PROTOKÓŁ NR III/2014
z posiedzenia Rady Powiatu we Wrześni
w dniu 22 grudnia 2014 roku
Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godzinie 16:00 otworzył III sesję Rady Powiatu we Wrześni, powitał radnych, starostę, pracowników starostwa, przedstawicieli jednostek organizacyjnych powiatu, a także zaproszonych gości.
Przewodniczący stwierdził, że w obradach bierze udział 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady stanowi quorum do podejmowania prawomocnych decyzji.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Przewodniczący Rady poinformował, że nikt z radnych nie zgłosił uwag do treści zawartych w protokole z II sesji, w związku z czym został on przyjęty.
Przewodniczący Rady dodał, że radni otrzymali porządek obrad wraz z materiałami na sesję i zwrócił się z zapytaniem, czy ktoś z radnych proponuje zmianę do porządku obrad.
Radni nie zgłosili zmian w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do realizacji następującego porządku obrad:
-
Otwarcie i stwierdzenie quorum – punkt zrealizowany.
-
Przedstawienie porządku obrad.
-
Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
-
Sprawozdanie przewodniczącego Zarządu z pracy Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał podjętych na II sesji.
-
Podjęcie uchwał w sprawie:
a) zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2014 rok,
b) ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych oraz dyżurów w porze nocnej, niedziele, święta i inne dni ustawowo wolne od pracy, pełnionych przez apteki ogólnodostępne na terenie powiatu wrzesińskiego w 2015 roku,
c) projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2015 – 2027.
6. Debata budżetowa:
a) przedstawienie przez Zarząd projektu uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na rok 2015 wraz z uzasadnieniem,
b) zapoznanie z opiniami komisji Rady,
c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na rok 2015,
d) odczytanie stanowiska Zarządu w sprawie opinii komisji Rady i opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
e) dyskusja nad wniesionymi poprawkami,
f) głosowanie nad wniesionymi poprawkami,
g) głosowanie projektu uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na rok 2015 wraz z przegłosowanymi poprawkami.
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Informacja o przebiegu budowy Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp. z o.o.
9. Wolne głosy i wnioski.
10. Zamknięcie obrad.
Ad. 3.
Przewodniczący Rady przedstawił informację o działaniach podjętych przez radnych w okresie międzysesyjnym od 8 grudnia do 22 grudnia 2014 roku.
Informacja stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Ad. 4.
Starosta Dionizy Jaśniewicz zapoznał radnych z działalnością Zarządu Powiatu w okresiemiędzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady podjętych 8 grudnia 2014 r.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem do radnych, czy ktoś chciałby zabrać głos w tej sprawie.
Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 5.
Ad. 5.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie:
a) zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2014 rok.
Starosta D. Jaśniewicz w imieniu Zarządu Powiatu zgłosił autopoprawkę do w. wym. projektu uchwały, po czym poprosił skarbnika powiatu o jej uzasadnienie.
B. Walkowiak wyjaśniła, że na konto Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie wpłynęła kwota 1.000,00 zł tytułem nawiązki z wyroku sądowego. Środki te zostaną przeznaczone na remont aneksów kuchennych w placówce.
Jeśli chodzi o zmiany dotyczące budżetu, skarbnik poinformowała, że zmiany obejmują dochody dla jednostek organizacyjnych powiatu z tytułu:
- odszkodowania i darowizn dla Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie w kwocie 10.000,00 zł,
- zwrotu kosztów za wynajem autobusu dla Zespołu Szkół Specjalnych w kwocie 5.362,00 zł,
Ponadto następuje urealnienie dochodów dostosowujące je do bieżących potrzeb w: Powiatowym Centrum Edukacji Zawodowej, Liceum Ogólnokształcącym, Zespole Szkół Zawodowych nr 2, Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących oraz Starostwie Powiatowym.
Z
rezerwy ogólnej przenosi się kwotę 4.586,00 zł w celu
podwyższenia jednego udziału Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp.
z o.o. do pełnej wysokości wynoszącej 5.000,00 zł.
Szczegółowe
informacje dotyczące zmian w budżecie znajdują się w
uzasadnieniu do uchwały.
W związku z brakiem głosów w dyskusji, przewodniczący Rady przystąpił do głosowania autopoprawki do projektu uchwały.
Rada Powiatu w obecności 18 radnych – 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie projektu uchwały wraz z przyjętą autopoprawką Zarządu.
Rada Powiatu we Wrześni w obecności 18 radnych – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła UCHWAŁĘ NR 12/III/2014 w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2014 rok.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie:
b) ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych oraz dyżurów w porze nocnej, niedziele, święta i inne dni ustawowo wolne od pracy, pełnionych przez apteki ogólnodostępne na terenie powiatu wrzesińskiego w 2015 roku.
Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawił Artur Czajkowski inspektor ds. promocji i ochrony zdrowia mówiąc, że zgodnie z art. 94 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne Rada Powiatu zobowiązana jest do ustalania dyżurów aptek ogólnodostępnych oraz dyżurów w porze nocnej, niedziele, święta i inne dni ustawowo wolne od pracy, po zasięgnięciu opinii wójta, burmistrzów oraz Wielkopolskiej Izby Aptekarskiej. Dodał, że dyżury te będą pełnione przez apteki ogólnodostępne na terenie powiatu wrzesińskiego, dlatego też podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Radni nie podjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Rada Powiatu we Wrześni w obecności 18 radnych – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła UCHWAŁĘ NR 13/III/2014 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych oraz dyżurów w porze nocnej, niedziele, święta i inne dni ustawowo wolne od pracy, pełnionych przez apteki ogólnodostępne na terenie powiatu wrzesińskiego w 2015 roku.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie:
c) projektu
Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata
2015 – 2027.
Przewodniczący Rady poinformował, że Zarząd Powiatu zgłosił do tego projektu autopoprawkę i poprosił skarbnika B. Walkowiak o jej uzasadnienie.
B. Walkowiak poinformowała, że opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 8 grudnia 2014 r. wskazuje na drobne uchybienia w zał. nr 1, w poz. 11.4 „wydatki inwestycyjne kontynuowane” zostało wpisane zadanie budowa drogi Grzymysławice – Chwalibogowo – Osowo. W 2013 roku rozpoczęto procedurę dokumentacji budowlanej, nie zostało to wpisane do WPF z uwagi na to, że Zarząd dopiero w 2014 roku wydał decyzję o realizacji tego zadania. W związku z tym, po uzgodnieniu z RIO, przenosi się to jako nowe zadanie, a nie jako kontynuacja zadania. Opinia RIO stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Po wyjaśnieniach skarbnika, przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
W związku z brakiem głosów w dyskusji, przewodniczący Rady przystąpił do głosowania autopoprawki do projektu uchwały stanowiącej załącznik nr 6 do protokołu.
Rada Powiatu w obecności 18 radnych – 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd.
Przewodniczący Rady zarządził głosowanie projektu uchwały wraz z przyjętą autopoprawką Zarządu.
Rada Powiatu we Wrześni w obecności 18 radnych – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła UCHWAŁĘ NR 14/III/2014 w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2015 – 2027.
Ad. 6. a).
Przewodniczący Rady przystępując do procedury uchwalania budżetu na rok 2015 poprosił przewodniczącego Zarządu D. Jaśniewicza o przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem.
Starosta poinformował, że 15 listopada 2014 r., Zarząd Powiatu przygotował projekt budżetu na rok 2015. Po przedstawieniu go radnym, odbyła się debata budżetowa, na której zostały zaprezentowane podstawowe założenia budżetu oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej, w trakcie tej debaty i po zaopiniowaniu przez poszczególne komisje, dzisiaj Zarząd przedkłada Radzie Powiatu projekt budżetu na rok 2015. W budżecie na rok 2015 zaplanowano dochody w kwocie 61.808.875,00 zł z tego:
- dochody bieżące w wysokości 59.263.385,00 zł,
- dochody majątkowe w kwocie 2.545.490,00 zł.
Wydatki zaplanowano w kwocie 59.558.875,00 zł z tego:
- wydatki bieżące w kwocie 57.013.385,00 zł,
- wydatki majątkowe w kwocie 2.545.490,00 zł
Starosta zwrócił uwagę na wydatki majątkowe, które są stosunkowo niewielkie odnosząc się do zadań realizowanych w ubiegłych latach i wynikają z pewnej ostrożności inwestycyjneji wiążą się z określeniem – „budżet z kilkoma niewiadomymi”. Z zadań inwestycyjnych została zaplanowana inwestycja drogowa, dotyczy to drogi Osowo – Chwalibogowo – Grzymysławice oraz wydatki na zakup sprzętu medycznego i wyposażenia w ramach realizacji zadania - ochrona zdrowia i sprzęt komputerowy w kwocie 590.519,00 zł. Na debacie budżetowej zostały przedstawione zamierzenia, które powiat zobowiązał się zrealizować w nadchodzącym okresie, dotyczą one całego kompleksu działań związanych z rozbudową Powiatowego Centrum Edukacji Zawodowej. Zadanie to realizowane byłoby ze środków Programu Regionalnego, który w tej chwili są w końcowej fazie uzgodnień z Komisją Europejską, powiat zgłasza swój akces do realizacji zadania, które ma charakter zadań inwestycyjnych indykatywnych, czyli tych, które nie będą podlegały konkursowi, tylko będą realizowane jako te o strategicznym znaczeniu dla Wielkopolski, byłoby to Działanie 10.3, 10.3 bis i 10.4. Budowa centrum treningowego w sąsiedztwie Specjalnej Strefy Aktywności Gospodarczej w miejscowości Białężyce – Grzymysławice, modernizacja Powiatowego Centrum Edukacji Zawodowej poprzez modernizację i rozbudowę obecnego zaplecza technicznego, obiekty tzw. pobytowe – bursa gimnazjalna i internat na ul. Gnieźnieńskiej. Zarząd chciałby, aby w tym projekcie znalazła się również budowa hali sportowej przy Zespole Szkół Politechnicznych, z tego względu, że obecna sala gimnastyczna, z której korzystają uczniowie z ZSP przeznaczona byłaby na rozbudowę PCEZ. Całość przedsięwzięcia jest o tyle istotna i ważna dla samorządu powiatowego, że dofinansowanie planowane jest na poziomie 85 %, czyli wkład własny, o który powiat również będzie się ubiegał będzie na poziomie 15 %. Starosta zaznaczył, że kiedy Zarząd przystąpił do konstruowania projektu budżetu w tej formie, w jakiej jest dzisiaj przedstawiany Radzie, przez ubiegłe lata dość intensywnie proponował zmniejszenie zobowiązań związanych z zaciągniętymi kredytami na realizację najczęściej zadań inwestycyjnych z pozyskiwanych środków zewnętrznych środków, głównie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg i Programu Regionalnego. Chodziło o to, żeby powiat posiadał zdolności finansowe absorbcji nowych środków, a tą następną niewiadomą jest to, że dzisiaj ten Program Regionalny przez Komisję Europejską jest podejmowany i po uruchomieniu konkursów, które będą się odbywały w latach następnych powiat będzie chciał do tych programów aplikować. Wracając do zapisów w projekcie budżetu, starosta zaznaczył, że została zabezpieczona zarówno rezerwa ogólna jak i celowa i dodał, że budżet ten zapewnia realizację wszystkich statutowych zadań jednostek organizacyjnych, tak, że nie występują napięcia związane z niedoszacowaniem budżetu na realizację zadań przez jednostki powiatowe. Projekt budżetu zabezpiecza również z Funduszu Wynagrodzeń 1% planowanych wydatków na doskonalenie zawodowe nauczycieli. Ze względów ostrożnościowych Zarząd przedstawił projekt budżetu, który nie zawiera ukrytych napięć, które uniemożliwiłyby przede wszystkim realizację zadań statutowych powiatu. Starosta zaznaczył, że znacząca część dochodów i wydatków zapisanych w projekcie budżetu są to tzw. wydatki sztywne, w odróżnieniu od budżetu gmin, powiat ma mniejszą elastyczność pozyskiwania środków, które może w sposób bardziej dowolny finansować, czy kształtować te strumienie wydatków. Podstawowym źródłem finansowania zadań rozwojowych są przede wszystkim dyscyplina i gospodarka finansowa trzymająca w ryzach wydatki, a z drugiej strony sprzedaż mienia, która w budżecie powiatu jest głównym źródłem finansowania zadań inwestycyjnych, dlatego też w tym wypadku dochody, które są zapisane w dziale sprzedaż mienia, a chodzi tutaj o generalną zasadę, którą powiat od wielu lat stara się realizować zarówno w fazie projektowania budżetu, jak jego wykonania, aby te dodatkowe dochody były każdorazowo przeznaczane na zadania inwestycyjne i rozwojowe, natomiast mniej na finansowanie bieżącej działalności.
Projekt budżetu stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
Po wyjaśnieniach starosty, przewodniczący przystąpił do realizacji podpunktu b) - zapoznanie się z opiniami komisji Rady i poprosił o zabranie głosu J. Szafarka przewodniczącego Komisji Budżetowo – Finansowej.
J. Szafarek odczytał opinię Komisji Budżetowo – Finansowej,
Opinie w sprawie projektu budżetu powiatu wrzesińskiego na 2015 rok i projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu wrzesińskiego na lata 2015 – 2027 stanowią załączniki do protokołu według następującej kolejności:
-
opinia Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej – załącznik nr 8;
-
opinia Komisji Rozwoju Lokalnego – załącznik nr 9;
-
opinia Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa – załącznik nr 10;
-
opinia Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki – załącznik nr 11;
-
opinia Komisji Budżetowo – Finansowej – załącznik nr 12.
Ad. 6. c).
Wiceprzewodniczący Rady K. Strużyński odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu o przedłożonym przez Zarząd Powiatu we Wrześni projekcie uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2015 rok.
Opinia stanowi załącznik nr 13 do protokołu.
Ad. 6. d) odczytanie stanowiska Zarządu w sprawie opinii komisji Rady i opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Starosta D. Jaśniewicz poprosił B. Walkowiak o zabranie głosu.
Pani skarbnik odniosła się do opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej mówiąc, że autopoprawką do projektu uchwały budżetowej na 2015 rok dokonuje się zmian w załączniku nr 7 do projektu zawierającym zestawienie planowanych kwot dotacji w 2015 roku poprzez ograniczenie szczegółowości planowanych kwot dotacji dla podmiotów prowadzących szkoły ponadgimnazjalne, zmiana następuje wyłącznie w nazewnictwie zadań, kwoty w budżecie nie ulegają zmianie.
Autopoprawka załącznik nr 14 do protokołu.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad przedstawionym materiałem.
O głos poprosił J. Szafarek, przewodniczący Komisji Budżetowo – Finansowej i powołując się na art. 242 ustawy o finansach publicznych stwierdził, że żeby Rada mogła uchwalić budżet musi być różnica pomiędzy dochodami i wydatkami i w projekcie budżetu na rok 2015 ten warunek jest spełniony. Ponadto radny odniósł się do wykazanych w uchwale dochodów własnych wyrażając nadzieję, że w momencie uruchomienia fabryki motoryzacyjnej i zatrudnieniu mieszkańców z terenu powiatu wrzesińskiego, wzrosną dochody z tytułu podatków i odpisów, jak również zostaną zrealizowane wpływy z tytułu sprzedaży działek w Bierzglinku. Zdaniem radnego projekt budżetu na rok 2015 został realnie zaplanowany, co pozwoli na realizację zdań statutowych powiatu.
Z uwagi na brak dalszych głosów w dyskusji, przewodniczący Rady przystąpił do procedury głosowania.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie autopoprawkę Zarządu do projektu uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2015 rok.
Rada Powiatu w obecności 18 radnych – 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę w wersji przedstawionej przez Zarząd.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą autopoprawką Zarządu.
Rada Powiatu we Wrześni w obecności 18 radnych – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 15/III/2014 w sprawie uchwały budżetowej powiatu wrzesińskiego na 2015 rok.
Po zakończonym głosowaniu, przewodniczący Rady podziękował wszystkim, którzy brali udział w pracach nad budżetem i tradycyjnie życzył Zarządowi Powiatu konsekwencji w jego realizacji w roku 2015, po czym przystąpił do realizacji punktu 7.
Ad. 7. Interpelacje i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym nie wpłynęła żadna interpelacja, po czym zapytał radnych, czy chcieliby zająć głos w tym punkcie porządku obrad.
Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady zamknął punkt 7 i przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.
Ad. 8. Informacja o przebiegu budowy Szpitala Powiatowego we Wrześni Sp. z o.o.
Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Sebastiana Nowickiego wiceprezesa Zarządu Spółki Szpital Powiatowy we Wrześni.
S. Nowicki stwierdził, że w tej kwestii chciałby powiedzieć, że Zarząd otrzymał klucze od szpitala, ale niestety tak nie jest, natomiast w ostatnim okresie czasu obserwuje się intensyfikacje prac budowlanych. Wiceprezes przypomniał, że termin zakończenia prac został ustalony na 31 grudnia 2014 roku, ale niestety firma wystartowała z półtoramiesięcznym opóźnieniem, które jest powielane i wydaje się, że 31 grudzień nie jest to termin realny, natomiast to opóźnienie nie będzie jakieś bardzo długie. Pozostaje mi zaapelować o cierpliwość i przede wszystkim o rozwagę. Wiceprezes dodał, że Zarząd chciałby już ten szpital oddać, natomiast przyjdzie jeszcze poczekać, stąd prośba o wstrzemięźliwość, bo jak uczy historia i doświadczenia, wszelkie rozdźwięki powodują eskalację żądań, nacisków ze strony wykonawcy. Wiceprezes dodał, że ma nadzieję, że wszyscy będą świętować szczęśliwe zakończenie i oby to już było w następnym 2015 roku, czego życzy sobie i wszystkim radnym.
Radny K. Strużyński zwrócił się z zapytaniem, jaki jest termin zakończenia prac według umowy, ponieważ wygląda to tak, jakby wykonawca z inwestorem się sami umawiali, że miesiąc wcześniej, czy miesiąc później, a w standardowych umowach jest określony termin, wówczas wykonawca zobowiązany jest zapłacić karę za nieterminowe prace.
Wiceprezes stwierdził, że oczywiście, że są terminy w umowie, jest ona standardowa wzmocniona ze strony szpitala w różne zabezpieczenia. Termin końcowy oddania całego szpitala tj. 30 czerwiec 2015 roku i w tej umowie są różne zabezpieczenia, hamulce, pewne możliwości nacisku. Wiceprezes podkreślił, że celowo prosił o pewną dyskrecję, ponieważ są to sprawy na bieżąco realizowane i nie chciałby zdradzać taktyki rozmów z wykonawcą. Zgodnie z umową budowa szpitala jest podzielona na dwa etapy: I etap to budynek „D”, którego budowa powinna zostać ukończona do 31.12.2014 r. i to jest zasadnicza część szpitala i II etap to jest oddanie do użytkowania łącznik.
Następnie głos zabrał P. Hirschfeld i prosił wiceprezesa o przedstawienie obecnej sytuacji związanej z oddziałem ratunkowym - SOR.
S. Nowicki odpowiedział, że szpitalny oddział ratunkowy zgodnie z planem Wojewody dotyczącym zabezpieczenia województwa w działania ratownictwa medycznego jest ujęty jako oddział ratunkowy w budowie. Zarząd Szpitala jest w trakcie rozmów zarówno z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego, jak i z Oddziałem Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia. W tej sprawie jest zrozumienie NFZ i przyzwolenie na to, że gdy tylko będzie budynek „D” oddany i oddane pomieszczenia zdolne do użytkowania, to w nawiązaniu do planu Wojewody będzie ogłoszone postępowanie konkursowe na świadczenia usług w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym.
Radny P. Hirschfeld zapytał, kiedy taka sytuacja ma nastąpić.
Wiceprezes odpowiedział, że jak tylko Zarząd otrzyma przysłowiowe klucze do budynku „D”, co zgodnie z umową ma nastąpić w miesiącu styczniu 2015 r.
Kontynuując radny P. Hirschfeld czy szpital został podłączony do instalacji gazowej i czy są dokonane odbiory zamontowanych instalacji.
Wiceprezes
odpowiedział, że w nowym budynku jest zamontowana większość
instalacji lecz nie chciałby wchodzić w szczegóły techniczne,
ponieważ się tym nie zajmuje. Dodał, że są
w 100 %
wykończone sale operacyjne, wykończone wykusze i zamontowane drzwi.
Radny P. Hirschfeld pytał, jak wygląda sytuacja finansowanie przebiegu budowy, czy wystarczy środków.
Wiceprezes wyjaśnił, że jest stworzony plan i wydaje się, że środków wystarczy, w tej chwili nie wpłynęła żadna prośba o zwiększenie środków, tak, że obawy są bezpodstawne. Wiceprezes przypomniał, że umowa jest tak skonstruowana, że pierwsze pieniądze wykonawca dostanie, jak skończy budynek „D”. Ma to na celu niekredytowanie wykonawcy, z uwagi na przykre doświadczenia z poprzednimi firmami.
Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady zamknął punkt 8.
Ad. 9. Wolne głosy i wnioski.
W punkcie tym radni nie podjęli dyskusji, przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, żeby jak najszybciej się zarejestrowały kluby, ponieważ na kolejnej sesji chciałby zaproponować po jednym przedstawicielu z klubów do prac w Komisji Statutowej do opracowania nowego Statutu Powiatu Wrzesińskiego.
Z okazji zbliżających się świąt przewodniczący Rady życzył radnym, aby nadchodzące święta były takim preludium do tego, co będzie się działo w roku 2015, żeby radni skorzystali z wiedzy i umiejętności do zmiany rzeczywistości, w której przyszło żyć dla dobra wspólnego, a na co dzień życzył pogody ducha, wiele optymizmu i spokoju. Życzenia przewodniczący zakończył słowami „Miejcie zawsze w swoich sercach wiarę i nadzieję, a nigdy nie będziecie sami”.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, o godz. 18:00 przewodniczący G. Kaźmierczak zamknął III sesję Rady Powiatu we Wrześni.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
/-/Grzegorz Kaźmierczak
Protokołowała:
Katarzyna Plucińska
inspektor
- wytworzenie informacji:
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Katarzyna Plucińska (16/02/2015 08:51:47)
- zaakceptowanie treści informacji: Katarzyna Plucińska (16/02/2015 08:52:34)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Katarzyna Plucińska (16/02/2015 08:52:34)