AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2009 (III kadencja)

Protokół nr XXV / 2009

Protokół nr XXV/2009

z sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 26.02.2009 r.

 

Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 16:30 otworzył XXV sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i zaproszonych gości przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 17 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Nieobecni – wicestarosta P. Guzik i radny P. Rogoziński.

 

Ad. 2.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XXIV sesji został sporządzony w statutowym terminie i był wyłożony do wglądu w biurze Rady.

Przewodniczący dodał, że nikt z radnych nie złożył uwag do tego protokołu.

W związku z powyższym, protokół z XXIV sesji został poddany pod głosowanie.

Protokół z XXIV sesji Rady Powiatu we Wrześni został przez radnych przyjęty – 17 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.

 

Ad.3
Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z pytaniem czy ktoś chciałby wnieść zmianę do porządku obrad. Radni nie zgłosili zmian, w związku z czym przewodniczący zaproponował umieszczenie w punkcie 6 informacji pani marszałek Krystyny Pośledniej dotyczącej problematyki nowotworowej w powiecie wrzesińskim. Przewodniczący dodał, że pozostałe punkty pozostaną bez zmian, po czym zarządził głosowanie nad zmianą w porządku obrad.

Radni jednogłośnie 17 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęli zaproponowane zmiany.

Porządek obrad przedstawiał się następująco:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z XXIV sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

  6. Problematyka chorób nowotworowych w powiecie wrzesińskim.

  7. Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni z realizacji zadań w 2008 roku.

  8. Sprawozdanie z działalności Komendanta Powiatowego Policji we Wrześni i informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu wrzesińskiego w 2008 roku.

  9. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2008 roku.

  10. Podjęcie uchwał w sprawie:

  • podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób
    Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej,

  • wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia z Gminą Miłosław nieruchomości zabudowanej, położonej w Miłosławiu, gmina Miłosław, oznaczonej wg ewidencji gruntów działką nr 609, zapisanej w KW 15322 jako własność Gminy Miłosław,

  • przystąpienia Powiatu Wrzesińskiego do projektu pn „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie powiatu wrzesińskiego i powiatu chodzieskiego" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013, Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna, Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej,

  • zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2009 rok.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  2. Wolne głosy i wnioski.

  3. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 4.

W punkcie tym przewodniczący Rady złożył informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym – załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 5.

Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz przedstawił sprawozdanie o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym – załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos lub zadać pytanie w związku z powyższymi informacjami.

Z uwagi na brak głosów, przewodniczący zamknął dyskusję i przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

 

Ad. 6.

Problematykę chorób nowotworowych w powiecie wrzesińskim przedstawiła Krystyna Poślednia członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego. Informacja miała formę prezentacji multimedialnej - stanowi ona załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad przedstawionym materiałem głos zabrał starosta D. Jaśniewicz mówiąc, że wydział spraw obywatelskich i ochrony zdrowia powinien podjąć te działania zmierzające do zorganizowania badań, skoro są na to środki, niemniej działania powinny być rozpoczęte poprzez dobrą akcję informacyjną z wykorzystaniem wszystkich dostępnych mediów.

Następnie o głos poprosił J. Sznura naczelnik wydziału spraw obywatelskich i ochrony zdrowia i wypowiedział się w kwestii spraw związanych z profilaktyką. Naczelnik potwierdził przedstawione przez panią marszałek dane mówiąc, że spośród kobiet podlegających badaniom mammograficznym tylko 33 % kobiet poddało się tym badaniom, natomiast jeśli chodzi o badania cytologiczne, to poddało się im zaledwie 5%.
Naczelnik dodał, że wspólnie z Klubem Amazonki była i jest prowadzona akcja informacyjna na temat konieczności badań i dodał, że bardzo ciężko jest przekonać kobiety do poddania się tym badaniom.

Przewodniczący Rady podsumował mówiąc, że samorząd gminny i powiatowy powinien wykorzystać szansę jaką stwarza samorząd wojewódzki. W związku z brakiem dalszych głosów zamknął ten punkt i przystąpił do realizacji punktu 7 porządku obrad.

 

Ad. 7.

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni Krzysztof Orzeł przedstawił w formie multimedialnej sprawozdanie z realizacji zadań w 2008 roku – załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad przedstawionym materiałem głos zabrali radni: Michał Kosiński, E. Plewiński i J. Mazurkiewicz.

Radny M. Kosiński nawiązał do lokalizacji jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej i pytał, dlaczego w Sokołowie nie ma żadnej jednostki OSP.

Komendant K. Orzeł wyjaśnił radnemu, że rozmieszczenie służb OSP wynika z tego, że obecne ochotnicze straże powstały na bazie już istniejących jednostek, nowe nie są tworzone. Niemniej wszystkie parametry czasu dojazdu służb są spełnione, z uwagi na współpracę z powiatami ościennymi.

Następnie głos zabrał radny E. Plewiński i wypowiedział się odnośnie konieczności odłączenia od monitoringu budynku Powiatowego Banku Spółdzielczego.

Radny zwrócił się z pytaniem, z czego wynika fakt, że niektóre banki monitorowane są z urzędu, a inne muszą korzystać z firm.

Odpowiadając na to pytanie, komendant K. Orzeł stwierdził, jeśli chodzi o banki, to nie jest tak, że są monitorowane z urzędu. Zarządca obiektu jest zobowiązany do monitorowania obiektu wtedy, kiedy wynika to z obowiązujących przepisów. Tylko Bank PKO wchodzi w ten system, Bank BZ WBK dołączył z własnej inicjatywy. Rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji określa parametr, który mówi, że bank jest zobowiązany do posiadania systemu sygnalizacji pożarowej, jeżeli ma kubaturę pożarową powyżej 500 m2. Komendant dodał, że niektóre obiekty, żeby zaoszczędzić wręcz uciekają od tego typu obowiązku i dzielą swój obiekt na mniejsze strefy pożarowe.

Jeżeli w PBS był system, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby doprowadzić go do właściwego stanu i podłączyć do monitoringu straży, jednak musi to być zrobione za pośrednictwem operatora, bo taki jest wymóg. Operator zawiera umowę cywilno – prawna z właścicielem obiektu i dopiero wówczas ten system działa. Straż jest tylko odbiorcą tego ostatecznego sygnału na stanowisku kierowania.

Radny E. Plewiński ponownie zabierając głos stwierdził, że pewne obiekty są podłączone bezpośrednio, a pewne muszą korzystać z operatorów.

Komendant PSP wyjaśnił, że wszystkie obiekty muszą korzystać z operatorów i tylko od właściciela zależy , którego z operatorów wybierze.

Następnie głos zabrał radny J. Mazurkiewicz i powołując się na dane w sprawozdaniu dotyczące liczby strażaków w poszczególnych gminach zauważył, że w Miłosławiu jest największa liczba strażaków, ale też nie zanotowano żadnych fałszywych alarmów, natomiast najwięcej takich alarmów było w gminie Września. Radny pytał, jakiego typu są to alarmy i czy straż jest w stanie zweryfikować, czy jest to alarm prawdziwy, czy fałszywy.

Komendant PSP odpowiedział, że dzielone są one na te w dobrej wierze i w złej wierze. W dobrej wierze, kiedy ktoś zgłasza zdarzenie i nie ukrywa swojej tożsamości.

Dzięki porozumieniu z telekomunikacją i innymi operatorami sieci następuje namierzenie i identyfikacja osoby dzwoniącej. Istnieją też zgłoszenia złośliwe i wówczas jest trudna decyzja, czy wysyłać jednostkę, czy nie wysyłać. Jeżeli dyspozytor jest w 100% pewien, że zgłoszenie jest fałszywe, to nie wysyła, jednakże ryzyko istnieje.

Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady podziękował całej załodze straży za całoroczną i niebezpieczną pracę dla mieszkańców powiatu wrzesińskiego, po czym o godz. 17:55 ogłosił 5 minut przerwy.

 

Ad. 8.

Po przerwie liczba radnych biorących udział w posiedzeniu – 17.

O godz. 18:00 przewodniczący Rady wznowił obrady i poprosił o zabranie głosu Komendanta Powiatowego Policji Jarosława Gruszczyńskiego i przedstawienie informacji o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu wrzesińskiego w 2008 roku – załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad przedstawionym materiałem udział wzięli według kolejności zgłoszeń: starosta D. Jaśniewicz, radny B. Kruk oraz Marszałek Województwa K. Poślednia.

Starosta D. Jaśniewicz podjął kwestię zasygnalizowaną w sprawozdaniu a dotyczącą patroli pieszych, które miały być współfinansowane z budżetu samorządów. Starosta zaznaczył, że jego zdaniem należałoby zwrócić na to uwagę, tym bardziej, że w okresach weekendów coraz więcej jest miejsc odbywania zabaw i dyskotek, w których uczestniczy młodzież.

Starosta zaznaczył, że oprócz sprzętu bardzo ważny jest także bezpośredni udział policjanta w miejscach takiego zagrożenia.

Komendant PP J. Gruszczyński poinformował, że wstępne ustalenia burmistrza miasta i gminy Września oraz wójta Kołaczkowa obrazują, że jest wola finansowania patroli pieszych. Komendant dodał, że ustawodawca przewidział taką możliwość, że policjant w ubraniu służbowym ma możliwość realizować zadania tzw. policyjne za odpłatnością i jest to praca dodatkowa. Jest to dobra forma wzmocnienia, tym bardziej, że jak wynika z zagrożeń w 2009 roku będzie wzrastało bezrobocie, a badania dowodzą, że 3% bezrobocia to 1% przestępczości.

W miarę posiadanych środków będzie można zwiększyć liczbę patroli w terenie. Komendant zaznaczył, że drugim ważnym elementem takich działań jest fakt, że policjant będzie miał możliwość oficjalnie, legalnie zarobić dodatkowe pieniądze.

Radny B. Kruk wypowiedział się w kwestii postawionego fotoradaru na wiadukcie w miejscowości Psary Małe i stwierdził, że jego zdaniem lepszy skutek byłby, gdyby umieścić go 200 m dalej. Radny zaznaczył, że kierowcy najczęściej po minięciu radaru przyspieszają, a przesunięcie fotoradaru za wiadukt spowodowałoby, że ograniczyłoby to prędkość w tej miejscowości.

Komendant PP odpowiedział radnemu, że nie będzie się w tej kwestii wypowiadał, ponieważ jest policjantem, który ma przestrzegać prawo. Jeżeli prawo w zakresie oznakowania na drodze tak jest skonstruowane, to nie jest od tego, żeby to zmieniać. Od 1 stycznia 2009 roku fotoradary będą podlegać pod służby drogowe w systemie krajowym. Statystyki mówią jednoznacznie, że przyczyną większości wypadków jest nadmierna prędkość. Kraje skandynawskie, które mają najniższy wskaźnik wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym ograniczają dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym do 30 km/h.

Na zakończenie swojej wypowiedzi komendant dodał, że fotoradary i różnego rodzaju mierniki prędkości muszą być stosowane przez policjantów, ponieważ stanowią one profilaktykę. Decyzja o umieszczeniu fotoradarów należy do policjantów badających stan natężenia ruchu na drogach.

Następnie głos zabrała Marszałek Województwa K. Poślednia i poinformowała, że odbędzie się konferencja dotycząca przestępczości nieletnich, w której będą uczestniczyć wszystkie powiatowe komendy.

Z uwagi na brak dalszych zgłoszeń, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i w imieniu Rady podziękował komendantowi za dotychczasowe działania na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców powiatu.

 

Ad. 9.

W punkcie tym przewodniczący Rady poprosił przewodniczącą Komisji Rewizyjnej Marię Taciak o przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej w 2008 roku.

Po odczytaniu sprawozdania, które stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 10 porządku obrad.

 

Ad. 10.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób
Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił dyrektor PCPR Wojciech Mól mówiąc, że w roku 2009 na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej Peron przekazał kwotę w wysokości 2.565.844,- zł i jest to kwota na poziomie 85% kwoty z roku 2008. Następnie dyrektor przedstawił opinię Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych działającą przy Staroście Wrzesińskim do powyższego projektu uchwały.

Społeczna Rada wyraziła pozytywną opinię na powyższy temat, wyrażając jednocześnie ubolewanie nad corocznym ograniczeniem środków na realizację zadań.
Zdaniem Rady niepokojące jest nadmierne dofinansowanie działalności warsztatów terapii zajęciowej w powiecie wrzesińskim kosztem dofinansowania likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych.

Po wyjaśnieniach, przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 166/XXV/2009 w sprawie podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia z Gminą Miłosław nieruchomości zabudowanej, położonej w Miłosławiu, gmina Miłosław, oznaczonej wg ewidencji gruntów działką nr 609, zapisanej w KW 15322 jako własność Gminy Miłosław.

Uzasadniając projekt uchwały Małgorzata Mirecka inspektor w wydziale geodezji, kartografii i nieruchomości powiedziała, że Zarząd Powiatu wystąpił do burmistrza Miasta i Gminy Miłosław o użyczenie na okres 25 lat kościoła poewangelickiego w Miłosławiu. Głównym celem tego wystąpienia był fakt, że powiatowi łatwiej jest pozyskiwać środki zewnętrzne na remont tego obiektu w ramach konserwacji zabytków. Ten zabytkowy obiekt będzie używany wyłącznie jako miejsce całorocznych spotkań oraz imprez kulturalnych, a szczególności organizacji między innymi koncertów muzycznych, wystaw malarskich i fotograficznych, przedstawień teatralnych i widowisk, spotkań z osobistościami świata kultury, nauki i sztuki. Na zakończenie swojej wypowiedzi inspektor dodała, że Rada Miejska wyraziła zgodę na dokonanie użyczenia i 03 lutego 2009 roku podjęła w tej sprawie uchwałę.

Po wyjaśnieniach dotyczących powyższego projektu uchwały, radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 167/XXV/2009 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia z Gminą Miłosław nieruchomości zabudowanej, położonej w Miłosławiu, gmina Miłosław, oznaczonej wg ewidencji gruntów działką nr 609, zapisanej w KW 15322 jako własność Gminy Miłosław.

Przed przystąpieniem do rozpatrzenia kolejnego projektu uchwały o głos poprosił starosta D. Jaśniewicz.

Starosta zgłosił wniosek formalny i powołując się na zapis §22 Statutu Powiatu Wrzesińskiego zaproponował przerwanie obrad w związku z podjęciem uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Wrzesińskiego do projektu pn „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie powiatu wrzesińskiego i powiatu chodzieskiego" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013, Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna, Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.

Starosta zaznaczył, że na posiedzeniach komisji sygnalizował trudności, jakie towarzyszą opracowaniu wniosku o przystąpienie do tego programu i dodał, że dzisiaj pojawiły się nowe okoliczności, które nie pozwalają w sposób jednoznaczny określić ostatecznej treści tej uchwały dotyczącej wspólnej realizacji tego przedsięwzięcia z gminą Miłosław, Września oraz z powiatem chodzieskim. Jednym z elementów tego całego projektu jest dokonanie zmian w wieloletnim planie inwestycyjnym, w którym znajdą się te wszystkie elementy, które są niezbędną częścią składową tego projektu. Kontynuując starosta zaproponował, aby wrócić do tematu 04 marca 2009 r.

Na zakończenie swojej wypowiedzi starosta dodał, że nie proponowałby takiego rozwiązania, gdyby nie waga sprawy dotycząca zadań inwestycyjnych, bo okazuje się, że do dnia dzisiejszego warunki tego zadania się zmieniają.

Starosta wspomniał, że warunkiem przystąpienia do tego programu jest wartość zadania 10 mln zł.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek formalny zgłoszony przez starostę.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” opowiedziała się za przyjęciem wniosku w sprawie przerwania XXV sesji Rady Powiatu.

Po głosowaniu przewodniczący Rady ogłosił przerwę w obradach do 04 marca 2009 roku do godz. 16:00.

Po przerwie, dnia 04 marca 2009 r. o godz. 16:00 przewodniczący Rady wznowił obrady i stwierdził, że aktualnie w sesji uczestniczy 17 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Nieobecni radni: Włodzimierz Podzerek i Piotr Rogoziński.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Wrzesińskiego do projektu pn „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie powiatu wrzesińskiego i powiatu chodzieskiego" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013, Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna, Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.

Uzasadniając projekt uchwały Anna Wolska – Wróblewska naczelnik Wydziału Inwestycji i Mienia Powiatu powiedziała, że do dnia 06 marca 2009 roku istnieje możliwość składania wniosków o dofinansowanie zadań o charakterze termomodernizacyjnym o wartości powyżej 10 mln zł. Zadaniem tym zostanie objętych 5 obiektów: budynek Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących, budynki tego Zespołu wraz z salą gimnastyczną, budynek przy ul. Gnieźnieńskiej 29 we Wrześni i budynek Domu Pomocy Społecznej we Wrześni. Koszt tego przedsięwzięcia nie przekracza kwoty 10 mln i aby móc pozyskać środki z tego programu istnieje konieczność poszukania partnerów.

Tymi partnerami byłaby gmina Września, gmina Miłosław oraz powiat chodzieski, z którymi zostanie zawarte porozumienie w sprawie wspólnego pozyskania środków, które umożliwią realizację zaplanowanych zadań.

Po wyjaśnieniach naczelnika, przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

O głos poprosił radny E. Plewiński i pytał, jaki będzie całkowity koszt tego przedsięwzięcia.

Naczelnik A. Wolska – Wróblewska odpowiedziała, że jest przekroczony próg 10 mln zł, który jest niezbędny do złożenia wniosku i wynosi on 12 mln zł.

Następnie głos zabrał starosta D, Jaśniewicz nawiązał do swojej poprzedniej wypowiedzi odnośnie tego projektu uchwały i zaznaczył, że jest to przedsięwzięcie obarczone wieloma pułapkami i przeszkodami i dodał, że jest to składowa pracy kilku różnych podmiotów, zarówno tych, którzy biorą udział w tym projekcie, jak i również zespołu prowadzącego i pilotującego ten program. Prowadzenie tego projektu odkrywa coraz to nowe niekonsekwencje dotyczące pewnych uregulowań prawnych, jak i warunków na jakich Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska określa kryteria przystąpienia do tego programu.

Kryteria są dość uniwersalne, natomiast samorządy rządzą się określonymi przepisami i dotyczy to zarówno ustawy o samorządzie, jak i ustawy o finansach publicznych samorządów, stąd też, ten okres czasu, który upłynął od poprzedniego posiedzenia do dzisiaj.

Starosta podkreślił, że jest to praca dużego zespołu ludzi i do ostatniej chwili są doprecyzowywane poszczególne elementy całego programu. Z jednej strony dotyczy to uchwały, z drugiej strony całej inżynierii związanej z wieloletnim planem inwestycyjnym.

Na zakończenie starosta zaznaczył, że o wiele łatwiej jednej jednostce występować o środki, natomiast w tym przypadku równolegle występuje kilka podmiotów, a powiat wrzesiński pilotuje to całe przedsięwzięcie. Starosta dodał, że ma nadzieję, że po konsultacjach będzie możliwe przygotowanie dokumentów, które będą odpowiadały wymogom programu, do którego powiat przystępuje i w konsekwencji uda się pozyskać środki i zrealizować te zadania.

Do dyskusji włączył się radny B. Kruk i pytał ile pieniędzy musi wyłożyć powiat wrzesiński na realizację tego programu.

Odpowiedzi radnemu udzielił starosta D. Jaśniewicz mówiąc, że za chwilę skarbnik szczegółowo określi kwoty realizacji tego zadania. Zakłada się, że procentowo uda się uzyskać dofinansowanie w maksymalnej wysokości 85% całego programu. Minimalne dofinansowanie jest na poziomie 50%.

W związku z brakiem dalszych głosów, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do głosowania.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 168/XXV/2009 w sprawie przystąpienia Powiatu Wrzesińskiego do projektu pn „Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie powiatu wrzesińskiego i powiatu chodzieskiego" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013, Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna, Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej.

Po podjęciu uchwały o głos poprosiła A. Głowacka członek Zarządu i w oparciu o §35 Statutu Powiatu Wrzesińskiego zgłosiła wniosek formalny o przesunięcie kolejności punktów. Uzasadniając swój wniosek radna wyjaśniła, że pani skarbnik jeszcze uzgadnia szczegóły finansowe z firmą, która w imieniu powiatu wrzesińskiego będzie składać wniosek do tego programu. Radna A. Głowacka dodała, że złożoność tego problemu jest ogromna, tak jak wcześniej wspomniał starosta, uzgodnienia trwają od 26 lutego br. do dnia dzisiejszego i nadal trwa oczekiwanie na zatwierdzenie tego harmonogramu przez Warszawę.

W związku z powyższym radna A. Głowacka proponowała, aby przystąpić do realizacji punktu 11- Interpelacje i zapytania radnych i 12 – wolne głosy i wnioski, natomiast rozpatrzenie projektu uchwały przesunąć na koniec sesji.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z pytaniem, czy jest wniosek przeciwny.

Nikt z radnych nie zgłosił wniosku przeciwnego, w związku z czym przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnej A. Głowackiej o przesunięcie punktów porządku obrad.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” opowiedziała się za przyjęciem wniosku o przesunięcie punktów porządku obrad.

Przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 11 – interpelacje i zapytania radnych.

 

Ad. 11.

Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym do biura Rady nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.

Do zabrania głosu zgłosili się radna M. Taciak i radny E. Plewiński.

Zabierając głos radna M. Taciak zwróciła się do starosty z pytaniem, na jakim etapie jest wniosek, który został zgłoszony w miesiącu styczniu, a dotyczący wystąpienia do Zarządu Dróg Krajowych o rozważenie wykonania zatoczki dla taksówkarzy przy dworcu PKP.

Odpowiadając radnej starosta D. Jaśniewicz poinformował, że jest umówiony na spotkanie z dyrektorem i zanim wystosuje oficjalny wniosek chciałby ustalić pewne rzeczy, z tego względu, że obejmuje tereny o których mowa to tereny tzw. pasa drogowego drogi krajowej oraz teren, który jest własnością gminy Września obejmujący skwer pomiędzy budynkiem administracyjnym, a budynkiem dworca PKP, gdzie musiałaby być prawdopodobnie ingerencja i wejście w ten teren.

Następnie głos zabrał radny E. Plewiński i pytał o budynek oficyny po byłym gimnazjum w Kołaczkowie, czy przewidziane są remonty tego obiektu.

Starosta D. Jaśniewicz wyjaśnił, że Fundacja profesorów Juraszów jest zainteresowana przejęciem tego obiektu, Zarząd proponuje dzierżawę, chociaż spadkobiercy czynią starania dotyczące pewnych roszczeń co do majątku przejętego w ramach reformy rolnej. Całe przedsięwzięcie zatrzymało się w tej chwili na określeniu warunków sanitarnych, bo Fundacja nosi się z zamiarem ulokowania tam zakładu opiekuńczo – leczniczego, natomiast tego typu placówki wymagają określonych warunków sanitarnych i jeżeli się okaże, że adaptacja tego obiektu na ten właśnie cel będzie niemożliwa, wówczas cały projekt w zasadzie staje się bezcelowy. Starosta dodał, że spotkał się w ubiegłym tygodniu z reprezentantką rodziny Juraszów, która złożyła odpowiednie wnioski do Sanepidu o określenie warunków sanitarnych.

Zakładając, że ta działalność byłaby finansowana ze środków NFZ, to osiągnięcie wymaganych standardów jest kluczowe jeśli chodzi o tego typu przedsięwzięcia.

Jeśli chodzi o stan budynku, starosta odpowiedział, że zostaną podjęte prace zabezpieczające gzymsy, ponieważ to one są w najgorszym stanie. Kontynuując swoją wypowiedź starosta zaznaczył, że jeżeli przedsięwzięcie rodziny Juraszów nie mogłoby znaleźć realizacji, to dyrektor Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie , wnioskowałaby nad ewentualnym zagospodarowaniem tego obiektu na tzw. mieszkania chronione dla podopiecznych, którzy osiągnęli pełnoletniość. Na zakończenie starosta dodał, że te kwestie powinny rozstrzygnąć się w najbliższym czasie.

W związku z brakiem dalszych pytań, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad i przystąpił do realizacji punktu 12.

O godz. 16:30 na salę obrad przybył radny Piotr Rogoziński – zwiększając liczbę radnych biorących udział w posiedzeniu do 18.

 

Ad. 12.

W punkcie tym przewodniczący Rady poinformował radnych, że poprosił dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy o przygotowanie na tą sesję bieżącej informacji o stanie bezrobocia w powiecie wrzesińskim, po czym oddał głos dyrektorowi PUP Eugeniuszowi Wiśniewskiemu.

Dyrektor PUP E. Wiśniewski rozpoczynając swoją wypowiedź zwrócił uwagę na tendencję, jak istniała od 2003 roku, a mianowicie na wyraźny spadek bezrobocia, który do końca września 2008 roku obniżył się z 23,5 % do poniżej 10 %. Dyrektor dodał, że w pierwszych miesiącach każdego roku liczba bezrobotnych wzrasta i na koniec lutego 2009 roku wynosiła ona 3648 i zwiększyła się o 585 osób w porównaniu do grudnia 2008 roku. Stopa bezrobocia dla powiatu wrzesińskiego na koniec stycznia 2009 roku wynosiła 11,9 %, co oznacza wzrost o 1,1 % w stosunku do grudnia ubiegłego roku.

Przyczyną wzrostu bezrobocia w powiecie wrzesińskim była wzmożona rejestracja osób zwłaszcza po wygaśnięciu umów o pracę na czas określony, głównie z agencji pracy tymczasowej firmy ADECO, jak również rejestracja osób z umów 3 miesięcznych, zakończenie prac sezonowych różnych branż np. budowlanych oraz wypowiedzenia przez pracodawców – głównie MIKON, a także rejestracja osób po zakończeniu programów aktywizujących oraz po odbyciu służby wojskowej.

Duży wpływ na rejestrację w styczniu miały zmiany przepisów o ubezpieczeniu zdrowotnym.

W styczniu i lutym br., zarejestrowało się 1239 bezrobotnych, a wyrejestrowano 654, z czego 430 z tytułu podjęcia pracy, skierowania na szkolenia, przygotowania zawodowe lub staż. Liczba bezrobotnych kobiet ma koniec lutego wynosiła 2158 i zwiększyła się o 150 osób, natomiast w ujęciu procentowym udział kobiet się znacznie zmniejsza i wynosi 59 % w stosunku do ogółu bezrobotnych. W styczniu i lutym liczba osób pobierających zasiłek dla bezrobotnych wzrosła z 450 do 627, jak również pobierających dodatek aktywizacyjny z 23 do 35. W styczniu br. do urzędu pracy nie wpłynęły informacje na temat zamiaru zwolnień grupowych, jednakże wiadomo, że poważny kryzys przeżywa firma odzieżowa MIKON w Miłosławiu. Produkcja ponownie ruszyła i w styczniu firma ta zwolniła około 100 osób, ale złożyła ofertę zatrudnienia ponownie tych samych osób, w wyniku czego zostało do pracy skierowanych 75 osób, będących uprzednio pracownikami tego przedsiębiorstwa i z tej grupy 9 osób podjęło pracę, natomiast pozostali mają szansę na podjęcie pracy w marcu.

24 lutego wpłynęło zawiadomienie o zamiarze zwolnienia grupowego 31 pracowników w firmie PADEM, która zaprzestała produkcji w sierpniu ubiegłego roku, jednak dopiero po ustanowieniu przez sąd kuratora, możliwe było rozpoczęcie postępowania likwidacyjnego.

Dyrektor zaznaczył, że na wypadek zwolnień grupowych PUP posiada program, który przewiduje różnego rodzaju działania wspomagające i musi zabezpieczyć środki na wypłaty zasiłków dla bezrobotnych.

W styczniu i w lutym każdego roku jest zawsze mniej ofert , w ubiegłym roku było 170 ofert , w roku bieżącym 169. Wydano 700 skierowań do pracy, najwięcej ofert zgłaszano w zawodzie szwaczek, prasowaczek i sprzedawców. PUP prowadzi także działania informacyjne dotyczące pracy również za granicą, gdzie poszukuje się głównie operatorów maszyn, pracowników budowlanych, elektryków, lekarzy, pielęgniarek, pracowników obsługi hotelarskiej i gastronomicznej oraz opiekunów do osób starszych i niepełnosprawnych. Prowadzone są działania wspomagające i aktywizujące bezrobotnych, doradcy zawodowi udzielili 267 informacji zawodowych, ponad 300 porad zawodowych, jak i również prowadzone są szkolenia na temat sytuacji na rynku pracy, które odbywają się w Klubie Pracy. Do końca lutego, dzięki środkom z Funduszu Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego zostało zaktywizowanych 385 osób. W bieżącym roku kontynuowane są projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał ludzki - finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, jak i również działania z Funduszu Pracy podjęte pod koniec roku 2008. Dyrektor poinformował, że powiat wrzesiński otrzyma kwotę 2.674.500,- zł na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu i jest to mniej o ponad 260.000,- zł, aniżeli w roku ubiegłym. Propozycja podziału tych środków zostanie przedstawiona jutro na posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia. Po ogłoszeniu przez Wojewódzki Urząd Pracy konkursu w ramach działania 6.1, 2, będą opracowane kolejne projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego, które pozwolą na zwiększenie posiadanych środków finansowych. W planie jest także przystąpienie do corocznej edycji Programu „Rowy” finansowanej ze środków marszałka województwa wielkopolskiego. Na zakończenie swojej wypowiedzi dyrektor PUP poinformował, że w związku ze zmianą przepisów ustawy, która weszła w życie 01.02.2009 r., wojewódzkie urzędy pracy nie mogą dofinansowywać tych działań z rezerwy samorządów wojewódzkich na realizację programów regionalnych m.in. „rowy” i w związku z tym sytuacja taka uniemożliwia również ubieganie się przez urzędy pracy o dodatkowe środki z rezerwy Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
Warunkiem złożenia wniosku jest wykorzystanie środków otrzymanych w ramach algorytmu oraz środków z rezerwy samorządów wojewódzkich.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad przedstawionym materiałem.

W dyskusji udział wzięli według kolejności zabierania głosu: starosta D. Jaśniewicz , radna A. Głowacka, radna M. Taciak, radny J. Szafarek, radny B. Kruk, radna T. Waszak.

Zabierając głos starosta D. Jaśniewicz pytał ile osób jest zaangażowanych w aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu i ile osób jest objętych tymi programami oraz prosił dyrektora o kilka słów wyjaśnienia na czym polegają zmiany w ustawie o ubezpieczeniu zdrowotnym, które skłaniają mieszkańców do rejestrowania się i uzyskiwania statusu osób bezrobotnych.

Odpowiadając na pytanie starosty dyrektor PUP E. Wiśniewski powiedział, że programami, które zostały uruchomione w roku ubiegłym objętych jest 385 osób: na pracach interwencyjnych – 12 osób, na robotach publicznych – 2 osoby, przygotowaniem zawodowym objętych jest 114 osób, stażami – 247, z czego 205 osób z 2008 roku, przeszkolonych zostało 8 osób i z refundacji kosztów wyposażenia i dostosowania stanowiska pracy skorzystały 2 osoby w ramach umów z 2008 r. Jeśli chodzi o drugą kwestię na którą wskazał starosta, to wskutek błędnej interpretacji zmian przez niektórych pracodawców i instytucji, w miesiącu styczniu br. nasiliła się rejestracja osób bezrobotnych z tego względu, że od tego roku urząd pracy za wszystkich bezrobotnych opłaca składkę zdrowotną, ale w niczym nie przeszkadza, żeby osoby poniżej 25 roku życia, uczące się miały obowiązek zarejestrowania się w urzędzie pracy.

Kończąc dyrektor dodał, że ustawa o promocji zatrudnienia i sytuacji na rynku pracy ma zupełnie inne zadanie, osoba zarejestrowana musi być gotowa do podjęcia pracy, ustawa nie ma charakteru ochronnego.

Następnie głos zabrała radna A. Głowacka i prosiła o wyjaśnienie, co to znaczy dodatek aktywizacyjny oraz przekazała uwagi z zebrań mieszkańców w Czeszewie – dlaczego PUP kieruje ludzi z powrotem do Mikonu tj. do firmy, która nie wypłaca wynagrodzenia, propozycja Mikonu była taka, że zatrudni bezrobotnych na ½ etatu i na umowy na czas określony, co nie upoważnia do pobierania zasiłku.

Radna zaznaczyła, że nie sprawdzała przepisów jakie obowiązują w tych sprawach, tylko informuje dyrektora o wymienionych wyżej kwestiach.

Jeśli chodzi o pytanie pierwsze dyrektor PUP wyjaśnił, że zasiłek aktywizacyjny jest wypłacany osobie bezrobotnej, pobierającej zasiłek dla bezrobotnych która sama znajdzie i podejmie pracę, nie czekając aż urzędnik wskaże i skieruje na konkretne stanowisko. Dodatek ten wynosi 50 % wysokości zasiłku dla bezrobotnych i wypłacany jest przez połowę okresu, który przysługiwałby bezrobotnemu.

Radny B. Kruk pytał, czy ten dodatek aktywizacyjny przysługuje pracownikowi, który zakończył przygotowanie zawodowe.

Dyrektor PUP odpowiedział, że wypłacany jest on tylko osobom, które są w trakcie pobierania zasiłku dla bezrobotnych. Osoby po stażach i przygotowaniach zawodowych nie zyskują prawa do wypłaty zasiłku dla bezrobotnych. Jeśli chodzi o pytanie radnej Głowackiej dotyczące kierowania pracowników do Mikonu, dyrektor odpowiedział, że urząd pracy pomaga bezrobotnym w znalezieniu pracy, jak i pracodawcy w znalezieniu pracowników. Właściciel firmy Mikon zgłaszał chęć, że chciałby wycofać wypowiedzenia dla części załogi. Jednak żeby PUP mógł skierować ludzi do pracy, firma musiała złożyć zgodnie z procedurą ofertę pracy. Właściciel formy Mikon był zainteresowany przyjęciem do pracy ludzi, którzy u niego dotąd pracowali. Część osób ponownie podjęło pracę w Mikonie, otrzymali oni umowy na okres 10 lat, natomiast, jeżeli pracownicy nie dostają wynagrodzeń, to od tego nie jest urząd pracy tylko sąd pracy.

Do dyskusji włączyła się radna M. Taciak zwróciła się z pytaniem, czy urząd dysponuje środkami finansowymi, żeby dokonywać skierowań na staże.

Dyrektor PUP zwrócił uwagę, że mówił wcześniej o tym, że zarząd województwa wielkopolskiego podzielił środki Funduszu Pracy pomiędzy jednostki samorządu powiatowego i powiat wrzesiński otrzymał na ten rok wg algorytmu 2.674.500,- zł.

Duża część środków została zaangażowana w program przygotowania zawodowego, a spowodowane to było tym, że ustawa, która ma wejść z dniem 01 lutego br. nie przewiduje już przygotowań zawodowych w takiej formie. Przygotowania zawodowe i staże zostały zastąpione określeniem staży i są kierowane do grupy poniżej 25 roku życia, długotrwale bezrobotnych, samotnie wychowujących dzieci, bez kwalifikacji, bez wykształcenia średniego, tak, że w zasadzie prawie wszyscy będą mogli być objęci tym programem.

Duży wpływ na wysokość środków ma efektywność tych programów i wymagane jest, żeby po tych stażach było zatrudnienie i im większa jest efektywność, tym większa szansa na środki w roku następnym. Z Funduszu Pracy urząd może zorganizować około 100 staży, natomiast z Europejskiego Funduszu Społecznego urząd będzie się starał o następne środki na staże, szkolenia i uruchomienie własnych działalności gospodarczych.

Radny J. Szafarek poruszył problem nieczystości związanej z likwidacją koszy do segregacji odpadów i zawieszeniu funduszu na akcję „rowy”. radny dodał, że niektórzy mieszkańcy wiosek znaleźli sobie nowe miejsca na odpady, a mianowicie rowy przy drogach powiatowych. Radny pytał, czy jest szansa na odblokowanie tych pieniędzy, jeżeli tak, to w jakim czasie by się to odbyło.

Dyrektor PUP odpowiedział, że musi być nowelizacja tej ustawy, która weszła w życie 01 lutego br., brak tego uregulowania powoduje, że PUP nie może w ogóle niektórych działań realizować i zwrócił uwagę, że dużo rozporządzeń brakuje, żeby można realizować zapisy ustawy. Dyrektor dodał, że jeśli chodzi o Kołaczkowo, to nie składało dużego zapotrzebowania na akcję „rowy”, natomiast tę akcję organizuje gmina, nie powiat.

Ponownie o głos poprosił radny B. Kruk i pytał, czy jeśli bezrobotny , który w firmie Mikon znajdzie ponownie pracę i będzie pobierał zasiłek aktywizacyjny, a firma za pół roku zawiesi działalność, to czy jemu będzie przysługiwał zasiłek dla bezrobotnych.

Dyrektor PUP wyjaśnił, że ci pracownicy, którzy sami wrócili do firmy nie mają prawa do zasiłku aktywizacyjnego.

Radny B. Kruk kontynuując pytał, że jeśli bezrobotny znajdzie pracę w innej firmie i będzie miał dodatek aktywizacyjny, ale ta firma po pół roku zawiesi działalność, to czy będzie się należał zasiłek dla bezrobotnych.

Dyrektor PUP odpowiedział , że tak, ale musiałby zarejestrować się w ciągu 14 dni, wówczas nastąpi kontynuacja wypłaty zasiłku dla bezrobotnych.

Ponownie zabierając głos radny B. Kruk pytał, czy bezwzględnie jest przestrzegany fakt, że po stażu i przygotowaniu zawodowym pracodawca musi zatrudnić, a jeżeli nie zatrudni, to czy jest oczywiste, że nie dostanie już stażysty.

Dyrektor PUP wyjaśnił, że jeżeli wniosków będzie dużo, a zawsze jest ich bardzo dużo, to urząd w pierwszej kolejności będzie kierował bezrobotnych tam, gdzie mają szansę na dalsze zatrudnienie. Takie instytucje, jak sądy, czy samorządy nie mogą zagwarantować, że nastąpi zatrudnienie stażystów, ale osoby po stażach w tych instytucjach, pomimo, że nie znajdą tam zatrudnienia, to mają łatwiejszy start i są zatrudniani w innych firmach. Jeżeli środków jest mało, to można pracodawców wybierać, natomiast jeżeli jest ich dużo, to trzeba je w danym roku wykorzystać, jednak wszystko zależy, z jakiego projektu bezrobotni są kierowani.

Następnie głos zabrała radna T. Waszak i wróciła w swojej wypowiedzi do zatrudnienia w firmie Mikon i zwróciła uwagę, że większość zwolnionych pracowników, to kobiety powyżej 50 roku życia i one nie wróciły do tej firmy, ponieważ właściciel firmy nie wypłacił im wynagrodzenia za ostatnie miesiące roku 2008. Radna zaznaczyła, że te osoby pozostają bez środków do życia i do tego jeszcze czekają do kwietnia, żeby zarejestrować się w urzędzie pracy. Radna pytała w związku z tym, jakie przepisy regulują te kwestie oraz jak można tym osobom pomóc. Gros z tych osób po odebraniu zasiłku dla bezrobotnych ma szansę dotrwać do wieku emerytalnego, natomiast pozostałe osoby są w tragicznej sytuacji.

Dyrektor PUP odpowiedział, że w sytuacji bardzo tragicznej te osoby powinny zwrócić się do opieki społecznej. Jeśli chodzi o rejestrację w urzędzie pracy, to panie te czekają do miesiąca kwietnia dlatego, że za skrócony do jednego miesiąca okres wypowiedzenia przez pracodawcę powinny otrzymać odszkodowanie i w przypadku rejestracji w urzędzie pracy o te dwa miesiące byłby skrócony okres pobierania zasiłku dla bezrobotnych. Rejestracja w kwietniu spowoduje wypłatę pełnego zasiłku.

Dyrektor zwrócił uwagę, że osoby te zostały przez pracowników urzędu pracy o tym informowane, stąd taka jest ich decyzja i dodał, że jeśli chodzi o te osoby po pięćdziesiątce, to one nie były kierowane z powrotem do firmy Mikon.

Ponownie głos zabrała radna T. Waszak mówiąc, że osoby te nie mają w tym czasie opłacanych żadnych ubezpieczeń, firma Mikon nie opłaca, a z urzędu też nie, bo się nie zarejestrowały.

Dyrektor PUP zgodził się z radną, że jest to sytuacja dramatyczna, ale decyzja o rejestracji należy tylko i wyłącznie do tych osób, ustawodawca przewiduje różne możliwości, można się zarejestrować i zasiłek pobierać krócej lub nie rejestrować się, kiedy to małżonek ma możliwość zgłoszenia do ubezpieczenia.

Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i ogłosił przerwę w obradach do momentu przybycia skarbnika Powiatu.

O godz. 17:20 przewodniczący Rady wznowił obrady – liczba radnych biorących udział w posiedzeniu – 18.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2009 rok.

Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz poinformował o propozycji wprowadzenia przez Zarząd autopoprawki – załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Skarbnik powiatu B. Walkowiak poinformowała, że zmiany wprowadzone autopoprawką wyniknęły w trakcie przerwy międzysesyjnej i dotyczą zwiększenia dochodów o kwotę 744.935,00 z tytułu dotacji rozwojowej na realizację projektu pn.: Program aktywizacji społecznej i zawodowej „Bądźmy aktywni” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kwocie 701.357,00 zł oraz dotacji rozwojowej na realizację projektu pn. „Efektywna edukacja to wysoka zdolność do zatrudnienia” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – w kwocie 43.578,00 zł są to środki niewykorzystane z roku ubiegłego. Skarbnik dodała, że pierwszy program będzie realizowany w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, a drugi w starostwie powiatowym w wydziale oświaty.

Ponadto skarbnik poinformowała o zmianie w załączniku nr 4 uchwały budżetowej dotyczącej Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i zaznaczyła, że łączna kwota wydatków nie zmienia się, natomiast zmiany następują tylko pomiędzy zadaniami.

Następnie skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie powiatu.

Z uwagi na brak pytań, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do procedury przegłosowania autopoprawki Zarządu.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd.

Następnie przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 169/XXV/2009 w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na rok 2009.

Po podjęciu uchwały przewodniczący Rady udzielił głosu staroście D. Jaśniewiczowi.

Starosta podziękował radnym za wytrwałość i zgodność w działaniu przy realizacji punktu dotyczącego termomodernizacji, a także za współpracę wydziałów finansowego, wydziału inwestycji i mienia a także wydziałowi rozwoju lokalnego i funduszy europejskich.

Podziękowania wszystkim pracownikom, którzy brali udział w tworzeniu projektu złożył również przewodniczący Rady.

Następnie przewodniczący Rady poinformował o terminie XXVI sesji, która planowana jest 24 marca br. o godz. 16:00.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, przewodniczący Rady o godz. 17:30 zamknął XXV sesję Rady Powiatu we Wrześni.

 

 

Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (30/03/2009 10:35:12)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (08/04/2009 14:42:43)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (08/04/2009 14:42:43)
Lista wiadomości
Protokół nr XXXIV / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni z dnia 29.12.2009 r.
Protokół nr XXXIII / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni z dnia 8.12.2009 r.
Protokół nr XXXII / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.10.2009 r.
Protokół nr XXXI / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 24.09.2009 r.
Protokół nr XXX / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 3.09.2009 r.
Protokół nr XXIX / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.06.2009 r.
Protokół nr XXVIII / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 22.05.2009 r.
Protokół nr XXVII / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 24.04.2009 r.
Protokół nr XXVI / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 24.03.2009 r.
Protokół nr XXV / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 26.02.2009 r.
Protokół nr XXIV / 2009
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 22.01.2009 r.