AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2005 (II kadencja)

Protokół nr XXXVII / 2005

Protokół nr XXXVII/2005

z Sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 20.12.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni


Przewodniczący Rady Tadeusz Świątkiewicz o godz. 1500 otworzył XXXVII Sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i gości Przewodniczący oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 17 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Szczególnym akcentem XXXVII Sesji było przekazanie Przewodniczącemu Rady przez harcerzy z ZHP Betlejemskiego Światła Pokoju. Arkadiusz Nowak przekazując Betlejemskie Światło Pokoju Przewodniczącemu Rady powiedział: „Panie Przewodniczący, Panie Starosto, Państwo Radni, otóż mamy zaszczyt, honor i niezwykłą przyjemność, przekazać dzisiaj jako harcerze Betlejemskie Światło Pokoju, które przebyło długą drogę, aż w końcu dotarło i do nas i mamy ten zaszczyt przekazać Panu, jako Przewodniczącemu Rady Powiatu właśnie to Światło. Nie jest z naszej strony żadna złośliwość, że właśnie przed Sesją wręczamy Światło Pokoju, wręcz przeciwnie, liczymy na to, że Pokój właśnie zagości na obradach, jak i w Państwa sercach, abyśmy i my mogli na tym Pokoju skorzystać.” Przewodniczący Rady podziękował harcerzom i powiedział, że jest to bardzo miły akcent, który pomoże w przygotowaniu się do Świąt i dzięki Niemu będzie można liczyć na godne, zdrowe i spokojne Święta Bożego Narodzenia. Kontynuując obrady Przewodniczacy Rady poinformował, że na salę obrad przybył radny A. Szablikowski, w związku z czym liczba radnych biorących udział w posiedzeniu wynosi 18.

Ad. 2.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokoły z XXXV i XXXVI Sesji zostały sporządzone w terminie przewidzianym Statucie Powiatu Wrzesińskiego i były do wglądu w biurze Rady oraz, że radni nie wnieśli żadnych uwag do tych protokołów.
Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie protokołów z XXXV i XXXVI Sesji..

Protokoły z XXXV i XXXVI Sesji Rady Powiatu we Wrześni zostały przez radnych przyjęte jednogłośnie – 18 głosami „za”, przy 0 głosów ”przeciwnych” i 0 głosów „wstrzymujących”.

Ad.3.
Przewodniczący Rady
przedstawił radnym następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołów z obrad XXXV i XXXVI Sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

  6. Sprawozdanie z wykonania Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Wrzesińskiego na lata 2004-2006 do 30 września 2005 r.

  7. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 149/XXII/2004 r. z dnia 29 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Wrzesińskiego na lata 2004-2006,

b) uchwalenia Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2005-2008,

c) uchwalenia Programu Współpracy Powiatu z Organizacjami Pozarządowymi oraz Innymi Podmiotami Prowadzącymi Działalność Pożytku Publicznego na rok 2006,

d) podjęcia przez Zarząd Powiatu działań zmierzających do modernizacji i rozbudowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej we Wrześni,

e) ustalenia wykazu wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego 2005,

f) zmieniająca uchwałę nr 191/XXVIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 16.03.2005 r. w sprawie udzielenia dotacji parafiom Kościoła Katolickiego z terenu Powiatu Wrzesińskiego na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy kościołach stanowiących zabytki wpisane do rejestru zabytków,

g) zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2005 rok.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  2. Wolne głosy i wnioski.

  3. Zamknięcie obrad.

Z uwagi na to, że radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad, Przewodniczący Rady przystąpił do jego realizacji.

Ad. 4.

W punkcie tym Przewodniczący Rady przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym od 24.11.2005 r do 20.12.2005 r. – załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Na zakończenie Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy są uwagi lub pytania w związku z przedłożoną informacją.

 

Ad. 5.

Przewodniczący Zarządu przedstawił sprawozdanie o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z realizacji z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym – załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Zarządu uzupełnił swoją wypowiedź mówiąc, że w omawianym okresie 18 listopada br. odbył się Turniej służb mundurowych, który wygrały służby leśne, dokonany został odbiór kotłowni w ZST i O, a także w tym dniu odbyła się konferencja dotycząca „Zapobiegania demoralizacji nieletnich”. 21 listopada br. nastąpił odbiór elewacji w LO, 24 listopada br. odbyła się Sesja dotycząca restrukturyzacji SP ZOZ we Wrześni, 28.11 br. podpisanie umowy użyczenia pałacu w Zielińcu, otwarcie oddziału dziecięcego po remoncie w szpitalu powiatowym. W tym okresie miała miejsce także posiedzenie Rady Wierzycieli TONSILU, na której zapoznano się z pracami zmierzającymi do wyceny nieruchomości masy upadłościowej TONSILU w dniu 5 grudnia w Rokosowie odbyło się szkolenie organizowane przez Wydział Oświaty - warsztaty dla dyrektorów placówek oświatowych, 9 grudnia br. obradowała Rada Społeczne SP ZOZ, 11 grudnia br. odbyła się prezentacja kulturalna Powiatu, był to program prezentowany na prezentacjach średzkich, w okresie letnim także tutaj w Miłosławiu w Centrum Kultury odbyła się prezentacja samych wykonawców.
W dniu 5 grudnia br. do nowej siedziby przeprowadził się Powiatowy Urząd Pracy, jeśli chodzi o prace remontowe, to zakończona została adaptacja pomieszczeń na poddaszu Starostwa Powiatowego, gdzie zostały przeniesione służby finansowe, zakończone zostały także prace remontowe w Domu Pomocy Społecznej. Po wcześniejszej adaptacji poddasza przeniesiono tam administrację DPS, zakończyły się także prace remontowe łazienek oraz pomieszczeń piwnicznych na potrzeby rehabilitacyjne w ramach działania DPS, Środowiskowego Domu Samopomocy oraz realizowanego wspólnie z gminą Domu Środowiskowego. Swoją siedzibę także przeniósł Zespół do Spraw Orzekania Niepełnosprawności. Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania Niepełnosprawności w wyniku przeprowadzonej kontroli ocenił warunki funkcjonowania za wzorcowe. Ponadto odbyło się przekazanie 5, a w zasadzie 6 samochodów policyjnych, które współfinansowane były przez Powiat i gminy Miłosław i Pyzdry. Dwa samochody przydzielono do Miłosławia, jeden do Pyzdr i trzy do Komendy we Wrześni. Ze względu na to, że była to największa liczba samochodów sponsorowanych przez samorządy w województwie wielkopolskim, Komendant Wojewódzki dokupił jeszcze jeden samochód, tak, że Komenda we Wrześni otrzymała w sumie trzy samochody.

W trakcie wypowiedzi Starosty, na salę obrad przybył radny T. Chromiński, powiększając liczbę radnych biorących udział w posiedzeniu do 19. Przewodniczący Rady zapytał radnych, czy są pytania w związku z przedstawioną informacją. Z uwagi na brak pytań, Przewodniczący przystąpił do realizacji punktu 6 porządku obrad.

 

Ad. 6.

Sprawozdanie z wykonania Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Wrzesińskiego na lata 2004-2006 do 30 września 2005 r. przedstawił A. Jasinski Naczelnik Wydziału Organizacyjno – Prawnego - załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

W dalszej części posiedzenia, Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad przedstawionym sprawozdaniem.
Z uwagi na brak głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i stwierdził, że sprawozdanie zostało przyjęte przez aklamację.

 

Ad. 7.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 149/XXII/2004 r. z dnia 29 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Wrzesińskiego na lata 2004-2006.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad powyższym projektem uchwały.

W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do procedury głosowania.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 243/XXXVII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 149/XXII/2004 r. z dnia 29 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Wrzesińskiego na lata 2004-2006.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2005-2008.
Wyjaśnień dotyczących powyższego projektu uchwały udzielił W. Mól dyrektor PCPR we Wrześni mówiąc, że Program ten jest zgodny z uchwaloną przez Radę Powiatu Strategią Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Wrzesińskim na lata 2004-2015 i ma on na celu utworzenie systemu wsparcia dla rodzin będących w kryzysie w przemocy
w rodzinie. W dalszej części wypowiedzi dyrektor poinformował, że w momencie opracowania Programu nie weszła w życie ustawa o Przemocy w Rodzinie, dlatego też nie została ujęta w Strategii w punkcie zawierającym podstawy prawne..

W związku z tym, że ustawa ta weszła w życie 20 listopada 2005 r., to zdaniem dyrektora dobrze było by, aby tekst tej ustawy był wpisany w Program. Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad powyższym projektem uchwały i dodał, że na stronie 4 w punkcie II Programu wymienione są podstawy prawne i zaproponował, aby przyjąć to jako uzupełnienie administracyjne do projektu uchwały i w ostatniej pozycji dopisać jako podstawę prawną tę ustawę. Radni nie podjęli dyskusji nad powyższym projektem uchwały, w związku z czym, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do procedury głosowania.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 244/XXXVII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie uchwalenia Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2005-2008.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Powiatu z Organizacjami Pozarządowymi oraz Innymi Podmiotami Prowadzącymi Działalność Pożytku Publicznego na rok 2006.

Przewodniczący Rady poprosił J. Sznurę Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich i Ochrony Zdrowia o zabranie głosu tytułem uzasadnienia podjęcia uchwały.

J. Sznura wyjaśnił, że ustawa z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nakłada na organy administracji publicznej obowiązek współpracy z organizacjami pozarządowymi przy realizacji zadań publicznych będących w zakresie tych organów. Naczelnik dodał, że przy opracowywaniu przedkładanego projektu Programu wykorzystano wnioski i propozycje poszczególnych wydziałów Starostwa oraz organizacji pozarządowych nadesłanych do 31 października br. W sprawie dotychczasowej współpracy z samorządem powiatowy w formie pisemnej wypowiedziało się 25 organizacji, a około 19 zgłosiło swoje uwagi podczas spotkania w Starostwie Powiatowym w dniu 16 listopada 2005 r.

Po wyjaśnieniach Naczelnika, Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad powyższym projektem uchwały.

Radny M. Łosiński nawiązał do wypowiedzi Naczelnika J. Sznury mówiąc, że Naczelnik wspomniał o tym, że wzięto pod uwagę wnioski organizacji pozarządowych, natomiast na posiedzeniu Komisji Budżetowej na zadane pytanie, pani Skarbnik Powiatu odpowiedziała, że w budżecie Powiatu na rok 2006 nie zapewniono żadnych środków na razie na ten Program. Radny pytał, kiedy będą mogły być zaplanowane środki finansowe i kiedy będą zrealizowane te wnioski.

Przewodniczący Rady poprosił Skarbnika Powiatu o udzielenie odpowiedzi.
K. Ambrożak Skarbnik Powiatu odpowiedziała, że uzupełnieniem do autopoprawki zostaną wprowadzone dotacje dla organizacji pozarządowych po 30.000,- zł na zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu i z zakresu kultury.

Radny M. Łosiński zapytał, czy ta kwota 30.000,- zł będzie przeznaczona na każdy z tych projektów, czy będzie to kwota łącznie na wszystkie projekty.
K. Ambrożak odpowiedziała, że łączna kwota na te zadania będzie wynosić 60.000,- zł.
Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do procedury głosowania.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 245/XXXVII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Powiatu z Organizacjami Pozarządowymi oraz Innymi Podmiotami Prowadzącymi Działalność Pożytku Publicznego na rok 2006.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie podjęcia przez Zarząd Powiatu działań zmierzających do modernizacji i rozbudowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej we Wrześni.

Przed otwarciem dyskusji, Przewodniczący Rady poinformował, że projekt ten jest konsekwencją XXXVI Sesji Rady Powiatu poświęconej sprawom modernizacji i rozbudowy szpitala powiatowego we Wrześni

Radna A. Kostrzewska stwierdziła, że ta kwestia była szeroko dyskutowana w Zespole Konsultacyjnym do spraw restrukturyzacji SP ZOZ we Wrześni.

W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 246/XXXVII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie podjęcia przez Zarząd Powiatu działań zmierzających do modernizacji i rozbudowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
we Wrześni.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego 2005.

Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Skarbnika Powiatu i wyjaśnienie jaka jest potrzeba podjęcia przez Radę powyższej uchwały.

K. Ambrożak Skarbnik Powiatu wyjaśniła, że w budżecie Powiatu na rok bieżący zaplanowane są środki na zakup samochodu dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej i dotację dla SP ZOZ na termomodernizację szpitala. Te dwa zadania zostały rozpoczęte w roku bieżącym, natomiast zakończenie zadań nastąpi w roku następnym.
W związku z tym , że zakup samochodu i zapłata za niego przypadnie w I kwartale 2006 roku, realizacja termomodernizacji nastąpi także w roku 2006, to wydatki te traktuje się jako wydatki nie wygasające i przeznacza się do wykonania w roku następnym.

Przed otwarciem dyskusji, Przewodniczący Rady odczytał treść wniosku, jaki został przyjęty na posiedzeniu Komisji Budżetowej w dniu 19 grudnia 2005 r. – załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Zarządu D. Jaśniewicza o ustosunkowanie się do powyższego wniosku.

Starosta D, Jaśniewicz zabierając głos powiedział, że zdanie realizowane będzie z początkiem roku i zapłata za wóz strażacki z podnośnikiem nastąpi w styczniu 2006 r. oraz wskazał dwie możliwości realizowania zdania, a mianowicie zaproponowany projekt uchwały ustalający środki nie wygasające lub wprowadzenie środków do przyszłorocznego budżetu po dokonaniu sprawozdania z wykonania budżetu, bilansu, dokonania zmian w budżecie, co wiąże się z oddaleniem terminu realizacji zadania. Starosta zaznaczył, że taka forma jest zaakceptowana i wskazana jest przez Regionalną Izbę Obrachunkową jako forma możliwości realizacji zadania, które przechodzi z jednego roku na następny. Starosta ustosunkował się także do zarzutów, że nie będzie możliwości skontrolowania tych środków mówiąc, że Komisja Rewizyjna może przyjąć w swoim planie pracy kontrolę tych wydatków i dodał, że jest to tylko forma finansowo – prawna dająca możliwość płynnej realizacji zadania.
Przewodniczący Rady zapytał Skarbnika Powiatu, czy chciałaby uzupełnić wypowiedź Starosty.
K. Ambrożak zgodziła się z wypowiedzią Starosty mówiąc, że nie istnieje trzecia możliwość realizacji tego zadania.

Następnie głos zabrał radny M. Łosiński mówiąc, że na posiedzeniu Komisji Budżetowej dość długo toczyła się dyskusja, w której zwrócono uwagę na kilka kwestii. Radny stwierdził, że możliwe, że nie ma innej drogi realizacji jeśli chodzi o budżet na rok 2005, natomiast w dyskusji chodziło o budżet na rok 2006. Cyt. : „po raz pierwszy od 7 lat Zarząd występuje z propozycją akrobatycznej zmiany w budżecie, na tyle akrobatycznej, że aż nielogicznej z punktu widzenia przejrzystości budżetu na 2006 rok z uwagi na to, że najprostszym rozwiązaniem było by wprowadzenie jako osobnej pozycji w zakupie inwestycyjnym samochodu i w inwestycjach kwoty przeznaczonej na termomodernizację. Wtedy każdy z radnych i każdy z mieszkańców widzi tą kwotę zapisana w budżecie i można ją wówczas kontrolować. Nie jestem do końca przekonany co do słuszności wypowiedzi pana Starosty, dotyczący, że można w każdej chwili kontrolować, ponieważ jeśli chodzi o kontrole budżetu 2004 roku nie mógł być kontrolowany, ponieważ zdaniem Przewodniczącego Rady po udzieleniu Zarządowi absolutorium budżet nie może być kontrolowany. W związku z tym zapis ten powoduje, że w budżecie z 2006 r. nie będzie zapisane blisko 1.000.000 zł zapisane po stronie wydatków, a będzie zapisane w 2005 r. Sytuację będziemy mieli taką, że w ustawowym terminie do końca marca musimy przyjąć absolutorium dla Zarządu, albo nie. Z tej uchwały wynika, że wydatkowane kwoty na termomodernizację są przewidziane na dzień 21 października 2006 rok, czyli już po udzieleniu absolutorium za 2005 r.”
Radny stwierdził także, że są prostsze zapisy od tych, które proponuje Zarząd i prosił, aby radni wprowadzili do budżetu tą kwotę 1.000.000,- zł, ponieważ zdaniem radnego zapis taki jest przejrzysty. Na zakończenie swojej wypowiedzi radny dodał, że na posiedzeniu Komisji Budżetowej Skarbnik Powiatu wspomniała, że jest możliwość wprowadzenia do budżetu zwiększenia kwoty przychodów i wprowadzenie tych środków normalną drogą, tym bardziej, że zadanie dotyczące zakupu samochodu dla KP PSP nie zostało rozpoczęte i ta kwota w ogóle nie została wydatkowana, natomiast wydatkowanie 10% na projekt termomodernizacji z kwoty 800.000,- zł trudno uznać za rozpoczęcie zadania z zakończeniem w roku 2006.

Następnie głos zabrał radny E. Plewiński i stwierdził, że w części zgadza się z wypowiedzią przedmówcy i dodał, że dużo mówiło się o programie termomodernizacji szpitala i zostały na ten cel przeznaczone środki w wysokości 800.000,- zł, z czego ponad 70.000,- zł zostało wydatkowane na opracowanie projektu i w zwiazku z tym pytał Starostę, co przeszkadzało dyrektorowi SP ZOZ Z. Przybylskiemu zrobić wymianę choćby pokrycia dachowego, jak to zostało ujęte w udostępnionej specyfikacji.

Odpowiedzi na pytania radnych udzielił Starosta D. Jaśniewicz i w pierwszej kolejności ustosunkował się do zapytania radnego E. Plewińskiego mówiąc, że na ostatniej Sesji złożył wyjaśnienia dotyczące zasady konstruowania planu finansowego wykonania termomodernizacji szpitala i była możliwość wymiany dachu z tych środków, które Powiat na to przeznaczył, tylko wówczas wydatkowane środki byłyby tylko środkami własnymi Powiatu, nie wspomaganymi żadnymi środkami z zewnątrz. Program termomodernizacji szpitala za ponad 4.000.000,- zł, który obejmuje wymianę dachu, ocieplenie, solary, wymianę okien, elewację, wymianę centralnego ogrzewania i kotłowni ma szansę być realizowany przy współudziale Powiatu w kwocie 800.000,- zł. Starosta zaznaczył także, że związane jest to z przeprowadzeniem określonych procedur przetargowych i bardziej racjonalne jest takie rozwiązanie, ponieważ w roku 2006 musiałaby być wydatkowana następna kwota do programu termomodernizacji szpitala na pozostałe zadania, aby je zrealizować.
Kontynuując Starosta powiedział, że konstrukcja planu finansowego trwała do grudnia br., ponieważ w budżecie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, środki zostały zagwarantowane dopiero w grudniu br., czyli praktyczna możliwość realizacji tego zadania w tym momencie jest niemożliwa. Dlatego też chcąc podjąć to zadanie dokonuje się w tym roku zakupu na około 1.500.000,- zł, natomiast jeśli chodzi o obawy wydatkowania tych środków, to w tej konstrukcji finansowej są one pod ścisłą kontrolą Wojewódzkiego i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i jest to ściśle rozliczane zarówno pod względem terminów realizacji zadania i wielkości wydatkowanych środków i każde uchybienie powodowałoby określone skutki łącznie z tym, że Powiat nie otrzymałby zwrotu dotacji dla tego zadania. Starosta zaznaczył, że jego zdaniem jest to jedyne racjonalne rozwiązanie polegające na tym ,że realizacja następuje faktycznie na przełomie roku 2005 i 2006 dzięki czemu wkładając około 800.000,- zł realizowane jest zadanie za 4.000.000,- zł. Jeśli chodzi o propozycję radnego M. Łosińskiego, Starosta zwrócił uwagę, że właśnie to rozwiązanie proponowane przez radnego jest nieczytelne, ponieważ jeżeli wprowadza się zadanie do wydatków, należy także określić źródła dochodu i sięgając pamięcią wstecz, radny M. Łosiński był zawsze przeciwny tzw. wirtualnym środkom w budżecie, a taki zapis byłby niczym innym, ponieważ fikcyjnie zwiększone zostałyby dochody komunikacyjne, czy jakiekolwiek inne i są to wirtualnie zapisane pieniądze w budżecie. Zadanie będzie realizowane realnie, ponieważ w styczniu 2006 roku, czyli z początkiem roku budżetowego będzie trzeba zapłacić za podnośnik strażacki.

Starosta zaznaczył, że jest to praktycznie jedyne racjonalne rozwiązanie i nie jest to żadną akrobacja, a jest to powszechna praktyka stosowana w wielu samorządach, które umożliwia płynną realizację zadań, które przechodzą z jednego roku na drugi.
Starosta przypomniał radnym, że dofinansowanie do zakupu sprzętu dla KP PSP, jakim jest podnośnik hydrauliczny jest jedną z części, ponieważ pierwszą część stanowi wóz bojowy, który został przekazany Straży w miesiącu wrześniu br. i jest to w ramach tego samego zadania i ze względu na trwające procedury przetargowe, przechodzi na rok następny. Początkowo miało to być w końcówce roku, ale nie zdążyły odbyć się procedury przetargowe, które zakończą się prawdopodobnie w styczniu 2006.

Kończąc Starosta zaznaczył, że byłby przeciwny wprowadzaniu nieklarownych zapisów do uchwały budżetowej, czyli dopisywaniu wirtualnych środków.

Po wyjaśnieniach Starosty, Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu radcę prawnego panią Danielę Jackowską i ustosunkowanie się do projektu uchwały od strony prawnej.

Radczyni przytoczyła treść Art. 130 ust. 1, 2, 3, 4 ustawy o finansach publicznych, która stanowi podstawę prawną projektu uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady udzielił głosu radnemu M. Łosińskiemu, który powiedział, że nie czuje się specjalistą od wirtualności przy takim mistrzu, jakim jest pan Starosta, który w tym roku wprowadził blisko 6.000.000,- zł wirtualnych pieniędzy i na poprzednich sesjach radni musieli zdejmować je z inwestycji i prosił o nie imputowanie przez Starostę, że jest specem od wirtualnych zapisów. Jeżeli wprowadza wirtualne zapisy, to na fragment tych kwot, które wprowadził Starosta.

Zdaniem radnego, trudno zgodzić się z wypowiedzią Starosty , że środki te będą rozdysponowane na przełomie roku 2005 i 2006, bo data zakończenia realizacji zadania jest na dzień 31 października 2006 roku.

W dalszej części dyskusji głos zabrał radny B. Kruk mówiąc, że nie bardzo rozumie, jeśli chodzi o wymianę dachu na budynku szpitala, jak to zadanie może być zrealizowane na przełomie roku w styczniu, kiedy jest zima.

Starosta D. Jaśniewicz włączając się do dyskusji wyjaśnił, że jest to realizacja zadania na przełomie roku 2005 i 2006 z budżetów sąsiednich lat.

Przewodniczący Rady dodał, że w całości program termomodernizacji szpitala ma zostać zakończony do 31 października i dlatego ten termin został podany.
Następnie głos zabrała radna A. Kostrzewska i nawiązała do wypowiedzi radnego M. Łosińskiego w kwestii zapisu i utraty kontroli nad wydatkowaniem kwot przeznaczonych na termomodernizację szpitala. Radna dodała, że jest w posiadaniu korespondencji od dyrektora SP ZOZ do Przewodniczącego Rady Powiatu, który zawiera opis prac związanych z termomodernizacją. W tym miejscu radna wymieniła następujący zakres prac: kotłownia niskoparametrowa, kolektor słoneczny 40 m2, kolektor słoneczny 109 m2, docieplanie stropo – dachu, sieć co, przyłącza gazu ziemnego, docieplanie połaci dachowej, instalacja co, wymiana grzejników, docieplanie ścian, tynkowanie ścian, wymiana okien, instalacje cwu i dodała, że to wszystko składało się wówczas na kwotę 3.243.000,- zł i w tym zawarte było także wymiana pokrycia dachu płyty cementowo włóknistej, utylizacja starego pokrycia dachowego. Radna zaznaczyła, że chodzi o to, żeby w całym tym wykazie tych prac, które mają być wykonane w ramach termomodernizacji nie zniknęła sprawa wymiany tego dachu. Zdaniem radnej sytuację złagodziłoby przedstawienie dokumentu, z którego wynikałaby rzetelna gradacja tych wniosków, które będą wysyłane o dofinansowanie i realizacji tych poszczególnych prac, zlecania dokumentacji itp., żeby w tym olbrzymim przedsięwzięciu nie zginęło to, o co doprasza się Rada już drugą kadencję. Obawy budzi fakt, że ta kadencja może się skończyć bardzo szybko i to było przyczyną dążenia do zagwarantowania realnej kontroli. Na zakończenie swojej wypowiedzi radna dodała, że oczekuje od Starosty zapewnienia radnych, że ta kontrola będzie taka, jaką radni sobie wyobrażają i realizacja tego przedsięwzięcia będzie następowała w takiej kolejności w jakiej jest potrzeba, w związku z tym, że Rada środki na termomodernizację przekazała, a głównym celem tego przekazania była wymiana pokrycia dachowego.
Następnie głos w dyskusji zabrał radny M. Łosński i nawiązał w swojej wypowiedzi do kwestii poruszonej przez radcę prawnego i stwierdził, że dobrze się stało, że przytoczono zapis ustawy o finansach publicznych, który mówi, że wydatki niezrealizowane w roku budżetowym z końcem tego roku wygasają generalnie. Radny zaproponował zastosowanie się do generalnej zasady finansów publicznych, w przeciwieństwie do Starosty, który uważa, że rozwiązanie proponowane przez radnego M. Łosińskiego nie jest dobre. Radny apelował do radnych o przemyślenie tej kwestii i dodał, że nad kwotą 800.000,- zł wszyscy radni jednogłośnie głosowali i nie jest to kwestia przeznaczenia tej kwoty, tylko przejrzystości zapisu w budżecie oraz zwrócił uwagę, że jeśli chodzi o samochód dla straży pożarnej, to nikt z radnych nie był temu przeciwny, tak, że jest to tylko kwestia wyłącznie zapisów ustawowych generalnych.

Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Starostę D. Jaśniewicza.
Starosta D. Jasniewicz skierował pytanie do radnych, czy radni chcą to zadanie zrealizować, czy nie chcą i czy Zarząd ma czekać do końca kwartału i opóźnić realizację tego zadania.
Starosta dodał, że nie wie , skąd niepokój o wymianę dachu, ponieważ wymiana pokrycia dachowego jest integralną częścią programu termomodernizacji. W miesiącu czerwcu br. został sporządzony nowy audyt, z uwagi na to, że program został wykonany wcześniej, natomiast wymagał aktualizacji i termomodernizacja obejmuje wspomniane już zadania, a wymiana pokrycia dachowego jest tym głównym zadaniem, które ma być zrealizowane. Starosta stwierdził także, że niezrozumiałe jest dla niego pogorszenie warunków finansowania zadania i dodał, że opóźnienie realizacji zadania nie wynika z żadnego złego działania, z żadnej opieszałości, ale tak konstruuje się plan finansowy termomodernizacji. Gdyby były to tylko środki Powiatu, wówczas sprawa jest prosta, ale jest to składowa różnego rodzaju środków i żeby z nich skorzystać i zrobić zadanie za 4.000.000,- zł, albo wykonać tylko remont pokrycia dachowego i wydać bazową kwotę , nie uzyskując odpowiedniego wsparcia i robić to na raty – w jednym roku wymienić dach i w drugim roku wydać następne pieniądze, żeby poprowadzić pozostałą część termomodernizacji.

Po wyjaśnieniach Starosty głos zabrał ponownie radny M. Łosiński i stwierdził, że nie chce się dyskutować i zaznaczył, że radnym nie chodzi o to, by te środki zostały wydatkowane jako 100% środków własnych Powiatu, tylko przy współudziale środków zewnętrznych.
W tym miejscu w słowo radnemu wszedł Przewodniczący Rady i zapytał, czy projekt o którym jest mowa jest faktycznie realizowany, czy są już przyznane środki.
Starosta D. Jaśniewicz odpowiedział, że posiada zapewnienie dyrektora SP ZOZ, że w grudniu br. sprawa się sfinalizowała i nastąpiło zatwierdzenie środków z NFOŚ, dlatego już w grudniu rozpocznie się wydatkowanie środków w wysokości 1.500000,- zł na realizację tego zadania.

Następnie głos zabrał radny M. Łosiński stwierdzając, że dobrze, że Przewodniczący Rady zadał takie pytanie, ale szkoda, że radni o tym nie wiedzą i dodał, że ma nadzieję, że Przewodniczący po chwili przerwy jest w stanie dostarczyć radnym jakiś dokument wiążący, który wskazywałby na to, że ten program jest uruchomiony oraz dodał, że jego zdaniem członkowie Rady Społecznej przy SP ZOZ to potwierdzą.

Przewodniczący Rady poprosił radnego o inne podejście do sprawy, ponieważ Rada nie prowadzi postępowania śledczego wyjaśniającego i jeżeli Starosta mówi, że program ruszył, to powinno się w to wierzyć.

Do dyskusji włączył się radny E. Plewiński i zgłosił swoje spostrzeżenie, że wydatek na realizację tego zadania mógłby być w budżecie 2006 r. pokryty z nadwyżki budżetowej, która zostanie wypracowana w roku 2005, ponieważ jeżeli te środki w kwocie 725.000,- zł w tym roku nie zostaną skonsumowane, będą automatycznie stanowić nadwyżkę budżetową i można by je przy prowizorium budżetowym uwzględnić w finansowaniu tego zadania w roku 2006.

Wyjaśnień radnemu udzieliła K. Ambrożak Skarbnik Powiatu mówiąc, że w projekcie uchwały mówi się o terminie zakończenia zadania inwestycyjnego do 31 października 2006 r, natomiast inwestycja ta będzie realizowana już od stycznia 2006 r. i może się okazać, że środki własne Powiatu będą potrzebne w I kwartale. Nadwyżka budżetowa, czy wolne środki z poprzedniego roku budżetowego mogą być rozdysponowane dopiero po złożeniu bilansu za rok poprzedni. Skarbnik dodała, że to wcale nie świadczy o tym, że w projekcie jest zapisany termin do 31 października , środki nie będą potrzebne dużo wcześniej, a data dotyczy całej inwestycji, a nie tylko tej części z budżetu Powiatu.

W dalszej części posiedzenia radna A. Kostrzewska zgłosiła wniosek formalny o zakończenie dyskusji.

Przewodniczący Rady poddał wniosek radnej pod głosowanie.

Wniosek radnej został przez radnych przyjęty jednogłośnie 19 głosami „za”, w związku z czym, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 13 głosami „za”, przy 5 głosach „wstrzymujących” i 1 głosie „przeciw” , przyjęła uchwałę nr 247/XXXVII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie ustalenia wykazu wydatków nie wygasających z upływem roku budżetowego 2005.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmieniająca uchwałę nr 191/XXVIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 16.03.2005 r. w sprawie udzielenia dotacji parafiom Kościoła Katolickiego z terenu Powiatu Wrzesińskiego na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy kościołach stanowiących zabytki wpisane do rejestru zabytków.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem uchwały.

Z uwagi na brak głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 248/XXXVII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie zmieniająca uchwałę nr 191/XXVIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 16.03.2005 r. w sprawie udzielenia dotacji parafiom Kościoła Katolickiego z terenu Powiatu Wrzesińskiego na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy kościołach stanowiących zabytki wpisane do rejestru zabytków.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2005 rok.

W związku ze zgłoszoną przez Zarząd autopoprawką, Przewodniczący Rady udzielił głosu Staroście D. Jaśniewiczowi.

Starosta D. Jaśniewicz wyjaśnił, że autopoprawka związana jest z tym, że do samego końca Zarząd porządkuje sprawy wydatków budżetu, stąd napływające wnioski uzupełnione są
w formie autopoprawki do projektu budżetu – załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Po wyjaśnieniach Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem uchwały i udzielił głosu radnemu K. Wojciechowskiemu.

Radny K. Wojciechowski pytał, czy zwiększenie planu wydatków o kwotę około 63.000,- zł w dziale 801 dla Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z przeznaczeniem na uzupełnienie środków na remont kotłowni w budynku przy ul. Gnieźnieńskiej , jest to samo zadanie, które w załączniku wykaz wydatków majątkowych na rok 2005 jest w pozycji 6 punkcie 1.

Radna A. Głowacka odpowiedziała radnemu, że zadanie to nie jest to samo, ponieważ w wykaz wydatków majątkowych zawiera remont ZST i O przy ul. Kaliskiej we Wrześni.
Następnie głos zabrał Starosta D. Jaśniewicz i wyjaśnił, że remont kotłowni przy ul. Gnieźnieńskiej wynika z poważnej awarii technicznej i w trybie awaryjnym należało podjąć działania.

W związku z brakiem dalszych pytań, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie autopoprawkę do projektu uchwały zgłoszonej przez Zarząd Powiatu.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła autopoprawkę do projektu uchwały w brzmieniu przedłożonym przez Zarząd.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 17 głosami „za”, przy 2 głosach „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 249/XXXVII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2005 rok.

 

Ad. 8.

Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym do biura Rady nie wpłynęły żadne interpelacje, natomiast zostały udzielone odpowiedzi na zapytania złożone przez radnych w omawianym okresie.

Przewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem do radnych, czy chcą złożyć interpelację lub zadać pytanie.

W punkcie tym głos zabrali radni: K. Wojciechowski, E. Plewiński, B. Kruk. T Chromiński, M. Łosiński i Starosta D. Jaśniewicz.

Radny K. Wojciechowski w swojej wypowiedzi wrócił do dyskusji nad wydatkami, które przechodzą na następny rok i stwierdził, ze ta dyskusja być może byłaby niepotrzebna, gdyby pewne informacje radni posiadali wcześniej, a mianowicie fakt, że te dwa zadania są już w trakcie realizacji. Następnie radny zadał następujące pytania: jaka firma ubezpiecza obecnie mienie Powiatu, dlaczego Zarząd nie widzi możliwości partycypowania w kosztach sali gimnastycznej przy SSP nr 6, jakie środki inwestycyjne zostały wydane ponad to, co zostało zrealizowane w poprzedniej kadencji, kiedy był realizowany I etap budowy w przyziemiu szpitala Oddziału Ratunkowego, jakie środki zostały wydane dodatkowo ponad tą część tego zadania w związku z planowaną budową na piętrze sal operacyjnych, ponieważ były tam wydatkowane dodatkowe środki inwestycyjne związane z budowaniem ciągów wentylacyjnych, kanalizacyjnych i kilimatyzacyjnych.
Radny E. Plewiński zabierając głos powiedział, że wie, że Powiat Wrzesiński na niwie sportowej odniósł znaczący sukces jeśli chodzi o Województwo Wielkopolskie i zaznaczył, że znaczący wkład w tym sukcesie miały organizacje i sportowcy z gminy Kołaczkowo.
W związku z tym radny pytał Starostę, czy przewiduje się rekompensatę, mającą na celu docenienie tych osiągnięć dla sportowców z Kołaczkowa.

Radny B. Kruk pytał, czy jest możliwa interwencja Starosty, czy PZD dotycząca odśnieżania i posypywania piaskiem drogi wojewódzkiej Września – Kalisz w części należącej do Powiatu Wrzesińskiego.

Radny T. Chromiński prosił Zarząd Powiatu o spotkanie konfrontacyjne z Narodowym Funduszem Zdrowia a wszystkimi świadczeniodawcami z terenu Powiatu Wrzesińskiego, w związku z odwołaniem, jakie radny złożył do NFZ o czym został powiadomiony także Zarząd Powiatu.

Następnie głos zabrał radny M. Łosiński i zgłosił uwagę, żeby interes prywatny nie zdominował tej Sesji, z uwagi na to, że radny T. Chromiński jest osobiście zainteresowany w tej kwestii, co kłóci się z ustawą o samorządzie powiatowym.
Odpowiedzi na zadane przez radnych pytania udzielił Starosta D. Jaśniewicz.
Na pytania radnego K. Wojciechowskiego Starosta odpowiedział, że jeśli chodzi o informację z realizacji zadania , to Starosta zaproponował, aby wrócić do protokołu z XXXVI Sesji, na której przedstawiono dokładne informacje na temat realizacji zadania „termomodernizacja szpitala”, zostało również wspomniane o kwocie 1.500.000,- zł na zakup materiałów w roku 2005, jak i rozpoczęcie realizacji zadania, była także mowa o finalizacji sprawy związanej ze współfinansowaniem przez NFOŚ zadania termomodernizacji szpitala.
Jeśli chodzi o budowę sali gimnastycznej przy SSP nr 6 i ZSS im. J. Korczaka, Starosta powiedział, że Zarząd wychodzi z założenia, że jeśli Powiat miałby współuczestniczyć w tej inwestycji, to punktem wyjścia powinno być uregulowanie spraw własnościowych.
Stanowisko Zarządu jest takie, że dzisiaj bardzo szybko następuje proces niżu demograficznego w szkołach podstawowych i naturalnym procesem może być fakt, że ZSS im. J. Korczaka może wejść w miejsce SSP nr 6. Natomiast warunkiem wydatkowania jakichkolwiek środków z budżetu Powiatu, jest kwestia uregulowania spraw własności. Niezależnie od tego, zadanie to i tak będzie realizowane przez Gminę Września, która na rok 2006 ma zapisane w budżecie środki na adaptację pomieszczeń na salę gimnastyczną.
Starosta zaznaczył, że na podstawie przeprowadzonej wizji lokalnej, tak naprawdę te pomieszczenia nie bardzo się nadają na zaadoptowanie na salę gimnastyczną, ponieważ nie spełniają wymogów tego typu obiektów i jest to dodatkowy dylemat, jeśli chodzi o ewentualne wydatkowanie środków z budżetu Powiatu. Zdaniem Zarządu, za podobne kwoty, można by było wykonać obiekt, który spełniałby warunki przewidziane dla tego typu obiektów.
Następnie Starosta odpowiedział na pytanie dotyczące kwestii Oddziału Ratunkowego przy szpitalu i dodał, że ta informacja była już przekazana na posiedzeniu Komisji Budżetowej i związane to było ze składaniem projektów do SPORR i właśnie tam było zadane pytanie czy jest ta dokumentacja z realizacji tego zadania.

Starosta dodał, że jest mu wiadomo, że wyprowadzono pewne piony instalacji, natomiast nie było wykonanej dokumentacji technicznej na wykonanie tego drugiego etapu tej inwestycji i te informacje pochodzą bezpośrednio od dyrektora SP ZOZ Z. Przybylskiego oraz , że są to informacje nie weryfikowane przez Starostę, natomiast Komisja Rewizyjna kontrolowała w tym okresie SP ZOZ dwukrotnie i można sięgnąć do tych dokumentów.
Odpowiadając na pytanie dotyczące ubezpieczyciela mienia Powiatu, Starosta poprosił B. Walkowiak Naczelnika Wydziału Finansowego o informację na ten temat.
B. Walkowiak powiedziała, że dotychczasowym ubezpieczycielem mienia Powiatu była firma HDI ASEKURACJA.

Starosta D, Jaśniewicz uzupełnił wypowiedź mówiąc, że wyłonienie ubezpieczyciela odbywa się za pomocą firmy brokerskiej, ze względu na to, że dzięki temu zyskuje się fachową zdolność oceny poszczególnych propozycji, ponieważ po przeprowadzonej analizie propozycji ubezpieczenia, okazało się, że szereg obiektów z mienia powiatowego nie było w ogóle ubezpieczonych. W związku z tym, został zwiększony zakres ubezpieczenia za o wiele mniejsze pieniądze. W tej chwili jest rozstrzygany przetarg na wyłonienie ubezpieczyciela i w najbliższych dniach się to dokona.

Jeśli chodzi o pytanie radnego E. Plewińskiego, Starosta odpowiedział, że rzeczywiście we współzawodnictwie ogłoszonym przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego Powiat zajął I miejsce w województwie, zdobył puchar, natomiast nagrodą za zajęcie I miejsca jest 5.000,- zł , które w proporcjach będzie podzielone na współtwórców tego sukcesu.
Na pytanie radnego B. Kruka, dotyczące zimowego utrzymania drogi wojewódzkiej Starosta odpowiedział, że skieruje pismo do zarządcy drogi wojewódzkiej, jak jest rozwiązany ten problem, z uwagi na to, że problem ten się powtarza, w związku z tym, że jest to obszar peryferyjny i firma obsługuje ten odcinek w ostatniej kolejności zimowego utrzymania, dlatego takie sytuacje wynikają.

W związku z brakiem dalszych pytań, Przewodniczący Rady przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

 

Ad. 9.

W punkcie tym Przewodniczący Rady udzielił głosu radnemu E. Plewińskiemu

Radny E. Plewiński zwrócił się z wnioskiem do Komisji Bezpieczeństwa, aby sprawdziła oznakowanie pionowe przed krzyżówkami na trasie Września – Kalisz zaczynając od Nowej Wsi Królewskiej w stronę Pyzdr. Do Nowej Wsi Królewskiej jadąc od Wrześni są przed krzyżówkami znaki pionowe informujące o zbliżaniu się do drogi podporządkowanej i ostatni z takich znaków znajduje się przed cmentarzem w Nowej Wsi Królewskiej. Dalej na drodze od Grabowa do Kołaczkowa i Borzykowa są znaki pionowe mówiące, że jest to droga z pierwszeństwem przejazdu, ale już nie ma oznaczeń informujących o zbliżaniu się do krzyżówek z drogami podporządkowanymi i w tym wypadku moment manewru wyprzedzania na tych odcinkach dróg jest bardzo niebezpieczny. Wyjaśnień w tej kwestii udzielił M. Nowak inspektor techniczny w Powiatowym Zarządzie Dróg we Wrześni mówiąc, że w przypadku obszarów zabudowanych, przy drogach umieszcza się znaki informujące o zbliżaniu się do krzyżówek z drogami podporządkowanymi, natomiast poza obszarem zabudowanym nie stosuje się tego typu oznakowania, jeżeli są to tylko drogi dojazdowe.

Następnie Przewodniczący Rady udzielił głosu radnemu J. Głowackiemu.
Radny zaznaczył, że na poprzedniej Sesji jako jedyny z radnych głosował przeciw przyjęciu uchwały w sprawie przyznawania nagród Starosty za osiągnięcia sportowe i nie przekonał radnego głos przewodniczącego Komisji Edukacji E. Paterki, że młodzież szkół podstawowych może być nagradzana przez gminy i zdaniem radnego, tak samo można powiedzieć, że młodzież gimnazjalna także powinna być nagradzana przez gminy, ponieważ większość gimnazjów działa pod auspicjami gmin. Radny dodał, że do tego tematu wraca z powodu informacji, jaka ukazała się w gazecie lokalnej, że trójka trenerów została odznaczona przez Marszałka Województwa za szczególne osiągnięcia. Radny dodał, że wychowankowie dwóch trenerów zostali nagrodzeni przez Starostę, natomiast podopieczni trenera Jędrzejewskiego z gminy Miłosław, którzy dwukrotnie zdobyli mistrzostwo Wielkopolski, mistrzostwo szkół i klubowe i V miejsce na mistrzostwach Polski tego nie doświadczyły. W związku z powyższym, radny stwierdził, że jego głosowanie przeciw przyjęciu uchwały było w pełni uzasadnione.

 

Ad. 10.

Z uwagi na brak kolejnych głosów Przewodniczący Rady oświadczył, że porządek obrad XXXVII Sesji został wyczerpany i w związku z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia złożył życzenia świąteczne radnym, oraz wszystkim zaproszonym gościom, po czym o godz. 1710 zamknął XXXVII Sesję Rady Powiatu we Wrześni.

Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (23/07/2008 08:17:29)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (23/07/2008 08:17:40)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (23/07/2008 08:17:40)
Lista wiadomości
Protokół nr XXXVIII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 28.12.2005 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XXXVII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 20.12.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXVI / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 24.11.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXV / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 17.11.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXIV/2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.09.2005r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXIII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.08.2005r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 30.06.2005r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXI / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 31.05.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXX / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.04.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXIX / 2005
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, która odbyła się w dniu 12 kwietnia 2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXVIII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, która odbyła się w dniu 16 marca 2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXVII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, która odbyła się w dniu 24 lutego 2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXVI / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, która odbyła się w dniu 27 stycznia 2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni