Uchwały Zarządu 2005 (II kadencja)
Uchwała Nr 312/2005
Zarządu Powiatu we Wrześni
z dnia 8.11.2005 r.
w sprawie: uchwalenia regulaminu określającego organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej powołanej uchwałą nr 311/2005 Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 8 listopada 2005 r.
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych ( Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zmianami), w związku z art. 2 pkt.3 ustawy
uchwala się, co następuje:
§ 1. Nadaje się komisji przetargowej, powołanej uchwałą nr 311/2005 Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 8 listopada 2005 r., regulamin pracy o następującej treści:
„§ 1 1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o Ustawie, rozumie się przez to ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.).
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o Komisji, rozumie się przez to komisję przetargowa powołaną Uchwałą Nr 311/2005 Zarządu Powiatu we Wrześni z dnia 8 listopada 2005r. w sprawie powołania komisji przetargowej.
3. Ilekroć w regulaminie jest mowa o Zarządzie Powiatu, rozumie się przez to Zarząd Powiatu we Wrześni.
§ 2. Komisja Przetargowa przeprowadza postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego.
§ 3 1. Komisja podlega Zarządowi Powiatu.
2. Członkowie Komisji są powoływani i odwoływani przez Zarząd Powiatu.
§ 4 1. Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu z postępowania o zamówienie publiczne w przypadku zaistnienia okoliczności, o jakich mowa w art. 17 Ustawy.
2. Wyłączenie następuje wskutek: złożenia stosownego oświadczenia przez osobę podlegającą wyłączeniu albo wskutek decyzji Przewodniczącego Komisji.
3. Decyzję o wyłączeniu Przewodniczącego Komisji podejmuje Zarząd Powiatu.
4. Zarząd powołuje nowego Przewodniczącego Komisji, może też powołać nowego członka Komisji na miejsce innego wyłączonego z postępowania.
5. Decyzje w sprawach, o których mowa wyżej, podejmowane są na piśmie i niezwłocznie doręczane Przewodniczącemu Komisji oraz członkom, których dotyczą bezpośrednio.
§ 5 Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:
1. Zwoływanie posiedzeń Komisji - według potrzeb.
2. Przewodniczenie obradom Komisji w tym udzielanie i odbieranie głosu.
3. Odbieranie oświadczeń, o jakich mowa w art. 17 ust.2 Ustawy od członków Komisji oraz biegłych i rzeczoznawców, a także osób podpisujących umowy z wykonawcami i włączanie tych oświadczeń do dokumentacji postępowania.
4. Dokonywanie podziału zadań między członków Komisji i wydawanie im poleceń związanych z udziałem w pracach Komisji.
5. Nadzorowanie prawidłowego przebiegu postępowania w tym prowadzenia dokumentacji, a w szczególności protokołu postępowania o zamówienie publiczne.
6. Informowanie Zarządu Powiatu o problemach związanych z pracą komisji oraz istnieniu okoliczności wyłączających poszczególne osoby z udziału w postępowaniu.
7. Przedkładanie Zarządowi Powiatu do zatwierdzenia:
- dokumentacji do Urzędu Zamówień Publicznych w tym dokumentów dotyczących ogłoszeń oraz związanych z wniesieniem odwołania
- Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
- wniosków w sprawie odrzucenia ofert lub wykluczenia wykonawców,
- wniosków w przedmiocie unieważnienia postępowania,
- propozycji rozstrzygnięcia protestu lub sposobu postępowania w przypadku wniesienia odwołania
- propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej lub zawarcia umowy w przypadku zamówienia z wolnej ręki
8. Występowanie do Zarządu Powiatu z wnioskiem o powołanie biegłych lub rzeczoznawców.
§ 6 W sytuacji nieobecności Przewodniczącego jego funkcje pełni Sekretarz Komisji.
§ 7. Do zadań Sekretarza Komisji należy prowadzenie i przechowywanie dokumentacji postępowania o zamówienie publiczne, w tym:
Przygotowanie niezbędnych druków w tym wzorów oświadczeń, o jakich mowa w art. 17 ust.2 Ustawy.
Przygotowanie pism przedkładanych Zarządowi Powiatu przez Przewodniczącego Komisji.
Przygotowywanie pism do wykonawców.
Przygotowywanie kompletu dokumentacji do Urzędu Zamówień Publicznych w tym dotyczących ogłoszeń oraz związanych z wniesieniem odwołania.
Przygotowywanie wszelkich innych materiałów niezbędnych do odbywania posiedzeń Komisji.
Dokonywanie wpisów w rejestrze zamówień publicznych.
§ 8. W sytuacji nieobecności Sekretarza funkcje jego pełni Przewodniczący Komisji.
§ 9 1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
2. Posiedzenia odbywają się w siedzibie Starostwa Powiatowego we Wrześni ul. Chopina 10.
§ 10. Członkowie Komisji obowiązani są wykonywać powierzone im zadania ze szczególną starannością – mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa i interesy Zamawiającego.
§ 11 1. Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
2. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
§ 12. Przygotowując postępowanie o zamówienie publiczne Komisja w szczególności:
1. Zapoznaje się z dokumentami przygotowanymi przez Skarbnika Powiatu, stanowiącymi podstawę do ustalenia kwoty, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację wartości zamówienia.
2. Określa wysokość kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia i przedstawia ją do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu.
3. Określa, czy zachodzi konieczność powołania biegłych i rzeczoznawców w tym osób, których pomoc będzie niezbędna przy sporządzaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. Ogłasza postępowanie w sposób zgodny z Ustawą.
§ 13. Jeżeli dana czynność dokonana przez Komisję nie jest potwierdzona za pomocą dokumentów o wzorach urzędowych, z czynności tej sporządza się odrębny protokół podpisywany przez wszystkich jej uczestników.
§ 14. Indywidualnej oceny ofert członkowie Komisji dokonują wyłącznie w oparciu o Ustawę i kryteria wyboru ofert zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
§ 15. 1. W przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających odrzucenie oferty, wykluczenie wykonawcy albo unieważnienia postępowania, Komisja występuje ze stosownym wnioskiem do Zarządu Powiatu.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 winien posiadać uzasadnienie faktyczne i prawne.
§ 16. W przypadku unieważnienia przez Zarząd Powiatu, czynności podjętej z naruszeniem prawa, Komisja wykonuje ją ponownie.
§ 17. Po zakończeniu badania ofert, Komisja przedstawia Zarządowi Powiatu propozycję wyboru najkorzystniejszej oferty.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Komisji.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Zarządu Powiatu
- wytworzenie informacji:
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (02/12/2005 00:00:00)
- zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (02/12/2005 11:20:54)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (02/12/2005 11:20:54)