AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2010 (IV kadencja)

Protokół nr II / 2010

Protokół nr II/10

z sesji Rady Powiatu we Wrześni

z dnia 15.12. 2010 r.

Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 16:00 otworzył II sesję Rady Powiatu we Wrześni. Powitał radnych, zaproszonych gości przedstawicieli służb oraz mediów. Przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności w sesji uczestniczy 18 radnych, co stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.


Ad. 2. Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z I sesji Rady Powiatu został sporządzony w statutowym terminie i był wyłożony do wglądu w biurze Rady. Przewodniczący dodał, że nikt z radnych nie złożył uwag do protokołu.

W związku z powyższym, protokół z I sesji został poddany pod głosowanie.

Protokół z I sesji Rady Powiatu we Wrześni został przyjęty przez radnych – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.

W głosowaniu nie brał udziału radny J. Mazurkiewicz, który przybył na obrady o godz. 16:10 zwiększając tym samym liczbę radnych do 19.


Ad. 3 Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z I sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

  6. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zmiany uchwały nr 7/II/2002 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 5.12.2002 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Wrzesińskiego

  2. wyboru członka Zarządu Powiatu

  3. wyboru liczby wiceprzewodniczących Rady Powiatu we Wrześni

  4. wyboru wiceprzewodniczącego Rady Powiatu we Wrześni

  5. powołania Komisji Rewizyjnej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  6. powołania Komisji Budżetowo-Finansowej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  7. powołania Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  8. powołania Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego,

  9. powołania Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  10. powołania Komisji Rozwoju Lokalnego, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  11. ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu wrzesińskiego

  12. zatwierdzenia projektu „Certyfikat na Twoje umiejętności zawodowe” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

  13. zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 225/XXXVI/2010 z dnia 25.03.2010 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszy Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej

  14. zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2010 rok

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  2. Wolne głosy i wnioski.

  3. Zamknięcie obrad.

 

Ad. 4 Przewodniczący G. Kaźmierczak przedstawił informacje o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym, które stanowią załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 5 Sprawozdanie przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady Powiatu w okresie międzysesyjnym przedstawił starosta Dionizy Jaśniewicz. Stanowią one załącznik nr 3 do protokołu.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie przedstawionych informacji prac Zarządu.

Radni nie podjęli dyskusji, zatem przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu dotyczącego podjęcia projektów uchwał.

 

Ad. 6 Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 7/II/2002 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 5.12.2002 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Wrzesińskiego.

Przewodniczący poprosił starostę D. Jaśniewicza. o uzasadnienie ww. uchwały

Starosta D. Jaśniewicz uzasadnił, że podjęcie uchwały jest związane z poszerzeniem Zarządu do 5 osób, które jednocześnie umniejszy liczbę wiceprzewodniczących Rady do jednej osoby.

W otwartej przez przewodniczącego Rady dyskusji głos zajął radny K. Wojciechowski, który uznał uzasadnienie uchwały za lakoniczne, gdyż w konsekwencji sugeruje ono, że poprzedni 4 osobowy Zarząd źle funkcjonował. Poinformował, że będzie przeciwny podjęciu tej uchwały z uwagi na obciążony budżet.

Radni nie podjęli dyskusji w tej sprawie w związku z czym przewodniczący Rady zakończył temat i przystąpił do głosowania

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 13 głosami „za”, 1 głos „przeciw” i 5 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 5/II/10 w sprawie zmiany uchwały nr 7/II/2002 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 5.12.2002 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Wrzesińskiego.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu.

Przewodniczący przypomniał radnym zasadę wyboru członka Zarządu zgodną z art. 27 ust. 3 Ustawy o samorządzie powiatowym, która mówi, że „Rada powiatu wybiera wicestarostę oraz pozostałych członków zarządu na wniosek starosty zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.”

Radni M. Taciak i K. Wojciechowski zgłosili wniosek formalny.

M. Taciak uznała, że uchwała jest konsekwencją przyjętej wyżej uchwały w sprawie uchwalenia Statutu powiatu wrzesińskiego i jest to niezgodne z zapisem tejże uchwały w §3, który mówi, że uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Radna nie widziała zatem potrzeby wywoływania uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu na obecnej sesji, uznając takie działanie za przedwczesne.

Radny K. Wojciechowski podtrzymał stanowisko M. Taciak, stwierdził, że uchwała nie ma mocy prawnej z uwagi na brak jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Wg. obecnego Statutu powiatu wrzesińskiego liczba członków Zarządu liczy 4 osoby i dopiero po ogłoszeniu można zwiększyć liczbę członków.

Przewodniczący Rady poprosił o uzasadnienie i rozwianie wątpliwości w tej kwestii sekretarza powiatu Ryszarda Szczepaniaka.

Sekretarz powiatu, R. Szczepaniak poinformował, że zapis w §2 uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu jest w pełni poprawny. Statut jest aktem prawa miejscowego i wchodzi w życie 14 dni po opublikowaniu przez wojewodę w Dzienniku Urzędowym W.W. Moment publikacji nie jest znany, a przełom roku jest czasem wzmożonych prac i tak właściwie nikt nie jest w stanie podać dokładnego terminu publikacji tego dokumentu. W związku z tym przykładowym terminem publikacji byłby 15 stycznia, a termin sesji będzie zaplanowany po 20 stycznia, to od dnia opublikowania tej uchwały do momentu powołania Zarządu (czyli podczas sesji w styczniu), Zarządu nie funkcjonuje, ponieważ nie występuje w pełnym składzie, gdyż wtedy obowiązywałby już zapis o jego 5- cio osobowym składzie Zarządu. Zaznaczył, że nie można dopuścić do sytuacji, w której Zarząd nie funkcjonuje.

M. Taciak stwierdziła, że dobrym zwyczajem jest podejmowanie uchwał obowiązujących w Statucie. Zarząd jest organem kolegialnym i będzie zachowywał parytet, a sytuacja ta nie będzie miała wpływu na funkcjonowanie Zarządu. Wywołanie tej uchwały w późniejszym terminie będzie zachowane w czasie.

Przewodniczący Rady zasugerował, że jeśli podjęcie tej uchwały nastąpi w nieodpowiednim trybie to, wojewoda uchwałę uchyli.

Dyskusję zakończył sekretarz, który stwierdził, że materiały na sesję zostały wydane w obowiązującym terminie, porządek obrad został przyjęty przez Radę, w związku z czym uchwałę można przegłosować lub zmienić porządek obrad.

Z uwagi na zaistniałą sytuację przewodniczący Rady Powiatu G. Kaźmierczak o godz. 16:30 ogłosił przerwę do momentu przyjazdu na sesję radcy prawnego.

O godz. 16:50, po przybyciu na sesję radcy prawnego, Przewodniczący Rady wznowił obrady. Skład Rady wynosił 19 osób.

Radca prawny, dr Hubert Świątkowski stwierdził, że projekt uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu jest zgodny z obowiązującym prawem.

Kolejnie stanowisko zajął starosta D. Jaśniewicz. Zaproponował zdjęcie tej uchwały z porządku obrad z uwagi na wątpliwości radnych.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zmianę porządku obrad dotyczącą zdjęcia projektu uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 2 głosami „wstrzymującymi” przyjęła zmianę porządku obrad II sesji Rady Powiatu polegającą na wycofaniu z obrad uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu.

Po głosowaniu porządek obrad w punkcie 6 przedstawiał się następująco (inne punkty nie uległy zmianie):

  1. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zmiany uchwały nr 7/II/2002 Rady Powiatu we Wrześni z dnia 5.12.2002 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Wrzesińskiego

  2. wyboru liczby wiceprzewodniczących Rady Powiatu we Wrześni

  3. wyboru wiceprzewodniczącego Rady Powiatu we Wrześni

  4. powołania Komisji Rewizyjnej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  5. powołania Komisji Budżetowo – Finansowej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  6. powołania Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  7. powołania Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej, wyboru przewodniczącego Komisji i  ustalenia składu osobowego,

  8. powołania Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  9. powołania Komisji Rozwoju Lokalnego, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego

  10. ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu wrzesińskiego

  11. zatwierdzenia projektu „Certyfikat na Twoje umiejętności zawodowe” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

  12. zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 225/XXXVI/2010 z dnia 25.03.2010 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszy Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej

  13. zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2010 rok

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyboru liczby wiceprzewodniczących Rady Powiatu we Wrześni.

Z uwagi na nie podjęcie przez radnych dyskusji w sprawie ww. uchwały przewodniczący przestąpił do procedury głosowania.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głos „wstrzymujący” podjęła uchwałę nr 6/II/10 w sprawie wyboru liczby wiceprzewodniczących Rady Powiatu we Wrześni.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Powiatu we Wrześni.

Przewodniczący poprosił radnych o zgłaszanie kandydatur do Komisji Skrutacyjnej. Radny Andrzej Szablikowski zaproponował osobę radnego Bogumiła Kwiatkowskiego, radny Rafał Zięty radnego Józefa Szafarka i radna Maria Taciak radnego Roberta Balickiego.

Kandydaci wyrazili zgodę na udział w pracach Komisji Skrutacyjnej, przewodniczący poprosił aby Komisja ukonstytuowała się i wybrała ze swojego grona przewodniczącego. Przewodniczącym Komisji został wybrany J. Szafarek.

Następnie zgodnie z art. 27 ust. 3 Ustawy o samorządzie powiatowym starosta zaproponował na stanowisko wiceprzewodniczącego Rady Powiatu, kandydaturę A. Szablikowskiego. Starosta przedstawił krótką informację o radnym.

Przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów, zaś przewodniczący Komisji Skrutacyjnej J. Szafarek zapoznał zebranych z zasadami głosowania. Radni w pełnym składzie osobowym przystąpili do głosowania tajnego.

Na okres liczenia głosów i sporządzania protokołu Komisji Skrutacyjnej przewodniczący Rady G. Kaźmierczak ogłosił krótką przerwę.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej J. Szafarek odczytał protokół z wyboru wiceprzewodniczącego Rady Powiatu we Wrześni, z którego wynikało, że spośród 19 ważnie oddanych głosów na kandydata radnego A. Szablikowskiego głosowało 15 radnych, „przeciw” głosował 1 radny i 3 radnych oddało głos „wstrzymujący”.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poinformował, że w wyniku tajnego głosowania wiceprzewodniczącym Rady Powiatu we Wrześni został Andrzej Szablikowski.

Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowią załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady odczytał uchwałę nr 7/II/10 w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Powiatu we Wrześni.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie kandydatur na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Radna H. Waligóra, członek tejże komisji zgłosiła na przewodniczącą, radną M. Taciak, która wyraziła zgodę na pełnienie tej funkcji. Radni nie przedstawili innych kandydatur, w związku z czym przewodniczący Rady Powiatu przystąpił do głosowania na stanowisko przewodniczącej Komisji Rewizyjnej.

W głosowaniu jawnym spośród 19 – tu ważnie oddanych głosów na przewodniczącą Komisji Rewizyjnej - M. Taciak, głosowało 18 radnych przy 1 głosie „wstrzymującym”.

Przewodniczący odczytał skład całej Komisji Rewizyjnej i przystąpił do głosowania nad projektem uchwały.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujący” podjęła uchwałę nr 8/II/10 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetowo – Finansowej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Radna M. Taciak zgłosiła wniosek formalny w kwestii powołania przewodniczących pozostałych komisji stałych Rady Powiatu: czy głosowanie powinno odbyć się na sesji czy na posiedzeniach komisji?

Radny K. Wojciechowski zaproponował wykreślenie z projektu ww. uchwały §3 mówiącego o wyborze radnego na przewodniczącego komisji oraz o zmianie tytułu uchwały poprzez wykreślenie fragmentu dotyczącego tej kwestii.

W związku ze zgłoszonymi uwagami przewodniczący Rady Powiatu G Kaźmierczak poddał pod głosowanie wykreślenie z projektu uchwały §3.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymującym” podjęła decyzję o wykreśleniu §3 z uchwał w sprawie powołania Komisji stałych Rady Powiatu, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Kolejnie Przewodniczący poddał pod głosownie zmianę tytułów uchwał polegająca na wykreśleniu treści „wyboru przewodniczącego Komisji”.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głosem „wstrzymującym” podjęła decyzję o zmianie tytułów uchwał, polegająca na wykreśleniu treści „wyboru przewodniczącego Komisji”.

W wyniku dokonanych zmian uchwały otrzymały następujące brzmienie:

- Uchwała w sprawie powołania Komisji Budżetowo – Finansowej i ustalenia składu osobowego

- Uchwała w sprawie powołania Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki i ustalenia składu osobowego

- Uchwała w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej i  ustalenia składu osobowego,

- Uchwała w sprawie powołania Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa i ustalenia składu osobowego

- Uchwała w sprawie powołania Komisji Rozwoju Lokalnego i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący poprosił o przeprowadzenie wyboru przewodniczących poszczególnych komisji podczas sesji. Radna M. Taciak zaproponowała, aby jednak wyborów na ww. funkcje dokonać podczas posiedzeń poszczególnych komisji.

Ze względu na sugestię radnej M. Taciak Przewodniczący Rady poprosił o zajęcie stanowiska radcy prawnego.

H. Świątkowski poinformował, że w tej sprawie może być zachowana dowolność zasad.

Wobec powyższego Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad projektem uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetowo – Finansowej i ustalenia składu osobowego.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 9/II/10 w sprawie powołania Komisji Budżetowo - Finansowej i ustalenia składu osobowego.

 

Radny Rafał Zięty zgłosił wniosek aby wybór przewodniczących komisji odbył się podczas sesji. Przeciwny wniosek, zgłosił radny K. Wojciechowski. Zaproponował, by radni wybrali przewodniczących komisji na oddzielnych posiedzeniach.

Z uwagi na rozbieżne stanowiska w wyżej wymienionej sprawie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radnego R. Ziętego.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 13 głosami „za”, 2 głosami „przeciw” i 4 głosami „wstrzymującymi” podjęła decyzję o wyborze przewodniczących poszczególnych komisji stałych Rady Powiatu z grona członków danej komisji podczas bieżącej sesji.

W konsekwencji Przewodniczący Rady poprosił radnych o zgłaszanie kandydatur na funkcje przewodniczących komisji.

Radny P. Kuczora zgłosił kandydaturę radnego J. Szafarka na przewodniczącego Komisji Budżetowo – Finansowej, który wyraził zgodę na pełnienie tejże funkcji.

Z uwagi na brak innych kandydatur na ww. funkcję. Przewodniczący Rady przestąpił do głosowania w ramach członków danej komisji.

Członkowie Komisji Budżetowo – Finansowej w pełnym 8 osobowym składzie w głosowaniu jawnym, 7 głosami „za” i 1 głosem „wstrzymującym” wybrali na przewodniczącego komisji J. Szafarka.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt ww. uchwały

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za” 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 10/II/10 w sprawie powołania Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na funkcję przewodniczącego Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki.

Radny A. Szablikowski zgłosił kandydaturę radnego S. Tomczaka, który przyjął zaproponowaną funkcję.

Analogicznie do poprzedniej sytuacji Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie na wybór przewodniczącego Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki z grona członków danej komisji.

Członkowie Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki w pełnym 5 osobowym składzie w głosowaniu jawnym, jednogłośnie 5 głosami „za” wybrali na przewodniczącego ww. komisji S. Tomczaka.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej i  ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za” 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 11/II/10 o powołaniu Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na funkcję przewodniczącego Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej.

Radny B. Kruk zgłosił kandydaturę radnej H. Waligóry, która przyjęła zaproponowaną funkcję.

Członkowie Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej w pełnym 7 osobowym składzie w głosowaniu jawnym, 6 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym” wybrali na przewodniczącą ww. komisji H. Waligórę.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za” 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 12/II/10 o powołaniu Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa i ustaleniu składu osobowego.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na funkcję przewodniczącego Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa.

Radny B. Kruk także członek tej komisji zgłosił kandydaturę radnego J. Balcerzaka, który przyjął zaproponowaną funkcję.

Członkowie Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa w pełnym 8 osobowym składzie w głosowaniu jawnym, 7 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym” wybrali na przewodniczącego ww. komisji J. Balcerzaka.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Rozwoju Lokalnego i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za” 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 13/II/10 o powołaniu Komisji Rozwoju Lokalnego i ustaleniu składu osobowego.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na funkcję przewodniczącego Komisji Rozwoju Lokalnego.

Radny B. Kwiatkowski członek komisji zgłosił kandydaturę radnego M. Przyjemskiego, który przyjął zaproponowaną funkcję.

Członkowie Komisji Rozwoju Lokalnego w pełnym 6 osobowym składzie w głosowaniu jawnym, 5 głosami „za” i 1 głosie „wstrzymującym” wybrali na przewodniczącego ww. komisji M. Przyjemskiego.

Przewodniczący Rady Powiatu G. Kaźmierczak ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.

Godz. 17:30 wznowiono obrady. Liczba radnych po przerwie wynosiła 19.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu wrzesińskiego.

Przewodniczący zwrócił się z prośbą do naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich i Ochrony Zdrowia J. Sznury o uzasadnienie ww. uchwały, które stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Radni nie podjęli otwartej przez Przewodniczącego dyskusji w związku z czym przystąpiono do głosowania.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 14/II/10 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu wrzesińskiego.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia projektu „Certyfikat na Twoje umiejętności zawodowe” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Uzasadnienie do uchwały przedstawił dyrektor PCEZ Marek Dyba. Uzasadnienie stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

W dyskusji głos zajął radny R. Zięty, który pogratulował skutecznie napisanego kolejnego wnioski w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 15/II/10 w sprawie zatwierdzenia projektu „Certyfikat na Twoje umiejętności zawodowe” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 225/XXXVI/2010 z dnia 25.03.2010 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszy Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Uzasadnienie do uchwały przedstawił dyrektor PCPR Jerzy Nowaczyk. Uzasadnienie stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

W otwartej dyskusji głos zajęła radna M. Taciak, która pytała czy środki są rozdysponowane i czy będą wykorzystane do końca roku.

Dyrektor J. Nowaczyk poinformował, że wszystko jest rozdysponowane, a wnioski są rozpisane na poszczególne zadania.

Radni nie podjęli dyskusji i przewodniczący przestąpił do głosowania.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 16/II/10 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 225/XXXVI/2010 z dnia 25.03.2010 r. o podziale środków finansowych Państwowego Funduszy Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.

 

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i przyjęcia projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2010 rok.

Przewodniczący udzielił głosu staroście, który jako przewodniczący Zarządu Powiatu zgłosił autopoprawkę. O jej przedstawienie starosta poprosił skarbnika B. Walkowiak. Autopoprawka stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący poprosił skarbnika powiatu, aby jednocześnie przedstawiła zmiany do budżetu powiatu wrzesińskiego na 2010 rok.

W dyskusji nad rozpatrywaną uchwałą głos zajęła radna M. Taciak. Zapytała na jakie cele w ramach działu promocji powiatu zwiększa się środki o kwotę 22.500,00 PLN?

Odpowiedzi udzielił starosta, D. Jaśniewicz. Poinformował, że w ramach oszczędności przyjęto zasadę wielokrotnego zwiększania środków w ciągu roku na zadnia związane z promocją powiatu.

Radna zainteresowana była również zapisem w projekcie uchwały pn. „wpływy z odszkodowania”. Co on oznacza?

Skarbnik B. Walkowiak poinformowała, ze są to wszelkie ubezpieczenia mienia.

Radni nie podjęli dyskusji w związku z czym Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad przyjęciem autopoprawki.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” przyjęła autopoprawkę do projektu budżetu na 2010 rok przedstawioną przez Zarząd Powiatu.

Następnie radni przystąpili do głosowania nad całą uchwałą wraz z autopoprawką.

Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 17/II/10 w sprawie zmiany budżetu powiatu wrzesińskiego na 2010 rok wraz z przyjętą przez Radę autopoprawką.

Wraz z podjęciem ostatniej uchwały dot. zmian budżetu powiatu wrzesińskiego na 2010 r. Przewodniczący Rady zamknął punkt 6 porządku obrad.

 

Ad. 7 W punkcie interpelacje i zapytania radnych Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym nie wpłynęła żadna interpelacja. Zapytał także czy ktoś chciałby zabrać głos.

Sprawę zgłosiła radna M. Taciak, która odczytała i przedłożyła przewodniczącemu Rady i przewodniczącemu Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki interpelację Klubu SLD w sprawie zamknięcia basenu „Świat Wodny”. Pismo stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 8 W punkcie wolne głosy i wnioski głos zajął radny B. Kruk, który pytał o nakład i koszty związane z wydawaniem bezpłatnego biuletynu informacyjnego powiatu wrzesińskiego „Przegląd Powiatowy”.

Starosta, D. Jaśniewicz poinformował, że nadrzędną rolą biuletynu jest informowanie mieszkańców powiatu o różnego rodzaju zdarzeniach. Nakład wynosi 9 tys. egz. Dodał, że w  porównaniu do biuletynu wydawanego przez Urząd Miasta i Gminy Września „Wieści z Ratusza” (nakład 5 tys.) jest to nieduża ilość w przeliczeniu na mieszkańca danego obszaru. Roczne koszty związane z wydaniem informatora nie przekraczają 60 tys. PLN.

Kolejnie w punkcie tym, głos zabrała radna M. Taciak. Zgłosiła potrzebę sporządzenia jednolitego tekstu Statutu powiatu wrzesińskiego celem łatwiejszej interpretacji tego dokumentu.

Kontynuując wypowiedź poruszyła problem utrudnionego korzystania z parkingu przy dworcu PKP we Wrześni, zwłaszcza w okresie zimowym. Poprosiła starostę o interwencję w sprawie odśnieżania terenu przy dworcu. Ponadto z uwagi na to, że z parkingu przy dworcu korzystają mieszkańcy z terenu całego powiatu zaproponowała, aby wszystkie gminy podjęły inicjatywę partycypacji w kosztach budowy parkingu lub modernizacji terenu przed dworcem.

Starosta odniósł się do uwag i sugestii radnej. Poinformował, że planowane jest przeprowadzenie prac związanych z ujednoliceniem aktu prawa miejscowego jakim jest Statut powiatu wrzesińskiego. Po opracowaniu dokument ten zostanie niezwłocznie przekazany radnym. W dalszej części odniósł się do utrudnień przy dworcu PKP, które wiążą się m.in. z przebudową drogi krajowej nr 15 w kierunku Gniezna. O tej inwestycji, podczas jednej z sesji III kadencji wspominał dyrektor Marek Napierała z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu. Starosta przyznał, że zauważalne jest pogorszenie warunków parkingowych wokół dworca. Poprawieniem sytuacji ma być modernizacja parkingu przy byłym Tonsilu. Teren jest własnością UMiG Września. Budowa parkingu w bliższym sąsiedztwie z dworcem PKP jest raczej nie możliwa z uwagi na trudne i bezowocne rozmowy z dyrekcją PKP.

Starosta obiecał, że zwróci się do dyr. M. Napierały z prośbą o dokonanie napraw powierzchni terenu przy dworcu PKP w trakcie przebudowy drogi krajowej nr „15”.

 

Przewodniczący Rady G. Kaźmierczak poinformował, że zostały utworzone trzy kluby radnych: Klub Sojusz Lewicy Demokratycznej (SLD), którego przewodniczącym został radny L. Stawicki, klub Platformy Obywatelskiej (PO), której przewodniczy radna H. Waligóra oraz Klub „Samorządny Powiat”, na czele którego stanął radny J. Szafarek.

Na koniec przewodniczący Rady Powiatu prosił wszystkie komisje o wyrażenie opinii w sprawie projektu budżetu powiatu na 2011 rok oraz o opracowanie planów pracy komisji na 2011 r.

Poinformował, że kolejna sesja odbędzie się 30 grudnia br. zamykając tym samym o godz. 18:20 II sesję Rady Powiatu we Wrześni.

 

 

Protokołowała: Beata Jankowska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji: Grzegorz Kaźmierczak
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (11/01/2011 13:46:52)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (24/01/2011 11:05:22)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (24/01/2011 11:05:22)
Lista wiadomości
Protokół nr III / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni z dnia 30.12.2010 r.
Protokół nr II / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni z dnia 15.12.2010 r.
Protokół nr I / 2010
z sesji Rady Powiatu we Wrześni z dnia 02.12.2010 r.