko Rada jest upoważniona do podjęcia takiej uchwały. Jako przykład radny podał informacje, że nadzory wojewódzkie uchylają takie uchwały.

B. Nowacka ustosunkowała się do wypowiedzi radnego mówiąc, że jeśli chodzi o Radę Powiatu, to rzeczywiście jest to nowa uchwała i zaznaczyła, że przygotowanie projektu zajęło bardzo dużo czasu i był dyskutowany także z organem nadzoru, ze względu na tę kwestię, o której mówił radny.

Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę nr 106/XIV/2008 w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych zorganizowanych w szkołach prowadzonych przez powiat wrzesiński.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Wrzesińskiego szkołom i placówkom niepublicznym. Projekt uchwały uzasadniła B. Nowacka naczelnik wydziału oświaty mówiąc, że w związku z nowelizacją ustawy o systemie oświaty, zaistniał obowiązek dostosowania trybu udzielania i rozliczania dotacji szkołom i placówkom niepublicznym do aktualnego stanu prawnego.

Radni nie podjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 107/XIV/2008 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Wrzesińskiego szkołom i placówkom niepublicznym.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 111/XXX/2000 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 26 kwietnia 2000 roku w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Powiatu Wrzesińskiego, położonych w Bierzglinku, gmina Września, przy ul. Lipowej 4,6,8,10,12,14, zbywanych na rzecz ich najemców, zmienionej uchwałą nr 113/XXI/2000 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 31 maja 2000 roku. Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła M. Mirecka inspektor do spraw gospodarki nieruchomościami mówiąc, że w oparciu o 3 uchwały: 85 z 1999 r., 111 i 113 z 2000 r., zostały sprzedane 23 lokale z zasobu mienia powiatowego w Bierzglinku przy ul. Lipowej. Najemca lokalu mieszkalnego w budynku nr 8 nie skorzystał do tej pory z pierwszeństwa zakupu zajmowanego lokalu. Po nowelizacji w 2004 roku w ustawie o gospodarce nieruchomościami wprowadzono zmiany dotyczące kwestii udzielania bonifikat od ceny ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3, jeżeli nieruchomość sprzedawana jest jako lokal mieszkalny. Obecnie po zmianach do tej ustawy art. 68 ust. 1 a stanowi, że bonifikata udzielana od ceny lokalu obejmuje wszystkie jej składniki w jednakowej wysokości. Dodała także, że uchwała nr 111/XXX/2000Rady Powiatu z dnia 26 kwietnia 2000 roku ustalała bonifikatę tylko od ceny lokalu bez udziału w gruncie i bez powierzchni przynależnej do lokalu i dlatego niniejsza zmiana jest uzasadniona.

Radni nie wzięli udziału w dyskusji, przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 108/XIV/2008 w sprawie zmiany uchwały nr 111/XXX/2000 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 26 kwietnia 2000 roku w sprawie zasad sprzedaży lokali mieszkalnych w budynkach stanowiących własność Powiatu Wrzesińskiego, położonych w Bierzglinku, gmina Września, przy ul. Lipowej 4,6,8,10,12,14, zbywanych na rzecz ich najemców, zmienionej uchwałą nr 113/XXI/2000 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 31 maja 2000 roku.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny lokalu mieszkalnego nr 3, położonego w Bierzglinku przy ul. Lipowej 8. Przewodniczący Rady poprosił M. Mirecką o przedstawienie uzasadnienia do powyższego projektu uchwały. Inspektor wyjaśniła, że lokale mieszkalne, o których mowa w powyższej uchwale w budynkach przy ulicy Lipowej zostały przez Powiat zbyte na rzecz najemców w 2000 roku. Lokal nr 3 nadal stanowi własność powiatu i z uwagi na to, że pozostali najemcy nabyli lokale mieszkalne z bonifikatą w granicach 80-90 %, podjęcie tej uchwały jest uzasadnione.

Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 109/XIV/2008 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny lokalu mieszkalnego nr 3, położonego w Bierzglinku przy ul. Lipowej 8.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej w roku 2008. W. Mól dyrektor PCPR i uzasadnił konieczność podjęcia uchwały mówiąc, że zmiany wynikają z przesunięcia środków na rehabilitację zawodową oraz zwiększeniem środków na warsztaty terapii zajęciowej z przeznaczeniem na wynagrodzenia dla terapeutów.

Radni nie wzięli udziału w dyskusji, zatem przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 110/XIV/2008 w sprawie podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej w roku 2008.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2008 r. Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz poinformował o wprowadzeniu przez Zarząd autopoprawki – załącznik nr 12 do niniejszego protokołu która jest wynikiem informacji wojewody wielkopolskiego, na podstawie której zmienia się plan dochodów z tytułu dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej. Następnie głos zabrała skarbnik powiatu B. Walkowiak i uzasadniła wprowadzone zmiany do budżetu.

Ponieważ radni nie podjęli dyskusji, przewodniczący Rady poddał pod głosowanie autopoprawkę Zarządu. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd. Następnie przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką. Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 111/XIV/2008 w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego za rok 2008.

W związku z wyczerpaniem tego punktu porządku obrad, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji kolejnego punktu.

 

Ad. 11. Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym do biura Rady nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie. O głos poprosił radny R. Zięty i powołując się na media poinformował, że mówi się, że w 65 powiatach mają powstać powiatowe ośrodki ruchu drogowego. Radny pytał starostę, co sądzi na ten temat i czy planuje się utworzyć taki ośrodek w powiecie wrzesińskim. Starosta D. Jaśniewicz odpowiedział radnemu, że na konwencie starostów ta kwestia była poruszana i opinia na temat decentralizacji tych ośrodków nie jest na „tak”. Jeśli chodzi o stworzenie takiego ośrodka w powiecie wrzesińskim, to zdaniem starosty było by to działanie zasadne.

Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 12 porządku obrad.

 

Ad. 12. W punkcie tym głos zabrał radny J. Mazurkiewicz informując, że w ramach realizacji Programu Gospodarki Odpadami Województwa Wielkopolskiego 14 gmin podpisało porozumienie międzygminne na realizacje zadania „Zakład Zagospodarowania Odpadów – Gniezno”. Plan zakłada zamknięcie wysypisk w tych gminach, w których są i utworzenie jednego wysypiska dla dwóch powiatów – wrzesińskiego i gnieźnieńskiego.

Następnie o głos poprosił starosta D. Jaśniewicz i poinformował radnych, że dofinansowanie warsztatów terapii zajęciowych nastąpiło na wniosek Zarządu z przeznaczeniem na zwiększenie wynagrodzeń dla pracowników terapeutycznych w tych warsztatach, co ma na celu z kolei ustabilizować kadrę w tych placówkach. Starosta wypowiedział się także na temat przedłużającej się sprawy zarejestrowania SP ZOZ w spółkę. Planuje się, aby to przekształcenie mogło rozpocząć się 1 kwietnia 2008 r. Starosta w swojej wypowiedzi powołał się także na złożone wcześniej sprawozdanie z okresu międzysesyjnego, w którym na posiedzeniu Zarządu 15 stycznia odbyła się prezentacja firmy Pirrelli PKO Real Estate w sprawie modernizacji szpitala i dodał, że będą kontynuowane spotkania z różnymi firmami, zajmującymi się inwestowaniem w służbie zdrowia i w najbliższym czasie będą to Szpitale Polskie i Szpitale Rodzinne.

Przewodniczący Rady udzielił następnie głosu radnemu E. Plewińskiemu - w ramach rozpoczętej dyskusji w punkcie 5 porządku obrad. Radny E. Plewiński poinformował, że uzgodnił z dyrektorem PCPR, ze odpowiedzi na pytania dyrektor udzieli w formie pisemnej.

Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad.

 

Ad. 13. W związku z wyczerpaniem porządku obrad, przewodniczący Rady o godz. 19:05 zamknął XIV sesję Rady Powiatu we Wrześni.

 

Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (08/04/2008 00:00:00)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (20/06/2008 08:45:56)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (20/06/2008 08:45:56)
Lista wiadomości
Protokół nr XXIII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.12.2008 r.
Protokół nr XXII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 11.12.2008 r.
Protokół nr XXI / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 06.11.2008 r.
Protokół nr XX / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 7.10.2008 r.
Protokół nr XIX / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.09.2008 r.
Protokół nr XVIII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 21.08.2008 r.
Protokół nr XVII / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 27.06.2008 r.
Protokół nr XVI / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 24.04.2008 r.
Protokół nr XV / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 26.03.2008 r.
Protokół nr XIV / 2008
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 28.02.2008 r.