AAA|rss
Jesteś w dziale:  Strona Główna » Rada Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady Powiatu we Wrześni » Protokoły z Sesji Rady 2006 (III kadencja)

Protokoły z Sesji Rady 2006 (III kadencja)

Protokół nr II / 2006

Protokół nr II/2006

z Sesji Rady Powiatu we Wrześni,

z dnia 14.12.2006 r.


Przewodniczący Rady Grzegorz Kaźmierczak o godz. 1630 otworzył II Sesję Rady Powiatu we Wrześni. Po powitaniu radnych i zaproszonych gości Przewodniczący stwierdził, że zgodnie z listą obecności aktualnie w sesji uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób, stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.
(
nieobecny wicestarosta Paweł Guzik)

Przed przystąpieniem do realizacji porządku obrad, przewodniczący Rady poprosił zebranych o powstanie i odczytał treść oświadczenia z okazji 25 rocznicy stanu wojennego w Polsce, w którym oddał hołd wszystkim tym, którzy poświęcili swe życie w imię wolności i swobody, w imię godności Polaków i Polski. - załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Po odczytaniu oświadczenia zebrani uczcili pamięć minutą ciszy.


Ad. 2.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół z I Sesji był wyłożony do wglądu w biurze Rady oraz, że do tego protokołu radni nie zgłosili uwag.

W związku z powyższym, protokół został poddany pod głosowanie.

Protokół z I Sesji został przez radnych przyjęty – 18 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.

Ad. 3.

Przewodniczący Rady zaproponował poszerzenie punktu 6 porządku obrad o projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetowo – Finansowej, Rozwoju Gospodarczego oraz Promocji, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Radni nie zgłosili uwag i jednogłośnie – 18 głosami „za” przyjęli poprawkę.

Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad po wprowadzonej poprawce.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z I Sesji Rady Powiatu.

  3. Przedstawienie porządku obrad.

  4. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

  5. Sprawozdanie Przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał Rady w okresie międzysesyjnym.

  6. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. wyboru wiceprzewodniczącego Rady Powiatu we Wrześni

  • powołanie Komisji Skrutacyjnej,

  • zgłaszanie kandydatur,

  • przeprowadzenie głosowania,

  • przedstawienie uchwały stwierdzającej wybór wiceprzewodniczącego,

  1. powołania Komisji Rewizyjnej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego,

  2. powołania Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego,

  3. powołania Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego,

  4. powołania Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego,

  5. powołania Komisji Budżetowo – Finansowej, Rozwoju Gospodarczego oraz Promocji, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego,

  6. przyjęcia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Wrzesiński,

  7. zmiany uchwały nr 7/II/2002 Rady Powiatu we Wrześni, w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Wrzesińskiego,

  8. zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2006 rok.

  1. Interpelacje i zapytania radnych.

  2. Wolne wnioski i informacje.

  3. Zamknięcie obrad.


Następnie przewodniczący Rady zapytał radnych, czy ktoś chciałby zgłosić uwagi do przedstawionego porządku obrad.

O głos poprosiła radna M. Taciak i zgłosiła wniosek formalny w sprawie materiałów na sesje przekazywanych radnym. Zdaniem radnej nie wypełniają wymogów Statutu Powiatu Wrzesińskiego i wykazują braki polegające na tym, że zgodnie z § 18 Statutu przewodniczący Rady powiadomił radnych o terminie i miejscu sesji, natomiast brakuje autora porządku obrad i w związku z tym, radna prosiła, aby przewodniczący Rady podpisywał porządek obrad.
Kontynuując radna zwróciła się do przewodniczącego Zarządu i przytoczyła treść § 46 Statutu i wnioskowała, aby projekty uchwał były podpisane przez autora projektu, który posiada inicjatywę uchwałodawczą.

Z uwagi na brak dalszych głosów, przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad z przyjętą poprawką.

Rada Powiatu przyjęła porządek obrad jednogłośnie - 18 głosami „za”, w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do jego realizacji.


Ad. 4.

Informacja przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.


Ad.5

Przed złożeniem sprawozdania z prac Zarządu w okresie międzysesyjnym i z wykonania uchwał – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu, przewodniczący Zarządu Dionizy Jaśniewicz odpowiedział radnej M. Taciak, że przyjmuje uwagi i postara się, aby stosowne podpisy na materiałach sesyjnych autorstwa Zarządu się znalazły, jeżeli takie są uregulowania Statutu. Na zakończenie swojej wypowiedzi Starosta powitał wicemarszałka sejmiku województwa, byłą wiceburmistrz Krystynę Poślednią i złożył gratulacje z objęcia stanowiska.

Z uwagi na brak pytań i uwag ze strony radnych, przewodniczący Rady przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.


Ad. 6.
Przewodniczący Rady
przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwał w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Powiatu we Wrześni:

  • powołanie Komisji Skrutacyjnej,

  • zgłaszanie kandydatur,

  • przeprowadzenie głosowania,

  • przedstawienie uchwały stwierdzającej wybór wiceprzewodniczącego.

Przewodniczący Rady poprosił radnych o podawanie kandydatów do pracy w Komisji Skrutacyjnej. Komisja Skrutacyjna została powołana w składzie: radny Piotr Rogoziński, radny Przemysław Kuczora, radny Jerzy Mazurkiewicz.

Przewodniczącym Komisji został radny P. Rogoziński.

Po ukonstytuowaniu się Komisji, przewodniczący Rady prosił radnych o zgłaszanie kandydatów na stanowisko wiceprzewodniczącego Rady.

Starosta D. Jaśniewicz zgłosił kandydaturę radnej Teresy Waszak i przedstawił krótką charakterystykę kandydatki.

Radna T. Waszak wyraziła zgodę.

Przewodniczący Rady zapytał radnych, czy są inne propozycje.

Radni nie zgłosili innej kandydatury, w związku z czym przewodniczący Rady przypomniał, że wiceprzewodniczącego Rady wybiera się bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym i poprosił członków Komisji Skrutacyjnej o przeprowadzenie głosowania.

Przewodniczący Komisji P. Rogoziński przedstawił zasady głosowania.

Po głosowaniu, przewodniczący Komisji odczytał protokół z wyboru przewodniczącego Rady z którego wynika, że wiceprzewodniczącą Rady została radna Teresa Waszak.

Spośród ważnie oddanych głosów „za” głosowało 17 radnych, „przeciw” 0 radnych i „wstrzymał się” 1 radny. Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowią załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały nr 10/II/2006 w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady i udzielił głosu nowo wybranemu wiceprzewodniczącemu Rady.

Wiceprzewodnicząca T. Waszak podziękowała radnym za dokonany wybór i zapewniła, że powierzone obowiązki będzie wypełniać rzetelnie.

Przewodniczący Rady przystąpił do rozpatrzenia i podjęcia uchwał w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.
Następnie przewodniczący Rady udzielił głosu Staroście D. Jaśniewiczowi.

Starosta zaproponował kandydaturę radnej M. Taciak na przewodniczącą Komisji Rewizyjnej.

Radna M. Taciak wyraziła zgodę.

Przewodniczący Rady zapytał radnych, czy są inne kandydatury.

Radni nie zgłosili innych kandydatur, w związku z czym przewodniczący Rady przeszedł do procedury głosowania nad wyborem przewodniczącego Komisji.

W wyniku głosowania radna Maria Taciak została wybrana przewodniczącą Komisji Rewizyjnej - 17 głosami ‘za”, przy 0 głosów „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym”.

Przewodniczący Rady stwierdził, że do tej pory do pracy w Komisji Rewizyjnej zgłosiło się trzech radnych i prosił w związku z tym o zgłaszanie się do prac w tej Komisji.

Do pracy w Komisji zgłosił się radny Rafał Zięty, rezygnując tym samym z pracy w Komisji Zdrowia i radna Henryka Waligóra, rezygnując z pracy w Komisji Edukacji.
Z uwagi na brak dalszych zgłoszeń, przewodniczący Rady odczytał skład Komisji Rewizyjnej po czym przystąpił do głosowania nad całością projektu uchwały.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „wstrzymujących” i 0 głosów „przeciw”, podjęła uchwałę nr 11/II/2006 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.
Po głosowaniu radny Rafał Zięty zwrócił uwagę na zapis w § 3 uchwały, że jeśli na przewodniczącego komisji została wybrana dana osoba, to powtarzanie jej nazwiska przy członkach komisji jest bezzasadne.

Przewodniczący Rady poprosił o wyjaśnienie tej kwestii radcę prawnego D. Wesołek. Radczyni D. Wesołek zgodziła się z wnioskiem radnego stwierdzając, że komisja jest 5 osobowa i w związku z tym, jeżeli jest odpowiedni paragraf o pełnieniu funkcji przewodniczącego komisji, to członkami komisji są 4 pozostałe osoby.

Po wyjaśnieniach radczyni, przewodniczący Rady prosił radnych o zmianę punktu 3 uchwały, wykreślenie nazwiska przewodniczącego komisji i zmianę kolejności członków komisji.
Radczyni prawna dopowiedziała, żeby dokonać głosowania nad wniesioną poprawką do uchwały.

Przewodniczący Rady poddał uchwałę pod głosowanie wraz z wniesioną poprawką.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 11/II/2006 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.
Przewodniczący Rady
przystąpił rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie powołania Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady zwrócił się do radczyni prawnej o wypowiedź w kwestii, jaka wyniknęła w poprzedniej uchwale oraz wykreślenia nazwisk radnych, którzy zrezygnowali w pracach w komisji na rzecz Komisji Rewizyjnej.

Radczyni D. Wesołek zaproponowała, aby wykreślić nazwiska radnych którzy zrezygnowali, po czym odczytać cały projekt uchwały, który zostanie poddany pod głosowanie.

Przewodniczący Rady otworzył listę kandydatów na przewodniczącego Komisji.

Radna A. Głowacka zgłosiła kandydaturę radnego Rafała Ziętego przedstawiając krótką charakterystykę kandydata.

Radny R. Zięty wyraził zgodę.

Z uwagi na brak innych kandydatur, przewodniczący Rady zamknął listę zgłoszeń i przystąpił do przegłosowania kandydatury radnego Rafała Ziętego na przewodniczącego Komisji.

W wyniku głosowania radny Rafał Zięty został wybrany przewodniczącym Komisji Edukacji – 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym”.

Następnie przewodniczący Rady odczytał skład Komisji Edukacji i zwrócił się do radnych z zapytaniem, kto jeszcze chciałby pracować w tej Komisji.

Zgłosili się radni J. Szafarek, W. Podzerek i P. Rogoziński.

Następnie głos zabrał radny B. Kruk i stwierdził, że chciałby zapisać się do Komisji, która jeszcze nie została powołana z uwagi na brak jej w Statucie Powiatu.

Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że jest to wola radnego, do której komisji się zapisze, natomiast zgodnie ze Statutem Powiatu, każdy radny musi działać w co najmniej w dwóch komisjach. Kontynuując ten punkt przewodniczący Rady odczytał pełen skład Komisji Edukacji, po czym przystąpił do procedury głosowania nad projektem uchwały.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 12/II/2006 w sprawie powołania Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady przystąpił rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Następnie przewodniczący Rady prosił radnych o zgłaszanie kandydatur na objęcie funkcji przewodniczącego tejże Komisji i otworzył listę kandydatów.

Radny M. Kosiński zgłosił kandydaturę radnej H. Waligóry.

Radna H. Waligóra wyraziła zgodę, po czym przewodniczący Rady zapytał, czy są inne kandydatury.

Zabierając głos starosta D. Jaśniewicz zaznaczył, że radna jest czynnym członkiem Społecznej Rady SP ZOZ.

Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad kandydaturą radnej H. Waligóry na stanowisko przewodniczącej Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej.

W wyniku głosowania – 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym”, radna H. Waligóra została wybrana przewodniczącą Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej.

Przewodniczący Rady odczytał skład Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej, po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy ktoś chciałby jeszcze zgłosić się do prac w tej komisji.

Zgłosili się radni B. Kruk i W. Skupiński, w związku z tym, przewodniczący Rady ponownie odczytał skład osobowy komisji, po czym przystąpił do procedury głosowania całego projektu uchwały.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 13/II/2006 w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Po głosowaniu, radny R. Zięty zwrócił uwagę na redakcyjną stronę uchwał i prosił, aby w oryginale uchwał sprostować pisownię pisząc najpierw imię, a później nazwiska radnych.

Przewodniczący Rady przystąpił rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie powołania Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady prosił radnych o zgłaszanie kandydatur na objęcie funkcji przewodniczącego tejże Komisji i otworzył listę kandydatów.

Radna T. Waszak zgłosiła kandydaturę J. Mazurkiewicza przedstawiając krótką charakterystykę kandydata.

Radny J. Mazurkiewicz wyraził zgodę.

W związku z brakiem innych kandydatur, przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i przystąpił do głosowania kandydatury radnego J. Mazurkiewicza na przewodniczącego komisji.

W wyniku głosowania – 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym” radny J. Mazurkiewicz został wybrany przewodniczącym Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa.

Następnie przewodniczący Rady przeszedł do ustalenia składu osobowego komisji.

Do pracy w tej komisji zgłosił się radny P. Kuczora, natomiast radna A. Głowacka zrezygnowała z pracy w tej komisji.

Przewodniczący Rady odczytał skład komisji, po czym przystąpił do głosowania nad całym projektem uchwały.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 14/II/2006 w sprawie powołania Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej, Rolnictwa i Leśnictwa, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady przystąpił rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetowo – Finansowej, Rozwoju Gospodarczego oraz Promocji, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady poprosił sekretarza Powiatu Ryszarda Szczepaniak o uzasadnienie wprowadzenia tego projektu pod obrady Rady .

Sekretarz R. Szczepaniak powołał się w swojej wypowiedzi na procedurę uchwalania budżetu mówiąc, że Komisja Budżetowa zbiera opinię poszczególnych komisji o budżecie i przedstawia Zarządowi, stąd potrzeba powołania tej komisji, aby można rozpocząć pracę nad budżetem.

Po wyjaśnieniach sekretarza, przewodniczący Rady otworzył listę kandydatów na przewodniczącego komisji.

Radna A. Głowacka zaproponowała, aby przewodniczącym komisji pozostał dotychczasowy przewodniczący radny W. Skupiński.

Radny W. Skupiński wyraził zgodę, w związku z czym przewodniczący Rady zapytał radnych, czy są inne kandydatury.

Z uwagi na brak innych kandydatur, przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i przystąpił do głosowania kandydatury radnego W. Skupińskiego na przewodniczącego komisji.

W wyniku głosowania – 17 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym” radny W. Skupiński został wybrany przewodniczącym Komisji Budżetowo – Finansowej, Rozwoju Gospodarczego oraz Promocji.

Przewodniczący Rady przeszedł do ustalenia składu osobowego komisji.

Do pracy w komisji zgłosił się radny W. Podzerek.

Następnie przewodniczący Rady przystąpił do głosowania całego projektu uchwały.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 15/II/2006 w sprawie powołania Komisji Budżetowo – Finansowej, Rozwoju Gospodarczego oraz Promocji, wyboru przewodniczącego Komisji i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady przystąpił rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Wrzesiński.

Wyjaśnień dotyczących projektu uchwały udzieliła B. Nowacka naczelnik Wydziału Oświaty mówiąc, że art. 30 ust. 6 ustawy Karta Nauczyciela nakłada na Radę Powiatu corocznego uchwalania regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych, dla których Powiat Wrzesiński jest organem prowadzącym, inny art. nakłada ustalenia treści tego regulaminu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli, co zostało dokonane.

Po wyjaśnieniach naczelnika przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat powyższego projektu uchwały.

Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący zamknął dyskusję i przystąpił do procedury głosowania.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 16/II/2006 w sprawie przyjęcia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Wrzesiński.

Przewodniczący Rady przystąpił rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 7/II/2002 Rady Powiatu we Wrześni, w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Wrzesińskiego.

Zabierając głos starosta D. Jaśniewicz zaproponował autopoprawkę do projektu uchwały polegającą na tym, aby w § 96 Statutu pozostawić zapis „Zarząd liczy 4 osoby” i wycofać ustalenia Komisji Statutowej, która zaproponowała zapis w tym paragrafie, że „Zarząd liczy 5 osób”.

Następnie głos zabrał sekretarz Powiatu R. Szczepaniak i wyjaśnił, że ponieważ w tym wypadku wraca się do istniejącego zapisu w Statucie, to należy wykreślić pkt 12 projektu uchwały i zmienić kolejność pozostałych punktów.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat projektu uchwały.

Radni nie podjęli dyskusji, w związku z czym przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad projektem uchwały.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 17/II/2006 w sprawie zmiany uchwały nr 7/II/2002 Rady Powiatu we Wrześni, w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Wrzesińskiego.

Przewodniczący Rady przystąpił rozpatrzenia i podjęcia uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2006 rok.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i poprosił o zabranie głosu starostę D. Jaśniewicza.

Starosta przedstawił dwie autopoprawki Zarządu do projektu uchwały.

Pierwsza dotyczyła zmian zapisów w budżecie Ośrodka Wspomagania Dziecka i Rodziny w Kołaczkowie ze względu na wykorzystanie środków, które pozostały po realizacji inwestycji modernizacji kotłowni – załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Druga autopoprawka została złożona ustnie i dotyczyła dotacji otrzymanej z Urzędu Wojewódzkiego z Wojewódzkiego Działu Rozwoju Pomocy Społecznej na podwyższenie standardu Domu Pomocy Społecznej we Wrześni, na który potrzebny jest udział własny w wysokości 40.000,- zł, a który pochodziłby z rezerwy ogólnej.

Następnie przewodniczący Rady udzielił głosu skarbnikowi powiatu K. Ambrożak, która przedstawiła zmiany w poszczególnych załącznikach do projektu uchwały.

Ponownie zabierając głos starosta wyjaśnił, że zmiany te wprowadzane są w ostatniej chwili z uwagi na to, że ostatnia sesja planowana jest na dzień 28 grudnia br., a w przeciwnym razie środki te nie zostałyby wykorzystane.

Z uwagi na brak głosów w dyskusji, przewodniczący Rady zamknął dyskusję i przystąpił do głosowania autopoprawek Zarządu.

Przedstawione przez starostę autopoprawki zostały poddane oddzielnie pod głosowanie i zostały przez Radę przyjęte jednogłośnie – 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących”.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z przyjętymi przez Radę autopoprawkami.

Rada Powiatu w obecności 18 radnych – jednogłośnie 18 głosami „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr 18/II/2006 w sprawie zmiany budżetu Powiatu Wrzesińskiego na 2006 rok.


Ad. 7.

Z uwagi na wyczerpanie punktu 6 porządku obrad, Przewodniczący Rady przystąpił do realizacji punktu 7 porządku obrad i poinformował, że w okresie międzysesyjnym nie wpłynęła żadna interpelacja i zwrócił się z zapytaniem, czy ktoś z radnych chciałby złożyć interpelację lub zadać pytanie.

W punkcie tym głos zabrali radni: R. Zięty, E. Plewiński i T. Waszak.

Radny R. Zięty w swojej wypowiedzi poruszył kwestię powołania Okręgowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego obejmujący powiaty gnieźnieński, średzki, jarociński i wrzesiński i pytał w związku z tym, czy jest szansa, aby ten Inspektorat miał siedzibę we Wrześni oraz, czy Zarząd lobbuje, aby tak się stało.

Radny E. Plewiński pytał, czy zostanie dofinansowana z budżetu Powiatu budowa dalszego ciągu chodnika w Krzywej Górze, jak to miało miejsce w poprzedniej kadencji.

Następnie głos zabrała radna T. Waszak przedstawiła prośby mieszkańców wsi Wszembórz, które były tematem na sesji Rady Gminy w Kołaczkowie, a które dotyczą budowy chodnika od szkoły podstawowej do cmentarza na drodze wojewódzkiej nr 441, postawienia tzw. „sierżantów” na skrzyżowaniu dróg powiatowych nr 512 i nr 518 w miejscowości Zieliniec oraz prośbę o wsparcie działań remontowych na drodze wojewódzkiej w Borzykowie.

Odpowiedzi na zadane pytania udzielił starosta D. Jaśniewicz.

Odpowiadając radnemu R. Ziętemu, starosta potwierdził, ze w przyszłym roku mają nastąpić zmiany rejonizacji Inspektoratu Nadzoru Budowlanego i zakłada się, że powiaty średzki, śremski, wrzesiński i gnieźnieński będą znajdowały się w jednym rejonie i ten rejon będzie obsługiwany przez jeden nadzór budowlany. Starosta zaznaczył, że Zarząd dość wcześnie zainteresował się tym tematem i zgłaszał swoje uwagi i prawdopodobnie we Wrześni będzie zlokalizowany ten rejonowy inspektorat. Wykorzystane w tej kwestii zostały dwa aspekty, a mianowicie takie, że Września położona jest pośrodku tego rejonu oraz fakt, że PINB został przeniesiony do budynku Skarbu Państwa. Prawdopodobnie te deklaracje zostaną zrealizowane z początkiem II kwartału 2007 r..

Jeśli chodzi o odpowiedź na pytania radnej T. Waszak, starosta poinformował, że lista dotycząca takich inwestycji jest bardzo długa i jeżeli możliwości finansowe budżetu Powiatu pozwolą, to być może w ciągu roku to przedsięwzięcie zostanie zrealizowane, tym bardziej, że do tej pory mieszkańcy wykazali się ogromnym zaangażowaniem przy realizacji tej inwestycji.

Jeśli chodzi o zgłoszone przez radną propozycje remontów dróg wojewódzkich, starosta zwracając się do wicemarszałka województwa K. Pośledniej stwierdził, że oczekuje wsparcia ze strony województwa w tych działaniach.

Następnie głos zabrała K. Poślednia wicemarszałek województwa mówiąc, że zarówno gminę, powiat jak i województwo obowiązują podobne procedury uchwalania budżetu i prosiła o zrozumienie form funkcjonowania samorządów i dodała, że lista wieloletniego planu budżetu województwa jest długa i żeby coś zrealizować, należałoby coś skreślić z realizacji.
W dalszej części dyskusji głos zabrała dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg J. Kubczak i wyjaśniła pojęcie tzw. „sierżantów” i dodała, że w planach jest oznakowywanie skrzyżowań i łuków dróg takimi właśnie tablicami kierunkowymi.

Z uwagi na brak dalszych pytań, przewodniczący Rady zamknął ten punkt porządku obrad.


Ad. 8.

W punkcie tym przewodniczący Rady przypomniał radnym o składaniu oświadczeń majątkowych, radny E. Plewiński prosił o informację, czy do następnej sesji będzie czynny parking przy Powiatowym Urzędzie Pracy, starosta D. Jaśniewicz zaprosił wszystkich radnych na opłatek powiatowy w dniu 20 grudnia br. na godz. 15.00 do Liceum Ogólnokształcącego.


Ad. 9.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady o godz. 1820 zamknął II Sesję Rady Powiatu we Wrześni.



Protokołowała: Katarzyna Plucińska - inspektor

Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji:
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Kamil Perlik (10/01/2007 00:00:00)
  • zaakceptowanie treści informacji: Kamil Perlik (10/07/2008 08:49:08)
  • ostatnią zmianę treści wiadomości: Kamil Perlik (10/07/2008 08:49:08)
Lista wiadomości
Protokół nr III / 2006
z sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 28.12.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr II / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni, z dnia 14.12.2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni
Protokół nr I / 2006
z Sesji Rady Powiatu we Wrześni z dnia 27.11. 2006 r. w sali konferencyjnej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni