PROTOKÓŁ NR 27/2013
z posiedzenia Komisji Rozwoju Lokalnego
w dniu 23 października 2013 roku
Przewodniczący
komisji Marek Przyjemski otworzył posiedzenie, powitał zebranych
i
stwierdził quorum, przy którym komisja może podejmować
praworządne decyzje.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Porządek posiedzenia przedstawiał się następująco:
-
Otwarcie.
-
Przedstawienie i omówienie porządku obrad.
-
Informacja i omówienie realizacji inwestycji powiatowych w 2013 roku oraz plany na rok 2014.
-
Omówienie projektów uchwał/tematów na najbliższą sesję.
-
Wolne głosy i wnioski.
-
Zakończenie.
Członkowie komisji bez uwag zaakceptowali porządek obrad, w związku z czym przewodniczący komisji przystąpił do jego realizacji.
Ad. 3.
Informację o realizacji inwestycji powiatowych w 2013 roku oraz zamierzenia na rok 2014 przedstawiła pani Magdalena Niechcielska, inspektor w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych i Funduszy Europejskich.
Informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Pani M. Niechcielska poinformowała, że w roku 2013 przeprowadzono następujące inwestycje:
- budowę ronda na skrzyżowaniu ulic T. Kościuszki, 3 Maja, Legii Wrzesińskiej i Opieszyn – zadanie realizowane przy udziale finansowym gminy Września, dofinansowanie w wysokości 412.439,00 zł na podstawie umowy z Wojewodą Wielkopolskim;
- prace konserwatorsko – restauratorskie elementów drewnianych w XIX wiecznym kościele poewangelickim w Miłosławiu – dofinansowanie z Departamentu Kultury UMWW w kwocie 9.254,30 zł;
- PROW „małe projekty” – daszki na nadbudówkach kościółka w Miłosławiu – inwestycja w trakcie realizacji, dotacja w wysokości 18.619,16 zł aplikowana w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Lokalną Grupę Działania „Z Nami Warto”;
- oficyna w Kołaczkowie - w wyniku naboru przeprowadzonego w marcu przez LGD „Z Nami Warto” powiat uzyskał dotację w wysokości 50.000,00 zł na realizację inwestycji pn. „Remont elewacji i restaurację pomieszczeń oficyny w Kołaczkowie, Pl. Reymonta 2”, planowany termin realizacji zadania - koniec czerwca 2014 roku;
- przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2919P w m. Grabowo Królewskie – realizacja inwestycji w 2014 roku, planowa kwota dotacji 747.205,00 zł, projekt realizowany będzie w partnerstwie z Gminą Kołaczkowo,
- wymiana dachu na kościele w Miłosławiu – przygotowywany jest wniosek aplikacyjny do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, kosztorys inwestorski opiewa na kwotę 291.164,10 zł,
Na zakończenie swojej wypowiedzi pani M. Niechcielska poinformowała, że w roku 2014 w Starostwie będą kontynuowane prace związane z systemem sygnalizacji p-poż. i zaplanowana jest w budżecie kwota 20.000 zł i ma ona objąć zakup i montaż centralki sygnalizacji przeciwpożarowej, 2 akumulatorów, 9 sygnalizatorów pożaru, 9 ręcznych przycisków ostrzegawczych oraz montaż czujek dymu. Ponadto w wydziale rozpoczęły się prace nad strategią rozwoju powiatu na lata 2014-2020.
Członkowie komisji nie zgłosili pytań do przedstawionego materiału, w związku z czym przewodniczący komisji podziękował pani M. Niechcielskiej za obszerną informację i przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 4.
W punkcie tym członkowie komisji omówili projekty uchwał objęte porządkiem obrad XXXIV sesji Rady Powiatu.
Ad. 5.
Prezes Lokalnej Grupy Działania „Z Nami Warto” poinformował, że współpraca LGD z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jak i rolnikami jest bardzo dobra, natomiast współpraca z ARiMR w Poznaniu jest nie do przyjęcia, ponieważ opóźniają rozpatrywanie wniosków.
Przewodniczący komisji przypomniał radnym o wniosku o zabezpieczenie w przyszłorocznym budżecie środków na budowę 800 metrów chodnika w Gutowie Małym.
Ad. 6.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, przewodniczący komisji zamknął 27 posiedzenie Komisji Rozwoju Lokalnego.
Przewodniczący Komisji
Protokołowała:
Katarzyna Plucińska
inspektor
Załączniki do protokołu znajdują się w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich – Referat Kancelaria Ogólna, Biuro Rady i Zarządu Starostwa Powiatowego we Wrześni, ul. Chopina 10, 62-300 Września, pok. 117.
- wytworzenie informacji: Marek Przyjemski
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Katarzyna Plucińska (06/02/2014 12:13:11)
- zaakceptowanie treści informacji: Katarzyna Plucińska (06/02/2014 12:21:14)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Katarzyna Plucińska (06/02/2014 12:21:14)