AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2010 (III kadencja)

Protokół nr XXXVI / 2010

Protokół nr XXXVI/2010

z sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 25.03.2010 r.

 

Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 1605 otworzył XXXVI sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i zaproszonych gości przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

 

Ad. 2.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z XXXV sesji został sporządzony w statutowym terminie i był wyłożony do wglądu w biurze Rady.
Przewodniczący dodał, że nikt z radnych nie złożył uwag do tego protokołu.

W związku z powyższym, protokół z XXXV sesji został poddany pod głosowanie.

Protokół z XXXV sesji Rady Powiatu we Wrześni został przez radnych przyjęty –18 głosami „za” , przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.

 

Ad.3

Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z XXXV sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

  6. Informacja prezesa Szpitala Powiatowego we Wrześni Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w sprawie rozbudowy szpitala.

  7. Informacja Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni o stanie bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej oraz zagrożeniach pożarowych Powiatu.

  8. Sprawozdania Powiatowego Rzecznika Konsumentów z działalności w 2009 roku.

  9. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2009 roku.

  10. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. powierzenia miastu Poznań wykonywania zadania publicznego powiatu z zakresu pomocy społecznej,

  2. podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej,

  3. zatwierdzenia projektu „Kobiety z inicjatywą” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

  4. wyrażenia zgody na zniesienie współwłasności nieruchomości położonej we Wrześni przy ul. Kaliskiej, należącej do powiatu wrzesińskiego i Skarbu Państwa, zapisanej w księdze wieczystej nr PO1F/00014725/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy we Wrześni,

  5. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości będącej własnością powiatu wrzesińskiego, położonej we Wrześni, oznaczonej geodezyjnie jako działka 3896/24,

  6. wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości będącej własnością powiatu wrzesińskiego, położonej we Wrześni, oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 3703/15,

  7. ustalenia zasad gospodarowania nieruchomościami,

  8. trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu powiatu wrzesińskiego spółkom wodnym, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zadań,

  9. udzielenia pomocy finansowej Gminie Pyzdry,

  10. udzielenia pomocy finansowej Gminie Nekla,

  11. udzielenia pomocy finansowej Gminie Miłosław,

  12. udzielenia pomocy finansowej Gminie Września,

  13. zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2010 rok.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  2. Wolne głosy i wnioski.

  3. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do radnych, czy ktoś chciałby wnieść zmiany do porządku obrad. Nikt z radnych nie zgłosił zmian, zatem przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu starostę D. Jaśniewicza.

Starosta zaproponował wycofanie z porządku obrad w punkcie 10 i) projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Pyzdry z tego względu, że po wstępnych konsultacjach z Regionalną Izbą Obrachunkową przygotowany projekt uchwały nie mieści się w zakresie zadań powiatu.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych pytając, czy są jeszcze inne propozycje.

Z uwagi na brak głosów, przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zmianę porządku obrad.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła zmianę porządku obrad.

 

Ad. 4.

W punkcie tym przewodniczący Rady Powiatu złożył informację o działaniach podjętych w okresie międzysesyjnym – załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 5.

Informację z posiedzeń Zarządu i realizację z wykonania uchwał stanowiącą załącznik nr 3 do niniejszego protokołu przedstawił przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie przedstawionych informacji.

Radni nie podjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady przystąpił do realizacji następnego punktu porządku obrad.

 

Ad.6.

W punkcie tym głos zabrał Zbyszko Przybylski prezes Szpitala Powiatowego we Wrześni Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i złożył informację dotyczącą realizacji największej inwestycji w powiecie wrzesińskim - rozbudowy szpitala powiatowego.

Prezes Z. Przybylski przypomniał, że we wcześniejszych latach, jeszcze przed złożeniem wniosku o pozyskanie funduszy unijnych prowadzone były dyskusje na temat sposobu realizacji tej inwestycji, i cały czas były prace nad formułą, w jakiej będzie ta inwestycja realizowana.

W pierwszej fazie mówiło się o partnerstwie publiczno prywatnym, było ono brane pod uwagę w momencie , kiedy nie było jeszcze przyznanych środków inwestycyjnych.
W międzyczasie nastąpiła nowelizacja ustawy o partnerstwie publiczno – prywatnym, która w pewnym sensie ułatwiała ten proces, ale z drugiej strony zawierała zapis, że będzie możliwe łączenie środków unijnych ze środkami prywatnymi w celu realizacji takiego zadania inwestycyjnego. Wszystkie prace szły w tym kierunku, została wynajęta kancelaria prawna, doradcza firma ekonomiczna. Niestety okazało się, że w tym modelu nie będzie można realizować inwestycji rozbudowy szpitala, z uwagi na to, że jest tutaj konieczna zgoda urzędu na transfer środków , które szpital otrzymał w wyniku przeprowadzonego postępowania konkursowego, do firmy, spółki tzw. specjalnego przeznaczenia – spółki inwestycyjnej, o której była mowa, natomiast szpital stał by się operatorem, który wykorzystywałby do realizacji zadań ten majątek. Nie będzie zgody na przeniesienie tych środków, mimo, że będzie zachowana zasada kontynuacji tego projektu i cel zostałby osiągnięty. Zdaniem prezesa dość głośna sprawa, mianowicie zainteresowanie służb CBA, które doszukiwały się nieprawidłowości spowodowała pewne usztywnienie decyzji i dodał, że jest to naturalny proces, który został tym wyrażony.

W związku z tym szpital spółka staje się inwestorem, który wyłoni wykonawcę w drodze postępowania przetargowego. Prezes podkreślił, że charakter tej inwestycji jest złożony. Firmy doradcze i kancelarie wskazują na formułę dialogu konkurencyjnego jako tryb, w którym będzie się wyłaniać wykonawcę. Złożony charakter polega między innymi na tym, że dotyczyć to będzie zarówno obszarów wykonawczych – budowlanki, ale jednocześnie należy dowiedzieć się , czy wykonawca jest w stanie udzielić pewnego rodzaju pożyczki, czy kredytu na okres kilkunastu lat na zrealizowanie tej inwestycji. Nowością, która funkcjonuje coraz częściej na rynku, to usługi zarządzania szpitalem w sensie utrzymania gotowości technicznej, sprawności, czy również tzw. zarządzania energią jest to jeden z istotnych kosztochłonnych elementów. Projekt rozbudowy szpitala ma 3 lata, jego technologiczne rozwiązania są w pewnym sensie przestarzałe, wymagają pewnego nowego spojrzenia.

Z drugiej strony zmieniły się również przepisy, które powodują, że ten projekt będzie trzeba zaadoptować na dzisiejszy czas realizacji. Druga sprawa dotyczy pożyczki, dlatego planuje się zdecydować na zapytanie oferenta, czy takiej pożyczki jest wstanie udzielić. Z badań analizy rynku wynika, że są takie modele stosowane, co ważne, firmy budowlane są to najczęściej firmy o bardzo dużym potencjale, który jest znacznie wyższy niż szpitala powiatowego. W związku z tym banki kalkulują sobie ryzyko i można uzyskać kredyty nawet do 1,5% niższe. Są to założenia, które należy przedstawić w formie dialogu, czy rzeczywiście takie formy korzyści będzie można uzyskać. Jednocześnie prowadzone są rozmowy z bankami które kwestie i rozpatruje, które opcje będą korzystniejsze – pożyczka czy obligacje. Jeśli chodzi o kwestie świadczenia usług związanych z zarządzaniem energią, są to też wyliczalne kwoty, które na dzień dzisiejszy istnieją na rynku, a które są stosowane w dużych obiektach, Zarządzanie obiektem o takiej wysokiej technologii jest zupełnie inne niż szpitalem, gdyż nowy obiekt będzie w wysokim stopniu zautomatyzowania. Prezes dodał, że przed szpitalem stoją nowe wyzwania, gdyż tak naprawdę szpital nie jest ani firmą budowlaną, ani inwestycyjną. W związku z tym powstała konieczność stworzenia zespołu ds. inwestycji. Była rozpatrywana też opcja powołania inwestora zastępczego lub zatrudnienia pracowników. Została wybrana ta druga opcja i zaczyna się współpraca z zespołem, który będzie tworzył taki zespół inwestycyjny, a jednocześnie będzie pełnił funkcję inwestorów nadzoru budowlanego, elektrycznego itp. Prezes zwrócił uwagę, na ważną rzecz na pozyskanie brakujących środków finansowych na zamknięcie inwestycji „pod klucz”.

Chodzi tu o kwotę kilkudziesięciu milionów i jeżeli w tym zawierają się koszty kwalifikowane, czyli to, co było we wniosku złożone na kwotę około 47 mln zł, to 35 mln zł jest w formie dotacji. I trzeba uzupełnić tą kwotę zarówno o udział własny, przy czym zasada jest taka, że jeżeli w przetargu wyjdzie większa, niż jest w tej chwili planowana, to tą różnicę musimy dopłacić, natomiast jeżeli wyjdzie mniejsza, to z funduszu unijnego będzie i tak 75 % tej kwoty. Jest to kwota rzędu 15-25 mln zł, gdyż kosztorys był robiony na zupełnie innym etapie. Rynek się zmienia i automatycznie dochodzi kwestia tego wyposażenia, które nie jest kosztem kwalifikowanym, a dotyczy to działów intensywnej terapii, działów z łóżkami monitorowanymi, jak również pełne wyposażenie hotelowe. Prezes Z. Przybylski zwrócił także uwagę na ważną rolę, jaką powinien odegrać powiat w tym przedsięwzięciu, gdyż bez tego nie ma szans na zrealizowanie tej inwestycji. Zarówno w aspekcie trójkąta –spółka – banki, które będą oczekiwały pewnej gwarancji, jak również bardzo ważny aspekt związany z Urzędem Marszałkowskim, który oczekuje takiego wsparcia, gdyż chce on mieć gwarancję, że wybudowany obiekt, być może obciążony hipoteką, nie zostanie utracony.

Podsumowując, prezes powiedział, że jaka to będzie forma, to jest jeszcze kwestia otwarta. Wielokrotnie była mowa o takim zabezpieczeniu, które nie będzie miało istotnego wpływu na obciążenie budżetu, ale pewne formy wsparcia muszą być brane pod uwagę, gdyż inaczej nie będzie możliwości zrealizowania takiej inwestycji. Szpital jako spółka jest jeszcze dla banków mało wiarygodnym podmiotem, co wynika z krótkiej historii, a ponadto jest związany z płatnikiem na zasadzie kontraktu, który jest negocjowany co 3 lata.

Następnie prezes odniósł się do ewentualnej emisji obligacji i zaznaczył, że sytuacja jest o tyle korzystna, że jak rok temu był przygotowywany wniosek na aplikację środków unijnych, to był problem, aby uzyskać promesę na kwotę 12 mln zł. Dzisiaj rozmowa o kwocie 20 i więcej mln zł, nie ma większego znaczenia, są to kwoty przez banki akceptowane i dodał, że jest to formuła korzystniejsza, bardziej elastyczna. Szczegóły dotyczące kosztów emisji tych pieniędzy i połączenia ich z ewentualną pożyczką, którą mógłby zaoferować wykonawca będą omawianie na Radzie Wspólników.

Dodatkową korzystną rzeczą jest to, że w przyszłym roku mają być podpisane umowy, które wprowadzają tzw. zaliczki, czyli przedpłaty firmom, stąd może być to o wiele korzystniejsza współpraca z firmami, niż gdyby płatności były za rok, czy za 3 lata. Na zakończenie swojej wypowiedzi prezes powiedział, że jest już finalny etap ogłoszenia procedury przetargowej. Jest zastosowana forma, precyzująca te elementy, które będą końcowym etapem, czyli specyfikacja, po której będzie ogłaszany ten finalny przetarg.

Dyskusję nad przedstawionym materiałem rozpoczął radny P. Rogoziński pytając na jaką kwotę opiewa kosztorys rozbudowy i jaka część jest na prace budowlane i jaka część jest na prace wykończeniowe.

Prezes Z. Przybylski odpowiedział na pytanie mówiąc, że na koszty kwalifikowane, które zostały przedstawione we wniosku to kwota 47 mln zł i obejmuje ona wszystkie prace budowlane, plus wyposażenie bloków operacyjnych i tzw. bloku diagnostycznego z pracownią rentgenowską i pracownią tomografii komputerowej. Natomiast do kosztów niekwalifikowanych należą drogi dojazdowe i wyposażenie w sprzęt pozostałej części pokoje hotelowych, łóżka monitorowane, łóżka intensywnej terapii

Radny P. Rogoziński zwrócił się z zapytaniem, czy z tego kosztorysu można wydobyć kwotę na samą budowę szpitala.

Prezes Z. Przybylski odpowiedział , że tak i jest to kwota około 16 mln zł.

Radny P. Rogoziński ponownie zabrał głos i zapytał prezesa ile metrów kwadratowych będzie budowane.

Prezes Z. Przybylski odpowiedział, że będzie to 7.300 m2 .

Z uwagi na brak dalszych pytań przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do realizacji punktu 7 porządku obrad.

 

Ad. 7.

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej we Wrześni Krzysztof Orzeł w formie prezentacji zapoznał radnych ze stanem bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej oraz zagrożeniach pożarowych Powiatu – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Radni nie podjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady dziękując Komendantowi prosił o przyjęcie słów uznania dla wszystkich strażaków zarówno tych zawodowych, jak i ochotników za ciężką, niebezpieczną i w pełni profesjonalną pracę. Przewodniczący dodał, że życzy także, żeby działania podejmowane przez strażaków nie były źródłem stresów i frustracji, a dawały im głęboko motywującą satysfakcję.

Następnie przewodniczący Radny zamknął pkt 7 i przystąpił do realizacji punktu 8 porządku obrad.

 

Ad. 8.

W punkcie tym Elżbieta Staszak – Małecka Powiatowy Rzecznik Konsumentów złożyła sprawozdanie z działalności w 2009 roku – załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

W dyskusji nad przedstawionym materiałem o głos poprosił radny K. Wojciechowski i pytał, czy w działaniach było coś, co w sposób szczególny zaskoczyło Rzecznika.

E. Staszak – Małecka odpowiedziała, że wiele rzeczy ją zaskakuje i wymieniła, w jakich kwestiach musiała podjąć działania.

Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku i przystąpił do realizacji punktu 9.

 

Ad. 9.

Zgodnie z porządkiem obrad przewodnicząca Komisji Rewizyjnej M. Taciak złożyła sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2009 roku – załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Po wysłuchaniu sprawozdania, przewodniczący Rady ogłosił 10 minut przerwy, podczas której salę obrad opuściła radna A. Głowacka.

Po wznowieniu obrad liczba radnych biorących udział w posiedzeniu – 17.

 

Ad. 10.

Przed przystąpieniem do rozpatrzenia projektów uchwał przewodniczący Rady zaproponował, aby zrezygnować z uzasadnień, gdyż sprawy te były szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji stałych.

Radni nie wnieśli sprzeciwu do powyższej propozycji, zatem przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie powierzenia miastu Poznań wykonywania zadania publicznego powiatu z zakresu pomocy społecznej.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 224/XXXVI/2010 w sprawie powierzenia miastu Poznań wykonywania zadania publicznego powiatu z zakresu pomocy społecznej.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 225/XXXVI/2010 w sprawie podziału środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia projektu „Kobiety z inicjatywą” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 226/XXXVI/2010 w sprawie zatwierdzenia projektu „Kobiety z inicjatywą” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zniesienie współwłasności nieruchomości położonej we Wrześni przy ul. Kaliskiej, należącej do powiatu wrzesińskiego i Skarbu Państwa, zapisanej w księdze wieczystej nr PO1F/00014725/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy we Wrześni.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 227/XXXVI/2010 w sprawie wyrażenia zgody na zniesienie współwłasności nieruchomości położonej we Wrześni przy ul. Kaliskiej, należącej do powiatu wrzesińskiego i Skarbu Państwa, zapisanej w księdze wieczystej nr PO1F/00014725/3, prowadzonej przez Sąd Rejonowy we Wrześni.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości będącej własnością powiatu wrzesińskiego, położonej we Wrześni, oznaczonej geodezyjnie jako działka 3896/24.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 228/XXXVI/2010 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości będącej własnością powiatu wrzesińskiego, położonej we Wrześni, oznaczonej geodezyjnie jako działka 3896/24.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości będącej własnością powiatu wrzesińskiego, położonej we Wrześni, oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 3703/15.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 229/XXXVI/2010 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości będącej własnością powiatu wrzesińskiego, położonej we Wrześni, oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 3703/15.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia zasad gospodarowania nieruchomościami.

W kwestii formalnej głos zabrał radny P. Rogoziński i prosił o uaktualnienie w uchwale miesiąca w którym jest ona podejmowana.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 230/XXXVI/2010 w sprawie ustalenia zasad gospodarowania nieruchomościami.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu powiatu wrzesińskiego spółkom wodnym, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zadań.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 231/XXXVI/2010 w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu powiatu wrzesińskiego spółkom wodnym, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zadań.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Nekla.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 232/XXXVI/2010 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Nekla.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Miłosław.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 233/XXXVI/2010 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Miłosław.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Września.

Radni nie podjęli dyskusji.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 234/XXXVI/2010 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Września.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2010 rok.

Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz poinformował o wprowadzeniu przez Zarząd autopoprawki do projektu uchwały i poprosił skarbnika powiatu B. Walkowiak o jej przedstawienie.

Skarbnik powiatu B. Walkowiak uzasadniła wprowadzenie autopoprawki Zarządu, a następnie przedstawiła zmiany w budżecie powiatu.

Radni nie podjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady poddał pod głosowanie autopoprawkę Zarządu.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd.

Następnie przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.

Rada Powiatu w obecności 17 radnych – jednogłośnie 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 235/XXXVI/2009 w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na rok 2010.

W związku z wyczerpaniem tego punktu porządku obrad, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji kolejnego punktu.

 

Ad. 10.

Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym do biura Rady nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.

O głos poprosił radny R. Zięty wyrażając swoje zadowolenie z przyznanych środków na ogrodzenie obiektu stadionu przy ul. Kaliskiej z uwagi na fakt, że obserwuje się próby dewastacji tego obiektu. radny dodał, że na posiedzeniu Komisji Edukacji dyrektor ZST i O pytał o losy sklepu spożywczego przy ul. Opieszyn, czy są plany likwidacji tego sklepu.

Odpowiedzi radnemu udzielił starosta D. Jaśniewicz mówiąc, że umowa z dzierżawcą obiektu wygasa we wrześniu tego roku, natomiast pojawiła się koncepcja zagospodarowania tego obiektu na potrzeby Powiatowego Zarządu Dróg. Podobne rozwiązania były przy zagospodarowaniu terenu przy Zespole Szkół Politechnicznych na ul. Wojska Polskiego.

Następnie głos zabrał radny E. Plewiński i zaznaczył, że pomimo swoich wątpliwości o których mówił na posiedzeniu komisji budżetowej głosował „za” udzieleniem dotacji dla spółek wodnych. Radny zwrócił się z zapytaniem, czy będzie jakaś szansa na uruchomienie dodatkowej ścieżki z pomocą finansową dla spółek, które nie mają tej składki w wysokości 19,- zł. Radny zaznaczył, że działania w zakresie melioracji są podstawowymi działaniami w rolnictwie i mimo, że do rolnika należy dbałość o urządzenia melioracyjne, ale nie jest w stanie sam, bez pomocy sprostać kosztom utrzymania tych urządzeń.

Starosta D. Jaśniewicz wyjaśnił, że taki kształt podjętej uchwały jest podyktowany tym, że powiat chciałby zwiększyć pulę środków na realizację tego zadania, aby móc takie wsparcie z Urzędu marszałkowskiego otrzymać. Stąd zapis, który koresponduje z tymi uregulowaniami, pozwalającymi na sięgnięcie do środków, na wsparcie zadań z zakresu melioracji. Starosta dodał, że wielokrotnie na zebraniach wiejskich podnoszone są kwestie gospodarki wodnej, nie tylko tych cieków szczegółowych, ale także podstawowych. Za jedne odpowiadają spółki wodne za inne instytucja marszałkowska, dlatego tez te przedsięwzięcia są wspierane np. przez program „Rowy”. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat, w nakładach i pracach związanych z gospodarką wodną obserwuje się znaczący regres.

Na zebraniach wiejskich każdorazowo jest dyskusja na temat wysokości składek. Nie ma takiej możliwości, żeby budżet powiatu , czy środki zewnętrzne rozwiązały ten problem w całości. To wsparcie, jest minimalną kwotą w stosunku do wielkości zadań, które są do zrealizowania. jeśli chodzi o środki, które kiedyś były w Powiatowym Funduszu Ochrony Środowiska, dzisiaj stały się środkami budżetowymi, ale zasilane są z podobnych źródeł, przy drugiej transzy na początku września można jeszcze rozważyć na znalezienie środków na wsparcie zadań z zakresu melioracji może w oparciu już o inne reguły.

Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady zamknął punkt 10 porządku obrad.

 

Ad. 11.

W tym punkcie nikt z radnych nie zabrał głosu.

Przewodniczący Rady poinformował, że sesja absolutoryjna odbędzie się w ostatnim tygodniu kwietnia.

 

Ad. 12.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad przewodniczący Rady o godz. 18:10 zamknął XXXVI sesję Rady Powiatu we Wrześni.

 

Protokołowała:

Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (29/04/2010 13:00:09)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (10/05/2010 10:14:41)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (10/05/2010 10:14:41)
Lista wiadomości
Protokół nr XLIII / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni z dnia 21.10.2010 r.
Protokół nr XLII / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.09.2010 r.
Protokół nr XLI / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 31.08.2010 r.
Protokół nr XL / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 30.06.2010 r.
Protokół nr XXXIX / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.05.2010 r.
Protokół nr XXXVIII / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.04.2010 r.
Protokół nr XXXVII / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 22.04.2010 r.
Protokół nr XXXVI / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.03.2010 r.
Protokół nr XXXV / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni z dnia 04.02.2010 r.