PROTOKÓŁ NR XII/2011
z posiedzenia Rady Powiatu we Wrześni
w dniu 20 października 2011 roku
Przewodniczący
Rady Grzegorz Kaźmierczak
o godzinie 1400
otworzył XII sesję Rady Powiatu we Wrześni, następnie
powitał radnych, starostę, pracowników Starostwa, przedstawicieli
jednostek organizacyjnych powiatu, służb i straży powiatowych,
dziennikarzy oraz przybyłych gości. Zgodnie z listą obecności w
posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych,
co wobec ustawowego składu
Rady stanowiło quorum do podejmowania uchwał i decyzji
w
sprawach objętych porządkiem obrad.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Nieobecni radni L. Stawicki, P. Hirschfeld, T. Waszak, J. Balcerzak.
Ad. 2.
W punkcie tym przewodniczący Rady przypomniał, że protokół z poprzedniej sesji został sporządzony w statutowym terminie i był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Dodał, że nikt z radnych nie zgłosił uwag do treści w nim zawartych. Przewodniczący zarządził głosowanie, w wyniku którego protokół nr XI/2011 z posiedzenia Rady Powiatu we Wrześni w dniu 22.09.2011 roku został przyjęty 15 głosami „za”.
Ad. 3.
Przewodniczący
Rady
zaznaczył, że porządek posiedzenia został radnym przesłany wraz
z materiałami na sesję, po czym zapytał, czy ktoś chciałby
wnieść zmiany do porządku obrad.
Radni nie wnieśli uwag do porządku, zatem przewodniczący Rady przystąpił do jego realizacji.
Porządek obrad przedstawiał się następująco:
-
Otwarcie i stwierdzenie quorum.
-
Przyjęcie protokołu z obrad XI sesji Rady Powiatu.
-
Przedstawienie porządku obrad.
-
Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
-
Sprawozdanie przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.
-
Informacja przewodniczącego Rady o oświadczeniach majątkowych.
7. Informacja starosty o oświadczeniach majątkowych.
8. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) uchwalenia rocznego „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 r.”,
b) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2011 – 2025,
-
zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2011 rok.
9. Interpelacje i zapytania radnych.
10. Wolne głosy i wnioski.
11. Zakończenie
Ad. 4.
Przewodniczący
Rady
przedstawił informację o działaniach podjętych przez radnych
w
okresie międzysesyjnym od 23 września do 20 października 2011
roku.
Informacja stanowi załącznik
nr 2 do protokołu.
O godz. 1410 na salę obrad przybyła radna T. Waszak, zwiększając liczbę radnych uczestniczących w posiedzeniu do 16.
Ad. 5.
Starosta
Dionizy Jaśniewicz
zapoznał radnych z działalnością Zarządu Powiatu w okresie
międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady podjętych 22 września
2011 roku.
Sprawozdanie stanowi załącznik
nr 3 do protokołu.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego materiału, w związku z tym przewodniczący Rady kontynuował realizację porządku posiedzenia.
Ad. 6.
Informacja przewodniczącego Rady o oświadczeniach majątkowych radnych Rady Powiatu we Wrześni stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Ad. 7.
W punkcie tym starosta D. Jaśniewicz przedstawił informację o oświadczeniach majątkowych członków Zarządu Powiatu, skarbnika powiatu, sekretarza powiatu, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz pracowników wydających decyzje administracyjne w imieniu starosty - stanowiącą załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Ad. 8.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie:
a) uchwalenia rocznego „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 r.”.
Uzasadnienie do powyższego projektu przedstawił Kamil Perlik p.o. naczelnika wydziału organizacyjnego, spraw obywatelskich i zdrowia mówiąc, że ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nakłada na organ stanowiący obowiązek uchwalenia po konsultacjach z organizacjami pozarządowymi rocznego programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy. Zgodnie z ta ustawą roczny program współpracy musi zostać uchwalony do 30 listopada roku poprzedzającego okres obowiązywania programu.
Na zakończenie swojej wypowiedzi naczelnik dodał, że projekt uchwały został poddany konsultacjom i organizacje nie wniosły uwag do projektu uchwały.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad przedstawionym projektem uchwały.
W związku z tym, że radni nie podnieśli dyskusji, przewodniczący Rady zarządził głosowanie.
Rada Powiatu we Wrześni w obecności 16 radnych – 16 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 68/XII/2011 w sprawie
uchwalenia rocznego „Programu współpracy powiatu wrzesińskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 r.”
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia projektów uchwały w sprawie:
-
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2011 – 2025.
-
zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2011 rok.
W tej kwestii głos zabrał starosta D. Jaśniewicz i w imieniu Zarządu Powiatu zgłosił autopoprawkę do WPF i drugą do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu wrzesińskiego na rok 2011.
Przewodniczący Rady poprosił skarbnika B. Walkowiak o przedstawienie w imieniu Zarządu Powiatu autopoprawek i uzasadnień do projektów uchwał.
Skarbnik
B. Walkowiak rozpoczęła swoją wypowiedź od omówienia
autopoprawki do projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu powiatu
mówiąc, że nastąpiło zwiększenie środków z Agencji
Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o kwotę 2.292,00 zł
z
przeznaczeniem na wypłatę ekwiwalentów z tytułu wyłączenia
gruntów z upraw rolnych
i prowadzenia uprawy leśnej dla
właścicieli tych gruntów.
Kontynuując skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie mówiąc, że na wniosek wojewody następuje zwiększenie środków o kwotę 6.313,- zł na dofinansowanie działalności Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, ponadto powiat otrzymał środki w wysokości 10.000,- zł z fundacji polsko – niemieckiej na projekt dziesięciolecia partnerstwa powiatu z Wolfenbuttel, zadanie to realizuje wydział promocji.
Oprócz tego następuje zwiększenie planu wydatków z dochodów jednostek organizacyjnych – Powiatowe Centrum Edukacji Zawodowej wygrało konkurs na kwotę 102.086,- zł, jest to dochód jednostki na przeprowadzenie tych szkoleń. Zmianie ulegają także dochody jednostek, które realizują swoje zadania: z tytułu czynszów najmu, zajęcia pasa drogowego - realizowany przez PZD.
Następuje
zwiększenie planu wydatków jednostek - szkół i nie tylko, bowiem
w budżetach szkół nie było zaplanowanych środków na podwyżki,
które były od 1 września br. i tą uchwałą dokonuje się tych
korekt. Ponadto środki trafiają do PCPR, OWDiR w Kołaczkowie, DPS,
jak i do realizacji w starostwie powiatowym. Te kwoty pochodzą z
wolnych środków pozostających na rachunku bankowym. Skarbnik
dodała, że tą uchwałą dokonuje się także korekty planu szkół
niepublicznych i te środki zostały na to przeznaczone. Kontynuując
skarbnik powiatu poinformowała, że oprócz tego z rezerwy zwiększa
się środki na nagrody
z okazji Dnia Edukacji Narodowej dla
nauczycieli powiatowych placówek oświatowych.
Koryguje się
plan w wydatkach majątkowych, zostaje on zwiększony o kwotę
127.840,- zł tą kwotą koryguje się plan opłat komunikacyjnych,
których plan nie zostanie wykonany do końca roku.
W dalszej części skarbnik omówiła zmiany w WPF, które są konsekwencją dokonanych zmian w budżecie.
Po wyjaśnieniach skarbnika przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad przedstawionym materiałem.
W związku z brakiem pytań, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie autopoprawkę Zarządu do Wieloletniej Prognozy Finansowej – załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Rada
Powiatu w obecności 16 radnych – 16 głosami „za”, 0 głosów
„przeciw”
i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła
autopoprawkę do WPF w wersji przedstawionej przez Zarząd.
Następnie przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.
Rada Powiatu w obecności 16 radnych – 16 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 69/XII/2011 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Wrzesińskiego na lata 2011-2025.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania autopoprawki do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu wrzesińskiego – załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.
Rada
Powiatu w obecności 16 radnych – 16 głosami „za”, 0 głosów
„przeciw”
i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła
autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie projektu uchwały wraz z przyjętą autopoprawką Zarządu.
Rada Powiatu w obecności 16 radnych – 16 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 70/XII/2011 w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2011 rok.
W
tym momencie na salę obrad przybył radny L. Stawicki – liczba
osób biorących udział
w posiedzeniu – 17.
W związku z wyczerpaniem punktu 8, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 9.
Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym do biura Rady nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.
O
głos poprosiła radna
M. Taciak
i wypowiedziała się na temat stanu i drożności hydrantów na
terenie nie tylko gminy, ale i powiatu wrzesińskiego. Radna
podkreśliła, że w ubiegłej kadencji odbyła się dyskusja na ten
temat i wynikało z niej, że jest problem, który najczęściej
występuje w czasie akcji gaszenia pożaru. Radna zaznaczyła, że
jej wypowiedź podyktowana jest faktem, że Rada jest w przede dniu
konstruowania budżetu na 2012 rok
i wydaje się zasadnym, aby
Zarząd zastanowił się, czy nie byłoby wskazane zarezerwować
środki budżetowe na ten cel. Ponadto radna zaznaczyła, że
ponieważ samorządy gminne odpowiadają za działanie hydrantów i
zwróciła się do Zarządu o rozważenie możliwości współpracy z
samorządami gminnymi i włączenie się w to jako jednostki
samorządu powiatowego do realizacji tego zadania, bo niestety
problem stwarza się i zagrożenie jest wtedy, kiedy się pali.
Następnie głos zabrał starosta D. Jaśniewicz i poinformował, że 3 października br. odbyło się Zgromadzenie Wspólników, które dokonało zmian w Zarządzie, a mianowicie powołało nowego członka Zarządu Adama Jasinskiego dotychczasowego naczelnika wydziału organizacyjnego, spraw obywatelskich i zdrowia, który objął funkcję wiceprezesa Zarządu Spółki „Szpital Powiatowy we Wrześni”.
Starosta
nawiązał tym samym do swojej wypowiedzi do XI sesji Rady Powiatu,
kiedy to informował Radę o planowanych zmianach w Zarządzie Spółki
„Szpital Powiatowy
we Wrześni”.
W
wyniku tych zmian, prezesem Spółki pozostaje nadal Zbyszko
Przybylski, a wiceprezesem A. Jasinski. Starosta zaznaczył, że
nastąpiło oddzielenie dwóch funkcji, a mianowicie kierowanie
szpitalem, czyli jednostką medyczną wchodzącą w skład Spółki,
którą będzie kierowała pani Krystyna Dudzińska pełniąca
wcześniej funkcję zastępcy dyrektora szpitala ds. medycznych.
Starosta podkreślił, że zmiany organizacyjne związane są z
wzrastającym zakresem zadań dotyczących funkcjonowania Spółki, a
głównie związane są z planowaną inwestycją, jak i pewnymi
projektami zwiększenia zakresu przedmiotowego, jeżeli chodzi
o
działanie Spółki „Szpital Powiatowy we Wrześni”.
Starosta zaznaczył, że pan Kamil Perlik będzie pełnił obowiązki naczelnika wydziału organizacyjnego, spraw obywatelskich i zdrowia.
Ponadto starosta zaznaczył, że jeśli chodzi o koszty funkcjonowania Zarządu, to podział zadań następuje również z podziałem kosztów i nie zwiększa to kosztów finansowania Spółki, w tym wypadku nie zwiększa to kosztów działania Zarządu.
W tym momencie starosta poprosił J. Mazurkiewicza o przedstawienie aktualnej sytuacji na terenie budowy szpitala i dodał, że od pewnego czasu pojawiają się dobre informacje dotyczące kontynuacji inwestycji.
Zabierając głos radny J. Mazurkiewicz poinformował, że w dniu dzisiejszym odbyło się kolejne posiedzenie Rady Budowy Szpitala, odbyła się także wizja lokalna i faktycznie można powiedzieć, że budowa rusza. Zadanie dotyczące przede wszystkim ocieplenia stropodachu, który ma być przykryty do 10 listopada br. i wstawienia okien do końca roku,.wydaje się realne. Zdaniem radnego problemy, które wyniknęły dwa, trzy miesiące temu wiążą się z tym, że wszelkiego typu materiały, takie jak beton, styropian i inne dowożone są spoza terenu powiatu wrzesińskiego. Radny dodał, że pocieszającą sytuacją jest to, że Grupa 3J odzyskuje płynność finansową, w związku z tym podpisała porozumienia z podwykonawcami, którym nie płaciła i większość podmiotów dzisiaj potwierdza, że część należności od Grupy 3J spływa. Największym wykonawca, który najwięcej od Grupy 3J oczekiwał to firma Haniewicz, która potwierdziła, że pieniądze odzyskała.
Podsumowując
radny powiedział, że wszystko idzie w dobrym kierunku, dodając,
że równocześnie trwają też dwie ważne prace, które wiążą
się z tym, żeby ta inwestycja mogła być zrealizowana, mianowicie
od wczoraj koparki robią wykopy pod kanalizację deszczową i od
trzech dni pracuje firma wiertnicza, która robi odwiert dla
zabezpieczenia szpitala w wodę. Gdyby tylko pozwoliła pogoda, żeby
nie było mrozów do końca listopada, to wydaje się, że
posunięcie, które zostało wprowadzone, a mianowicie takie, żeby
konsorcjum dalej realizowało działania, i nie ogłaszanie nowego
przetargu zdaje się na ten moment być bardzo racjonalne, co daje
większą szansę na to, że trzy, cztero miesięczne opóźnienie
finalne, które nastąpi i tak nie będzie wielkie w stosunku do tego
pesymistycznego wariantu powołania nowej firmy i nowych wykonawców.
Na zakończenie swojej wypowiedzi radny J. Mazurkiewicz powiedział, że jest dzisiaj bardziej optymistycznie nastawiony niż tydzień temu.
Przewodniczący Rady udzielił następnie głosu radnemu K. Wojciechowskiemu.
Radny
K. Wojciechowski
nawiązał do wypowiedzi pana starosty i dodał, że jeśli chodzi
o
decyzje, które zostały podjęte odnośnie zmian organizacyjnych w
szpitalu, to okaże się za jakiś czas, czy są słuszne, czy nie.
Radny zwrócił się z pytaniem do starosty, czy w związku z tymi zmianami były też dokonane zmiany kontraktu dla prezesa Spółki i czy nadal obowiązuje zapis dotyczący procentowego kwalifikowania nagrody dla prezesa za pozyskiwanie środków finansowych dla szpitala.
Starosta D. Jaśniewicz odpowiedział, że tak, że została podjęta uchwała o zasadach wynagradzania, bo taka jest rola i kompetencja Zgromadzenia Wspólników i w tym wypadku zapisy dotychczasowego kontraktu zostały przez Zgromadzenie Wspólników zmodyfikowane i ten punkt kontraktu, który przewidywał możliwość uzyskania nagrody specjalnej za pozyskanie środków finansowych w nowym projekcie kontraktu nie występuje.
O głos poprosił ponownie radny K. Wojciechowski i pytał, czy tę wypowiedź starosty może traktować jako fakt, iż Zarząd przyznaje się do tego, że pierwotny zapis w kontrakcie nie był słuszny, skoro teraz został zmieniony.
Starosta
D. Jaśniewicz
wyjaśnił, że jego zdaniem ten zapis był jak najbardziej słuszny,
tym bardziej, że powiat jest beneficjentem gigantycznego
dofinansowania do wrzesińskiego szpitala i to kilkakrotnego,
ponieważ dwukrotnie dotyczyło to wyposażenia
i sprzętu, a raz
dotyczyło rozbudowy i inwestycji. Starosta podkreślił, że
zaangażowanie prezesa Z. Przybylskiego było ze wszech miar
uzasadnione, po czym starosta dodał, że będzie bronił tej tezy.
Natomiast obecne Zgromadzenia Wspólników po rozważeniu wszelkich
„za”
i „przeciw”, zdecydowało się na wykreślenie tego zapisu, natomiast istnieje zapis identyczny, jaki funkcjonował jeszcze, gdy działała Społeczna Rada SP ZOZ – u, że za osiągnięty dodatni wynik finansowy może być przyznana nagroda członkom Zarządu. Podlega to ocenie i będzie wynikało z realizacji zadań mających wpływ na wynik finansowy. Starosta dodał, że są to zapisy, które funkcjonują we wszystkich SP ZOZ – ach oraz we wszystkich spółkach i do takiego zapisu Zgromadzenie Wspólników się przychyliło.
Następnie głos zabrała radna M. Taciak i pytała, jaki jest skład Rady nadzorczej po zmianach personalnych.
Starosta D. Jaśniewicz odpowiedział, że w tej chwili przewodniczącym Rady Nadzorczej jest Dariusz Jurewicz – przedsiębiorca wrzesiński, który do tej pory zasiadał w Radzie Nadzorczej, pani mec. Daniela Jackowska prawnik, zasiadająca w Radzie od samego początku oraz mec. Tomasz Żak – prawnik.
Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad.
Ad. 10.
W punkcie tym radni nie podjęli dyskusji.
Przewodniczący Rady poinformował, że gdyby nie było konieczności wcześniej, to kolejna XIII sesja Rady Powiatu planowana jest w czwartek 15 grudnia 2011 r., po czym zwrócił się do przewodniczących komisji aby podjęli intensywne prace nad projektem budżetu powiatu na rok 2012.
Ad. 11.
Przewodniczący Rady podziękował radnym za uczestnictwo w obradach i o godz. 1445 zamknął XII sesję Rady Powiatu we Wrześni.
Przewodniczący Rady
Grzegorz Kaźmierczak
Protokołowała:
Katarzyna Plucińska
inspektor
- wytworzenie informacji:
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Łukasz Jakubowski (29/12/2011 13:05:00)
- zaakceptowanie treści informacji: Łukasz Jakubowski (29/12/2011 13:05:30)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Łukasz Jakubowski (29/12/2011 13:05:30)