Uchwała nr 246/XL/2010
Rady Powiatu we Wrześni
z dnia 30 czerwca 2010 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Wrześni.
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r., nr 142, poz. 1592 ze zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego we Wrześni stanowiącym załącznik do Uchwały nr 193/XXX/2009 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 3 września 2009r. wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 2 po ust. 7 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
„ 8. Naczelnicy wydziałów w których nie utworzono stanowiska zastępcy w uzgodnieniu ze starostą powierzają zastępstwo na czas swojej nieobecności jednemu z pracowników”.
2. § 7 otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Zadania w zakresie audytu wewnętrznego oraz II poziomu kontroli zarządczej
1. Audytor wewnętrzny – osoba zatrudniona lub usługodawca wykonuje działania obejmujące:
-
prowadzenie audytu wewnętrznego zgodnie z przepisami ustaw, aktami wykonawczymi oraz standardami audytu wewnętrznego,
-
wspieranie starosty w realizacji celów i zadań Powiatu przez systematyczną ocenę skuteczności i efektywności I poziomu kontroli zarządczej oraz czynności doradcze
-
prowadzenie audytu wewnętrznego odbywającego się każdorazowo w oparciu o przeprowadzoną analizę ryzyka w wybranych obszarach działalności na podstawie rocznego planu skonsultowanego i zatwierdzonego przez starostę.
-
przedstawienie sprawozdania wraz z wnioskami i opinią audytora po wykonaniu zadania oraz planu audytu
-
przeprowadzanie, na podstawie sporządzanego rejestru ryzyka powiązanego z obszarami audytu, a także rocznym planem kontroli zatwierdzonym przez Zarząd Powiatu, zgodnie ze standardami kontroli, adekwatnej, efektywnej – II poziomu kontroli zarządczej.
2. Kontrola zarządcza obejmuje następujące zagadnienia:
1) Zgodność działalności z przepisami i przyjętymi procedurami,
2) Skuteczność i efektywność działania,
3) Wiarygodność sprawozdań budżetowych,
4) Ochronę danych osobowych oraz posiadanych zasobów,
5) Przestrzeganie zasad etycznego postępowania,
6) Skuteczność i jasność przepływu informacji,
7) Zarządzanie zidentyfikowanym ryzykiem.”
3. W§ 8 skreśla się ust. 10.
4. W§ 8 po pkt 14 dodaje się pkt 15 w brzmieniu:
„15) zgłaszanie do wydziału organizacyjno – prawnego propozycji zmian dotyczących aktualizacji regulaminu organizacyjnego.”
5. § 10 otrzymuje brzmienie:
„ § 10. Podstawowe zadania wydziału:
1. W zakresie obsługi budżetu powiatu:
-
sprawowanie nadzoru nad służbami finansowo – księgowymi starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu wymienionymi w odrębnym zarządzeniu starosty,
-
wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
-
opracowanie i wykonywanie budżetu powiatu i planów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
nadzorowanie prawidłowości opracowań i zatwierdzanie planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu, projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie, w tym również funduszu celowego i rachunku dochodów własnych,
-
przygotowywanie i dokonywanie analiz wykonywania budżetu,
-
nadzorowanie gospodarki finansowej Straży oraz inspekcji będących zespoloną administracją powiatową poprzez:
a) terminowe przekazywanie środków finansowych,
b) kontrolowanie gospodarki finansowej oraz sprawozdań budżetowych,
-
realizacja budżetu poprzez dysponowanie środkami finansowymi na rzecz jednostek budżetowych i funduszu celowego,
-
sporządzanie harmonogramu dochodów i wydatków oraz analiza ich realizacji,
-
analiza wniosków wydziałów i jednostek organizacyjnych powiatu dotyczących planowania i zmian w budżecie,
-
nadzorowanie prawidłowego wykonania budżetu,
-
przygotowanie i wykonywanie analiz, opinii, ocen dotyczących zobowiązań finansowych oraz prognoz dochodów dla polityki kredytowej,
-
kontrolowanie poziomu deficytu budżetowego,
-
kontrolowanie realizacji wykonania budżetu i wnioskowanie w sprawach o naruszenie dyscypliny budżetowej,
-
sporządzanie informacji i sprawozdań dla Zarządu Powiatu, Rady Powiatu i Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz innych uprawnionych organów o wykonaniu budżetu powiatu,
-
sporządzanie bilansu budżetu powiatu.
2. W zakresie zadań obsługi finansowo – księgowej:
1) prowadzenie ewidencji księgowej Starostwa Powiatowego oraz jednostek organizacyjnych i gospodarstwa pomocniczego wymienionych w stosownym zarządzeniu starosty,
2) prowadzenie ewidencji i windykacji należności dochodów Starostwa Powiatowego,
3) prowadzenie ewidencji i windykacji należności dochodów jednostek o których mowa w ust. 2 pkt. 1,
4) prowadzenie ewidencji wydatków Starostwa Powiatowego,
5) prowadzenie ewidencji wydatków jednostek wymienionych w pkt 1.
6) prowadzenie dokumentacji i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT.
7) windykacja należności Skarbu Państwa.
8) naliczanie płac i ich rozliczanie poprzez wystawianie obowiązkowych dokumentów do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Urzędu Skarbowego dla Starostwa Powiatowego oraz jednostek wymienionych w pkt. 1.
9) prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego dla Starostwa oraz jednostek wymienionych w pkt. 1,
10) współdziałanie z Urzędami Skarbowymi, Bankami oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
11) prowadzenie obsługi projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa.
12) sporządzanie sprawozdań i bilansów Starostwa Powiatowego i jednostek obsługiwanych przez Wydział Finansowy,
13) obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i jednostek realizowanych przez Wydział Finansowy,
14) obsługa Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
15) prowadzenie obsługi kasowej poprzez:
a) przyjmowanie wpłat od interesantów,
b) realizację rachunków,
c) wypłaty umów zleceń, o dzieło, ryczałtów, diet, delegacji, stypendiów itp.,
16) przygotowanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,
17) kontrola wykonania planu finansowego,
18) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących polityki rachunkowości.
6. W § 12:
-
w ust. 1 po pkt 29 dodaje się pkt 30 w brzmieniu:
„30) rozliczanie pod względem merytorycznym i finansowym udzielonych dotacji dla organizacji pozarządowych”,
2) w ust. 2 pkt 2 skreśla się wyrazy „oraz innych stowarzyszeń kultury fizycznej”
3) w ust. 2 po pkt 6 dodaje się 7 w brzmieniu:
„7) rozliczanie pod względem merytorycznym i finansowym udzielonych dotacji dla organizacji pozarządowych” .
7. W § 13:
1) ust. 1 po pkt 8 dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„9) Koordynowanie działań związanych ze współpracą zagraniczną, w tym z powiatami partnerskimi”
2) w ust. 2 po pkt 12 dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
„13) rozliczanie pod względem merytorycznym i finansowym udzielonych dotacji dla organizacji pozarządowych i obiektów zabytkowych z terenu powiatu wrzesińskiego”.
3) skreśla się ust 3.
8. W § 15 ust. 1 skreśla się pkt 9.
9. W § 17:
1) pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16) przygotowywanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na budowę na rzecz innego podmiotu”;
2) po pkt 16 dodaje się pkt 16a w brzmieniu:
„16a) przygotowywanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę”;
3) pkt 22 otrzymuje brzmienie:
„22) opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego”;
4) po pkt 23 dodaje się pkt 24 w brzmieniu:
„24) opiniowanie wniosków o wydanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych”.
10. W § 18:
1) ust. 1 pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„ 14) koordynacja współpracy z organizacjami pozarządowymi ”.
2) po pkt 15 dodaje się pkt 16 w brzmieniu:
„ 16) rejestracja i ewidencja stowarzyszeń, w tym również stowarzyszeń kultury fizycznej innych niż uczniowskie kluby sportowe”
3) po pkt 16 dodaje się pkt 17 w brzmieniu:
„ 17) opracowywanie corocznych lub wieloletnich programów współpracy z organizacjami pozarządowymi”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu we Wrześni.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
(-) Grzegorz Kaźmierczak
- wytworzenie informacji: Rada Powiatu we Wrześni
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (07/07/2010 09:21:06)
- zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (07/07/2010 09:21:32)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (07/07/2010 09:21:32)