Uchwały Rady 2005 (II kadencja)
Uchwała Nr 171/XXVI/2005
Rady Powiatu we Wrześni
z dnia 27.01.2005 r.
w sprawie: zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego we Wrześni
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1592 ze zmianami) uchwala się, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego we Wrześni stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 54/IX/2003 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 16.06.2003 roku wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 8 ust. 2:
a) pkt.17 otrzymuje brzmienie:
“17) przygotowywanie i przekazywanie materiałów do Biuletynu Informacji Publicznej”.
b) uchyla się pkt. 18.
2) § 9 otrzymuje brzmienie:
“9. 1. W zakresie obsługi budżetu powiatu:
1) Opracowanie budżetu powiatu i planów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2) Nadzorowanie prawidłowości opracowań i zatwierdzeń planów finansowych jednostek powiatowych.
3) Dokonywanie analiz wykonywania budżetu.
4) Nadzorowanie gospodarki finansowej jednostek i inspekcji podległych powiatowi poprzez:
a. przekazywanie środków finansowych,
b. kontrolę gospodarki finansowej,
c. kontrolę sprawozdań.
5) Realizacja budżetu poprzez dysponowanie środkami finansowymi budżetu, jednostki budżetowej i funduszy celowych.
6) Przekazywanie dotacji celowych, prowadzenie ewidencji i rozliczeń przekazanych dotacji oraz prowadzenie kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
7) Sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ocena realizacji wykorzystanych środków finansowych.
8) Przyjmowanie sprawozdań i bilansów od jednostek organizacyjnych i inspekcji podległych powiatowi.
9) Sporządzanie bilansu budżetu powiatu.
10) Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
11) Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
12) Prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
“9. 2. W zakresie obsługi zadań finansowo – księgowej:
-
Prowadzenie ewidencji księgowej Starostwa Powiatowego oraz jednostek
organizacyjnych niżej wymienionych::
a. Liceum Ogólnokształcące we Wrześni.
b. Zespół Szkół Specjalnych we Wrześni.
c. Gimnazjum Specjalne Nr 2 w Kołaczkowie.
d. Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna we Wrześni.
e. Centrum Kształcenia Praktycznego we Wrześni.
-
Prowadzenie ewidencji i windykacji należności dochodów Starostwa
Powiatowego.
3) Prowadzenie ewidencji i windykacji należności dochodów jednostek wymienionych
w ust. 2 pkt.1.
4) Prowadzenie ewidencji wydatków Starostwa Powiatowego.
5) Prowadzenie ewidencji wydatków jednostek wymienionych w ust. 2 pkt.1.
6) Prowadzenie dokumentacji i rozliczeń podatku od towarów i usług VAT.
7) Windykacja należności Skarbu Państwa.
8) Wystawianie rachunków, faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy itp.,
9) Naliczanie płac i ich rozliczanie poprzez wystawianie obowiązkowych dokumentów do ZUS, Urzędu Skarbowego dla jednostek wymienionych w ust. 2 pkt.1.
10) Prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego dla Starostwa Powiatowego i jednostek wymienionych w ust. 2 pkt.1.
11) Współdziałanie z bankami Urzędami Skarbowymi i ZUS.
12) Sporządzanie sprawozdań i bilansów Starostwo Powiatowego i jednostek realizowanych przez Wydział Finansowy.
13) Obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jednostek realizowanych przez Wydział Finansowy.
14) Obsługa:
a. Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym
b. Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej poprzez prowadzenie:
- ewidencji dochodów i windykacji należności,
- ewidencje wydatków
- sporządzanie sprawozdań.
15) Prowadzenie obsługi kasowej dla jednostek wymienionych w ust. 2 pkt.1.
poprzez:
- sprzedaż znaków skarbowych,
- przyjmowanie wpłat od interesantów,
- realizacja rachunków,
- wypłat umów, ryczałtów, delegacji, diet, stypendiów, itp.
16) Prowadzenie ewidencji dla wszystkich jednostek wymienionych w ust. 2 pkt.1.
a. mienia,
b. wartości niematerialnych i prawnych,
c. rozliczania inwentaryzacji,
d. sprawozdawczości w tym zakresie.
17) Przygotowanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji.
18) Przygotowanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości.”
3) § 12 ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
“6) współpraca z powiatami partnerskimi z zagranicy.”
4) § 12 ust.1 pkt. 10 otrzymuje brzmienie:
“10) redagowanie i przygotowywanie materiałów na stronę internetową Starostwa.
5) W § 13:
a) w ust. 1 dodaje się pkt. 11 w brzmieniu:
“11) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na handel uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych.”
b) w ust. 4 uchyla się pkt. 5.
c) w ust. 6 pkt. 4 otrzymuje brzmienie:
“4) Wydawanie decyzji na usuwanie drzew z gruntów należących do gminy.”
6) W § 15:
a) w ust. 2 uchyla się wyrazy “ i przy wykonywaniu robót budowlanych.”
b) w ust. 3 uchyla się pkt. 3
c) uchyla się ust. 4
d) ust. 14 otrzymuje brzmienie:
“14. prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę.”
e) uchyla się ust. 19
f) ust. 20 otrzymuje brzmienie :
“20. przyjmowanie zgłoszeń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego.”
g) uchyla się ust. 21
7) W § 16 ust. 1 dodaje się pkt. 17 w brzmieniu:
“17) współpraca z organizacjami pozarządowymi.”
8) W § 17:
a) w ust. 1 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
“12) współpraca z Wojewodą w sprawie osób, które pozostawiły nieruchomości na
terenach nie wchodzących w skład obecnego obszaru Państwa wartości
nieruchomości na pokrycie opłat za użytkowanie wieczyste lub ceny sprzedaży nieruchomości.”
b) w ust. 13 dodaje się pkt. 2 w brzmieniu :
“2) współpraca z Wojewodą w sprawach dotyczących wszczęcia postępowania
regulacyjnego o przejęcie własności nieruchomości poszczególnych kościołów.”
c) w ust. 16 uchyla się pkt 5.
d) dodaje się ust. 17 w brzmieniu:
“17) W zakresie przepisów wprowadzających ustawy reformujące administracje publiczną:
1. nabywanie gruntów pod drogi publiczne – powiatowe.
2. ustalanie odszkodowań za grunty przejęte pod drogi publiczne : a) gminne,
b) powiatowe,
c) wojewódzkie,
d) krajowe.”
§ 2. Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu we Wrześni.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Powiatu
(-) Tadeusz Świątkiewicz
- wytworzenie informacji:
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (02/02/2005 00:00:00)
- zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (02/02/2005 13:29:47)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (02/02/2005 13:29:47)