AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2006 (II kadencja)

Protokoły z Sesji Rady 2006 (II kadencja)

Protokół nr XLII / 2006

Protokół nr XLII/2006

z Sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 27.04.2006 r.


 

Przewodniczący Rady Tadeusz Świątkiewicz o godz. 1600 otworzył XLII Sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i gości Przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Ad. 2

Przewodniczący Rady poinformował, że protokoły z XL i XLII Sesji były wyłożone do wglądu w biurze Rady oraz dodał, że do tych protokołów nie zostały przez radnych zgłoszone uwagi. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z XL i XLI Sesji.

Protokoły z XL i XLI Sesji zostały przez radnych przyjęty – 17 głosami „za”, przy 0 głosów ”przeciwnych” i 1 głosie „wstrzymującym”.



Ad. 3

Następnie Przewodniczący Rady poinformował, że porządek obrad został poszerzony o projekty uchwał w sprawie:

  • zmiany uchwały nr 41/VII/99 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 kwietnia 1999 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i zatwierdzenia wartości jednego punktu służących do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla: Powiatowego Zarządu Dróg we Wrześni, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej we Wrześni,

  • zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2006 rok.

    W związku z powyższym porządek obrad przedstawiał się następująco:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołów z obrad XL i XLI Sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

  6. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za 2005 rok.

  7. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu w 2005 roku

    • sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu za 2005 rok,

    • odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu wraz z wnioskiem o udzielenie Zarządowi absolutorium,

    • odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

    • dyskusja nad przedstawionymi materiałami,

    • głosowanie nad udzieleniem absolutorium Zarządowi Powiatu.

b) likwidacji Gimnazjum Specjalnego nr 2 w Kołaczkowie,

      1. zmiany uchwały nr 41/VII/99 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 kwietnia 1999 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i zatwierdzenia wartości jednego punktu służących do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla: Powiatowego Zarządu Dróg we Wrześni, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej we Wrześni,

d) zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2006 rok.

8. Interpelacje i zapytania radnych.

9. Wolne głosy i wnioski.

10. Zamknięcie obrad.

Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad, w związku z czym Przewodniczący Rady przystąpił do jego realizacji.


Ad. 4.

Przewodniczący Rady przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnymzałącznik nr 2 do niniejszego protokołu.


Ad.5.

W punkcie tym Przewodniczący Zarządu przedstawił sprawozdanie o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym – załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

W uzupełnieniu do punktu 4 informacji dotyczącego odpowiedzi Burmistrza Miasta i Gminy we Wrześni dot. nieruchomości położonej we Wrześni przy ul. Batorego 8 (pomieszczenia zajmowane przez Zespół Szkół Specjalnych we Wrześni), Przewodniczący Zarządu powiedział, że dla ustalenia pewnych rozwiązań co do współfinansowania przedsięwzięcia jakim jest adaptacja budynku na potrzeby sali gimnastycznej, została powołana wspólna komisja gminno – powiatowa, która ma przygotować stanowisko mające rozwiązać tą kwestię. Sprawa na dzień dzisiejszy jest w toku.

Jeśli chodzi o punkt 12 – omówienie spraw związanych z ogłoszeniem przetargu dot. wykonania projektu na rozbudowę i modernizację SP ZOZ we Wrześni, Przewodniczący Zarządu powiedział, że środki finansowe na wykonanie tej dokumentacji mają być częściowe zabezpieczone w budżecie Powiatu i dodał, że w projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu na rok 2006 na tej sesji zostały te zmiany uwzględnione, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, które zobowiązywały Zarząd Powiatu do przygotowania działań zmierzających do wykonania do końca roku 2006 dokumentacji na rozbudowę i modernizacji szpitala.

Ponadto Przewodniczący Zarządu przedstawił ważniejsze wydarzenia z okresu między sesjami:

4 kwietnia br. obradował Zespół ds. restrukturyzacji SP ZOZ we Wrześni – omawiany był projekt przekształconego planu rozbudowy szpitala, zmniejszonego rozmiaru tej inwestycji oraz ostateczne podjęcie decyzji o wyasygnowaniu środków na sporządzenie dokumentacji,

5 kwietnia br. – Powiatowa Konferencja Samorządów Wiejskich – informacyjne spotkanie szkoleniowe,

6 kwietnia br. – Konwent Starostów,

7 kwietnia br. - spotkanie z doradcami IMC firmą, która zajmuje się przygotowaniem programu dla pracowników TONSILU zagrożonych zwolnieniami z pracy, jest dokonywana analiza przygotowania zawodowego poszczególnych pracowników, jak i przygotowania ofert pracy. Odpowiadając na kwalifikacje firma przygotowała około 120 propozycji pracy w Antoninku, Poznaniu, Środzie Wlkp., natomiast odzew pracowników TONSILU na dzień dzisiejszy jest niewielki.

11 kwietnia br. – spotkanie w Słupcy w sprawie propozycji zlokalizowania w Powidzu praktycznie największej bazy wojskowej w Europie dla monitorowania obiektów naziemnych. Całe przedsięwzięcie byłoby realizowane od roku 2007 – 2012, bezpośrednio przy obsłudze tego przedsięwzięcia zostałoby zatrudnionych od 2 do 3 tys. osób w składzie międzynarodowym. Poproszono starostów powiatów: gnieźnieńskiego, słupeckiego i wrzesińskiego oraz burmistrzów gmin z tego terenu o dokonanie prezentacji i przedstawienia oferty tzw. cywilnego programu dla tego przedsięwzięcia. Głównie dotyczy to spraw związanych z zakwaterowaniem, czyli budownictwa mieszkalnego, infrastruktury technicznej, szkolnictwa, służby zdrowia i bezpieczeństwa. Taka prezentacja została przez Powiat przygotowana i zaprezentowana na spotkaniu z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Obrony Narodowej, Wojewody, Marszałka oraz szefów służb wojskowych, którzy ten program opracowują i przygotowują. Do programu pretenduje 9 państw europejskich, ta oferta wojskowa jest na razie najlepszą i najkorzystniejszą ze wszystkich ze względu na wielkość i charakter lotniska w Powidzu, a decydować tu będzie także ten element cywilny. 26 kwietnia br. odbyło się spotkanie w Gnieźnie, gdzie była przedstawiana szczegółowa prezentacja propozycji Powiatu. Gdyby ten projekt został zrealizowany, to dla regionu 3 powiatów, byłaby to ogromna szansa, ze względu na duże środki finansowe, które spłynęłyby na realizację całego przedsięwzięcia.

12 kwietnia br. – Kolegium Burmistrzów i Wójta – omawiano sprawy bieżące,

12 kwietnia br. – Starosta uczestniczył w radzie pedagogicznej Zespołu Szkół Zawodowych nr 2,

19 kwietnia br. – spotkanie w sprawie nieruchomości Orzechowskich Zakładów Przemysłu Sklejek ze spadkobiercami majątku przedwojennej fabryki. Dzięki działaniu zarówno Powiatu, burmistrza Gminy Miłosław jak i prezesa Orzechowskich Zakładów Przemysłu Sklejek, została zawarta ugoda, która pozwoli uregulować sprawy własnościowe.

Dla Powiatu bezpośrednim efektem może być uzyskanie ośrodka „Relaks” za przysłowiową złotówkę, jako ośrodka sportu i rekreacji w ramach programu zagospodarowania doliny Warty,

21 kwietnia br. - Starosta uczestniczył w radzie pedagogicznej Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących na ul. Gnieźnieńskiej,

22 kwietnia br. – Starosta jako zaproszony gość uczestniczył w konferencji sprawozdawczo – wyborczej Związku Nauczycielstwa Polskiego we Wrześni,

24 kwietnia br. - Starosta uczestniczył w radzie pedagogicznej Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących na ul. Kaliskiej.

Na zakończenie Starosta poinformował, że w okresie międzysesyjnym nastąpiło rozstrzygnięcie sprawy związanej z nieruchomością na ul. Gnieźnieńskiej (były internat), zapadło prawomocne orzeczenie sądu, dzięki czemu Powiat jest na dobrej drodze, aby dokonać wpisu w księdze wieczystej i przejąć własność tejże nieruchomości, która dotychczas wykazywana była w księdze wieczystej jako własność Spółek i Organizacji Rolniczych.


Ad. 6.

Następnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej K. Wojciechowski przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za 2005 rok – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.


Ad. 7.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie:udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu w 2005 roku

  • sprawozdanie Zarządu Powiatu z wykonania budżetu Powiatu za 2005 rok,

  • odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu wraz z wnioskiem o udzielenie Zarządowi absolutorium,

  • odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

  • dyskusja nad przedstawionymi materiałami,

  • głosowanie nad udzieleniem absolutorium Zarządowi Powiatu.

Przewodniczący Rady zwrócił się do Przewodniczącego Zarządu, z zapytaniem, czy przed rozpatrzeniem projektu uchwały chciałby zabrać głos tytułem wprowadzenia.

Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz powiedział, że dochody budżetu zostały zrealizowane w sposób zadowalający, przede wszystkim dochody własne zarówno z PIT, jak i CIT zostały wykonane w ponad 100 %. Dodatkowymi środkami, które zwiększyły budżet było dochody z opłat. komunikacyjnych; środki dodatkowe pochodzące z lokaty budżetowej, dzięki temu wielkość ich w ciągu roku ulegała zwiększeniu. Ponadto budżet został zasilony środkami unijnymi stypendiami dla młodzieży szkolnej oraz studentów, środki na realizację swoich zadań pozyskał Powiatowy Urząd Pracy, Centrum Kształcenia Praktycznego na szkolenia językowe i komputerowe – 228.000,- zł. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie uzyskało dodatkowe środki na metody pracy z osobą niepełnosprawną, zrealizowano I etap programu „EQUAL”, środki dodatkowe na prace remontowo – adaptacyjne w Domu Pomocy Społecznej pozyskano z Urzędu Marszałkowskiego.
To spowodowało, że dochody budżetu pozwoliły na realizację zadań zaplanowanych na rok 2005. Przewodniczący Zarządu zaznaczył, że rok 2005 był najlepszy jeśli chodzi o budżet powiatu, ze względu na rozmiar zadań, które udało się zrealizować. Bogaty program inwestycyjno – remontowy w placówkach oświatowych, na który trafiło bezpośrednio ponad 3 mln środków, ponadto obiekty Powiatowego Urzędu Pracy, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności i środki budżetu Powiatu, które udało się pozyskać i zaplanować zostały wykonane. Starosta nadmienił także, że nastąpiło połączenie Centrum Kształcenia Praktycznego na ul. Gnieźnieńskiej z warsztatami Zespołu Szkół Politechnicznych i dzisiaj następuje plan zarówno modernizacji, jak i scalania tego obiektu. Buduje się nowe pracownie, wyposaża się ten obiekt wielokrotnie po raz pierwszy od 50 lat, co powoduje, że powstaje nowoczesna baza jeśli chodzi o zaplecze kształcenia praktycznego młodzieży ze szkół Powiatu Wrzesińskiego oraz możliwość prowadzenia szkolenia ustawicznego, które pozwala pozyskiwać dodatkowe środki na rzecz CKP. Starosta dodał, że na duże uznanie zasługuje zaangażowanie i praca powiatowej oświaty ponadgimnazjalnej. Oprócz tych prac remontowych należy odnotować uporządkowanie spraw związanych z finansowaniem oświaty, przede wszystkim zagospodarowanie godzin po Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym, które dzisiaj daje efekt zwiększenia godzin finansowanych właśnie z tych środków, jak i systemu finansowania tych godzin. Następnym nowym elementem, który się pojawił są granty edukacyjne, są to środki przeznaczane na realizację zajęć pozalekcyjnych w formie konkursów, w szkołach ponadgimnazjalnych. Dzięki temu zrodziło się wiele pomysłów i przedsięwzięć i jest to też forma, która się rozwija, którą warto kontynuować i finansować.

Starosta wypowiedział się także w kwestii wrzesińskiego szpitala mówiąc, że zaplanowane środki w wysokości 1.425.000,- zł pozwoliły na realizację zadań takich jak zakup i uruchomienie tomografu komputerowego, wykonanie nowego audytu do termomodernizacji, studium programowo – przestrzennego oraz dofinansowanie w dotacji wysokości 100.000,- zł, którą otrzymał SP ZOZ z Ministerstwa Finansów. Starosta dodał że nie udało się w roku 2005 zrealizować programu termomodernizacji i w formie środków niewygasających zostało to zadanie przeniesione na rok 2006 i już dzisiaj można powiedzieć, że te prace są realizowane, kontynuowane i termin końca września jest taki realnym terminem na ich ukończenie. Kontynuując Przewodniczący Zarządu wspomniał, że został podjęty duży wysiłek finansowy jeśli chodzi o wsparcie obiektów zabytkowych i z budżetu na ten cel została przeznaczona kwota 135.000,- zł, dofinansowanie 5 samochodów dla policji dla Wrześni, Miłosławia i Pyzdr i w 2006 roku zadanie to będzie kontynuowane w stosunku do Nekli i Kołaczkowa. Nie udało się zrealizować przedsięwzięcia polegającego na dofinansowaniu podnośnika dla Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, natomiast zakupiono samochód operacyjny z części tych środków, a w formie środków niewygasających kwota została przeniesiona na rok 2006, gdzie na dzień dzisiejszy podnośnik jest już w posiadaniu straży pożarnej, tak że te obawy, które były w stosunku do tych środków zostały rozwiane, ponieważ to zadanie jest realizowane.

Podsumowując Przewodniczący Zarządu wskazał na działania i przedsięwzięcia, które nie są związane z poszczególnymi zadaniami, czy inwestycjami, natomiast dają efekt lepszej gospodarki finansowej, polegające na informatyzacji systemu finansowego, bieżącej kontroli i wypracowania systemu dyscypliny finansowej, co przekłada się na realizację poszczególnych zadań, jak i również efektywne i racjonalne wydatkowanie środków budżetu Powiatu. Połączenie Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Zespołem Szkół nr 1, likwidacja Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego i połączenie Centrum Kształcenia Praktycznego i warsztatów szkolnych powoduje, że dzisiaj można korzystać z efektów tych działań.

Na zakończenie swojej wypowiedzi, Przewodniczący Zarządu zaznaczył, że wszystkie zobowiązania Powiatu realizowane są na bieżąco. Wymiernym efektem tych wcześniej wspomnianych działań jest fakt, że na koniec roku 2005 r. udało się wygospodarować wolne środki w wysokości 1.970.000,- zł, o które może być zwiększony budżet na rok 2006.

Następnie Przewodniczący Rady przypomniał, że szczegółowe sprawozdanie z wykonania budżetu zostało złożone przez Zarząd w ustawowym terminie, a następnie przesłane radnym. Z uwagi na obszerność tego materiału Przewodniczący uznał, że trudno byłoby to odczytać, natomiast pozostałe punkty będą odczytane i poprosił przewodniczącego Komisji Rewizyjnej K. Wojciechowskiego o odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonaniu budżetu Powiatu za rok 2005 wraz z wnioskiem o udzielenie Zarządowi absolutorium, załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu we Wrześni sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu za 2005 rok. - załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

O godz. 1650 na salę obrad przybył radny P. Kuczora, zwiększając ilość osób biorących udział w posiedzeniu do 19.

Kontynuując, Przewodniczący Rady odczytał uchwałę RIO w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie Zarządowi Powiatu we Wrześni absolutorium – załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Po przedstawieniu tych dokumentów, Przewodniczący Rady otworzył dyskusję w tej sprawie i zwracając się do radnych zapytał, kto chciałby zabrać głos w tej sprawie.

W dyskusji udział wzięli radni: E. Plewiński i E. Paterka.

Radny E. Plewiński powołując się na opinię RIO, prosił o wyjaśnienie dwóch kwestii. Radny miał wątpliwości co do zapisu w części III uzasadnienia do uchwały nr 38/SO – 5/ Ko / 06 Składu Orzekającego, który mówi, że „wątpliwości Składu Orzekającego budzi informacja zamieszczona na str.33 i str. 38 części opisowej sprawozdania...”, bo jeśli w Domu Pomocy Społecznej, czy w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej były dokonane zakupy i usługi, które nie podlegały ustawie o zamówieniach publicznych, to zdaniem radnego Zespół Kontrolny powinien wytłumaczyć, czy było to prawidłowo, czy nie, natomiast używa się zapisu, że ma wątpliwości. Radny dodał, ze na dzień dzisiejszy nie wie, czy Zarząd prawidłowo zrobił i także ma wątpliwości.

Druga kwestia, którą radny poruszył i prosił o wyjaśnienie była klasyfikacja wydatków jednostek. Radny pytał, że jeśli w ciągu roku pewne rzeczy się weryfikuje, to na koniec roku, jeśli się stwierdza, że są one nieprawidłowo sklasyfikowane, to czy dane te ulegają później korekcie, czy zostawia się bez korekty radny pytał także o dotację udzieloną dla Rady Sołeckiej w Mikuszewie.

Odpowiedzi radnemu udzieliła K. Ambrożak Skarbnik Powiatu mówiąc, że jeśli chodzi o wątpliwość RIO dotyczącą zamówień publicznych dotyczących inwestycji wykonywanych przez DPS i KPPSP, że jeśli chodzi o DPS , to był przeprowadzony przetarg nieograniczony, i dodała, że pisząc objaśnienia do budżetu musiało zostać zdanie dotyczące poprzedniego roku, natomiast w KPPSP, przetarg na zakup samochodu dla ratownictwa był przeprowadzony przez Komendę Wojewódzką Straży Pożarnej. Jeśli chodzi o klasyfikację wydatków, to taka klasyfikacja, jaka była w minionym roku, to już pozostać musi, natomiast w roku bieżącym ta klasyfikacja, jeśli chodzi o Promocję Powiatu już jest prawidłowo zapisana w rozdziale 75075, natomiast jeśli chodzi o letni wypoczynek dzieci i młodzieży zostanie sklasyfikowany w odpowiednim dziale z tym, ze z opinii RIO wynika, iż dział jest 854, ale rozdział 85212, a winien być rozdział 85412. Jeśli chodzi o nagrody, to czy powinny to być stypendia, czy nagrody, to w zasadzie radcy prawni zajmują stanowisko, że powinna to być jednak nagroda. RIO skieruje tą sprawę do pełnego składu Kolegium Izby Obrachunkowej w Poznaniu i tam nastąpi rozstrzygniecie tej kwestii. Jeśli chodzi o dotacje udzieloną Radzie Sołeckiej w Mikuszewie na zorganizowanie imprez sportowo – rekreacyjnych mówiąc, że zostało one wyłonione w drodze konkursu i RIO stoi na stanowisku, że nie należy przekazywać sołectwom dotacji, ponieważ nie mają one osobowości prawnej, natomiast radca prawny M. Krzymkowski uważa, iż w oparciu o Art. 11 ustawy o organizacjach pożytku publicznego i wolontariacie, można udzielać dotacji sołectwom, gdyż stanowią one i podlegają one nadzorowi organowi administracji publicznej jakim jest gmina.

Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący Rady stwierdził, że przez cały rok podjęte przez Radę uchwały były przesyłane do RIO i nie było uwag w zakresie np. błędnej klasyfikacji i być może wynika to z tego, że opinia RIO w sprawie wykonania budżetu jest bardziej szczegółowa, dlatego te uwagi zostały wykazane.

Następnie głos zabrał radny E. Paterka i wypowiedział się w kwestii wykonania budżetu zwracając uwagę na widoczne efekty jego realizacji. Radny zwrócił uwagę na kwestię stypendiów socjalnych, które są wykorzystywane tylko w około 75 %. Radny w związku z tym prosił Starostę, aby na Kolegium Starostów poruszyć tą kwestię i spowodować uproszczenie procedury pozyskiwania stypendiów.

W dalszej części dyskusji Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja Edukacji i Komisji Zdrowia wyraziły pozytywna opinię o realizacji budżetu za 2005 r.

Następnie głos zabrała radna A. Głowacka i powiedziała, że w tej części opinii RIO, w której nie zgadza się kwota, czyli w części II pkt 2 na str. 2, to w części opisowej sprawozdania z wykonania budżetu, to wszystko się będzie zgadzało, jeżeli na str. 29 zamiast rozdziału 80146 zostanie wpisane 85446, gdyż jest błąd jeśli chodzi o rozdział.

Przewodniczący Rady stwierdził, że w związku z tym, że została wyczerpana lista mówców dyskusja zostaje zamknięta i odbędzie się głosowanie nad powyższym projektem uchwały.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 18 głosami „za”, 1 głosie „wstrzymującym” i 0 głosów „przeciw”, podjęła uchwałę nr 272/XLII/2006 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium z wykonania budżetu w 2005 roku.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie likwidacji Gimnazjum Specjalnego nr 2 w Kołaczkowie.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i udzielił głosu radnemu S. Antkowiakowi, który potwierdził zasadność podjęcia tej uchwały.

Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do procedury głosowania.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, podjęła uchwałę nr 273/XLII/2006 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie likwidacji Gimnazjum Specjalnego nr 2 w Kołaczkowie.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie:zmiany uchwały nr 41/VII/99 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 kwietnia 1999 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i zatwierdzenia wartości jednego punktu służących do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla: Powiatowego Zarządu Dróg we Wrześni, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej we Wrześni.

Z uwagi na brak głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania powyższego projektu uchwały.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, podjęła uchwałę nr 274/XLII/2006 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie zmiany uchwały nr 41/VII/99 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 28 kwietnia 1999 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i zatwierdzenia wartości jednego punktu służących do ustalenia tabeli wynagrodzeń dla: Powiatowego Zarządu Dróg we Wrześni, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Wrześni, Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej we Wrześni.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2006 rok.

Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Przewodniczącego Zarządu D. Jaśniewicza.

Starosta poinformował, że do tego projektu uchwały zostanie wprowadzona autopoprawka polegająca na wprowadzeniu do budżetu środków z tytułu dotacji otrzymanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu z przeznaczeniem na dofinansowanie samochodu specjalistycznego – podnośnika hydraulicznego dla Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej – załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Po tych wyjaśnieniach, Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radni nie wzięli udziału w dyskusji, w związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie autopoprawkę zgłoszoną przez Zarząd.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, przyjęła autopoprawkę Zarządu.

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, podjęła uchwałę nr 275/XLII/2006 Rady Powiatu we Wrześni w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2006 rok.


Ad. 8.

Z uwagi na wyczerpanie punktu 7 porządku obrad, Przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 8 porządku obrad i poinformował, że w okresie międzysesyjnym nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się z zapytaniem, czy ktoś z radnych chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.

W punkcie tym głos zabrali radni: E. Plewiński, M. Łosiński.

Radny E. Plewiński zwrócił się z zapytaniem do Starosty, na jakim etapie jest realizacja zobowiązania, którego podjął się Starosta obiecując na zebraniu wiejskim w Bieganowie zakup cementu na założenie chodnika przy drodze powiatowej w Bieganowie.

Radny M. Łosiński zwrócił uwagę na zły stan techniczny drogi krajowej K15 Września – Miłosław na odcinku w okolicy miejscowości Osowo, gdzie na łuku drogi występuje uskok, co stwarza znaczne niebezpieczeństwo dla użytkowników, ponieważ pojazdy tracą przyczepność do pasa jezdni. Radny złożył wniosek , aby zwrócić się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o ujecie w planach na bieżący rok naprawy jezdni na tym odcinku.

W końcowej części tego punktu porządku, głos zabrał radny E. Plewiński i zwracając się do dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg prosił o podjęcie określonych działań w kierunku naprawy drogi powiatowej we Wszemborzu w stronę Budzimia.

W związku z brakiem zapytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 9 porządku obrad.


Ad. 9.

W wolnych głosach i wnioskach głos zabrała radna A. Kostrzewska i radny M. Łosiński.

Radna A. Kostrzewska w swojej wypowiedzi nawiązała do wypowiedzi Starosty w kwestii dotyczącej planów utworzenia bazy wojskowej NATO w Powidzu i zwróciła uwagę, że dla Powiatu byłaby to olbrzymia szansa w kontekście zamiarów rozbudowy szpitala powiatowego i w tym aspekcie konieczne jest przyspieszenie działań.

Radna zwróciła uwagę, na funkcję szpitala, jaką pełniłby, gdyby ta baza wojskowa powstała i dlatego warto byłoby przekazać projektantom tezy związane z tą kwestią.

Następnie głos w tej sprawie zabrał radny M. Łosiński i powiedział, że utworzenie takiej jednostki wojskowej będzie szansą dla całego regionu, natomiast należy być świadomym nie tylko pozytywnych aspektów, ale tych negatywnych także. Jako przykład radny podał jednostkę wojskową w Wissbaden, gdzie bliskość obiektów cywilnych spowodowała różnego rodzaju patologie społeczne.

Zabierając głos, Starosta D. Jaśniewicz ustosunkował się do wypowiedzi radnej i radnych rozpoczynając od zapytania radnego E. Plewińskiego mówiąc, że jeśli chodzi o kostkę brukową na budowę chodnika dla wsi Bieganowo, to po konsultacji z Powiatowym Zarządem Dróg, została podjęta decyzja o zakupie przez Powiat gotowej kostki, w związku z czym obietnica zostanie dotrzymana, ale w takiej właśnie formie.

Jeśli chodzi o kwestie powstania bazy wojskowej, Starosta poinformował, że nie planuje się budowy wokół bazy osiedla, aby uniknąć skupienia tego w jednym miejscu.

Projekt rozbudowy szpitala, który został przedstawiony na prezentacji w Poznaniu wzbudził największe zainteresowanie uczestników tego spotkania, natomiast jeśli jest mowa o specyfice szpitala, to będzie on obsługiwał przede wszystkim cywilów, kilka tysięcy rodzin, pracowników, dzieci, którzy będą zamieszkiwali w poszczególnych miejscowościach, gdzie będą budowane osiedla i drogi bezpośrednio do miejsca pracy jakim będzie lotnisko w Powidzu, natomiast system opieki wojskowej będzie rozwiązany inaczej. Starosta zaznaczył, że chce się uniknąć sytuacji, jaka była dotychczas, że wokół bazy budowano coś w rodzaju enklawy, gdzie rodziny mieszkały w sąsiedztwie jednostki. Podstawowym założeniem powstania takiej bazy jest rozproszenie zamieszkujących pracowników i ich rodzin, stąd ta propozycja dla Gniezna, dla Wrześni i dla Słupcy. W czasie wizji lokalnej, która ma nastąpić na przełomie czerwca i lipca zaproponowano, aby Komisja, która będzie dokonywała przeglądu tych zaproponowanych miejsc rozpoczęła od lądowania na lotnisku dla helikopterów we Wrześni i wizytą w szpitalu powiatowym, aby pokazać ten jeden z ważniejszych atutów dla Powiatu, poprzez węzeł autostradowy, poprzez miejsca pod budownictwo mieszkaniowe.

W dalszej części Starosta poruszył kwestię drogi Tarnowa – Nowa Wieś Podgórna wzdłuż rzeki Warty i powiedział, że w budżecie nie ma zaplanowanych środków na budowę tej drogi, natomiast z wolnych środków będzie wykonana dokumentacja na budowę tej drogi, by móc z początkiem roku wystąpić o środki unijne.

Na zakończenie swojego wypowiedzi Starosta nawiązał do tematu poruszanego na posiedzeniu Komisji Budżetowej, dotyczącego wybudowania wraz z Wrzesińską Spółdzielnią Mieszkaniową parkingu w sąsiedztwie PCPR i osiedla WSM i poinformował, że odbyła się wizja lokalna wspólnie z dyrektorem WSM, po której został dokonany wstępny szacunek, z którego wynika, że koszt budowy wyniósłby około 200.000,- zł.

Z uwagi na brak dalszych pytań ze strony radnych, Przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad.


Ad. 10.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady o godz. 1740 zamknął XLII Sesję Rady Powiatu we Wrześni.


Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (20/06/2006 00:00:00)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (10/07/2008 10:39:10)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (10/07/2008 10:39:10)
Lista wiadomości
Protokół nr XLVI / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 29.09.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XLV / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 30.08.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XLIV / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 30.06.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XLIII / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 25.05.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XLII / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 27.04.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XLI / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 30.03.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XL / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 03.03.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr XXXIX / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 23.02.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni