Protokoły z Sesji Rady 2006 (III kadencja)
Protokół nr III/2006
z sesji Rady Powiatu we Wrześni,
z dnia 28.12.2006 r.
Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 1600 otworzył III Sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i zaproszonych gości Przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 19 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z II sesji był wyłożony do wglądu w biurze Rady i dodał że do tego protokołu radni nie zgłosili uwag. W związku z powyższym, protokół z II sesji został poddany pod głosowanie.
Protokół z II sesji Rady Powiatu we Wrześni został przez radnych przyjęty – 19 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.
Ad. 3.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:
-
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
-
Przyjęcie protokołu z II Sesji Rady Powiatu.
-
Przedstawienie porządku obrad.
-
Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
-
Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu Powiatu we Wrześni o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.
-
Podjęcie uchwał w sprawie:
-
zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 265/XLI/2006 z dnia 30.03.2006 r. z późniejszymi zmianami o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej,
-
ustalenia wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2006,
-
zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na rok 2006,
-
odwołania Skarbnika Powiatu Wrzesińskiego,
-
powołania Skarbnika Powiatu Wrzesińskiego.
-
Interpelacje i zapytania radnych.
-
Wolne wnioski i informacje.
-
Zamknięcie obrad.
Radni nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku obrad i w wyniku głosowania został on przyjęty jednogłośnie 19 głosami „za”.
Ad. 4.
W punkcie tym przewodniczący Rady złożył informacje o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym – załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Ad. 5.
Sprawozdanie z prac Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w tym okresie przedstawił przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz – załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie przedstawionych informacji.
Z uwagi na brak głosów, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad i przeszedł do realizacji punktu 6.
Ad. 6.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 265/XLI/2006 z dnia 30.03.2006 r. z późniejszymi zmianami o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.
Wyjaśnień w sprawie projektu uchwały udzielił dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Wojciech Mól mówiąc, że dokonuje się przeniesień środków finansowych w związku z rezygnacją wniesioną przez osoby niepełnosprawne z turnusów rehabilitacyjnych oraz z dofinansowania zakupu systemu wspomagającego słyszenie dzieci niepełnosprawnych, dokonano przeniesienia środków na dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz likwidację barier architektonicznych dzieci i młodzieży.
Po ostatecznym rozliczeniu sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych, pozostałe środki na tym zadaniu przeniesiono na dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze. Ponadto dokonano przeniesienia środków z rehabilitacji zawodowej dotyczącej zwrotu wydatków na instrumenty i usługi na rynku pracy na rzecz osób niepełnosprawnych poszukujących pracy i nie pozostających w zatrudnieniu.
Po wyjaśnieniach dyrektora, przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat projektu uchwały.
Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący przystąpił do głosowania nad projektem uchwały.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 19/III/2006 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu we Wrześni nr 265/XLI/2006 z dnia 30.03.2006 r. z późniejszymi zmianami o podziale środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie:ustalenia wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2006.
Uzasadnienie do projektu uchwały przedstawiła skarbnik powiatu Krystyna Ambrożak mówiąc, że uchwała ta podejmowana jest w związku z niewykorzystaniem środków w roku 2006: przez SP ZOZ, Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną oraz na wypłatę stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2006/2007. W celu zabezpieczenia środków na realizację tych zadań konieczne jest podjęcie tej uchwały.
Następnie przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad powyższym projektem uchwały.
Rozpoczynając dyskusję radny E. Plewiński pytał o kwotę 371.580,- z § 6220 projektu uchwały, czy jest to kwota, która była przyznana na I przetarg, a jeśli nie, to z czego ona wynika oraz, czy wystarczy na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego modernizacji i rozbudowy szpitala.
Odpowiadając radnemu skarbnik K. Ambrożak powiedziała, że w roku 2006 na ten cel była zaplanowana kwota 385.000,-, wykorzystana była kwota w wysokości 13.420,- zł, natomiast w projekcie budżetu na 2007 jest dodatkowo zaplanowana kwota 420.000,-
Następnie głos zabrał starosta D. Jaśniewicz i uzupełnił wypowiedź skarbnika mówiąc, że jeżeli chodzi o finansowanie tego przedsięwzięcia, to środki na to zadanie będą jeszcze uzupełnione ze środków własnych SP ZOZ.
Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady zamknął dyskusje i przystąpił do procedury głosowania.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 20/III/2006 w sprawie ustalenia wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2006.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na rok 2006.
Przewodniczący Zarządu D. Jaśniewicz poinformował o wprowadzeniu przez Zarząd autopoprawki – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu i poprosił skarbnika powiatu o jej przedstawienie.
Skarbnik K. Ambrożak wyjaśniła, że autopoprawka Zarządu polega na zwiększeniu o kwotę 29.000,- zł planu przychodów i wydatków powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, na zwiększeniu o kwotę 205.000,- zł planu dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków finansowanych z tych środków dotyczy to Centrum Kształcenia Praktycznego oraz na zmniejszeniu planu dochodów budżetowych o kwotę 5.323,- zł z tytułu niewykorzystanej dotacji na zadania realizowane w ramach programu EQUAL.
Po wyjaśnieniach skarbnika, przewodniczący Rady zwrócił się do radnych i pytał, czy w związku z przedstawioną informacją są jakieś pytania.
W związku z brakiem pytań, przewodniczący Rady poddał pod głosowanie autopoprawkę Zarządu.
W wyniku głosowania autopoprawka została przez Radę przyjęta jednogłośnie – 19 głosami „za”, przy 0 głosów ‘przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.
Następnie przewodniczący Rady przeszedł do omówienia projektu uchwały i poprosił skarbnika powiatu o przedstawienie zmian w budżecie powiatu.
Skarbnik powiatu K. Ambrożak powiedziała, ze zmiany budżetu polegają na zwiększeniu planu dochodów z tytułu wynajmu sal lekcyjnych przez Zespół Szkół Politechnicznych, zwiększeniu planu dochodów z tytułu dotacji na zadania realizowane w ramach Programu ZPORR z przeznaczeniem na wypłatę stypendiów studentom, zmniejszeniu dotacji na zadania realizowane w ramach Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL, zwiększeniu dotacji z Funduszu Pracy na finansowanie części wydatków dotyczących zatrudnienia w Powiatowym Urzędzie Pracy.
Po wyjaśnieniach skarbnika, przewodniczący Rady otworzył dyskusję na powyższy temat.
Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętą wcześniej autopoprawką.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – jednogłośnie 19 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 21/III/2006 w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na rok 2006.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Powiatu Wrzesińskiego.
W punkcie tym głos zabrał starosta D. Jaśniewicz i złożył wniosek o odwołanie skarbnika powiatu K. Ambrożak w związku z przejściem z nowym rokiem na emeryturę.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad powyższym projektem uchwały.
Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 16 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 3 głosami „wstrzymującymi” podjęła uchwałę nr 22/III/2006 w sprawie odwołania Skarbnika Powiatu Wrzesińskiego.
Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Wrzesińskiego.
Ponownie glos zabrał starosta D. Jaśniewicz i zaproponował na funkcję skarbnika powiatu wrzesińskiego Beatę Walkowiak, dotychczasowego naczelnika wydziału finansowego starostwa powiatowego i przedstawił krótką charakterystykę kandydatki.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem uchwały.
Ponieważ radni nie wzięli udziału w dyskusji, przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Powiatu w obecności 19 radnych – 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę nr 23/III/2006 w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Wrzesińskiego.
W związku z wyczerpaniem tego punktu porządku obrad przewodniczący Rady przystąpił do realizacji 7 punktu porządku.
Ad. 7.
Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym nie zostały złożone interpelacje, ani zapytania ze strony radnych i zwrócił się z zapytaniem, czy ktoś z radnych chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.
O głos poprosiła radna T. Waszak i przekazała sprawy, które były podejmowane na sesji Rady Gminy w Kołaczkowie. Sprawy dotyczyły położenia dywanika na drodze nr 554 z Sokolnik do Borkowa, naprawy chodnika na długości 200 m przy ul. Zdrowotnej i chodnika przy ul. Bohaterów II Wojny Światowej na odcinku 300 m długości, o zmianę we wsi Wygoda tablicy informacyjnej nazwy miejscowości Grabowo na Grabowo Królewskie, wyremontowanie drogi na odcinku Wygoda w kierunku Grabowa Królewskiego na odcinku 1100 m, a także o tablice informacyjną w kierunku miejscowości Bieganowo z liczbą kilometrów i usunięciu gałęzi z wysokich drzew na ul. Krakowskiej w Kołaczkowie.
Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że radna swoją wypowiedzią połączyła dwa punkty porządku obrad 7 i 8 i zapytał, czy ktoś chciałby jeszcze zabrać głos.
Następnie głos zabrał radny B. Kruk i pytał starostę , czy budowa drogi Nowa Wieś Królewska – Gozdowo jest nadal zadaniem priorytetowym, czy już nie.
Starosta D. Jaśniewicz odpowiadając radnemu powiedział, że został sporządzony wykaz wszystkich dróg powiatowych przez Zarząd i została ustalona lista dróg powiatowych wymagających bardzo pilnych remontów i dodał, że dwa budżety powiatu nie wystarczyłyby na tego typu remonty, natomiast jest to jedna z gorszych dróg powiatowych i SA czynione starania, aby w kolejności te drogi remontować. Na dzień dzisiejszy odbywają się remonty dróg, na które zostały sporządzone dokumentacje i takimi drogami są droga Kołaczkowo – Wszembórz, Gozdowo- Bierzglinek, Szczodrzejewo w kierunku Pyzdr, Tarnowa – Nowa Wieś Podgórna, jeśli chodzi o drogę o która pytał radny, to znajduje się ona w spisie priorytetowych dróg, tak jak na terenie gminy Nekla droga Targowa Górka – Mała Górka.
Radny B. Kruk kontynuując pytał, czy w związku z tym znaczy to, ze w roku 2007 zostanie sporządzona dokumentacja i powiat wystąpi o środki na jej budowę.
Starosta D. Jaśniewicz odpowiedział, że proponuje, aby radny zgłosił inicjatywę, aby taka dokumentacja została sporządzona i w budżecie pojawiły się środki na przygotowanie takiej dokumentacji.
Następnie głos zabrał radny J. Mazurkiewicz i poinformował o planowanym na dzień 5 stycznia o godz. 1300 pierwszym posiedzeniu Komisji Ochrony Środowiska, której tematem będzie między innymi budowa sieci szerokopasmowego dostępu do internetu przy udziale wszystkich gmin powiatu wrzesińskiego. Do udziału w posiedzeniu komisji radny zaprosił radnych innych Komisji oraz wszystkich zainteresowanych.
Przewodniczący Rady zwrócił się do przewodniczących komisji stałych o opracowanie do 15 stycznia 2007 r. planów pracy komisji, a także zaprosił na wspólne posiedzenie wszystkich radnych w dniu 11 stycznia 2007 r. o godz. 1300 w sprawie omówienia projektu budżetu na rok 2007 i dodał, ze wskazane byłoby, aby budżet został przyjęty na sesji w styczniu 2007 r.
Na zakończenie tego punktu porządku obrad przewodniczący Rady odniósł się do spraw poruszonych przez radną M. Taciak na II sesji Rady Powiatu, na której radna zgłosiła uwagę, dotyczącą braku podpisu przewodniczącego Rady pod porządkiem obrad i powiedział, ze zgadza się a ta uwaga i dodał, że wynikało to z pewnych przyczyn techniczno – organizacyjnych i zapewnił, że taka sytuacja się nie powtórzy. Jeśli chodzi o pozostałe uwagi, przewodniczący Rady powiedział, że zwrócił się z pismem do Zarządu Powiatu w tej sprawie i poprosił sekretarza powiatu R. Szczepaniaka o przedstawienie stanowiska Zarządu w tej sprawie.
Sekretarz powiatu R. Szczepaniak zabierając głos przypomniał wniosek radnej M. Taciak, aby na projekcie uchwały znalazł się podpis przewodniczącego Zarządu i wyjaśnił, że nie wynika to z żadnego przepisu, ponieważ zgodnie z art. 32 ustawy o samorządzie powiatowym mówi, że projektodawca uchwały jest Zarząd Powiatu, natomiast Statut Powiatu doprecyzowuje , że inicjatywę uchwałodawczą może mieć każdy z radnych. Tak się złożyło, że na następnej sesji będą takie uchwały, można powiedzieć przewodniczącego Rady, czyli uchwały organizacyjne - powołanie komisji, powołanie przewodniczącego komisji i planów pracy. Ponadto wszystkie projekty uchwał są projektami Zarządu. W Statucie powiatu mówi się, że uchwały podpisuje przewodniczący Rady, natomiast o projekcie uchwały nie ma nigdzie mowy. Podpis przewodniczącego Zarządu na projekcie uchwały utrudniłoby pewne kwestie związane z poprawkami na projekcie uchwały, tak, ze domaganie się tego podpisu pod projektem uchwały nic nie wnosi. Sekretarz dodał, że zgodnie ze statutem projekt uchwały powinien zawierać uzasadnienie podpisane przez naczelnika wydziału i nie jest to błędem, ponieważ art. 33 ustawy o samorządzie powiatowym mówi, że Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu. Stanowisko Zarządu jest takie, że projekt uchwały do momentu pojęcia przez Radę jest nieobowiązującym projektem.
Po wyjaśnieniach sekretarza przewodniczący Rady zwrócił się do radnych, czy ktoś chciałby jeszcze zabrać głos.
O głos poprosił starosta D. Jaśniewicz i zaprosił na kolejny VIII bal charytatywny dyrektora SP ZOZ i starosty, z którego dochód przeznaczony jest na zakup sprzętu dla oddziału noworodkowego.
W dalszej części swojego wystąpienia starosta podziękował byłemu skarbnikowi powiatu K. Ambrożak za 37 lat pracy, za wkład pracy i zaangażowanie i życzył satysfakcji w życiu osobistym.
K. Ambrożak podziękowała za współpracę radnym, Zarządowi, koleżankom i kolegom, dyrektorom jednostek organizacyjnych.
W końcowej części tego punktu przewodniczący Rady z okazji zbliżającego się nowego 2007 roku podziękował za miesięczną współpracę radnym, staroście, wszystkim pracownikom starostwa i dodał, że chciałby pomimo różnic światopoglądowych, politycznych i innych znaleźć na tej sali porozumienie w podejmowaniu decyzji, które będą służyły większości mieszkańcom powiatu wrzesińskiego.
Ad. 9.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad, przewodniczący Rady o godz. 1655 zamknął II sesję Rady Powiatu we Wrześni.
Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor
- wytworzenie informacji:
- wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (12/02/2007 00:00:00)
- zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (10/07/2008 08:44:11)
- ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (10/07/2008 08:44:11)