AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2005 (II kadencja)

Protokół nr XXXIII / 2005
Protokół nr XXXIII/2005

z  Sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 25.08.2005r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni        Przewodniczący Rady Tadeusz Świątkiewicz o godz. 1600 otworzył XXXIII Sesję Rady Powiatu we Wrześni i  po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 19 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności stanowi załącznik nr 1  do protokołu. Ad. 2.Przewodniczący Rady poinformował, że do Biura Rady nie wpłynęły  uwagi do protokołu z obrad XXXII Sesji i poddał pod głosowanie jego przyjęcie.Protokół z obrad XXXII Sesji Rady Powiatu Wrzesińskiego został przez radnych przyjęty 18 głosami „za”, przy 0  głosów ”przeciwnych” i 1 głosie „wstrzymującym”.  Ad. 3.Przewodniczący Rady przedstawił radnym następujący porządek obrad:

1.      Otwarcie i stwierdzenie quorum.

2.      Przyjęcie protokółu z obrad poprzedniej sesji Rady Powiatu.

3.      Przedstawienie porządku obrad.

4.      Informacja  Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

5.      Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

6.      Sprawozdanie z zakresu umorzonych wierzytelności od 01.01.2005 r. do 30.06.2005 r.

7.      Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu  za I półrocze 2005 roku.

8.      Podjęcie uchwał  w sprawie:

a)      wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości oznaczonej działką nr 52/3, położonej w Sędziwojewie, gmina Września,

b)  nadania statutu Zasadniczej Szkole Zawodowej dla Dorosłych we Wrześni,

c)      nadania Statutu Szkole Policealnej nr 3 dla Dorosłych we Wrześni,

d)      uchwalenia „ Programu wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży w roku szkolnym 2005/2006”.

e)      zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 186/XXVII/2005 r. z dnia 24.02.2005r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

f)        zmiany uchwały nr 191/XXVIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 16.03.2005r. zmienioną uchwałą nr 202/XXX/2005r. z dnia 29.04.2005r. w sprawie udzielenia dotacji parafiom Kościoła Katolickiego z terenu Powiatu Wrzesińskiego na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy kościołach stanowiących zabytki wpisane do rejestru zabytków.

g)  zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na rok 2005.

8.    Interpelacje i zapytania radnych.

9.    Wolne głosy i wnioski .

          10.    Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady zapytał następnie radnych, czy maja uwagi do powyższego porządku obrad. Z uwagi na to, że radni nie wnieśli uwag Przewodniczący przystąpił do jego realizacji.

 

Ad. 4.

W punkcie tym Przewodniczący Rady przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym – załącznik nr 2 do niniejszego protokołu, a następnie zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy są uwagi lub pytania w związku z przedstawioną informacją.

 Ad.5.W punkcie tym Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił informację o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym oraz z wykonania uchwał w tymże okresie -  załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Zarządu uzupełnił pkt. 4 powyższej informacji mówiąc, że wymieniona działka została wydzierżawiona pod budowę stacji i myjni, natomiast w międzyczasie okazało się, że decyzją Wojewody grunt ten został wydzierżawiony i z roszczeniami wystąpił hrabia Mycielski. Wojewoda I instancji uznał zasadność tych roszczeń, w związku z tym dzierżawca ze względu na niepewność inwestowania na tym terenie najpierw zwracał się o zaniechanie opłaty, a później wycofał się z tej umowy.

Przewodniczący Rady zwrócił się następnie do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos w związku z przedstawionymi przez Starostę informacjami.

Pytanie radnego M. Łosińskiego dotyczyło zakupu portierni po byłym MERAMONCIE. Radny pytał, kiedy wpłynął wniosek od mieszkańca w tej sprawie.

Radna A. Kostrzewska prosiła Starostę o wyjaśnienie na jakim etapie rozpatrywania jest złożony przez dyrektora SP ZOZ wniosek do Ministerstwa o dotację na wsparcie działań mających na celu poprawę sytuacji ekonomicznej zakładu oraz jakości świadczeń zdrowotnych.

Starosta D. Jaśniewicz poprosił Naczelnika Wydziału Nieruchomości o sprawdzenie, kiedy wniosek ten wpłynął z uwagi na to, że w tej chwili nie posiada takiej informacji oraz dodał, Zarząd uważa, że nie jest celowe wydzierżawienie tej portierni  z uwagi na to, że pod nią przebiegają wszystkie media, które prowadzą do całego kompleksu budynków znajdujących się dalej oraz to, że nie jest zamiarem zamykanie przestrzeni przy docelowym zagospodarowywaniu tego terenu. W związku z tym przewiduje się że od ul. Kościuszki aż do budynków znajdujących się w głębi będzie to teren przeznaczony na miejsca parkingowe.

Jeśli chodzi o pytanie radnej A. Kostrzewskiej,  Starosta poinformował, że wniosek dyrektora SP ZOZ został złożony zgodnie z procedurą, która została określona w ustawie i do dnia dzisiejszego wnioski nie zostały jeszcze rozpatrzone. Termin rozpatrzenia wniosków został przesunięty na miesiąc wrzesień, ale czy tak się stanie, to nie można zakładać z uwagi na to, że terminy składania wniosków są przesuwane z miesiąca na miesiąc.

Następnie głos zabrał ponownie radny M. Łosiński mówiąc, że rozumie, że z takich samych powodów  dla których Zarząd nie chce wydzierżawić tej portierni, nie będzie także mowy
o jej sprzedaży.

Starosta D. Jasniewicz odpowiedział radnemu, że sprzedaży tego obiektu nie będzie.

W związku z tym, że nie było więcej pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady przystąpił  realizacji punktu 6 porządku obrad.

Ad. 6.

W punkcie tym Przewodniczący Rady poinformował, że do zaproszenia radnych na Sesję zostało dołączone sprawozdanie Zarządu z zakresu umorzonych wierzytelności od 1.01.2005 r. do 30.06.2005 r. – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu i zapytał radnych, czy są w związku z tym jakieś pytania.

Z uwagi na brak pytań, Przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad i przystąpił do realizacji punktu 7.

 Ad. 7.

Przewodniczący Rady poinformował, że informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu  za I półrocze 2005 roku, którą Zarząd Powiatu złożył zgodnie z obowiązującymi przepisami, została radnym dostarczona wraz z materiałami na Sesję. Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję na powyższy temat.

Radna A. Kostrzewska stwierdziła, że szczegółowe omówienie tej informacji odbyło się na posiedzeniach poszczególnych Komisji.

Z uwagi na brak głosów w dyskusji Przewodniczący Rady zamknął dyskusję w tym punkcie i przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

W tym miejscu salę obrad opuścił radny K. Wojciechowski pomniejszając liczbę radnych biorących udział w posiedzeniu do – 18.

 Ad. 8.

Przewodniczący Rady przystąpił do  rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie  wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości oznaczonej działką nr 52/3, położonej w Sędziwojewie, gmina Września.

Wyjaśnień dotyczących powyższego projektu uchwały udzieliła p.o. Naczelnika Wydziału Nieruchomości A. Wolska mówiąc, że projekt ten jest konsekwencją konieczności zwiększenia bezpieczeństwa na drodze powiatowej w miejscowości Sędziwojewo. Na pewnym odcinku tej drogi znajduje się niebezpieczny zakręt, poszerzenie tej drogi przez jej rozbudowę, wchłonięcie nieruchomości znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie drogi powiatowej, dałoby gwarancje zwiększenia bezpieczeństwa dla ruchu zarówno pojazdów jak i pieszych.

Wymieniona w projekcie uchwały działka 52/3 stanowi własność osoby prywatnej i wchłonięcie jej do zasobu powiatowego może odbyć się tylko na zasadzie kupna – sprzedaży.

Przewodniczący Rady uzupełnił wypowiedź Naczelnika mówiąc, że właściciel ogrodził tą nieruchomość parkanem z elementów żelbetowych o wysokości 2,0 m , przez co zmniejszył widoczność na tej drodze, co stanowi zagrożenie dla ruchu pojazdów wyjeżdżających z dróg podporządkowanych.

Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat przedstawionego projektu uchwały.

Radni nie podjęli dyskusji , w związku z czym Przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania.

 

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 glosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 223/XXXIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości oznaczonej działką nr 52/3, położonej w Sędziwojewie, gmina Września.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do  rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie nadania statutu Zasadniczej Szkole Zawodowej dla Dorosłych we Wrześni.

 

Przewodniczący Rady udzielił następnie głosu Naczelnikowi Wydziału Oświaty B. Nowackiej, która udzieliła wyjaśnień mówiąc, że w dniu 31 maja br. Rada Powiatu podjęła uchwałę o utworzeniu Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla Dorosłych we Wrześni i utworzeniu Szkoły Policealnej dla Dorosłych także we Wrześni. Zgodnie z ustawą o systemie oświaty organ zakładający szkołę lub placówkę nadaje jej pierwszy statut.

Po wyjaśnieniach Naczelnika, Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem uchwały.

Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania powyższego projektu uchwały.

 

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 glosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 224/XXXIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie nadania statutu Zasadniczej Szkole Zawodowej dla Dorosłych we Wrześni.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do  rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie nadania Statutu Szkole Policealnej nr 3 dla Dorosłych we Wrześni.

 

Naczelnik Wydziału Oświaty B. Nowacka wyjaśniła, że 31 maja br. Rada Powiatu podjęła uchwałę o utworzeniu Szkoły Policealnej dla Dorosłych we Wrześni i tak jak w poprzednim projekcie uchwały zgodnie z ustawą o systemie oświaty organ założycielski  jest zobowiązany do nadania placówce pierwszego statutu.

Radni nie wzięli udziału w dyskusji nad powyższym projektem uchwały, w związku z czym Przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania.

 Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 glosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 225/XXXIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie nadania Statutu Szkole Policealnej nr 3 dla Dorosłych we Wrześni. Przewodniczący Rady przystąpił do  rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie uchwalenia „Programu wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży w roku szkolnym 2005/2006”. Naczelnik Wydziału Oświaty B. Nowacka udzieliła wyjaśnienia na temat powyższego projektu uchwały mówiąc, że przepisy pozwoliły na wprowadzenie Programu wspierania edukacji i wyrównywania szans edukacyjnych , który w całości jest finansowany ze środków jednostek samorządu terytorialnego.W tym momencie na sale obrad przybył radny K. Wojciechowski . Liczba radnych biorących udział w posiedzeniu – 19.Po wyjaśnieniach Naczelnika Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie wzięli udziału w dyskusji, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.  

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 glosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 226/XXXIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie uchwalenia „Programu wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży w roku szkolnym 2005/2006”.

 Przewodniczący Rady przypomniał radnym, że w § 17 tej uchwały Rada Powiatu ustosunkowała się także do pisma z Prokuratury Okręgowej we Wrześni, która uchyliła uchwałę nr 130/XX/2004 w związku z uchybieniami w technice sprawozdawczej. Dodał, że  podjęta przez radnych uchwała jest prawidłowa i o tym prokurator zostanie powiadomiony.  

Przewodniczący Rady przystąpił do  rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 186/XXVII/2005 r. z dnia 24.02.2005r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

 Przewodniczący Rady poprosił o omówienie projektu uchwały dyrektora PCPR W. Móla.Dyrektor poinformował, że Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przekazał dodatkowe środki na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej
i społecznej w wysokości 291.473,- zł i dodał, że rojekt uchwały określa zadania , na które przeznacza się środki z PFRON.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na powyższy temat.

Przewodniczący Komisji Zdrowia radny T. Chromiński w imieniu Komisji zaproponował poprawkę w projekcie uchwały, która dotyczyła zmiany zapisu w ostatnim akapicie na
1 stronie projektu, który brzmi „ - zatrudnianie pracownika pomagającemu pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy oraz rozpoznanie przez służby medycyny tych potrzeb” na zapis o następującym brzmieniu: „- zatrudnienie asystenta pomagającego osobie niepełnosprawnej w pracy zgodnie z rozpoznaniem tych potrzeb przez służby medycyny pracy”.

Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie poprawkę do projektu  uchwały zgłoszoną przez Przewodniczącego Komisji Zdrowia radnego T. Chromińskiego.

 

W głosowaniu wzięło udział 19 radnych , 18 radnych głosowało „za” przyjęciem tej poprawki, 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

W wyniku głosowania poprawka została przyjęta, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez radnych poprawką.

 

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 glosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła uchwałę nr 227/XXXIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 186/XXVII/2005 r. z dnia 24.02.2005r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do  rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 191/XXVIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 16.03.2005r. zmienioną uchwałą nr 202/XXX/2005r. z dnia 29.04.2005r. w sprawie udzielenia dotacji parafiom Kościoła Katolickiego z terenu Powiatu Wrzesińskiego na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy kościołach stanowiących zabytki wpisane do rejestru zabytków.

 

Przewodniczący Rady poprosił Skarbnika Powiatu K. Ambrożak o omówienie tego projektu uchwały.

Skarbnik Powiatu powiedziała, że uchwała związana jest z przeznaczeniem z budżetu Powiatu kwoty 10.000,- zł  i zmiana w projekcie uchwały polega na dopisaniu punktu 9 i 10, który zawiera rozdysponowanie tej kwoty na remont i konserwację kościołów w Nowej Wsi Królewskiej i w Zielińcu.

Po wyjaśnieniach Skarbnika, Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem uchwały.

Z uwagi na brak głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

 Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 18 glosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw” , 1 osoba nie brała udziału w głosowaniu przyjęła uchwałę
nr 228/XXXIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie  zmiany uchwały nr 191/XXVIII/2005 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 16.03.2005r. zmienioną uchwałą nr 202/XXX/2005r. z dnia 29.04.2005r.  w sprawie udzielenia dotacji parafiom Kościoła Katolickiego z terenu Powiatu Wrzesińskiego na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy kościołach stanowiących zabytki wpisane do rejestru zabytków.
 

Przewodniczący Rady przystąpił do  rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie  zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na rok 2005.

 W punkcie tym Starosta D. Jaśniewicz w imieniu Zarządu Powiatu złożył autopoprawkę do projektu uchwały – załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Starosta  wyjaśnił, że zmiana polega między innymi na zwiększeniu wpłaty na fundusz celowy Komendy Wojewódzkiej Policji o kwotę 80.000,- zł zamiast kwoty 70.000,- zł, z tego kwota 20.000,- zł na zakup samochodu policyjnego dla zamiast kwoty 10.000,- zł. Zmiana ta nastąpiła na wniosek burmistrza Miasta i Gminy Pyzdry ze względu na trudną sytuację finansową Gminy Pyzdry.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat powyższego projektu uchwały i udzielił głosu radnemu T. Chromińskiemu.

Radny T Chromiński nawiązując do zakupu samochodu dla  Komisariatu Policji w Pyzdrach, skierował pytanie do Starosty, czym  kierowano się przy wyborze komisariatu, udzielając dotacji na zakup samochodu, ponieważ wniosek o dotacje na zakup pojazdu wpłynął także z Gminy Nekla.

Starosta zaznaczył, że na Kolegium Burmistrzów i Wójta, zdecydowano, że w roku bieżącym dofinansowanie będzie do pięciu samochodów, czyli do dwóch samochodów dla Wrześni, dwóch samochodów w Miłosławiu ze względu na specjalną inicjatywę mieszkańców i sponsorów, którzy wyasygnowali dodatkowe środki na zakup drugiego samochodu i jednego samochodu  dla gminy Pyzdry.
Natomiast w latach następnych sukcesywnie będzie następować dofinansowanie do zakupu pojazdów dla policji w pozostałych gminach, z uwagi na to, że Powiat nie jest w stanie jednorazowo wyasygnować kwoty, która zadowoliłaby wszystkie gminy.  Został przyjęty konsensus miedzy Zarządem Powiatu, a wójtem Kołaczkowa i burmistrzem z Nekli, że dofinansowanie do samochodów policyjnych dla tych gmin zostanie uwzględnione w budżecie Powiatu na rok 2006.

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i poddał  pod głosowanie autopoprawkę do projektu uchwały zgłoszoną przez Zarząd.

 

Autopoprawka została przez radnych przyjęta 18 głosami „za”, przy 0 głosów „wstrzymujących” i 1 głosie „przeciw”.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.

 Rada Powiatu w obecności 19 radnych –  jednogłośnie 19 glosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw” , przyjęła uchwałę nr 229/XXXIII/2005
 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie  zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na rok 2005.
 Ad. 9.

W punkcie tym Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym do Biura Rady nie wpłynęły  żadne interpelacje i zapytania oraz zwrócił się do radnych, czy w tej chwili ktoś chce złożyć interpelację lub zadać pytanie. 

Radny M. Łosiński odczytał interpelacje – załącznik nr 6 do niniejszego protokołu, po czym przekazał ją na ręce Przewodniczącego Rady.

Następnie głos zabrał radny E. Paterka mówiąc, że 10 miesięcy temu składał zapytanie, prośbę, aby Wydział Środowiska przygotował dane dotyczące wykształcenia i posiadanych uprawnień przez prowadzących gospodarstwa rolne, hodowlane, ogrodnicze, itp. i do tej pory nie otrzymał na nie odpowiedzi. Radny pytał w związku z powyższym, kiedy otrzyma odpowiedź na  to zapytanie.

W dalszej części dyskusji radny E. Plewiński przytoczył zapytania, jakie zostały zadane przez radnych  na Sesji Rady Gminy w Kołaczkowie – jedno z pytań dotyczyło prac przy budowie chodnika w okolicy mostu w Sokolnikach, czy przewiduje się doprowadzenie budowy tego  chodnika do drugiej strony mostu, co zwiększy bezpieczeństwo pieszych. Radny dodał, że jeżeli się tego nie przewiduje, to prosił o ujęcie w przyszłorocznym budżecie PZD wydatków na tą inwestycję. Drugie pytanie dotyczyło, drogi z Borzykowa do Gorazdowa, na której zostało kilkaset metrów bruku, czy przewidziane jest w ramach dokończenia tej drogi przykrycie tego bruku asfaltem.

Z upoważnienia Starosty D. Jaśniewicza odpowiedzi na pytania radnego E. Plewińskiego udzieliła dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg J. Kubczak.

Dyrektor J. Kubczak prosiła o wyjaśnienie, co radny miał na myśli mówiąc o zrobieniu drugiej strony mostu.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił wójt Kołaczkowa Cz. Surowiec mówiąc, że chodzi o wymianę poręczy na moście.

Dyrektor PZD J. Kubczak odpowiedziała, że wymiana poręczy jest przewidziana w przyszłym roku, natomiast jeśli chodzi o drugie pytanie, dyrektor powiedziała, że bruku na wspomnianej drodze jest 750 m, jest to inwestycja kosztowna, w związku z czym wykonanie jej zależy od możliwości finansowych budżetu Powiatu w przyszłym roku i dodała, że w dniu dzisiejszym nie jest w stanie odpowiedzieć, kiedy taka inwestycja jest możliwa.

Z uwagi na brak dalszych pytań, Przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku i przeszedł do realizacji punktu 9 porządku obrad.

 

Ad. 9.

W punkcie tym głos zabrali radna A. Kostrzewska, radni M. Łosiński, Starosta D. Jaśniewicz, i wice Przewodniczący Rady B. Kruk

Radna A. Kostrzewska w swojej wypowiedzi zasygnalizowała kwestie dotyczące miasta Wrześni, a dotyczyło to trwającej od pewnego czasu , jak to określiła „twórczości drogowo – komunikacyjnej” w mieście, dzięki której Września stała się miastem nieprzyjaznym dla odwiedzającycj ją turystów i gości. Jako przykład radna podała drogę wjazdową do miasta od strony Gniezna i dalej do centrum Wrześni, na której to brak jakichkolwiek drogowskazów z zaznaczeniem kierunków i nazw miejscowości.

Radna złożyła wniosek, aby zainteresować się  tym problemem i na tych najważniejszych ciągach komunikacyjnych umieścić drogowskazy.

Następnie głos zabrał radny M. Łosiński, który zwrócił uwagę, że spostrzeżenia radnej A. Kostrzewskiej dotyczą nie tylko Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni, ale powinny być także skierowane do Starosty, z uwagi na to, że zarządcą ruchu na drogach gminnych  jest starosta , a nie burmistrz.

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Rady udzielił  głosu Staroście D. Jaśniewiczowi.

Starosta D. Jaśniewicz w swojej wypowiedzi odniósł się do przedstawionej informacji o realizacji z wykonania budżetu za I półrocze 2005 roku i powiedział, że wykonanie to nie budzi żadnych obaw, jest dość optymistyczne i dobrze rokuje na dalszą część roku.

Starosta poinformował, że w dniu dzisiejszym Powiat ma na koncie 9.373.125,- zł i wszystkie zobowiązania są regulowane na bieżąco. Do miesiąca lipca 6.000.000,- zł było na lokacie budżetowej, dzięki czemu uzyskana została pewna kwota odsetek, natomiast około 3.000.000,- zł jest przeznaczone na realizację bieżących zadań. Starosta dodał, że dawno w budżecie Powiatu nie było tak dobrej sytuacji finansowej, co wskazuje na to, że sprzedaż nieruchomości  i realizowanie szeregu inwestycji jest jakby niezależne od kondycji budżetu
i świadczy o tym , że ta kondycja jest bardzo dobra.

Radny M. Łosiński  zwrócił uwagę, że na wczorajszym posiedzeniu  Komisji Budżetowej pani Skarbnik przedstawiając zobowiązania, które zostały podjęte, a dotyczyły remontów szkół , powiedziała, że na koncie Powiatu zostanie kwota około 350.000,- zł , a nie 9.000.000,- zł.

Zabierając głos, Starosta D. Jaśniewicz powiedział, że posiada wyciąg z konta bankowego z dnia 23 sierpnia 2005 roku, na którym kwota 9.000.000,- jest wyszczególniona i dodał, że wszystkie zaangażowane środki na kwotę około 6.000.000,- zł będą pochodziły z tej kwoty.

Następnie głos zabrała Skarbnik Powiatu K. Ambrożak mówiąc, że te 300.000,- zł, o których mówił radny M. Łosiński, jest to kwota pozostająca z wolnych środków
i z nadwyżki budżetowej za 2004 rok, która jeszcze nie została rozdysponowana. Natomiast kwota, o której mówi Starosta, jest kwotą, która fizycznie pozostającą na rachunku bankowym.

Następnie głos zabrał wice Przewodniczący rady B. Kruk i zapytał, ile zostanie na koncie środków po zapłaceniu zobowiązań.

Odpowiedzi na to pytanie udzielił Starosta D. Jaśniewicz mówiąc, że na koncie Powiatu zostanie kwota 3.000.000,- zł, jeżeli zostaną zrealizowane wszystkie zobowiązania, które są
w planie.

Z uwagi na brak dalszych pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady zakończył ten punkt porządku obrad.

 

Ad. 10.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad  o godz. 17 10  Przewodniczący Rady zamknął XXXIII Sesję Rady Powiatu we Wrześni.

  

Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (22/07/2008 14:15:24)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (22/07/2008 14:16:34)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (22/07/2008 14:16:34)
Lista wiadomości
Protokół nr XXXVIII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 28.12.2005 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XXXVII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 20.12.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXVI / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 24.11.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXV / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 17.11.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXIV/2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.09.2005r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXIII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.08.2005r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 30.06.2005r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXXI / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 31.05.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXX / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.04.2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXIX / 2005
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, która odbyła się w dniu 12 kwietnia 2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXVIII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, która odbyła się w dniu 16 marca 2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXVII / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, która odbyła się w dniu 24 lutego 2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni
Protokół nr XXVI / 2005
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, która odbyła się w dniu 27 stycznia 2005 r. w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego we Wrześni