Uchwały Zarządu 2005 (II kadencja)
Uchwała Nr 281 /2005
Zarządu Powiatu we Wrześni
z dnia 19 lipca 2005 roku
w sprawie: uchwalenia regulaminu określającego organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej powołanej uchwałą nr 280/2005 z dnia 19 lipca 2005 r.
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.), w związku z art. 2 pkt. 3 ww. ustawy:
uchwala się, co następuje:
§ 1. Nadaje się komisji przetargowej, powołanej uchwałą nr 280/2005 z dnia 19 lipca 2005r., regulamin stanowiący integralną część niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Komisji.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Zarządu Powiatu
(-) Dionizy Jaśniewicz
Załącznik do Uchwały Nr 281/ 2005
Zarządu Powiatu Wrześni
z dnia 19 lipca 2005 r.
Regulamin pracy komisji przetargowej
Na podstawie art.21 ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych(Dz. U.Nr 19 poz.177 ze zm.), nadaję Komisji Przetargowej Regulamin pracy.
§ 1
1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o Ustawie, rozumie się przez to ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 ze zm.).
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o Komisji, rozumie się przez to Komisję przetargową powołaną Uchwałą Zarządu Powiatu we Wrześni nr 280/2005 z dnia 19 lipca 2005 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej.
§ 2
Komisja realizuje zadania wynikające z Uchwały Zarządu Powiatu Nr. 280./2005 z dnia 19 lipca 2005 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej.
§ 3
1. Komisja podlega Kierownikowi Zamawiającego.
2. Członkowie Komisji są powoływani i odwoływani przez Kierownika Zamawiającego.
§ 4
1. Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu z postępowania o zamówienie publiczne w przypadku zaistnienia okoliczności, o jakich mowa w art. 17 Ustawy.
2. Wyłączenie następuje wskutek: złożenia stosownego oświadczenia przez osobę podlegającą wyłączeniu albo wskutek decyzji Przewodniczącego Komisji.
3. Decyzję o wyłączeniu Przewodniczącego Komisji podejmuje kierownik Zamawiającego.
4. Kierownik Zamawiającego powołuje nowego Przewodniczącego Komisji, może też powołać nowego członka Komisji na miejsce innego wyłączonego z postępowania.
5. Decyzje w sprawach, o których mowa wyżej, podejmowane są na piśmie i niezwłocznie doręczane Przewodniczącemu Komisji oraz członkom, których dotyczą bezpośrednio.
§ 5
Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:
1. Zwoływanie posiedzeń Komisji - według potrzeb.
2. Przewodniczenie obradom Komisji w tym udzielanie i odbieranie głosu.
3. Odbieranie oświadczeń, o jakich mowa w art. 17 ust.2 Ustawy od członków Komisji oraz biegłych i rzeczoznawców, a także osób podpisujących umowy z wykonawcami i włączanie tych oświadczeń do dokumentacji postępowania.
4. Dokonywanie podziału zadań między członków Komisji i wydawanie im poleceń związanych z udziałem w pracach Komisji.
5. Nadzorowanie prawidłowego przebiegu postępowania w tym prowadzenia dokumentacji, a w szczególności protokołu postępowania o zamówienie publiczne.
6. Informowanie Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracą komisji oraz istnieniu okoliczności wyłączających poszczególne osoby z udziału w postępowaniu.
7. Przedkładanie kierownikowi Zamawiającego:
- dokumentacji do Urzędu Zamówień Publicznych w tym dokumentów dotyczących ogłoszeń oraz związanych z wniesieniem odwołania
- wniosków w sprawie odrzucenia ofert lub wykluczenia wykonawców,
- wniosków w przedmiocie unieważnienia postępowania,
- propozycji rozstrzygnięcia protestu lub sposobu postępowania w przypadku wniesienia odwołania,
- propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej lub zawarcia umowy w przypadku zamówienia z wolnej ręki
- informacji cenowej o robotach budowlanych
8. Występowanie do kierownika jednostki z wnioskiem o powołanie biegłych lub rzeczoznawców.
§ 6
Do zadań Sekretarza Komisji należy prowadzenie i przechowywanie dokumentacji postępowania o zamówienie publiczne, w tym:
-
1. Przygotowanie niezbędnych druków w tym wzorów oświadczeń, o jakich mowa w art. 17 ust.2 Ustawy
-
2. Przygotowanie pism przedkładanych kierownikowi jednostki przez Przewodniczącego Komisji.
-
3. Przygotowywanie pism do wykonawców.
-
4. Przygotowywanie kompletu dokumentacji do Urzędu Zamówień Publicznych w tym dotyczących ogłoszeń oraz związanych z wniesieniem odwołania.
-
5. Przygotowywanie wszelkich innych materiałów niezbędnych do odbywania posiedzeń Komisji.
-
6. Dokonywanie wpisów w rejestrze zamówień publicznych.
§ 7
1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji.
2. Posiedzenia odbywają się w Starostwie Powiatowym we Wrześni, ul. Chopina 10.
§ 8
Członkowie Komisji obowiązani są wykonywać powierzone im zadania ze szczególną starannością – mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa i interesy Zamawiającego.
§ 9
1. Decyzje Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
2. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
§ 10
Przygotowując postępowanie o zamówienie publiczne Komisja w szczególności:
1. Zapoznaje się z dokumentami przygotowanymi przez Skarbnika Powiatu, stanowiącymi podstawę do ustalenia kwoty, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację wartości zamówienia.
2. Zapoznaje się z przedmiotem zamówienia.
3. Określa wysokość kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia i przedstawia ją do zatwierdzenia kierownikowi jednostki.
4. Określa, czy zachodzi konieczność powołania biegłych i rzeczoznawców w tym osób, których pomoc będzie niezbędna przy sporządzaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5. Przygotowuje Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia.
6. Ogłasza postępowanie w sposób zgodny z Ustawą.
§ 11
Jeżeli dana czynność dokonana przez Komisję nie jest potwierdzona za pomocą dokumentów o wzorach urzędowych, z czynności tej sporządza się odrębny protokół podpisywany przez wszystkich jej uczestników.
§ 12
Indywidualnej oceny ofert członkowie Komisji dokonują wyłącznie w oparciu o Ustawę i kryteria wyboru ofert zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
§ 13
1. W przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających odrzucenie oferty, wykluczenie wykonawcy albo unieważnienia postępowania, Komisja występuje ze stosownym wnioskiem do Kierownika Zamawiającego.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 winien posiadać uzasadnienie faktyczne i prawne.
§ 14
W przypadku unieważnienia przez Kierownika Zamawiającego, czynności podjętej z naruszeniem prawa, Komisja wykonuje ją ponownie.
§ 15
Po zakończeniu badania ofert, Komisja przedstawia Kierownikowi Zamawiającego propozycję wyboru najkorzystniejszej oferty.
§ 16
Regulamin obowiązuje od dnia wydania Zarządzenia wprowadzającego niniejszy regulamin przez Kierownika Zamawiającego.
- wytworzenie informacji:
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (02/08/2005 00:00:00)
- zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (02/08/2005 13:44:09)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (02/08/2005 13:44:09)